25 Ιουνίου 2026
Ο Μητροπολίτης που δικαιώθηκε δύο φορές - Σήμερα λέει όχι και στον κρατικό μισθό…
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
Η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε σημαντικές αυξήσεις στις αποδοχές των Μητροπολιτών προκάλεσε έντονες συζητήσεις τόσο στην Εκκλησία όσο και στην κοινωνία.
Ωστόσο, μέσα σε αυτό το κλίμα, κάποιες φωνές ξεχώρισαν μα εμείς θα σταθούμε σε μία στην οποία είχαμε αναφερθεί και στο παρελθόν.
Ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος δήλωσε δημόσια ότι οι επίσκοποι δεν έχουν ανάγκη το κρατικό μισθολόγιο, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:
«Εμάς μπορεί να μας φροντίσει η Εκκλησία, τα πνευματικά μας παιδιά, όταν γνωρίζουν ότι ο επίσκοπός τους ζει άμισθος».
Με την ίδια παρέμβαση υπενθύμισε ότι η Εκκλησία οφείλει να παραμένει προσηλωμένη στην πνευματική της αποστολή και στα πραγματικά προβλήματα των πιστών και όχι να εγκλωβίζεται σε συζητήσεις περί οικονομικών προνομίων.
Για όσους όμως παρακολουθούν διαχρονικά τη δημόσια πορεία του Μητροπολίτη Κερκύρας, η στάση αυτή δεν αποτελεί έκπληξη.
Το Egerssi.gr είχε αναδείξει ήδη από το 2020 τη μεγάλη δικαστική του δικαίωση, όταν ο Μητροπολίτης Νεκτάριος βρέθηκε στο στόχαστρο εξαιτίας της στάσης του κατά την περίοδο της πανδημίας.
Κατηγορήθηκε αφενός για τη λιτάνευση του Ιερού Σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος την Κυριακή των Βαΐων του 2020 και αφετέρου επειδή προέτρεψε τους πιστούς να παραμείνουν κοντά στα Μυστήρια της Εκκλησίας κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων.
Το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας τον αθώωσε και για τις δύο κατηγορίες. Παρά την εισαγγελική έφεση για τη λιτανεία, ακολούθησε νέα αθωωτική απόφαση από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας, το οποίο έκρινε ότι η λιτανεία πραγματοποιήθηκε χωρίς παρουσία πιστών και αναγνώρισε τη σύγκρουση ανάμεσα στην τήρηση μιας πολυαιώνιας εκκλησιαστικής παράδοσης και στα έκτακτα περιοριστικά μέτρα της εποχής.
Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που ο Μητροπολίτης Κερκύρας επέλεγε να εκφράσει δημόσια θέση σε κρίσιμα ζητήματα.
Τον Δεκέμβριο του 2018 είχε ταχθεί υπέρ του κειμένου των 22 Μητροπολιτών της Μακεδονίας, οι οποίοι καλούσαν την κυβέρνηση να μην οδηγήσει προς κύρωση στη Βουλή τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Τότε είχε διατυπώσει μια φράση που αρκετοί χαρακτήρισαν προφητική:
«Μετά τα πολιτικά, θα ακολουθήσουν τα εκκλησιαστικά.»
Σήμερα, αρκετά χρόνια αργότερα, η συζήτηση που έχει ανοίξει γύρω από τις πιέσεις για την εκκλησιαστική αναγνώριση της λεγόμενης “Μακεδονικής Εκκλησίας” στα Σκόπια οδηγεί πολλούς να θυμούνται εκείνη την προειδοποίηση.
Από τις εθνικές παρεμβάσεις, μέχρι τη στάση του στα χρόνια της πανδημίας και από τη δικαστική του δικαίωση μέχρι τη σημερινή άρνησή του να ενταχθεί στη λογική του κρατικού μισθολογίου, ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη συνέπεια λόγων και έργων.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος σε κάθε κρίσιμη καμπή προτίμησε να εκφράσει δημόσια τις θέσεις του, αναλαμβάνοντας το κόστος που αυτές συνεπάγονταν.
Γι’ αυτό και δικαίως τον χαρακτήρισα από τότε ως “Νέστορα της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας”!!
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Εκκλησιαστικά,
Θρησκευτικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Δελτία Τύπου της ΝΙΚΗΣ για τα έργα του κυβερνητικού θίασου, το ειδικό δικαστήριο για τον πρωθυπουργό και την βία ανηλίκων
Μόνο για δάκρυα τα έργα που ανεβάζει ο κυβερνητικός θίασος
Τα όσα συμβαίνουν στο κυβερνητικό στρατόπεδο επιβεβαιώνουν πλήρως τον Πρόεδρο της ΝΙΚΗΣ Δ. Νατσιό και τα όσα είπε στη βουλή περί «κυβερνητικού θιάσου» με θιασάρχη τον πρωθυπουργό.
Ο καταζητούμενος από τις βελγικές αρχές, βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Αβραμόπουλος, καταγγέλλει τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ότι κράτησε στο συρτάρι το ένταλμα που εκδόθηκε εις βάρος του. Και ο κύριος Χρυσοχοΐδης απαντά μέσω διαρροών ότι «κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου», προκαλώντας τον γέλωτα σε όποιον έγινε κοινωνός.
Η τήρηση των νόμων, οι αρχές της ισονομίας και του σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων έχουν καταστεί προ πολλού κενό γράμμα στη χώρα μας. Αν συνυπολογίσει κάνεις και τα προσκόμματα που αποπειράται να δημιουργήσει η κυβέρνηση στο έργο των Ευρωπαίων Εισαγγελέων, τότε θα αντιληφθεί τι αγώνας χρειάζεται για να αποκατασταθούν οι θεσμοί, οι αρχές και οι αξίες.
Η ΝΙΚΗ διαβεβαιώνει τους Έλληνες ότι τα στελέχη της θα είναι παρόντα νυχθημερόν σε αυτή τη μάχη, μη αποδεχόμενα πως η διαφθορά και η ατιμωρησία συνιστούν κανονικότητα.
Δ. Νατσιός: Το Ειδικό δικαστήριο είναι ο εφιάλτης του πρωθυπουργού
Ευθεία επίθεση κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής – κατά την ομιλία του στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών – ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ κ. Δημήτρης Νατσιός.
Ο επικεφαλής του Κινήματος, ανέδειξε τα σκάνδαλα που είναι συνυφασμένα με τον «θίασο Μητσοτάκη», την «αποκοίμηση των ηθικών αντανακλαστικών» της νέας γενιάς, την οικονομική εξαθλίωση των πολιτών, την ενεργειακή προδοσία και την πλήρη αποτυχία στο δημογραφικό ζήτημα.
Αναλυτικά, τα καίρια σημεία της ομιλίας του:
Παιδεία και νεολαία:
Ο Πρόεδρος του δημοκρατικού πατριωτικού λαϊκού κινήματος «ΝΙΚΗ», άνοιξε την ομιλία του εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του για τον εθισμό των νέων στο διαδίκτυο και την έξαρση της σχολικής βίας:
«Κινούμαστε και βαδίζουμε πάνω σε κινούμενη άμμο. 25.000 αποβολές μαθητών εξαιτίας της χρήσης του κινητού, διπλάσιες από πέρυσι. Η αποβολή ενός μαθητή δεν είναι ένα απλό πράγμα. Αφήνει στίγμα, αλλά το μεγαλύτερο στίγμα είναι σε μία κυβέρνηση η οποία επί των ημερών της έχει επιδεινωθεί αυτή η κατάσταση».
«Το 80% των παιδιών παρουσιάζουν εθισμό στο διαδίκτυο... Οι αντικοινωνικές πράξεις είναι αντιγραφή της τηλεοπτικής βίας. Τα παιδιά οδηγούνται να μεταχειρίζονται τους πραγματικούς ανθρώπους όπως κάνουν στην οθόνη. Έχουμε αποκοίμηση των ηθικών αντανακλαστικών τους».
Εξωδικαστικός Μηχανισμός:
Αναφερόμενος στο κοινωνικό βάρος των δανειοληπτών, ο Δημήτρης Νατσιός κατήγγειλε ότι η κυβερνητική ρύθμιση αφήνει απροστάτευτες εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες.
«Η κυβερνητική ρύθμιση αφήνει εκτός μεγάλο αριθμό δυνητικά ωφελουμένων, 200.000, παρά το γεγονός ότι πολλοί πολίτες βρέθηκαν σε αδυναμία αποπληρωμής λόγω υπέρμετρων επιβαρύνσεων και πρακτικών των servicers... Μιλάμε για ανθρώπους που έχασαν την περιουσία τους, για οικογένειες που διαλύθηκαν, για νέους που αναγκάστηκαν να φύγουν στο εξωτερικό».
Διαφθορά, υποκλοπές και σκάνδαλα:
Μιλώντας σε υψηλούς τόνους, ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ αναφέρθηκε στα σκάνδαλα που κηλιδώνουν τη χώρα, όπως το πρόσφατο ένταλμα σύλληψης από τις βελγικές αρχές για τον πρώην Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρη Αβραμόπουλο κάνοντας λόγο για «θίασο» και «αλαζονεία» που οδηγεί σε συγκάλυψη.
