27 Μαρτίου 2023

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Η Εκκλησία προβάλλει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου ως ένα από τα πλέον θαυμαστά γεγονότα της ιστορίας. Ο Θεός, σύμφωνα με προαιώνια υπόσχεση στους πρωτοπλάστους, επιλέγει τη γυναίκα, μέσω της οποίας θα ενσαρκωθεί για τη σωτηρία του πλάσματός Του. Είναι αυτή η Μαρία από τη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας, η Παναγία μητέρα του κυρίου μας Ιησού Χριστού.
 
Την ημέρα του πανηγυρικού εορτασμού του Ευαγγελισμού επέλεξαν οι πρόγονοί μας για την έναρξη της επανάστασης προς αποτίναξη μακραίωνης δουλείας υπό τον οθωμανικό ζυγό. Το νεοσυσταθέν ελληνικό κράτος με απόφαση του βασιλιά Όθωνα (1838) όρισε να εορτάζεται η επέτειος της έναρξης της επανάστασης την 25η Μαρτίου, αν και αυτή ξέσπασε σε διάφορα μέρη της Πελοποννήσου δύο ή τρεις ημέρες ενωρίτερα, καθώς οι επαναστάτες πληροφορήθηκαν ότι το μυστικό είχε διαρρεύσει. Από αυτό ορμώμενοι εμπαθείς εχθροί της Εκκλησίας, υποστήριξαν, μεταγενέστερα, ότι η απόφαση σκοπό είχε να ανυψώσει το κύρος της Εκκλησίας, η οποία όχι μόνο δεν πρωτοστάτησε στον αγώνα για την εθνεγερσία, αλλά απεναντίας υπήρξε αρνητική, καθώς ήταν προσδεμένη στο άρμα των κατακτητών! Αυτή η άθλια συκοφαντία έχει ευρέως διαδοθεί και υποστηρίζεται από πολλούς, οι οποίοι δεν έκαναν ποτέ τον κόπο να μελετήσουν την ιστορία και αρκούνται να διαδίδουν τα όσα άκουσαν ή διάβασαν σε φθηνά διαστρεβλωτικά της ιστορίας κείμενα. 
 
Κατ’ αρχήν, να κάνουμε τη διάκριση μεταξύ Εκκλησίας και εκκλησιαστικού σώματος. Η Εκκλησία είναι καθίδρυμα του Θεού, ο οποίος σαρκώθηκε στο πρόσωπο του κυρίου μας Ιησού Χριστού για τη σωτηρία των ανθρώπων. Τα πρόσωπα μέλη της Εκκλησίας, που απαρτίζουν το εκκλησιαστικό σώμα, εμφορούνται από αδυναμίες και πάθη, για τα οποία δεν ευθύνεται η Εκκλησία του Χριστού. Αν οι επικριτές της Εκκλησίας ήσαν έντιμοι, έπρεπε να ασκήσουν κριτική στη διδασκαλία και στον επί της γης βίο του θεανθρώπου Ιησού Χριστού. Αντ’ αυτού επικεντρώνουν την προσοχή τους στα ολισθήματα των πιστών, άσχετα αν ο βίος αυτών δεν εναρμονίζεται προς τη διδασκαλία του θεανθρώπου. Από την άλλη τους αφήνει παγερά αδιάφορους ο βίος εκείνων, που αγωνίστηκαν με μεγάλη συνέπεια να τον εναρμονίσουν με το θέλημα του Θεού. Είναι αυτοί οι μάρτυρες και οι άγιοι όλων των αιώνων. 
 
Η ελληνική επανάσταση εκδηλώθηκε λίγες δεκαετίες, μετά τη γαλλική, με την οποία άρχισε η ανατροπή της φεουδαρχικής τάξης στη δυτική Ευρώπη και επικράτησε τελικά το αστικό καθεστώς, η ιδεολογία του οποίου είναι υλιστική αθεϊστική. Όλοι οι εκκλησιομάχοι στον ελληνικό χώρο από τότε μέχρι σήμερα είναι οπαδοί του λεγόμενου δυτικού διαφωτισμού, ο οποίος στην πορεία του έδωσε τα δύο αντίπαλα κοινωνικοπολιτικά συστήματα, τον καπιταλισμό και τον κομμουνισμό. Και τα δύο προήλθαν από τις μήτρες του κακέκτυπου δυτικού χριστιανισμού. Της προτεσταντικής ασυδοσίας περί το δόγμα αλλά και το ήθος, το πρώτο, του παπικού ολοκληρωτισμού, το δεύτερο, όπως και άλλα συστήματα ολοκληρωτισμού, από τα οποία δοκιμάστηκαν οι ευρωπαϊκοί κυρίως λαοί, κατά τον 20ο αιώνα.
 
Έλληνες της διασποράς, με σημαιοφόρο τον Κοραή, επηρεασμένοι από τις νέες ιδέες, άρχισαν να απαξιώνουν τη χιλιόχρονη αυτοκρατορία της Ρωμανίας (Βυζάντιο), θεωρώντας τους ηγήτορες αυτής, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς, ως κατακτητές του λαού μας και ολετήρες του αρχαίου ελληνικού, πνεύματος! Ευτυχώς, κατά τον 20ο αιώνα έντιμοι διαπρεπείς βυζαντινολόγοι μη Έλληνες, ενἐσκυψαν επάνω στην ιστορία της Ρωμανίας και εκφράστηκαν με τρόπο θαυμαστό για τα επιτεύγματά της στον τομέα του πολιτισμού, του θεμελιωμένου στην αρχαιοελληνική παράδοση και στην ορθόδοξη πίστη. 
 
