14 Ιουλίου 2021

ΓΟΝΕΙΣ! Γιά εσάς τά γράφουμε! Χρωματοπόλεμος: παιγνίδι, ἤ θρησκευτική ἑορτή;.... (Τόν ΝΟΥ σας ! )

Χρωματοπόλεμος: παιγνίδι ἤ θρησκευτική ἑορτή;
 
 
Γράφει ο Πορφυρίτης 
 
Οἱ κατασκηνώσεις, ὅταν αὐτές λειτουργοῦν κάτω ἀπό αὐστηρές προϋποθέσεις, χριστιανικῶν ἀρχῶν καί ἀξιῶν, ὠφελοῦν τή νεότητα· τήν ξεκουράζουν, κυρίως στή δύσκολη ἐποχή μας, κατά τήν ὁποία οἱ νέοι φορτώνονται μέ βαρύ σχολικό καί φροντιστηριακό πρόγραμμα και πρόγραμμα δραστηριοτήτων.  
 
Σέ αὐτά προστέθηκε καί ὁ βαρύς ἐγκλεισμός λόγῳ τῆς «πανδημίας»· τήν έθεσε σέ κατάσταση βρασμοῦ, σέ χύτρα μαγειρέματος μέ ἀνικανότητα ἐκτόνωσης! 
 
Ἔτσι λοιπόν, μέ χαρά διαβάσαμε ὅτι: «Η κατασκηνωτική περίοδος των κοριτσιών στην Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής οδεύει προς το τέλος της.  
 
Ο χρόνος κυλάει τόσο σύντομα, όταν οι καθημερινές ψυχαγωγικές δραστηριότητες είναι τόσες πολλές και ευχά­ριστες και συνδέονται αρμονικά με την σωστή διαπαιδα­γώγηση και την πνευματική οικοδομή των παιδιών.[1]». 
 
Συνεχίζοντας: «Οι καθημερινές αθλοπαιδίες, ο χρωματοπόλεμος, το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού, το μπάνιο στη θάλασσα, ο Καραγκιόζης, το τραγούδι, ο χορός, το τραμπολίνο έχουν ενθουσιάσει τους μικρούς μας κατασκηνωτές. ...  
 
Αναπόσπαστο κομμάτι της κατασκηνωτικής περιόδου απο­τελεί επίσης και η λειτουργική ζωή, τόσο με το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως, όσο και με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας.». 
 
Ἐδῶ, κατά τή γνώμη μας, ἀπαιτεῖται ἰδιαίτερη προσοχή, καθώς μέσα σέ ὅλα αὐτά τά ἄκρως ὠφέλιμα, καί βέβαια τό ἀποκορύφωμα, τήν ἐνεργή σύνδεση μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό μέσῳ τὼν Ἱερῶν Μυστηρίων τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, στάζεται, σίγουρα ἐξ ἀγνοίας, μία σταγόνα ὑδροκυάνιο.  
 
Καί ὅπως ἔλεγε ὁ μακαριστός πατήρ Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, σέ ἀναφορά του γιά τόν Καζαντζάκη[2], εἶναι ἱκανή νά καταστήσει δηλητηριώδες ὁλόκληρο τό «φαγητό»! 
 
Τό πρόβλημά μας, ὅπως φαίνεται καί ἀπό τόν τίτλο τοῦ κειμένου, εἶναι ὁ χρωματοπόλεμος.  
Θά ἀναρωτηθοῦν ἴσως κάποιοι: «Τί σκοταδισμός εἶναι αὐτός; Σέ ποιές ἐποχές ζοῦμε, εἶναι δυνατόν σέ ἕνα ἁπλό παιχνίδι νά δίνουμε τέτοιες δαιμονικές διαστάσεις;».  
 
Σέ αὐτούς πού ἔχουν τέτοιες «αὐθόρμητες» σκέψεις, ἀπαντοῦμε: 
Σέ αὐτές τίς ἐποχές εἶναι πού πρέπει νά ὑπάρχει μεγαλύτερη προσοχή, διότι στήν ἐποχή μας ὁδηγηθήκαμε σέ ἀδιέξοδα, στή δυστυχία, στήν παρακμή, ἀπενοχοποιώντας ὅλα τά ξένα στοιχεῖα πού παρεισέφρησαν στήν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας, λέγοντας, «τί πειράζει τό ἕνα, τί πειράζει τό ἄλλο».  
 