«Ο θίασος στον οποίο αναφέρθηκε προσφάτως ο Πρωθυπουργός δεν βρίσκεται κατεστημένος μόνο σε τμήμα της αντιπολίτευσης. Θίασος είναι το ίδιο του το κόμμα, οι υπουργοί του, οι βουλευτές του, ο στρατός των μισθοφόρων του και αρχιθιασάρχης ο ίδιος».
«Το Ειδικό δικαστήριο είναι ο εφιάλτης του πρωθυπουργού. Για να το φοβάται, ξέρει καλά τι έχει κάνει. Για να το τρέμει, βλέπει τις ρωγμές που έχουν ανοίξει στη Δικαιοσύνη... Κάθε βδομάδα ανοίγει και ένα απόστημα σκανδάλου. Η κυβέρνηση έγινε συνώνυμο της διαφθοράς».
Εκκλησία και Ορθοδοξία:
Σε έντονο ύφος κινήθηκε και η αναφορά του στην ξαφνική κυβερνητική στροφή προς την Εκκλησία, λέγοντας πως αυτό γίνεται αποκλειστικά για ψηφοθηρικούς λόγους λόγω του πολιτικού κόστους.
«Η κυβέρνηση θυμήθηκε την Εκκλησία και την παραδοσιακή ελληνική οικογένεια όταν άρχισε να αισθάνεται το πολιτικό κόστος των επιλογών της... Η ΝΙΚΗ τρία χρόνια μέσα σε αυτή την ιερή αίθουσα υπερασπίζεται την Ορθοδοξία, αλλά δεν έκανε ποτέ φιγούρα, ούτε ζήτησε ανταλλάγματα».
Ενεργειακή Πολιτική:
Άκρως επικριτικός ήταν και για το θέμα της βίαιης απολιγνιτοποίησης την οποία προωθεί η κυβέρνηση, για την ερήμωση της Δυτικής Μακεδονίας και την αισχροκέρδεια μέσω του Χρηματιστήριου Ενέργειας.
«Καταστρέφετε τα πάντα... Προχωρήσατε σε αυτές τις ανατινάξεις και τώρα τις σταματήσατε. Άρα είστε ένοχοι. Απομακρύνατε το έμπειρο προσωπικό... Η Δυτική Μακεδονία έχει ερημώσει. Θα την επισκεφθώ αύριο για να δω ιδίοις όμμασι τι συμβαίνει σε αυτές τις εθνικά ευαίσθητες περιοχές».
«Ποιο είναι το εθνικό συμφέρον στο Χρηματιστήριο Ενέργειας, πέρα από τα τεράστια κέρδη των παρόχων; ... Ο Υπουργός Ενέργειας έχει κυριολεκτικά δώσει γη και ύδωρ στους ξένους υποστηρικτές των ΑΠΕ και στους εγχώριους μεταπράτες, που έχουν γεμίσει τη χώρα με ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά, καταστρέφοντας δάση και δεσμεύοντας καλλιεργήσιμη γη».
«Λιγνίτης που εξακολουθεί να εξορύσσεται εξάγεται για πενταροδεκάρες σε Σκόπια και Βουλγαρία, για να επανεισαχθεί στη χώρα μας ως δήθεν "καθαρή" ηλεκτρική ενέργεια σε πολλαπλάσιο κόστος... Αγοράζουμε σε τετραπλάσια τιμή αμερικανικό LNG».
Κλείνοντας, ο κ. Νατσιός, εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον που επιφυλάσσει η κυβερνητική πολιτική, συνδέοντάς το άμεσα με τη δημογραφική κατάρρευση της χώρας.
«Η μεταπολίτευση, με αιχμή τις κυβερνήσεις Τσίπρα και Μητσοτάκη, φαίνεται να οραματίζεται μια Ελλάδα που δεν θα παράγει τίποτε και θα εισάγει τα πάντα, στο όνομα του τουρισμού. Ένα απέραντο ευρωπαϊκό ξενοδοχείο, όπου το μέλλον των νέων Ελλήνων θα περιορίζεται σε επαγγέλματα χαμηλής προστιθέμενης αξίας: καμαριέρες, πλύστρες, μάγειρες, σερβιτόροι και ξενοδοχοϋπάλληλοι για τους συνταξιούχους της Ευρώπης».
«Η πλέον αποτυχημένη κυβέρνηση στη δημογραφία είστε εσείς... Η ΝΙΚΗ θα συνεχίσει να αγωνίζεται με το σύνθημα "Παιδεία και παιδιά θέλει η Ελλάδα". Θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να ξαναγεμίσουν τα σχολεία μας, ιδιαίτερα στις αγροτικές και ακριτικές περιοχές, και να ακουστεί ξανά στα χωριά μας η παιδική φωνή».
Βία ανηλίκων: Η κοινωνία χρειάζεται δομές, όχι «ξενόφερτες» εφαρμογές
Την ώρα που ο ελληνικός λαός παρακολουθεί αποσβολωμένος τα απανωτά περιστατικά ωμής βίας μεταξύ ανηλίκων, η κυβέρνηση αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά κατώτατη των περιστάσεων, εμφανώς ανίκανη να βάλει τέλος σε ένα κοινωνικό φαινόμενο που κοστίζει ζωές νέων παιδιών.
Το χθεσινό αιματηρό επεισόδιο στην Καλλιθέα με θύμα ένα 17χρονο, επιβεβαιώνει με τον πλέον τραγικό τρόπο ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει πλέον από κάθε έλεγχο.
Κι ο πρωθυπουργός νόμιζε πως με εφαρμογές και ξενόφερτα safe youth θα αντιμετώπιζε το πρόβλημα. Τόσο βαθιά νυχτωμένος, τόσο επικίνδυνος για την ελληνική κοινωνία.
Η ΝΙΚΗ εδώ και καιρό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον πνευματικό κατήφορο της κοινωνίας μας, τον οποίο η πολιτεία αντιμετωπίζει με προκλητική απάθεια.
Κύριοι του Μαξίμου, αλήθεια αφουγκράζεστε τα παιδιά μας, που βράζουν από οργή και έλλειψη ιδανικών και ονείρων ή είστε τόσο βουτηγμένοι στα σκάνδαλα που επιδεικνύετε εγκληματική αδιαφορία;
Εκτός από το να δείχνετε την πόρτα εξόδου από τη χώρα για τα παιδιά μας, τι έχετε να τους προσφέρετε πέρα από νοσηρά παραδείγματα της διαφθοράς, της αδιαφάνειας και της ατιμωρησίας;
Ως εδώ! Ο χρόνος για διαπιστώσεις, επικοινωνιακά τεχνάσματα και ευχολόγια έχει τελειώσει. Απαιτούνται άμεση επιστροφή στις αξίες της οικογένειας και της Ορθόδοξης Παιδείας καθώς και ουσιαστικά μέτρα στήριξης κάθε ελληνικής οικογένειας πριν ο εκφυλισμός της κοινωνίας μας είναι μη αναστρέψιμος.
Η ανοχή μας τελείωσε. Απαιτούνται τώρα ριζικές λύσεις πριν θρηνήσουμε κι άλλα αθώα θύματα.
Κατηγορία Θέματος
Εγκληματικότητα,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Κοινωνικά θέματα,
ΝΙΚΗ,
Οικονομικά θέματα,
Σκάνδαλα
Από τη δικαίωση… στο “μηδέποτε γενόμενο”…
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
Η απόφαση του Γεννηματάς, τα Βαρέα και Ανθυγιεινά των νοσηλευτών και τα μεγάλα αναπάντητα ερωτήματα…
Περισσότερο από έναν χρόνο μετά τη δημοσίευση της ιστορικής απόφασης 724/2025 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η υπόθεση των ανεμβολίαστων υγειονομικών όχι μόνο δεν έχει κλείσει, αλλά φαίνεται να εισέρχεται σε μία ακόμη πιο σύνθετη φάση.
Η απόφαση του Δικαστηρίου αποτέλεσε σημείο αναφοράς για χιλιάδες εργαζομένους του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς έκρινε ότι η παράταση της αναστολής εργασίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2022 δεν στηριζόταν πλέον στην απαιτούμενη επιστημονική επαναξιολόγηση και παραβίαζε την αρχή της αναλογικότητας.
Ωστόσο, αντί η δικαστική αυτή εξέλιξη να σημάνει το τέλος μιας πολύχρονης περιπέτειας, νέα διοικητικά έγγραφα και νέες κυβερνητικές πρωτοβουλίες δημιουργούν επιπλέον ερωτήματα για το τι πραγματικά σημαίνει η αποκατάσταση των εργαζομένων.
Η απόφαση που άλλαξε τα δεδομένα…
Η απόφαση 724/2025 δεν αμφισβήτησε ότι, στην πρώτη φάση της πανδημίας, η Πολιτεία μπορούσε να λάβει έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας.
Το Δικαστήριο όμως επισήμανε κάτι πολύ ουσιαστικό.
Ότι η ίδια η νομοθεσία προέβλεπε περιοδική επαναξιολόγηση της αναγκαιότητας των μέτρων.
Αυτή όμως, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, δεν πραγματοποιήθηκε με τρόπο που να δικαιολογεί τη συνέχιση των αναστολών επί πολλούς μήνες.
Οι δικαστές έκριναν ότι μετά την 1η Ιανουαρίου 2022 η παράταση του μέτρου δεν τεκμηριωνόταν πλέον επαρκώς και ακύρωσαν τις σχετικές διοικητικές πράξεις για τους συγκεκριμένους προσφεύγοντες.
