7 Μαΐου 2024

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Ο Χριστός είναι το πλέον αμφιλεγόμενο πρόσωπο της ιστορίας. Αν και παρήλθαν δύο χιλιάδες έτη από τον θάνατό του εξακολουθεί να απασχολεί πλήθος ανθρώπων όχι απλά από ιστορικό ενδιαφέρον αλλά με συναισθηματική φόρτιση, θετική ή αρνητική για το πρόσωπό του. Με συναισθηματική φόρτιση αντιμετωπίζονται και δύο ακόμη πρόσωπα, ιδρυτές θρησκειών, ο Βούδας και ο Μωάμεθ. Στην περίπτωση αυτή όμως έχουμε αποκλειστικά θετική αντιμετώπιση από τους πιστούς των δύο θρησκειών. Ελάχιστοι ανεγκέφαλοι, υπέρμαχοι δήθεν δικαιωμάτων σε δυτικές χώρες, προκαλούν τους μουσουλμάνους με ειρωνικά σχόλια και γελοιογραφίες, που προσβάλλουν την πίστη τους. Συνήθως αυτοί ή υφίστανται τις συνέπειες της αφροσύνης τους ή λαμβάνουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας, για να τις αποφύγουν. Κάποιοι από αυτούς δηλώνουν άθεοι και πολέμιοι όλων των θρησκειών, γι’ αυτό και δεν περιορίζονται σε χαμηλού επιπέδου ειρωνικά σχόλια κατά του Μωάμεθ, αλλά και σε βλασφημίες κατά του Χριστού και της χριστιανικής πίστης. Άλλοι υποφέρουν από ισλαμοφοβία, καθώς η παρουσία του ισλάμ γίνεται πλέον αισθητή στις ευρωπαϊκές χώρες. Για να εκτονωθούν προβαίνουν στην καύση του Κορανίου υπό αυστηρή αστυνομική επιτήρηση! Βέβαια υποστηρίζουν ότι υπερασπίζονται τις ευρωπαϊκές αξίες, μία από τις οποίες, ίσως η πλέον σημαντική, είναι και ο χριστιανισμός! Άλλοι αμφισβητούν όμως, και πολύ ορθά, ότι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι θεμελιωμένος στην χριστιανική πίστη. Αλλοίμονο αν ο πολιτισμός αυτός ήταν απόρροια της εφαρμογής της διδασκαλίας του Χριστού! Με τον Βούδα δεν ασχολούνται στον δυτικό κόσμο ίσως επειδή δεν είναι αισθητή η παρουσία των βουδιστών σ’ αυτόν. Για διάστημα άσκησε επιρροή, μέσω των γκουρού, ο ινδουϊσμός, ο οποίος όμως προβάλλει τη λατρεία πληθώρας θεοτήτων όχι όμως και κάποιο ιστορικό πρόσωπο ως ιδρυτή της θρησκείας.
 
Ο Χριστός προηγήθηκε στην ιστορία του Μωάμεθ. Για τους πιστούς Του είναι ο Θεός, που έγινε άνθρωπος για τη σωτηρία του γένους μας, κατά ομολογία του ίδιου του Χριστού: «Ούτω γάρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται αλλ έχη ζωήν αιώνιον» (Ευαγγέλιο κατά Ιωάννη). Είναι το μόνο ιστορικό πρόσωπο, που διακήρυξε τη θεότητά του. Ο Μωάμεθ περιορίστηκε να δηλώσει ότι είναι ο σημαντικότερος προφήτης του Θεού. Η διδασκαλία του, με στοιχεία από τον ιουδαϊσμό, τη χριστιανική πίστη και αρκετά άλλα προς ικανοποίηση των ενστίκτων κυριαρχίας και απόλαυσης, ασφαλώς δεν αντέχει σε κάποια σύγκριση με τη διδασκαλία του Χριστού από κάποιον άθεο. Όμως σημαντικοί άθεοι δεν εκπήδησαν από το ισλάμ σε αντίθεση με τις λεγόμενες χριστιανικές κοινωνίες, όπου εμφανίστηκε πλήθος αθέων. Η εξήγηση είναι απλή: Οι συνέπειες εκ του ασπασμού του ισλάμ είναι σχετικά ανώδυνες, σε αντίθεση με αυτές ενός χριστιανού, που αγωνίζεται με συνέπεια να εφαρμόσει τις εντολές του Ευαγγελίου. Επί πλέον, η διακήρυξη αθεΐας σε πολλές ισλαμικές χώρες συνεπάγεται την άμεση απώλεια της ζωής με την κατηγορία προδοσίας του Κορανίου. Παρ’ αυτή την τρομακτική διαφορά δεν είναι λίγοι εκείνοι οι άθεοι, που καταφέρονται κατά της χριστιανικής πίστης με την κατηγορία ότι είναι στερητική της ελευθερίας του προσώπου και με το πλήθος των απαγορεύσεων αφαιρεί τη χαρά από τους πιστούς στον βίο τους. Ελευθερία και χαρά δύο εξαιρετικά σημαντικές έννοιες για την ανάλυση των κινήτρων, που οδήγησαν και οδηγούν πολλούς ανθρώπους στην άρνηση της ανάστασης του Χριστού, καθώς είναι το πλέον προκλητικό πρόσωπο, που συνδέει τον Θεό με τον άνθρωπο, ως Θεάνθρωπος. Αν η ανάσταση του αποδειχθεί μύθος, τότε είναι πολύ εύκολο να απορριφθεί και ο Θεός.
 
