5 Ιουλίου 2021

ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Στις 30 Ιουνίου συναντήθηκαν στα πλαίσια ανταλλαγής επισκέψεων ο πρωθυπουργός της χώρας και ο αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος. Κύριο θέμα κατά τη συνάντησή τους υπήρξε η αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Οι συνομιλητές έκριναν επιτακτική την ανάγκη εμβολιασμού των πολιτών. Ο πρωθυπουργός θεώρησε πολύ σημαντικό να πεισθούν οι καχύποπτοι συμπολίτες μας, ειδικά οι ηλικιωμένοι, να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς τους και τόνισε ότι ο εμβολιασμός είναι πράξη αγάπης και αλληλεγγύης προς τον πλησίον.
 
Γνωστοποίησε ότι οι προσβλημένοι από τον ιό και εισαγόμενοι στα νοσοκομεία είναι σχεδόν όλοι ανεμβολίαστοι. Ζήτησε από τον αρχιεπίσκοπο, για μία ακόμη φορά, να κάνουν οι ιερείς στα κηρύγματα έκκληση προς το ποίμνιο να ξεπεράσει τις επιφυλάξεις του για την αυτοπροστασία του. Απαντώντας ο αρχιεπίσκοπος τόνισε την αναγκαιότητα συνεργασίας Πολιτείας και Εκκλησίας με εμπιστοσύνη στην Επιστήμη. Πρόσθεσε μάλιστα ότι αυτά που ακούγονται είναι ανορθόδοξα, καθώς δεν μπορεί η επιστήμη με τη θρησκεία, με την πίστη μας, στο προκείμενο θέμα να είναι αντίθετη. Στο τέλος της συζήτησης ο πρωθυπουργός γνωστοποίησε την πρόθεση της προέδρου της Δημοκρατίας να προσκαλέσει τον Πάπα στη χώρα μας. Ας σχολιάσουμε τα παραπάνω συζητηθέντα.
 
Η αποκληθείσα πανδημία που ενάμισι και πλέον έτος ταλανίζει τον πλανήτη μας, έχει σοβαρές επιπτώσεις πέρα από την υγεία των συνανθρώπων μας και σε άλλους τομείς, όπως έχουν επισημάνει ειδικοί επιστήμονες. Εντάθηκε η αντικοινωνική συμπεριφορά και εκδηλώθηκε έξαρση ενδοοικογενειακής βίας. Οι επιπτώσεις στον τομέα της οικονομίας είναι σήμερα ορατές στους ειδικούς, θα καταστούν πάντως ορατές σε όλους στο προσεχές μέλλον. Η τόσο έντονη ενασχόληση των συντακτών των δελτίων ειδήσεων με την τουριστική κίνηση σε επιλεγμένους και όχι σε όλους τους προορισμούς μαρτυρά την αγωνία να φέρει κάποιο έσοδο η «βαρειά βιομηχανία» μας. Και εκεί που πήγαμε να ανασάνουμε κάπως μας βομβαρδίζουν και πάλι με τον κίνδυνο διασποράς μεταλλαγμένης μορφής κορωνοϊού κατά πολύ πιο ευμετάδοτης. Ήδη αρχίζει να ψιθυρίζεται ότι δεν αποκλείεται και νέος εγκλεισμός (λοκντάουν στα ελληνικά) το φθινόπωρο, ίσως με τη λήξη της τουριστικής περιόδου.  
 
Οι πλήρως εμβολιασμένοι στη χώρα μας άγγιξαν τα 4 εκατομμύρια το ίδιο και οι λαβόντες την πρώτη δόση του εμβολίου (στοιχεία εθνικής εκστρατείας εμβολιασμού 4/7/2021). Αν όλοι αυτοί λάβουν και τη δεύτερη δόση, τότε θα έχει εμβολιασθεί το 83% του πληθυσμού της χώρας. Δεν θα έχει επιτευχθεί τότε η ανοσία αγέλης (άκρως υποτιμητικός όρος για πρόσωπα εικόνες Θεού). Άραγε ποιος ήταν ο στόχος της κυβέρνησης που δεν επετεύχθη και ζητά αυτή την υποστήριξη της Εκκλησίας; Μήπως το σύστημα εξουσίας ενοχλείται από τους μη υποκύπτοντες σε κελεύσματα; Ενώ πληροφορούμαστε λεπτομερώς για τις εισαγωγές στα νοσοκομεία, τους διασωληνωμένους ασθενείς και τους καταλήγοντες, αγνοούμε παντελώς άλλα στοιχεία όπως: Πόσοι προγραμματισθέντες για εμβολιασμό με το εμβόλιο της εταιρείας που τελικά αποκλείστηκε στην Ε.Ε δεν προσήλθαν πριν από την απόσυρσή του; Μήπως αυτοί δικαιώθηκαν και φέρουν μεγάλη ευθύνη οι αποδεχθέντες, κατά το στάδιο των πειραματικών ερευνών, το αίτημα της εταιρείας να την απαλλάξουν από νομική ευθύνη σε περίπτωση αστοχίας του εμβολίου; Είχαν τη δυνατότητα αυτοί που δεν προσήλθαν να εμβολιασθούν ευθύς με εμβόλιο άλλης εταιρείας διαθέσιμο; Αν ναι, πόσοι προσήλθαν και πόσοι τελικά άλλαξαν γνώμη και δεν επιθυμούν τον εμβολιασμό; Ποια είναι η διαθέσιμη σήμερα ποσότητα εμβολίων και πόσοι δεν δήλωσαν επιθυμία να εμβολιαστούν;  
 