Η απόφαση αυτή θεωρήθηκε από πολλούς ως μία από τις σημαντικότερες δικαστικές εξελίξεις γύρω από το ζήτημα της υποχρεωτικότητας.
Έναν χρόνο μετά, μία νέα διοικητική απόφαση προκαλεί νέα ερωτήματα…
Στις 16 Ιουνίου 2026 η Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Γ. Γεννηματάς» εξέδωσε νέα διοικητική πράξη, επικαλούμενη μεταξύ άλλων την απόφαση 724/2025 του Διοικητικού Εφετείου.
Με την πράξη αυτή τροποποιείται η αρχική απόφαση αναστολής καθηκόντων του 2021.
Μέχρι εδώ όλα φαίνονται αναμενόμενα.
Υπάρχει όμως μία συγκεκριμένη διατύπωση που προκαλεί εύλογο προβληματισμό.
Στην απόφαση αναφέρεται ότι η προηγούμενη διοικητική πράξη τροποποιείται «ως προς το χρονικό διάστημα από 01-01-2022 έως 31-12-2022 ως μηδέποτε γενόμενη».
Η συγκεκριμένη φράση αποτελεί το κρισιμότερο σημείο ολόκληρης της απόφασης.
Τι σημαίνει στην πράξη το “ως μηδέποτε γενόμενη”;
Εδώ ακριβώς αρχίζουν τα μεγάλα ερωτήματα.
Η συγκεκριμένη διατύπωση σημαίνει απλώς ότι η παράταση της αναστολής θεωρείται διοικητικά ανυπόστατη λόγω της ακυρωτικής δικαστικής απόφασης;
Ή δημιουργεί και ευρύτερες έννομες συνέπειες για τους ίδιους τους εργαζόμενους;
Για παράδειγμα:
• Θα αποκατασταθούν οικονομικά οι υγειονομικοί για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα;
• Θα λάβουν αναδρομικά τις αποδοχές που στερήθηκαν;
• Θα καταβληθούν οι αντίστοιχες ασφαλιστικές εισφορές;
• Θα αναγνωριστεί ο χρόνος αυτός ως συντάξιμος;
• Θα υπολογιστεί στη μισθολογική και υπηρεσιακή τους εξέλιξη;
• Ή θα απαιτηθούν νέες δικαστικές διεκδικήσεις για όλα τα παραπάνω;
Μέχρι στιγμής, από τη συγκεκριμένη διοικητική πράξη δεν προκύπτουν ρητές απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα.
Και ακριβώς γι' αυτό δημιουργείται νέα αβεβαιότητα.
Μπορεί να υπάρξει δικαστική δικαίωση χωρίς πλήρη αποκατάσταση;
Το ερώτημα αυτό δεν είναι μόνο νομικό.
Είναι βαθιά θεσμικό.
Διότι αν ένας εργαζόμενος δικαιώνεται από τη Δικαιοσύνη, αλλά εξακολουθεί να αγνοεί αν θα αναγνωριστεί ο χρόνος της αναστολής του, τότε μπορεί πράγματι να θεωρηθεί ότι η δικαστική απόφαση εφαρμόστηκε πλήρως;
Και ακόμη περισσότερο:
Εάν το διάστημα αυτό δεν αναγνωριστεί ασφαλιστικά ή συνταξιοδοτικά, ποιος θα αναλάβει την ευθύνη;
Θα χρειαστούν νέες αγωγές;
Νέες προσφυγές;
Νέα πολυετής δικαστική ταλαιπωρία;
Και την ίδια στιγμή το ΕΣΥ συνεχίζει να αιμορραγεί…
Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η κυβέρνηση παρουσιάζει ως σημαντική μεταρρύθμιση την υπαγωγή των νοσηλευτών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
Ένα πάγιο αίτημα του κλάδου φαίνεται να ικανοποιείται.
Όμως, σύμφωνα με στοιχεία και επισημάνσεις των ίδιων των εργαζομένων, η πραγματικότητα είναι αρκετά πιο σύνθετη.
Το νέο πλαίσιο δεν συνοδεύεται από ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση.
Αντίθετα, προβλέπει αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές χωρίς αντίστοιχη αύξηση αποδοχών.
Παράλληλα, οι νοσηλευτές που διορίστηκαν μετά το 2011 υπάγονται ήδη στο αντίστοιχο ασφαλιστικό καθεστώς, γεγονός που περιορίζει σημαντικά την πρακτική επίδραση της νέας ρύθμισης.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι το μέτρο δεν αποτελεί πραγματικό κίνητρο ούτε για την προσέλκυση νέων νοσηλευτών ούτε για την παραμονή των ήδη υπηρετούντων στο ΕΣΥ.
Ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που συνεχίζει να αποδυναμώνεται…
Την ίδια στιγμή, η εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας εξακολουθεί να προκαλεί έντονο προβληματισμό.
Χιλιάδες οργανικές θέσεις παραμένουν κενές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουν οι εργαζόμενοι, περίπου οι μισές μόνιμες θέσεις στα δημόσια νοσοκομεία παραμένουν ακάλυπτες, ενώ σημαντικό μέρος των αναγκών καλύπτεται από συμβασιούχους.
Οι χαμηλές αποδοχές, οι αυξημένες απαιτήσεις της καθημερινής εργασίας και οι συνεχείς αποχωρήσεις προσωπικού δημιουργούν ένα περιβάλλον που απέχει πολύ από την εικόνα ενός πλήρως ενισχυμένου ΕΣΥ.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η υπόθεση των ανεμβολίαστων υγειονομικών αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία.
Όχι μόνο επειδή αφορά τη συμμόρφωση της Διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις.
Αλλά επειδή αφορά συνολικά τον τρόπο με τον οποίο το κράτος αντιμετωπίζει ανθρώπους που επί δεκαετίες υπηρέτησαν το δημόσιο σύστημα υγείας.
Το μεγάλο ερώτημα παραμένει…
Η απόφαση 724/2025 αποτέλεσε μία σημαντική δικαστική εξέλιξη.
Η νέα διοικητική πράξη του Γεννηματάς δείχνει ότι η υπόθεση εισέρχεται σε νέα φάση.
Το κρίσιμο όμως ερώτημα παραμένει αναπάντητο:
Θα περιοριστεί η συμμόρφωση της Διοίκησης σε μία τυπική διοικητική διατύπωση;
Ή θα συνοδευτεί από πλήρη αποκατάσταση των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα — μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και υπηρεσιακά;
Διότι σε ένα κράτος δικαίου, η δικαστική δικαίωση δεν μπορεί να είναι μισή.
Ούτε μπορεί να αφήνει πίσω της περισσότερα ερωτήματα από εκείνα που καλείται να λύσει.
Η απάντηση στα ερωτήματα αυτά δεν αφορά πλέον μόνο τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς.
Αφορά τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία αντιλαμβάνεται τη σχέση της με τη Δικαιοσύνη, τη διοικητική συμμόρφωση και την αποκατάσταση των πολιτών όταν οι δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν τις διεκδικήσεις τους!!
Κατηγορία Θέματος
Δημόσια Διοίκηση,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Οικονομικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Στη σκιά των υδρογονανθράκων: Η Λιβύη αμφισβητεί ξανά τα ελληνικά θαλάσσια σύνορα!
Η αντιπαράθεση Ελλάδας και Λιβύης για τις θαλάσσιες ζώνες στην Ανατολική Μεσόγειο επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς η Τρίπολη συνεχίζει να αμφισβητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, υποστηρίζοντας ότι η Κρήτη δεν δικαιούται πλήρη επήρεια σε Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) και υφαλοκρηπίδα.
Οι τελευταίες δηλώσεις του πρώην προέδρου της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου της Λιβύης (NOC), Μουσταφά Σανάλα, καταδεικνύουν ότι το ζήτημα των θαλάσσιων συνόρων θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη Λιβύη, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι ενεργειακές εξελίξεις στην περιοχή αποκτούν ολοένα μεγαλύτερη βαρύτητα.
Ο Σανάλα ζητά εθνική κινητοποίηση για τα θαλάσσια σύνορα
Ο πρώην επικεφαλής της NOC προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση ή αμέλεια στη διαχείριση των φακέλων που αφορούν τα θαλάσσια σύνορα της Λιβύης μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για το μέλλον της χώρας.
Για τον λόγο αυτό κάλεσε τις λιβυκές αρχές να προχωρήσουν σε πλήρη αναθεώρηση όλων των ιστορικών, νομικών και τεχνικών στοιχείων που σχετίζονται με τις θαλάσσιες διαφορές της χώρας με την Ελλάδα και τη Μάλτα.
Παράλληλα, πρότεινε τη δημιουργία ειδικής εθνικής ομάδας εμπειρογνωμόνων, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση και υπεράσπιση των λιβυκών θέσεων σε κάθε μελλοντική διαπραγμάτευση.
Σύμφωνα με τον Σανάλα, το βασικό σημείο τριβής με την Ελλάδα αφορά τον τρόπο υπολογισμού των θαλάσσιων ορίων και κυρίως τον βαθμό επήρειας που πρέπει να έχουν τα ελληνικά νησιά.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η αναγνώριση πλήρους θαλάσσιας επήρειας στην Κρήτη και στα νησιά νότια αυτής θα στερούσε από τη Λιβύη σημαντικές θαλάσσιες εκτάσεις με υψηλή οικονομική και γεωστρατηγική αξία.