Η ορθόδοξη πίστη κράτησε τους λαούς, που την ασπάστηκαν, μακριά από τις αθλιότητες, που εκδηλώθηκαν στη Δύση με την επικράτηση των Φραγκογερμανών εκεί. Ένα μόνο να τονίσουμε: Στους ορθόδοξους λαούς δεν έγινε ποτέ αποδεκτή η διάκριση στις τάξεις των κληρονομικά ευγενών και του λαού, δούλου των πρώτων. Ο τσάρος, ο ονομασθείς μέγας Πέτρος, επέβαλε τα δυτικά ήθη στη χώρα του και μετέτρεψε τον λαό του σε σκλάβους των ευγενών. Η Ρωσία πλήρωσε ακριβά το ολίσθημα εκείνο, μετά την επανάσταση των μπολσεβίκων. 
 
Στους οπαδούς του λεγόμενου διαφωτισμού ήλθαν να προστεθούν, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, οπαδοί επανόδου στη θρησκεία των προγόνων μας. Ασφαλώς και δεν πιστεύουν αυτά που πίστευαν εκείνοι, διακατέχονται όμως κάποιοι από αυτούς από φοβερό μίσος κατά του Χριστού και της Εκκλησίας Του, την οποία θεωρούν παραφυάδα του ιουδαϊσμού και την Παλαιά Διαθήκη μυθολογία των Εβραίων!
 
Όλοι οι εχθροί της Εκκλησίας πασχίζουν να πείσουν τον ελληνικό λαό, και η Πολιτεία τους προσφέρει πολλές δυνατότητες προς τούτο, ότι η χριστιανική πίστη τον έφερε σε παρακμή και είναι καιρός να την αποτινάξει και να πορευθεί στον δρόμο που χάραξαν οι ανεπτυγμένες δυτικές χώρες. Τα ψεύδη και οι συκοφαντίες που επιστρατεύονται τραυματίζουν καίρια πολλές ψυχές εφήβων και νέων, ψυχές, στις οποίες εδραιώνεται η αμφιβολία και γεννά, τελικά, την άρνηση.
 
Ήδη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού πορεύεται με στραμμένη την πλάτη στην Εκκλησία. Εκείνο όμως που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι η απομάκρυνση αυτή από την πίστη συνοδεύεται από εξασθένιση έως αφανισμό και της φιλοπατρίας, από την οποία εμφορούμενοι οι πρόγονοί μας έχυσαν ποταμούς αιμάτων και έγραψαν έπη θαυμαστά ακόμη και από «φίλους» και εχθρούς! 
 
Η πίστη κράτησε, όσα παιδιά της Εκκλησίας άντεξαν και δεν εξισλαμίστηκαν υπό τις φρικτές συνθήκες δουλείας. Νεομάρτυρες και όσιοι μοναχοί έγραψαν λαμπρή ιστορία, κατά την τουρκοκρατία, την οποία οι εμπαθείς εχθροί της Εκκλησίας επιχειρούν να αποκρύψουν. Οι υποταχθέντες και αλλαξοπιστήσαντες, την ώρα του ξεσηκωμού, συμπαρατάχθηκαν με τους κατακτητές. Η επιλογή της 25ης Μαρτίου για την έναρξη του αγώνα δεν υπήρξε τυχαία. Δήλωνε την ακράδαντη πίστη των επαναστατών ότι με τη βοήθεια του Θεού θα αποκτούσαν την ελευθερία τους. Γι’ αυτό και παντού ο αγώνας άρχισε με δοξολογία και προσκύνηση του Ευαγγελίου, που για τους προγόνους μας ήταν βιβλίο ζωής και όχι μυθολογία. Οι γυναίκες, και τότε και το 1940, προσέρχονταν στους ναούς, για την παράκληση προς την Παναγία, την περιφρονημένη και βλασφημούμενη σήμερα μητέρα του Θεού. 
 
Ο άγιος Κοσμάς, ο κατ’ εξοχήν αγωνισθείς για την ανάσχεση των εξισλαμισμών, είχε τονίσει στα μέρη μας ότι το «ποθούμενο», η ελευθερία, θα έλθει, όταν πέσουν δυο πασχαλιές μαζί. Και αυτό συνέβη το 1912, όταν συνέπεσε το Πάσχα με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου! 
 
Αρκετοί διαλαλούν ότι εγγίζει ο καιρός, που η χριστιανική πίστη θα απωθηθεί στο μουσείο της ιστορίας. Αλλά και άλλοι, στο παρελθόν, προφήτευσαν ότι θα συμβεί αυτό και διαψεύστηκαν! Ποιος τους θυμάται; Πάλι σε καιρούς δύσκολους κάποια άλλη, όπως η μεγάλη Σοφία Βέμπο, θα τραγουδήσει: «Στη γλυκειά Παναγιά προσευχόμαστε όλες»! Μας εγγυήθηκε ο Χριστός ότι «Πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής», της Εκκλησίας. 
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.