Στήν ἐποχή μας «βαπτίζεται» τό μαῦρο, ἄσπρο· ἡ γιόγκα, μιά ἁπλή γυμναστική· ὁ διαλογισμός, ψυχική χαλάρωση, οἱ πολεμικές τέχνες, μέσο προστασίας, ὁ χρωματοπόλεμος, ἕνα ἁπλό παιχνίδι, καί οὔτω καθ’ἐξῆς.  
 
Μέσα ὅμως, ἀπ’ ὅλα αὐτά, ἐπιτυγχάνεται, ἀσυναίσθητα, ἕνας συγκριτισμός, μία μύηση σέ θρησκεῖες πού δέν ὁδηγοῦν στή σωτηρία, πού μαυρίζουν τήν ψυχή καί τήν ἀπομακρύνουν ἀπό τόν Θεό. 
 
Ἄς δοῦμε ἀκροθιγῶς, περί τοῦ χρωματοπόλεμου.
 
Εἶναι μία ἀπό τίς κυριώτερες γιορτές τῆς Ἰνδίας.  
«Τό Holi, εἶναι ἀπό τίς πιό διάσημες γιορτές στίς βόρειες περιοχές τῆς Ἰνδίας καί μοιάζει ἀρκετά μέ ἀντίστοιχες γιορτές στήν Ταϊλάνδη καί στή Βιρμανία.  
Καταβρέχουν ὁ ἕνας τόν ἄλλον μέ χρωματιστό νερό. Καί χρωματιστές σκόνες (γκουλάλ).»[3]. 
 
«Το Χόλι είναι μεταξύ άλλων η γιορτή που συμβολίζει τη νίκη του καλού ενάντια στο κακό.  
Το βράδυ πριν από την έναρξη των εορταστικών εκδηλώσεων ανάβουν φωτιές, ως σύμβολο της δύναμης που εξουδετερώνει κάθε είδους δαιμονικές και καταστροφικές επιρροές. ...  
Το Χόλι δεν περιορίζεται μόνο εντός των ινδικών συνόρων.  
 
Αντίστοιχες εορταστικές εκδηλώσεις οργανώνονται από Ινδούς που ζουν σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βρετανία, ο Καναδάς και η Αυστραλία...  
 
Τα τελευταία χρόνια το Χόλι γιορτάζεται και από πολλούς νέους στις μεγάλες γερμανικές πόλεις.»[4]. 
«Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα Ινδουϊστικά θρησκευτικά φεστιβάλ το οποίο λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στις αρχές της άνοιξης, γιορτάζοντας το τέλος του χειμώνα. ...  
Το έθιμο του Χόλι έχει τις έχει ρίζες του στο Σανκριτικό δράμα Ρατναβάλ, του7ου αιώνα.  
Είναι μια γιορτή γονιμότητας, μία θρησκευτική εορταστική τελετή για καλή συγκομιδή. 
 
Το φεστιβάλ παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις στην Ινδία, στο Μπαγκλαντές, στο Πακιστάν και στο Νεπάλ, αλλά και σε χώρες όπου υπάρχει διασπορά Ινδών και πληθυσμών οι οποίοι έχουν ως θρησκεία τον Ινδουισμό. 
 
Τα τελευταία χρόνια το Χόλι έχει εμπνεύσει τα χιλιάδες φεστιβάλ ρήψης χρωμάτων που πραγματοποιούνται πλέον σε όλες σχεδόν χώρες της δύσης – όπως και στην χώρα μας. 
 
Οι πιο δημοφιλείς περιοχές στις οποίες το φεστιβάλ λαμβάνει σήμερα μεγαλύτερες διαστάσεις είναι η περιοχή Μπραζ, και συγκεκριμένα περιοχές όπου συσχετίζονται με την Ινδουιστική Θεότητα Κρίσνα όπως για παράδειγμα η πόλη Μαθούρα και το Βρινταβάν. 
 
Σήμερα οι πόλεις αυτές έχουν μετατραπεί σε πόλους έλξης χιλιάδων τουριστών κατά την διάρκεια των εορτασμών.  
 
Παραμονή της γιορτής οι πιστοί ανάβουν φωτιές οι οποίες ονομάζονται Χολίκα Δαχάν, και κατά την διάρκειά της πιστοί και συμμετέχοντες ρίχνουν χρωματιστή σκόνη και χρωματισμένο νερό ο ένας στον άλλον με "απελευθερωτική" ένταση!  
 