Η θέση αυτή συμπίπτει με τη διαχρονική λιβυκή επιχειρηματολογία, η οποία απορρίπτει την ελληνική προσέγγιση περί μέσης γραμμής και ίσης απόστασης μεταξύ των ακτών των δύο χωρών.
Τα ενεργειακά κοιτάσματα ανεβάζουν το γεωπολιτικό θερμόμετρο
Ο Σανάλα συνέδεσε άμεσα το ζήτημα της οριοθέτησης με τις μεγάλες ενεργειακές προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου.
Όπως επισήμανε, οι αμφισβητούμενες θαλάσσιες περιοχές ενδέχεται να κρύβουν σημαντικά αποθέματα φυσικού αερίου και πετρελαίου, τα οποία θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της Λιβύης τις επόμενες δεκαετίες.
Για τον λόγο αυτό ζήτησε την προετοιμασία ενός πλήρους νομικού και τεχνικού φακέλου, ο οποίος θα βασίζεται σε επίσημα έγγραφα, χάρτες, ιστορικά στοιχεία και αρχές του διεθνούς δικαίου πριν από οποιαδήποτε διαπραγμάτευση με την Ελλάδα ή τη Μάλτα.
Η Τρίπολη απορρίπτει τη μέση γραμμή
Η Λιβύη εξακολουθεί να αμφισβητεί τη μέθοδο της μέσης γραμμής που εφαρμόζει η Ελλάδα για την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών από τις ακτές της Κρήτης.
Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει αποστείλει επανειλημμένα ρηματικές διακοινώσεις προς τον ΟΗΕ, εκφράζοντας την αντίθεσή της στους ελληνικούς διαγωνισμούς για έρευνες υδρογονανθράκων σε περιοχές νότια της Κρήτης.
Οι λιβυκές αξιώσεις επεκτείνονται σε θαλάσσιες ζώνες που η Αθήνα θεωρεί αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ.
Η ελληνική απάντηση: Η Κρήτη έχει πλήρη δικαιώματα
Από την πλευρά της, η Ελλάδα απορρίπτει κατηγορηματικά τις λιβυκές διεκδικήσεις, χαρακτηρίζοντάς τες νομικά αβάσιμες και αντίθετες προς το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.
Η Αθήνα υπογραμμίζει ότι η Κρήτη, ως μεγάλο κατοικημένο νησί με μόνιμο πληθυσμό και πλήρη οικονομική δραστηριότητα, διαθέτει πλήρη δικαιώματα σε ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, όπως προβλέπει η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Επιπλέον, η ελληνική θέση ενισχύεται από τη συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Αίγυπτο το 2020, η οποία βασίζεται στην αρχή της μέσης γραμμής και αναγνωρίζει την επήρεια των ελληνικών νησιών.
Μια κρίσιμη γεωπολιτική μάχη στην Ανατολική Μεσόγειο
Παρά τις διαφωνίες, Αθήνα και Τρίπολη βρίσκονται σε διαδικασία διαλόγου με στόχο την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης.
Ωστόσο, η διαμάχη για τις θαλάσσιες ζώνες παραμένει ένα από τα πλέον σύνθετα γεωπολιτικά ζητήματα της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς συνδέεται άμεσα με κυριαρχικά δικαιώματα, ενεργειακά κοιτάσματα, γεωστρατηγικά συμφέροντα και τον έλεγχο σημαντικών θαλάσσιων περιοχών.
Με τις έρευνες υδρογονανθράκων να προχωρούν νότια της Κρήτης και το διεθνές ενδιαφέρον για την περιοχή να αυξάνεται, η υπόθεση της οριοθέτησης Ελλάδας – Λιβύης αναμένεται να παραμείνει στο επίκεντρο των εξελίξεων το επόμενο διάστημα.
directus.gr
Κατηγορία Θέματος
Γεωστρατηγικές Αναλύσεις,
Διεθνείς Σχέσεις,
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική
Ξεγυμνώθηκε η παγκόσμια ελίτ: Αδιανόητες αποκαλύψεις για τα απόρρητα της «σέχτας» των δισεκατομμυριούχων - Κατασκοπεία και εκβιασμοί
Ένα νέο κύμα αποκαλύψεων συγκλονίζει το ιδιωτικό δίκτυο Dialog, το οποίο συνιδρύθηκε από τον Peter Thiel, καθώς διαρροή εσωτερικών αρχείων αποκαλύπτει ένα σύστημα που δεν περιορίζεται απλώς σε κοινωνικό networking, αλλά φαίνεται να λειτουργεί ως μηχανισμός συνεχούς αξιολόγησης, ταξινόμησης και αλγοριθμικής διαχείρισης της παγκόσμιας ελίτ.
Τα αρχεία, τα οποία προέρχονται από μεγάλη συλλογή εσωτερικών δεδομένων που έφτασαν στο WIRED μέσω εμπιστευτικής πηγής, αφορούν σχεδόν 200 επιφανή πρόσωπα που είχαν προγραμματιστεί να συμμετάσχουν στο ετήσιο retreat του δικτύου.
Περιλαμβάνουν εξαιρετικά ευαίσθητες πληροφορίες, όπως διευθύνσεις κατοικίας, τηλέφωνα, email, ημερομηνίες γέννησης, φωτογραφίες, επαφές έκτακτης ανάγκης, διατροφικές αλλεργίες αλλά και πολιτικές τοποθετήσεις.
Η διαρροή αποδίδεται στην Ελβετή ερευνήτρια ασφάλειας και hacktivist maia arson crimew, γνωστή για την αποκάλυψη της αμερικανικής “No Fly List”. Το υλικό διαφοροποιείται από παλαιότερη δημόσια λίστα του δικτύου, καθώς αφορά πλήρεις εσωτερικούς φακέλους και όχι απλώς ονόματα συμμετεχόντων.
Το Dialog, που ιδρύθηκε το 2006 από τον Peter Thiel και τον data broker Auren Hoffman, λειτουργεί ως κλειστή λέσχη ισχύος που συγκεντρώνει πολιτικούς, επενδυτές, επιχειρηματίες, στρατιωτικούς ηγέτες, στελέχη τεχνολογίας και δημοσιογράφους σε συναντήσεις μόνο με πρόσκληση, χωρίς δημόσιο πρωτόκολλο.
Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα, διαθέτει πάνω από 1.000 πληρωμένα μέλη και περισσότερους από 2.500 συμμετέχοντες στις ετήσιες συναντήσεις του.
Η δομή του χωρίζεται σε δύο επίπεδα, τη συνδρομή και τα retreats.
Η συνδρομή επιτρέπει πρόσβαση σε ιδιωτικά δείπνα σε σπίτια μελών, ταξίδια, concierge υπηρεσίες και ιδιωτικά δίκτυα επικοινωνίας, ενώ τα retreats συγκεντρώνουν ομάδες άνω των 200 ατόμων για πολυήμερα συνέδρια με πολιτική, τεχνολογική και γεωστρατηγική θεματολογία.
Στο επερχόμενο retreat έξω από το Δουβλίνο θα συζητηθούν θέματα όπως τεχνητή νοημοσύνη, γεωπολιτική και σύγχρονος πόλεμος, συμπεριλαμβανομένων σεναρίων για το μέλλον του ΝΑΤΟ, τεχνολογίες πεδίου μάχης και πιθανές συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, με τη συμμετοχή εν ενεργεία και πρώην κυβερνητικών αξιωματούχων, διπλωματών και στελεχών εθνικής ασφάλειας.
Σύστημα βαθμολόγησης
Η διαρροή αποκαλύπτει ότι το δίκτυο χρησιμοποιεί σύστημα βαθμολόγησης πριν ακόμη κάποιος ενταχθεί.
Από 192 φακέλους που εξετάστηκαν, οι 130 αφορούν μέλη, ενώ οι υπόλοιποι είναι υποψήφιοι με χαρακτηρισμούς όπως “First Time Dialoger” ή “Warm”.
Όλοι οι συμμετέχοντες κατατάσσονται σε κλίμακα A, B ή C, με τη βαθμίδα C να αποδίδεται σε άτομα υψηλής αναγνωρισιμότητας και επιρροής, τη Β να αποτελεί την πλειοψηφία και την Α να αφορά κυρίως παλαιότερα και καθιερωμένα μέλη.
Ο μηχανισμός αξιολόγησης βασίζεται σε κριτήρια όπως ο πλούτος, η δημόσια φήμη και η αναγνωρισιμότητα από τον «μέσο άνθρωπο».
Σε εσωτερικές σημειώσεις, επενδυτές περιγράφονται με βάση το ύψος των assets υπό διαχείριση, ενώ άλλοι χαρακτηρίζονται απλώς ως “Small AUM”.
Σε άλλες περιπτώσεις, υπάλληλοι φέρονται να προσαρμόζουν βαθμολογίες ώστε να αποφεύγεται η συνεδρίαση υψηλού κύρους προσώπων με χαμηλότερης κατηγορίας συμμετέχοντες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ηθοποιός Josh Brolin, ο οποίος καταγράφεται ως VIP λόγω της φήμης του στο Hollywood, με αναφορές στον ρόλο του ως Thanos και στις ταινίες υψηλών εισπράξεων όπως το Avengers: Endgame, καθώς και στους εκατομμύρια ακολούθους του στα social media. Αντίθετα, ο οικονομολόγος Tyler Cowen δεν έλαβε αρχικά VIP C βαθμό, καθώς το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης τον αξιολόγησε ως σημαντικό αλλά όχι αρκετά «ευρέως αναγνωρίσιμο», με το προσωπικό να παρακάμπτει τελικά την AI αξιολόγηση.