Απόδειξη, ένα είδωλο, μπροστά στο οποίο αυτοβασανίζεται ο μαθηματικός, έγραψε κορυφαίος μαθηματικός του 20ου αιώνα. Σήμερα προβάλλονται αποδείξεις με την ελαφρότητα σκέψης παιδιών του νηπιαγωγείου και γίνονται, δυστυχώς, αποδεκτές από πλείστους όσους, οι οποίοι τις μεταφέρουν με την ακραία καύχηση των ημιμαθών! Και επειδή δεν είναι δυνατή η απόδειξη της ανυπαρξίας Θεού μέσω μαθητικών αποδείξεων επιστρατεύεται η «ορθή» λογική! Ποια να είναι άραξε αυτή; «Είπεν άφρων εν τη καρδία αυτού ούκ έστι Θεός» αναγράφεται στους Ψαλμούς της Παλαιάς Διαθήκης. Άφρων, δηλαδή ανόητος, μη λογικός, είναι για τον ψαλμωδό ο άθεος! Με τεράστιο χρονικό άλμα φθάνουμε στον 17ο αιώνα, οπότε ο Ντεκάρτ, γνωστότερος σε μας ως Καρτέσιος, έφερε λογικά επιχειρήματα για την ύπαρξη Θεού, τα οποία θεώρησε ατράνταχτα! Ακόμη θεωρείται ο θεμελιωτής του ορθολογισμού. Όμως μετά από αιώνα μόλις εμφανίστηκαν άλλοι διανοητές, που επίσης έφεραν «ατράνταχτα» επιχειρήματα για τη μη ύπαρξη Θεού, αφού πρώτα φρόντισαν να τον θέσουν εκτός ιστορίας (δεϊσμός). Και μετά δύο αιώνες επιστράτευσαν την επιστήμη, την οποία βίασαν να κυρώσει την υλιστική φιλοσοφία ως επιστημονική! Ο μύθος επικρατεί μέχρι σήμερα στο όνομα της «ορθής» λογικής!
 