Η ίδια η ρίψη των χρωμάτων ισοδυναμεί για τους Ινδούς με μία πράξη ελευθερίας.»[5]. 
Παρατηροῦμε ὅτι ὁ χρωματοπόλεμος δέν εἶναι ἕνα ἁπλό παιγνίδι, εἶναι μία θρησκευτική ἑορτή λατρείας στούς ἰνδικούς «θεούς» καί ἐξαπλώνεται μέ ταχύτατες διαστάσεις σέ ὅλο τόν κόσμο, κυρίως στούς λαούς τῆς Δύσεως (ἦρθε καί σέ μᾶς - μή χάσουμε καί μείνουμε «πίσω»[6]), οἱ ὁποίοι μή ἔχοντες πνευματικά ἐρείσματα υἱοθετοῦν ἀκρίτως, ὁτιδήποτε νομίζουν ὅτι μπορεῖ νά τούς χαρίσει λίγες στιγμές χαράς.  
 
Ἡ πραγματική χαρά ὅμως, δέν μπορεῖ νά ἀναζητηθεῖ στούς καρπούς τῶν ψευτοθρησκειῶν, διότι εἶναι καρπός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τοῦ Θεοῦ ἡμῶν! 
 
Ἄς εἴμαστε παρακαλοῦμε, περισσότερο προσεκτικοί, κυρίως ὅταν πρόκειται γιά τίς ψυχές τῶν νέων μας.  
 
Ὁ διάβολος προσπαθεῖ μέ κάθε μεθοδεῖα νά ἀμβλύνει καί νά ἀλλοιώσει τήν ὀρθόδοξη πίστη μας, καί ἀπ’ὅτι φαίνεται τά κατάφερε σέ μεγάλο βαθμό, μέ σκοπό του νά παρασύρει ψυχές.  
 
Ἄς εἴμαστε προσεκτικότεροι... 
 
 
Παραπομπές
 
[2] «-Γέροντα, ο Καζαντζάκης εκτός από τα τόσα στραβά που λέει, έχει και κάποια καλά. Γιατί τον πετάμε εξ ολο­κλήρου και δεν τον αξιολογούμε, να πούμε αυτό είναι καλό, εκείνο κακό; 
– Αν κάποιος φτιάξη ένα ωραίο φαγητό με ακριβά υλικά και πολλή τέχνη και το κάνη πεντανόστιμο, αλλ’ ύστερα ρίξη καμμιά δεκαπενταριά σταγόνες υδροκυανί­ου, θα φάη κανείς αυτό το φαγητό;  
Σάς ερωτώ. Μα είναι νόστιμο, μα έχει καλά υλικά, μα… Ναι, αλλά έπεσε δηλη­τήριο επάνω.  
Ποιος θα τολμήση, έστω να δοκιμάση, ένα φαγητό, που έχει μέσα υδροκυάνιο, που όχι άνθρωπο, αλλά ελέφαντα σκοτώνει; 
Αυτό έχει κάνει και ο Καζαντζάκης. Κι αν κάπου – κά­που έχη και κάποια σελίδα της προκοπής, λίγο πιο πέρα, στην άλλη, ρίχνει υδροκυάνιο μέσα. Γιατί να συστήσου­με να τον διαβάσουν οι νέοι μας; Θα οικοδομηθούν, θα ωφεληθούν; Τι να πάρουν από τον Καζαντζάκη, που κά­θε λίγο και λιγάκι λέγει αθλιότητες και αισχρότητες; Δεν ξέρεις σε ποια σελίδα θα σου πη κάτι καλό και σε ποια σελίδα θα σου πη τις αχρειότητές του.», «Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος για τον Καζαντζάκη – Νόστιμο φαγητό με λίγο … υδροκυάνιο!», https://orthopraxia.gr/%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CF%89%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%AC%CE%BA%CE%B7/ 
[3] «ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ», 2005 Εκδόσεις Κορνηλία Σφακιανάκη. 
[5] «20 φωτογραφίες από την θεαματική Γιορτή Χρωμάτων στην Ινδία», 
[6] Colour Day Festival | Official Aftermovie 2018 | Day 1, https://www.youtube.com/watch?v=NoyCFR_pPmY 
 
 
Διαβάστε επίσης



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.