Ο αλγόριθμος του Dialog αξιολογεί συνεχώς αν ένας «μέσος άνθρωπος» θα αναγνώριζε κάποιο πρόσωπο, χρησιμοποιώντας συγκρίσεις με Fortune 500 εταιρείες ή παγκόσμιους celebrities. Παράλληλα, το σύστημα ενημερώνεται μέσω διαδικασίας “post-retreat code review” μετά από κάθε συνάντηση, αναθεωρώντας τις βαθμολογίες των συμμετεχόντων.
Σημαντικό στοιχείο της διαρροής αποτελεί και το σκορ “value-add”, από 1 έως 4, που χρησιμοποιείται για τον αποκλεισμό μελών με αιτιολογίες όπως “Value Add Too Low”, “Poor Culture Fit” ή “Grade Fell Too Low”. Υπάρχει επίσης μηχανισμός “moderation tier” για τον καθορισμό ατόμων που μπορούν να συντονίζουν συζητήσεις και εργαστήρια.
Ανησυχητικό εύρημα
Το πιο ανησυχητικό όμως εύρημα αφορά την καταγραφή πολιτικών τοποθετήσεων και την απόκλιση ανάμεσα σε δηλώσεις και εσωτερικές αξιολογήσεις.
Σε αρκετές περιπτώσεις, άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστερά κατατάσσονται από το σύστημα στη δεξιά πλευρά του πολιτικού φάσματος, ενώ όσοι βρίσκονται πολιτικά δεξιά φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να λάβουν χαμηλότερες βαθμολογίες C σε συγκεκριμένα datasets.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται επίσης στο στοιχείο της κατασκοπείας και του κινδύνου αξιοποίησης των δεδομένων. Η διαρροή δείχνει ότι το σύστημα περιλαμβάνει πλήρη χαρτογράφηση κοινωνικών και επαγγελματικών σχέσεων, κατάσταση σχέσεων, πολιτικές απόψεις, καθώς και δυνατότητες σύνδεσης με δίκτυα ισχύος, γεγονός που καθιστά τα δεδομένα δυνητικά πολύτιμα για υπηρεσίες πληροφοριών.
Σύμφωνα με την ανάλυση που συνοδεύει το υλικό, τέτοιες πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στοχευμένο phishing, κοινωνική μηχανική, επιχειρήσεις εκβιασμού, honey-trap τακτικές ή καμπάνιες επιρροής, ενώ ο κίνδυνος αυξάνεται λόγω του ότι οι συμμετέχοντες ανήκουν στην παγκόσμια ελίτ.
Το δίκτυο διαθέτει επίσης σύστημα matchmaking που συνδέει μέλη για επαγγελματικές και προσωπικές γνωριμίες, με περίπου το 10% να δηλώνει single και πάνω από τα τρία τέταρτα να έχουν ήδη προτεινόμενες συνδέσεις που επεξεργάζεται χειροκίνητα το προσωπικό.
Υπάρχει ακόμη και λίστα “do-not-pair” που αποκλείει συγκεκριμένους συνδυασμούς για λόγους σχέσεων, οικογενειακών δεσμών ή ανεξήγητων εσωτερικών αποφάσεων, συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων όπου μέλη δεν πρέπει να συνδέονται ούτε με το ίδιο το προσωπικό.
Παρά τις επίσημες δηλώσεις ότι το Dialog δεν έχει πολιτική ή ιδεολογική ατζέντα και λειτουργεί ως ουδέτερη πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών, η εικόνα που προκύπτει από τη διαρροή είναι εκείνη ενός εξαιρετικά ιεραρχημένου και αλγοριθμικά ελεγχόμενου συστήματος, όπου η κοινωνική και πολιτική ισχύς καταγράφεται, βαθμολογείται και αναδιαμορφώνεται συνεχώς.
Η διαρροή ήρθε στο φως όταν η maia arson crimew εντόπισε ανοιχτό directory στον πηγαίο κώδικα του dialog.org, το οποίο περιείχε πλήρη αρχεία προσβάσιμα δημόσια. Το WIRED επαλήθευσε το υλικό και απέκτησε λίστα 222 συμμετεχόντων για το retreat του 2026, εκ των οποίων 87 είναι νέοι συμμετέχοντες.
Στη λίστα εμφανίζονται υψηλόβαθμα πρόσωπα της διεθνούς πολιτικής και οικονομίας, μεταξύ των οποίων ο Scott Bessent, ο Ted Cruz, ο Joe Lonsdale, καθώς και επενδυτές όπως ο Marc Andreessen και ο Jim Breyer, ενώ καταγράφεται και ο στρατηγός Alexus Grynkewich του NATO, ο οποίος συμμετέχει σε συναντήσεις από το 2021. Εμφανίζονται επίσης στελέχη της Google και της Google DeepMind, όπως ο Tom Lue, μαζί με άλλους παράγοντες της τεχνολογικής και στρατηγικής ελίτ.
Η ατζέντα του retreat περιλαμβάνει ακόμη και θεματικές όπως «Ολοταχώς για τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο», «Τεχνολογίες Πολέμου», «Φέρτε πίσω τα πυρηνικά», καθώς και συνεδρίες για το πώς να δημιουργηθεί μια «σέχτα» και συζητήσεις για την προσωπική ζωή των συμμετεχόντων.
Σε λάθος χέρια
Συνολικά, η εικόνα που αναδύεται είναι ενός κλειστού συστήματος ισχύος, στο οποίο η παγκόσμια ελίτ δεν απλώς συναντάται, αλλά καταγράφεται, αξιολογείται, συνδέεται και ενίοτε αποκλείεται μέσα από μηχανισμούς που συνδυάζουν ανθρώπινη κρίση και αλγοριθμική επιτήρηση, με δεδομένα που σε λάθος χέρια θα μπορούσαν να αποκτήσουν ιδιαίτερα επικίνδυνη στρατηγική αξία.
Τα δεδομένα που συλλέγει η Dialog θα μπορούσαν να έχουν αξία για εγκληματίες ή υπηρεσίες πληροφοριών, καθώς αποκαλύπτουν προσωπικές ευπάθειες, κατάσταση σχέσεων, πολιτικές απόψεις και πρόσβαση σε επιδραστικά δίκτυα.
Τέτοιες πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στοχευμένο phishing, κοινωνική μηχανική, επιχειρήσεις honey-trap, εκβιασμό ή καμπάνιες επιρροής.
Ο κίνδυνος ενισχύεται επειδή οι συμμετέχοντες είναι μέλη της παγκόσμιας ελίτ, γεγονός που τους καθιστά ελκυστικούς στόχους για υπηρεσίες πληροφοριών. Πολλοί μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταξιωμένοι στους τομείς τους, αλλά παρ’ όλα αυτά να μοιράζονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα σε περιβάλλοντα εμπιστοσύνης, δημιουργώντας ευκαιρίες για χειραγώγηση και εκμετάλλευση.
Ένας εσωτερικός οδηγός για τους συντονιστές εκδηλώσεων, που επίσης βρέθηκε στον εκτεθειμένο κατάλογο, τους δίνει οδηγίες να υπενθυμίζουν στους συμμετέχοντες ότι όλα είναι «off the record», να κρατούν τα σχόλια σύντομα και «μη προφανή», και να κάνουν σύντομες συστάσεις ώστε να αποφεύγεται η επίδειξη κοινωνικού status σε μια αίθουσα με γερουσιαστές, αξιωματούχους και ισχυρούς επιχειρηματίες.
Η πειθαρχία που επιβάλλεται στα μέλη προφανώς δεν επεκτεινόταν στην ασφάλεια της ιστοσελίδας.
Κατηγορία Θέματος
Κοινωνικά θέματα,
Κρίσεις και απόψεις,
Παγκοσμιοποίηση
Πόσο θα αντέξει ο Πούτιν τις πιέσεις για χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων ;
Η επίθεση σε ένα διυλιστήριο πετρελαίου στη Μόσχα τη νύχτα της 18ης Ιουνίου ώθησε Ρώσους με επιρροή, συμπεριλαμβανομένων μελών της Κρατικής Δούμας, να ζητήσουν μια ριζική αλλαγή στη στρατιωτική στρατηγική, αναφέρουν οι Eurasian Times.
Επικαλούμενη ρωσικές πηγές, η δημοσίευση αναφέρει τον Alexei Zhuravlev, Πρώτο Αναπληρωτή Πρόεδρο της Επιτροπής Άμυνας της Κρατικής Δούμας, ο οποίος δήλωσε: «Υπάρχει μόνο μία διέξοδος από αυτή την κατάσταση, και είναι αρκετά απλή: η καταστροφή του τρομοκρατικού καθεστώτος του Κιέβου.
Για να σταματήσουν όλες αυτές οι επιθέσεις, αρκεί η συνθηκολόγηση του Κιέβου - είναι ξεκάθαρο. Ο τρόπος επίτευξης αυτού είναι επίσης σαφής. Καταστρέψτε όλες τις εγκαταστάσεις logistics, τις γέφυρες, τις σήραγγες, βομβαρδίστε σιδηροδρομικούς σταθμούς - είναι επιτέλους καιρός να ξεκινήσουμε μια σοβαρή μάχη».