Ο Χριστός αποτελεί το αιώνιο πρότυπο, το οποίο έθεσε εκτός ιστορίας τον αρχαίο ιδεαλισμό προσωποποιώντας τα λεγόμενα πανανθρώπινα ιδανικά. Η Εκκλησία στο ερώτημα τι είναι ελευθερία, δημοκρατία, δικαιοσύνη, ειρήνη, χαρά, ζωή απαντά: Ο Χριστός. Και όμως στο όνομα της αναζήτησης ελευθερίας και χαράς αποστάτησαν οι άνθρωποι από τη διδασκαλία Του και γεύθηκαν και γεύονται την τυραννία, την άκρα αδικία, τη φρίκη των πολέμων και τον θάνατο. Βέβαια, επειδή δεν τολμούν να αντικρίσουν τον Χριστό κατά πρόσωπο, αναζητούν τους «πιστούς», οι οποίοι ολίσθησαν και απομακρύνθηκαν από τη διδασκαλία Του, επειδή αρνήθηκαν να πλύνουν πόδια πασχόντων συνανθρώπων τους και να σηκώσουν τον προσωπικό τους σταυρό, όπως υπέδειξε ο Θεάνθρωπος, αλλά προτίμησαν να αλωθούν από τα πάθη της κυριαρχίας και ικανοποίησης των ενστίκτων. Και τότε με ιαχές θριάμβου στρέφονται κατά της πίστης στον Χριστό, τον οποίο κατηγορούν ως σπορέα ουτοπίας θεωρώντας ανεφάρμοστη τη διδασκαλία Του ως αντιβαίνουσα προς την ανθρώπινη φύση. Θέλουν να εμφανίζονται ως αγνοούντες ότι ο Χριστός, σε αντίθεση με τους διαχρονικά δημαγωγούς, που σέρνουν τους ανθρώπους με υποσχέσεις σχηματισμού επιγείων παραδείσων, μας προετοίμασε, ώστε να μην απογοητευόμαστε από το «μικρόν ποίμνιον». Συνεπώς ο όρος χριστιανική κοινωνία είναι ανιστόρητος και ουτοπικός. Και το ότι δεν είναι ουτοπία η διδασκαλία του Χριστού ούτε μύθος η ανάστασή Του το μαρτυρεί το νέφος των μαρτύρων διαχρονικά, οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους ομολογούντες Χριστόν αναστημένον. Το μαρτύριο όλων αυτών συντρίβει τα «λογικά» επιχειρήματα κατά της ανάστασης του Χριστού. 
 
Ας σκεφθούν όλοι, όσοι αναμασούν τον «ορθολογικό» μύθο, τί θα έπρατταν, αν επί ποινή θανάτωσης τους καλούσαν να αρνηθούν την υλιστική φιλοσοφία ενυπογράφως. Και τί θα πράξουν στο μέλλον όχι βέβαια, επειδή ενδέχεται να αναβιώσει η «Ιερή εξέταση», που τόση τροφή έδωσε στα «ελεύθερα πνεύματα» τα δουλωμένα στα ανθρώπινα πάθη, αλλά αν επικρατήσει το ισλάμ, που αγνοεί προκλητικά την ελευθερία του προσώπου και αντί να καλεί με το «ει τις θέλει», προτρέπει τους πιστούς στον «ιερό πόλεμο» κατά των απίστων. Ο άθεος δεν έχει κίνητρο να καταστεί μάρτυρας και ασφαλώς θα ενδώσει στην πίεση προς εξισλαμισμό. Ο δουλωμένος στα πάθη, δεν πρέπει να καυχάται ότι απέκτησε την ελευθερία αρνούμενος τον Θεό. Ελεύθεροι έδειξαν και δείχνουν ως τις ημέρες μας ότι είναι οι άγιοι της Εκκλησίας, που απαλλάχτηκαν από όσα οι πολλοί παθιαζόμαστε να αποκτήσουμε και απολαύσουμε, πλούτη, δόξα και ηδονές. 
 
Η πίστη στον Χριστό είναι στερητική της χαράς καταγγέλλουν άγευστοι χαράς δημαγωγοί πλανώντες και πλανώμενοι μη έχοντας την διάθεση, αν και έχουν την ικανότητα να διακρίνουν τη χαρά, ως κατάσταση διάρκειας, από την ευχαρίστηση ως παροδική ικανοποίηση των ενστίκτων. Μαρτυρίες άφατης χαράς καταθέτουν οι άγιοι της Εκκλησίας. Οι μαρτυρίες αθέων είναι πολλές φορές άκρως αποκαλυπτικές της εσωτερικής οδύνης, την οποία βιώνουν. Ο Σαρτρ, θεωρούμενος κορυφαίος φιλόσοφος του 20ου αιώνα έγραψε «η κόλαση είναι οι άλλοι» δείχνοντας την απόλυτη απροθυμία και αδυναμία του να επικοινωνήσει με τον συνάνθρωπό του! Σε αντίθεση προς τον επηρεάσαντα τόσο τη δυτική σκέψη, ένας άγιος της Εκκλησίας μας, ο Σεραφείμ του Σάρωφ, δεχόταν στο ερημητήριό του στο δάσος τον κάθε προσερχόμενο με τον χαιρετισμό «Χριστός ανέστη, χαρά μου»! 
 
Ο άνθρωπος πλάστηκε ελεύθερος να επιλέξει στάση στον βίο του.
 
ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.