Και ενώ η πληροφόρηση είναι ελλιπέστατη, εντείνεται η διάσταση στους κόλπους της κοινωνίας με την αντιπαράθεση εμβολιασμένων και μη. Κατηγορούνται οι δεύτεροι για έλλειψη κοινωνικής ευθύνης και αγάπης προς τον πλησίον (φράση του πρωθυπουργού) και από τους πλέον επιφανειακά εξετάζοντες το θέμα ως αίτιοι του εγκλεισμού, που τους στερεί τον έξοδο προς διασκέδαση! Μάλιστα αρκετοί θεωρούν πρωταρχικά υπαίτιους για την υστέρηση εκκλησιαστικά πρόσωπα που έχουν ταχθεί κατά του εμβολιασμού. Η αντιπαράθεση οξύνθηκε και από το δέλεαρ των 150 € της κυβέρνησης προς νέους για να εμβολιασθούν, καθώς αρκετοί και όχι βέβαια εκκλησιαστικά πρόσωπα θεώρησαν το μέτρο προσβλητικό για τη νέα γενιά.  
 
Οι τακτικά εκκλησιαζόμενοι, με μέση ηλικία ίσως όχι μικρότερη των 50 ετών, δεν ξεπερνούν το 5% των πολιτών της χώρας. Με τα αυστηρότατα μέτρα προσέλευσης στους ναούς, που ισχύουν ακόμη και δεν έγινε λόγος να χαλαρώσουν, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί πολύ. Και οι προσερχόμενοι έχουν να ακούσουν κήρυγμα στους ναούς, που δεν εκπέμπουν στο διαδίκτυο, πλέον του έτους. Τί λοιπόν μπορεί να προσφέρει η προθυμία του αρχιεπισκόπου να συνδράμει στον τομέα αυτό το έργο της κυβέρνησης; Το κήρυγμα της Εκκλησίας δεν έχει ως επίκεντρο την υπόμνηση του χρέους για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας αλλά της μεγάλης ανάγκης για πνευματική υγεία με τη μετάνοια. Αυτό συχνά παραλείπεται στα πλαίσια της προσαρμογής του άμβωνα με τα θεωρούμενα πολιτικώς ορθά. Για μία ακόμη φορά δείχνουν ως κυρίως ενόχους τους εκκλησιαζόμενους, ενώ είναι πολλοί και οι αντιτιθέμενοι στον εμβολιασμό μη έχοντες σχέση με την Εκκλησία. Δυστυχώς όμως ο πλέον έντονος διχασμός επήλθε στο εκκλησιαστικό σώμα με τάσεις ακραίου ζηλωτισμού και ακραίου ενδοτισμού, μεταξύ των οποίων πολλοί αμφιταλαντεύονται.  
 
Επισήμανε ορθά ο αρχιεπίσκοπος ότι δεν υπάρχει αντίθεση μεταξύ πίστης και επιστήμης. Είναι πολύ αργά να πεισθεί η μεγάλη πλειοψηφία του λαού, η οποία έχει επηρεαστεί από την ευρεία διασπορά της υλιστικής φιλοσοφίας, η οποία χρησιμοποίησε επιστήμονες οπαδούς της, για να ταυτίσει την επιστήμη με τον υλισμό. Είναι καίριο το ερώτημα: Διαχέουν τη φωνή της επιστήμης οι προβαλλόμενοι από το σύστημα εξουσίας επιστήμονες, ακόμη και κορυφαίοι; Οι διοικούντες την Εκκλησία, αντί να ασχολούνται πρωτίστως με τα εμβόλια καλό είναι να ασχοληθούν με τον επανευαγγελισμό του λαού μας. Να καλέσουν σε παρακλήσεις, σε αγρυπνίες και να ζητήσουν από την Πολιτεία να άρει τα αυστηρότατα μέτρα σε βάρος των εκκλησιαζομένων.  
 
Οι μη έχοντες σχέση με την Εκκλησία αντιτιθέμενοι στον εμβολιασμό ενημερώνονται κατά βάση από το διαδίκτυο. Δεν σπεύδω να ισχυριστώ ότι όλα τα αναρτώμενα εκεί κείμενα σκοπό έχουν να ενημερώσουν τους νέους, κυρίως, για την επιστημονική αλήθεια. Πάντως η αντιπαράθεση επιστημόνων ευνόητα εντείνει την καχυποψία των νέων ιδιαίτερα πολιτών. Εύλογα θέτουν το ερώτημα: Γιατί τα κατεστημένα ΜΜΕ, κρατικά και της πλουτοκρατίας, δεν προσφέρουν βήμα, ώστε να ακουστούν και αντίθετες απόψεις;  
 
Αν ληφθούν, όπως φημολογείται, μέτρα περιορισμού της ελευθερίας κινήσεων στους μη εμβολιασμένους, τότε η διχαστική τάση θα ενταθεί σε περίοδο που έχουμε απόλυτη ανάγκη συνοχής. Μήπως σκέπτονται να φορέσουν στους ανεμβολίαστους κάποιο σήμα, όπως οι ναζιστές το άστρο του Δαβίδ στους Εβραίους;  

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.