Ο Konstantin Malofeev, ιδρυτής της εταιρείας μέσων ενημέρωσης Tsargrad, αναρωτήθηκε γιατί η Ρωσία δεν έχει ακόμη «αρχίσει πραγματικά να πολεμά» και έθεσε άμεσα το ζήτημα της χρήσης πυρηνικών όπλων: «Τι άλλο πρέπει να συμβεί πριν αρχίσουμε να πολεμάμε πραγματικά;» και «Γιατί δεν χρησιμοποιούμε τα πυρηνικά όπλα που δημιούργησαν και αποθήκευσαν οι πρόγονοί μας ακριβώς για τέτοιες στιγμές;»
Ο βουλευτής της Κρατικής Δούμας Αντρέι Γκουρουλέφ, εν αποστρατεία υποστράτηγος, κάλεσε τη Ρωσία να «χτυπήσει τον εχθρό ανελέητα, χωρίς δισταγμό» ή «χωρίς πολλή σκέψη».
Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί πειστικοί λόγοι για τους οποίους η ρωσική ηγεσία δεν έχει ακόμη κάνει αυτό που προτείνουν οι Ζουράβλεφ, Μαλόφεεφ και Γκουρουλέφ, γράφουν οι Eurasian Times.
Η αύξηση της έντασης της στρατιωτικής δράσης κατά της Ουκρανίας θα μπορούσε να μειώσει το στρατιωτικό δυναμικό της Ρωσίας σε σημείο που το ΝΑΤΟ να τολμήσει να εμπλακεί ανοιχτά στη σύγκρουση στο πλευρό της Ουκρανίας, χρησιμοποιώντας χερσαίες, αεροπορικές και ναυτικές δυνάμεις.
Και, φυσικά, η προτεινόμενη χρήση πυρηνικών όπλων εγείρει το ερώτημα: ποιος θα είναι ο στόχος της;
Η μεγάλης κλίμακας καταστροφή στην Ουκρανία και το υψηλό ανθρώπινο κόστος θα μείωναν σημαντικά τις πιθανότητες της Ουκρανίας να διατηρήσει το καθεστώς της ως ουδέτερου κράτους-ανάσχεσης που συμβάλλει στην ασφάλεια της Ρωσίας.
Αντίθετα, ό,τι απομένει από την Ουκρανία θα μπορούσε να δώσει στο ΝΑΤΟ την ευκαιρία να χρηματοδοτήσει και να ενορχηστρώσει μια παρατεταμένη σύγκρουση, να παρατείνει επ' αόριστον τις κυρώσεις και να εξαντλήσει τους πόρους της οικονομίας της Ρωσίας σε τέτοιο βαθμό που θα είναι πιο εύκολο να διαμελιστεί.
Μέχρι τώρα, η Ρωσία διαχειριζόταν προσεκτικά την ένταση της σύγκρουσης στην Ουκρανία για να διατηρήσει την ικανότητά της να αντιμετωπίσει την επέμβαση του ΝΑΤΟ.
Αυτή η προσέγγιση έχει αποδειχθεί αποτελεσματική, καθώς οι δυνάμεις του ΝΑΤΟ δεν είναι ακόμη επαρκώς προετοιμασμένες ή εξοπλισμένες για να καταβάλουν ένα αποφασιστικό πλήγμα στις ρωσικές δυνάμεις στην Ουκρανία - ή οπουδήποτε αλλού, σε περίπτωση που η σύγκρουση επεκταθεί πέρα από τα σύνορα της Ουκρανίας.
Παραβιάσεις των Κόκκινων Γραμμών
Οι Δυτικοί σύμμαχοι της Ουκρανίας έχουν επανειλημμένα ξεπεράσει τις "κόκκινες γραμμές" της Ρωσίας, πιστεύοντας ότι η Ρωσία δεν θα κλιμακώσει τη σύγκρουση εφόσον πιστεύει ότι βρίσκεται σε μια νικηφόρα τροχιά με το τρέχον επίπεδο στρατιωτικής παρουσίας της στην Ουκρανία.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ κλιμάκωσαν αρχικά τη σύγκρουση παρέχοντας ολοένα και πιο θανατηφόρα οπλικά συστήματα HIMARS, ATACMS, πυραύλους Storm Shadow, μαχητικά F-16 και άλλα.
Ανέπτυξαν κρυφά τα στρατεύματά τους, δήθεν για να εξυπηρετήσουν και να υποστηρίξουν τα όπλα που παρείχαν. Οι ΗΠΑ έχουν επιτρέψει στις ουκρανικές δυνάμεις να χρησιμοποιούν το δίκτυο δορυφορικών επικοινωνιών Starlink με ελάχιστη καθυστέρηση.
Χιλιάδες στρατεύματα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ που σταθμεύουν εκτός Ουκρανίας συμβάλλουν στη σύγκρουση αναλύοντας σήματα και εικόνες για πληροφορίες και επιτήρηση, εντοπίζοντας στόχους, αξιολογώντας τα τρωτά σημεία των στόχων και σχεδιάζοντας βέλτιστες διαδρομές για drones και πυραύλους.
Οι χώρες του ΝΑΤΟ έχουν αρχίσει να φιλοξενούν στοιχεία ουκρανικής υποδομής παραγωγής όπλων στην επικράτειά τους για να τις προστατεύσουν από ρωσική επίθεση.
Πρόσφατα, οι χώρες του ΝΑΤΟ που συνορεύουν με τη Ρωσία έχουν κάνει τα στραβά μάτια στα ουκρανικά drones που πετούν μέσω του εναέριου χώρου τους καθ' οδόν προς στόχους βαθιά μέσα στη Ρωσία.
Με την πάροδο των ετών, καθώς οι παραβιάσεις των «κόκκινων γραμμών» από τους Δυτικούς υποστηρικτές της Ουκρανίας κλιμακώθηκαν, η Ρωσία επέλεξε να ανεχθεί τις προκλήσεις, πιστεύοντας ότι μπορεί να συνεχίσει να κερδίζει εφαρμόζοντας αποτελεσματικές αμυντικές τακτικές και αποδεχόμενη αυξημένες ανθρώπινες και τεχνικές απώλειες.
Είναι πολύ πιθανό ότι στην τρέχουσα κατάσταση, μια τέτοια αντίδραση από τη Ρωσία είναι ήδη ανεπαρκής και εξαντλεί την μαχητική ικανότητα της χώρας, ενώ ο αριθμός των θυμάτων αυξάνεται.
Οι Ρώσοι σκληροπυρηνικοί, και όχι χωρίς λόγο, αρχίζουν να αμφιβάλλουν ότι η Ρωσία μπορεί να διατηρήσει την νικηφόρα τροχιά της για πολύ καιρό.
Υπάρχουν σοβαροί λόγοι στην ρωσική ελίτ να πιστεύι ότι οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ ετοιμάζονται να πολεμήσουν τις ρωσικές δυνάμεις και αναπτύσσουν νέα όπλα με βάση τα διδάγματα της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία.
Η ηγεσία του ΝΑΤΟ δηλώνει ανοιχτά ότι το ΝΑΤΟ θα είναι έτοιμο να πολεμήσει τη Ρωσία έως το 2030. Και αν η σύγκρουση στην Ουκρανία συνεχιστεί για άλλα τέσσερα χρόνια, το ΝΑΤΟ θα μπορούσε να βρεθεί σε μια κατάσταση όπου, με το πρόσχημα της απελευθέρωσης ουκρανικών εδαφών που φέρεται να κατέχονται από τη Ρωσία, θα ξεκινήσει ένας πλήρους κλίμακας συμβατικός πόλεμος με τη Ρωσία.
Μέχρι το 2030, η Ρωσία μπορεί να αντιμετωπίσει μια απεγνωσμένη επιλογή: θα είναι καταδικασμένη σε αποτυχία εάν κλιμακώσει τη σύγκρουση και καταδικασμένη σε αποτυχία εάν δεν το κάνει. Ακόμα χειρότερα, οι αυξανόμενοι πόροι του ΝΑΤΟ θα επιτρέψουν στη συμμαχία να γίνει ολοένα και πιο ισχυρή έναντι της Ρωσίας με κάθε χρόνο που περνά.
Η επιλογή της Ρωσίας
Όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία παραμένει συμβατικός, η σχετική ισχύς της Δύσης θα συνεχίσει να αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Ταυτόχρονα, οι πιθανότητες της Ρωσίας να τερματίσει τη σύγκρουση, ακόμη και αν επιτύχει τουλάχιστον έναν στρατιωτικό στόχο, θα μειώνονται σταθερά.
Ορισμένοι Ρώσοι στρατηγικοί αναλυτές μπορεί να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η μόνη βιώσιμη οδός για ένα ευνοϊκό αποτέλεσμα για τη Ρωσία είναι μια στρατηγική «κλιμάκωσης για αποκλιμάκωση».
Σήμερα, η Ρωσία αντιμετωπίζει μια επιλογή: να πολεμήσει το ΝΑΤΟ τώρα, όταν είναι ακόμα σχετικά αδύναμο, ή να δράσει αποφασιστικά για να τερματίσει τη σύγκρουση προς όφελός της, επιτρέποντας στο ΝΑΤΟ να αποφασίσει πώς να ανταποκριθεί στις αποφασιστικές ενέργειες της Ρωσίας, όποιες κι αν είναι αυτές.
Το πρώτο βήμα προς την κλιμάκωση σε αυτό το σενάριο θα ήταν οι επιθέσεις κατά των υποδομών του ΝΑΤΟ που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή όπλων που προορίζονται για τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις.
Είναι πολύ πιθανό το ΝΑΤΟ να απαντήσει με χτύπημα σε υποδομές σε ρωσικό έδαφος. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ΗΠΑ και ενδεχομένως η Κίνα θα πρέπει να παρέμβουν γρήγορα για να αποτρέψουν περαιτέρω κλιμάκωση. Οποιαδήποτε ρεαλιστική διευθέτηση αποδεκτή από τη Ρωσία πρέπει να αποκλείει τη συνέχιση της παραγωγής ουκρανικών οπλικών συστημάτων στις χώρες του ΝΑΤΟ.
Πριν καταφύγει σε αυτήν την επιλογή, η Ρωσία θα μπορούσε να εκδώσει μια έμμεση προειδοποίηση, δηλώνοντας ότι η βοήθεια του ΝΑΤΟ και η έμμεση εμπλοκή στη σύγκρουση έχουν φτάσει σε τέτοια κλίμακα που αποτελούν υπαρξιακή απειλή για τη Ρωσία από την Ουκρανία.
Είναι απολύτως πιθανό η χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία να προκαλέσει σοβαρή και μακροπρόθεσμη οικονομική ζημιά στη χώρα και να εμβαθύνει περαιτέρω τη διεθνή της απομόνωση. Ωστόσο, είναι επίσης απολύτως πιθανό ένα σημαντικό μέρος των χωρών του Παγκόσμιου Νότου να αποδεχτεί μια τέτοια εξέλιξη με σχετική ηρεμία, βασιζόμενο στην αναδυόμενη πολυπολική τάξη ως προστασία από τις κυρώσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.
Κατηγορία Θέματος
Γεωστρατηγικές Αναλύσεις,
Διεθνείς Σχέσεις,
Ουκρανία,
Ρωσία,
Στρατιωτικές ειδήσεις
Αρχαία Ελλάδα.... από την Αίγυπτο μέχρι την Ρουμανία.... και βάλε. Ανακαλύφθηκαν νέα αρχαιοελληνικά ευρήματα...
Ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο έργο 2.000 ετών ενός «χαμένου» φιλοσόφου που ενέπνευσε τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη
Ένα έργο ενός «χαμένου» αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου ανακαλύφθηκε, γραμμένο σε ένα θραύσμα παπύρου 2.000 ετών που βρέθηκε στο Κάιρο.
Το εύθραυστο έγγραφο περιέχει 30 προηγουμένως άγνωστους στίχους του Εμπεδοκλή, ενός προσωκρατικού φιλοσόφου του 5ου αιώνα π.Χ.
Στοιχεία της φιλοσοφίας του Εμπεδοκλή αναφέρονται από μεταγενέστερους φιλοσόφους και συγγραφείς, συμπεριλαμβανομένων των Πλάτωνα και Αριστοτέλη, αλλά δεν πιστευόταν ότι τα δικά του λόγια είχαν διασωθεί μέχρι σήμερα.
Το θραύσμα βρέθηκε και ταυτοποιήθηκε στα αρχεία του Γαλλικού Ινστιτούτου Ανατολικής Αρχαιολογίας (IFAO).
Η πρώτη έκδοση, η μετάφραση και ο σχολιασμός των στίχων έχουν δημοσιευτεί στο βιβλίο L’Empédocle du Caire, το οποίο επιμελήθηκαν οι Nathan Carlig, Alain Martin και Olivier Primavesi.
Ο Carlig, παπυρολόγος στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης, ταυτοποίησε το έγγραφο — γνωστό ως πάπυρος P.Fouad inv. 218 — ως μέρος της Φυσικής, του σημαντικότερου ποιητικού έργου του Εμπεδοκλή.
«Μέχρι σήμερα, η γνώση μας για το έργο του Εμπεδοκλή βασιζόταν αποκλειστικά σε έμμεσες πηγές, όπως αποσπασματικά αποσπάσματα, περιλήψεις ή νύξεις διάσπαρτες σε όλα τα έργα συγγραφέων όπως ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης ή ο Πλούταρχος», είπε.
«Ο Πάπυρος P.Fouad inv. 218, μας επιτρέπει να διαβάσουμε τον φιλόσοφο στο πρωτότυπο κείμενό του, χωρίς τη μεσολάβηση συχνά μερικών ή μεροληπτικών πηγών. Είναι επίσης το μόνο γνωστό αντίγραφο των Φυσικών, αποσπάσματα άλλων μερών του οποίου από τον ίδιο πάπυρο σώζονται στο Στρασβούργο .»
Το πρόσφατα αποκαλυφθέν κείμενο εστιάζει σε θεωρίες για την έκχυση σωματιδίων και την αισθητηριακή αντίληψη, ιδιαίτερα την όραση. Οι ερευνητές λένε ότι το υλικό ρίχνει νέο φως στις σχέσεις μεταξύ του Εμπεδοκλή και των μεταγενέστερων στοχαστών.
Η ανάλυση υποδηλώνει ότι το θραύσμα μπορεί να χρησίμευσε ως άμεση πηγή για ένα απόσπασμα του Πλούταρχου τον 2ο αιώνα, καθώς και να επηρέασε έναν διάλογο του Πλάτωνα και ένα έργο του Θεόφραστου τον 4ο αιώνα π.Χ.
Προηγουμένως απαρατήρητες ηχώ έχουν επίσης εντοπιστεί στα γραπτά του κωμικού ποιητή Αριστοφάνη και του Ρωμαίου φιλοσόφου Λουκρήτιου.
Η μελέτη υποδηλώνει επίσης ότι ο Εμπεδοκλής μπορεί να θεωρηθεί ως πρόδρομος των ατομιστών φιλοσόφων, συμπεριλαμβανομένου του Δημόκριτου, ο οποίος πρότεινε ότι η ύλη αποτελείται από μικροσκοπικά, αδιαίρετα σωματίδια.
Αν και δεν ήταν επιστημονικά σωστές, οι θεωρίες επέδειξαν μια αξιοσημείωτα προηγμένη κατανόηση των αρχών που διέπουν τις θεωρίες στις οποίες τηρούμε σήμερα.
Όπως οι ουμανιστές της Αναγέννησης που έψαχναν σε ευρωπαϊκές βιβλιοθήκες για χαμένα χειρόγραφα, έτσι και οι παπυρολόγοι έχουν αφιερώσει περισσότερο από έναν αιώνα στην εξέταση αρχαίων παπύρων με την ελπίδα να αποκαλύψουν ξεχασμένα κείμενα.
«Είναι, κατά κάποιο τρόπο, για να δανειστώ τα λόγια του Πίτερ Πάρσονς, μια «δεύτερη Αναγέννηση» της αρχαίας λογοτεχνίας», είπε ο Κάρλιγκ.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η δημοσίευση θα ανοίξει νέους δρόμους για την κατανόηση των ιδεών του Εμπεδοκλή και θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του έργου του στην εξέλιξη της ελληνικής φιλοσοφίας, καθώς και στη διευκρίνιση της σχέσης του με προγενέστερους και μεταγενέστερους στοχαστές.
metro.co.uk
—
Τάφοι ρωμαϊκής εποχής και Ελληνικές Επιγραφές στην αρχαία πόλη Τόμις (Κωνστάντζα) στη Ρουμανία
Το Μουσείο Εθνικής Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Κωνστάντζα ανακοίνωσε την ανακάλυψη 34 τάφων ρωμαϊκής εποχής κατά τη διάρκεια προληπτικών αρχαιολογικών ανασκαφών στο χώρο του Δημοτικού Νοσοκομείου στην Κωνστάντζα, το οποίο βρίσκεται εντός της αρχαίας νεκρόπολης της Τόμιδος.
Αυτό που ξεκίνησε ως μια συνήθης αξιολόγηση της πολιτιστικής κληρονομιάς που συνδεόταν με βελτιώσεις στις υποδομές έχει μετατραπεί σε μία από τις σημαντικότερες αστικές αρχαιολογικές ανακαλύψεις κατά μήκος των ακτών του Εύξεινου Πόντου της Ρουμανίας τα τελευταία χρόνια.
Μια Νεκρόπολη Κάτω από τη Σύγχρονη Πόλη
Αρχαία ελληνική επιτύμβια στήλη που βρίσκεται στην Κωνστάντζα
Ο χώρος ανασκαφής βρίσκεται εντός της προστατευόμενης αρχαιολογικής περιοχής της αρχαίας νεκρόπολης της Τόμιδος, η οποία κάποτε άκμασε ως σημαντική πόλη-λιμάνι στη Δυτική Μαύρη Θάλασσα.
Ιστορικά γνωστή για τη στρατηγική της θαλάσσια θέση και ως τόπος εξορίας του Ρωμαίου ποιητή Οβίδιου, η Τόμις ήταν ένα από τα σημαντικότερα αστικά κέντρα στην Κάτω Μοισία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Δεδομένου ότι το νοσοκομειακό συγκρότημα βρίσκεται εντός ενός νομικά χαρακτηρισμένου αρχαιολογικού χώρου, οι προληπτικές έρευνες ήταν υποχρεωτικές βάσει του ρουμανικού νόμου περί πολιτιστικής κληρονομιάς πριν από την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών. Οι έρευνες στο χώρο πραγματοποιήθηκαν σε δύο φάσεις μεταξύ Σεπτεμβρίου 2025 και Φεβρουαρίου 2026 με την άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού.
Παρά τις διακοπές λόγω εργασιών κατεδάφισης και επικίνδυνων δομικών συνθηκών στο χώρο, οι αρχαιολόγοι ολοκλήρωσαν 39 ημέρες ενεργής ανασκαφής εντός της καθορισμένης περιοχής.
Τα ευρήματά τους αναδιαμορφώνουν την κατανόησή μας για τις ρωμαϊκές ταφικές πρακτικές στην Τόμιδα.
Κατακόμβες, Πολλαπλές Ταφές και Αφρικανικοί Αμφορείς
Η ομάδα κατέγραψε 34 τάφους της ρωμαϊκής εποχής. Αρκετοί από αυτούς περιείχαν πολυάριθμες ταφές διατεταγμένες σε κατασκευές τύπου κατακόμβης. Αυτοί οι υπόγειοι ταφικοί θάλαμοι υποδηλώνουν μια οργανωμένη ταφική αρχιτεκτονική και όχι μεμονωμένες ταφές, γεγονός που καταδεικνύει δομημένες οικογενειακές ή κοινοτικές ταφικές παραδόσεις.
Ένας σημαντικός αριθμός τάφων περιείχε τα ακόλουθα είδη κτερισμάτων:
Προσωπικά στολίδια και κοσμήματα
Γυάλινα δοχεία
Νομίσματα
Μια εξαιρετική ποσότητα κεραμικού υλικού, ιδίως αφρικανικών αμφορέων.
Η παρουσία αφρικανικών αμφορέων είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη. Αυτά τα αγγεία, που συνήθως χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά κρασιού ή ελαιόλαδου, καταδεικνύουν συνεχείς εμπορικούς δεσμούς μεταξύ της Τόμιδος και της Βόρειας Αφρικής κατά τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Η παρουσία τους σε κηδείες μπορεί να αντανακλά τόσο εμπορικό πλούτο όσο και συμβολικές προσφορές που συνδέονται με την κοινωνική θέση και την ταυτότητα.
Σε αντίθεση με τις λειτουργικές ασπίδες μάχης, οι ασπίδες παρέλασης ήταν γενικά τελετουργικές· συνδέονταν με επίδειξη, κύρος και πιθανώς στρατιωτικές τιμές. Πίστωση: Εθνικό Μουσείο Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Κωνστάντζα μέσω Facebook
Δύο εξαιρετικά ευρήματα: Η ελληνική επιγραφή και η τελετουργική ασπίδα Umbo
Ανάμεσα στα ευρήματα, δύο αντικείμενα ξεχωρίζουν ως σπάνια.
Καταρχάς, υπάρχει μια ελληνική επιγραφή που χρονολογείται στον 3ο αιώνα μ.Χ. και επιβεβαιώνει την ύπαρξη της ελληνικής θρησκευτικής κοινότητας στην Τόμιδα.
Ενώ οι λεπτομέρειες της επιγραφής εξακολουθούν να μελετώνται, το επιγραφικό της περιεχόμενο προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για την πνευματική και κοινωνική οργάνωση της πόλης κατά τη Ρωμαϊκή περίοδο. Οι θρησκευτικοί σύλλογοι έπαιζαν κεντρικό ρόλο στην αστική ζωή, λειτουργώντας συχνά ως χώροι λατρείας και ως κοινωνικά δίκτυα.
Το δεύτερο αξιοσημείωτο εύρημα είναι ένα ούμπο, η κεντρική μεταλλική προεξοχή μιας τελετουργικής ασπίδας. Σε αντίθεση με τις λειτουργικές ασπίδες του πεδίου της μάχης, οι τελετουργικές ασπίδες ήταν γενικά τελετουργικές και συνδέονταν με επίδειξη, κύρος και πιθανώς στρατιωτικές τιμές. Τέτοια αντικείμενα είναι εξαιρετικά σπάνια σε κηδείες και εγείρουν ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με το άτομο που θάφτηκε μαζί τους. Ήταν παρασημοφορημένος αξιωματικός; Μέλος μιας έγκριτης πολιτοφυλακής της πόλης; Περαιτέρω ανάλυση θα μπορούσε να ρίξει φως σε αυτό.
Συνολικά, τα δύο αυτά ευρήματα ενισχύουν σημαντικά τη σημασία της ανασκαφής.
Ελληνική επιγραφή που χρονολογείται στον 3ο αιώνα μ.Χ., που αποδεικνύει την ύπαρξη ελληνικής θρησκευτικής κοινότητας στην Τόμιδα. Πίστωση: Muzeul de Istorie Nationala et Arheologie Constanta μέσω Facebook
Εργασία υπό επικίνδυνες συνθήκες
Οι εργασίες εκσκαφής δεν ήταν χωρίς κινδύνους. Οι αρχαιολόγοι ανέφεραν εξαιρετικά επικίνδυνες συνθήκες εργασίας λόγω των συνεχιζόμενων εργασιών κατεδάφισης και της δομικής αστάθειας των κοντινών κτιρίων. Μία κοντινή κατασκευή μάλιστα ταξινομήθηκε ως σεισμικής κατηγορίας κινδύνου Rs1.
Κάποια στιγμή, επίσημα έγγραφα επιβεβαίωσαν ότι η ασφάλεια του προσωπικού δεν μπορούσε να εγγυηθεί. Το μουσείο ανέστειλε προσωρινά τις ανασκαφικές εργασίες στους πιο επικίνδυνους τομείς μέχρι να εφαρμοστούν μέτρα ασφαλείας. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της περιόδου αναστολής, οι ειδικοί επέστρεψαν για να συλλέξουν τα ανασκαμμένα υλικά και να ολοκληρώσουν την τοπογραφική τεκμηρίωση για να αποτρέψουν την απώλεια δεδομένων.
Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες, τη βροχή, το χιόνι και τον παγετό που καταγράφονταν στις καθημερινές αναφορές πεδίου, η αρχαιολογική ομάδα συνέχισε το έργο της.
Το μουσείο τόνισε ότι οι καθυστερήσεις που αποδίδονται σε αρχαιολογικές εργασίες δεν σχετίζονται με την απόδοση του ιδρύματος, σημειώνοντας ότι λόγω της απρόβλεπτης φύσης της υπόγειας εξερεύνησης, τα χρονοδιαγράμματα προληπτικών ανασκαφών δεν μπορούν να προβλεφθούν εκ των προτέρων.
Τόμις: Η αρχαία ελληνική αποικία
Ο χώρος του Δημοτικού Νοσοκομείου βρίσκεται επίσης εντός της προστατευόμενης περιοχής του μνημείου «Σπηλαίου Orantlı», ενός υστερορωμαϊκού νεκροταφείου που χρονολογείται από τον 4ο αιώνα και είναι διακοσμημένο με χριστιανικές εικόνες. Αυτό ενισχύει περαιτέρω την ευρύτερη ιστορική σημασία της περιοχής.
Η Τόμις κτίστηκε από τους Έλληνες ως αποικία και αργότερα εξελίχθηκε σε ρωμαϊκή επαρχιακή πρωτεύουσα. Μέχρι τον 3ο αιώνα μ.Χ. —την ίδια περίοδο με την πρόσφατα ανακαλυφθείσα επιγραφή— η πόλη ήταν ένα ζωντανό αστικό κέντρο που χαρακτηριζόταν από εμπόριο, θρησκευτική ποικιλομορφία και σύνθετες ταφικές παραδόσεις.
Πρόσφατες ανακαλύψεις προσθέτουν απτά αρχαιολογικά στοιχεία σε αυτή την αφήγηση.
Πώς οι ανασκαφές στην Κωνστάντζα ξαναγράφουν την ιστορία της αρχαίας Τόμιδος;
Η αστική αρχαιολογία συχνά εξελίσσεται υπό την πίεση της σύγχρονης ανάπτυξης, αλλά οι ανακαλύψεις στην Κωνστάντζα καταδεικνύουν πώς η προληπτική έρευνα μπορεί να αποκαλύψει αναντικατάστατα κεφάλαια του παρελθόντος που κρύβονται κάτω από τις σύγχρονες υποδομές.
Τριάντα τέσσερις ρωμαϊκοί τάφοι, μια ελληνική επιγραφή του 3ου αιώνα που επιβεβαιώνει μια θρησκευτική σύνδεση και μια σπάνια τελετουργική ασπίδα (ούμπο) εμβαθύνουν την κατανόησή μας για την ταφική αρχιτεκτονική στην περιοχή του Δυτικού Εύξεινου Πόντου, φωτίζουν τους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ της Τόμιδας και της Βόρειας Αφρικής μέσω της παρουσίας αφρικανικών αμφορέων και προσφέρουν μια νέα προοπτική για τη θρησκευτική οργάνωση και την κουλτούρα των ελίτ ή των στρατιωτικών εκθέσεων στην επαρχιακή ρωμαϊκή πόλη.
Αυτή η ανασκαφή ξεχωρίζει ως μια σημαντική ανακάλυψη στην αρχαιολογική κληρονομιά της Ρουμανίας και ένα ισχυρό παράδειγμα του πόσο μεγάλο μέρος της αρχαίας Τόμιδος παραμένει κάτω από την επιφάνεια.
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Τέχνη και Πολιτισμός
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.


















