16 Μαρτίου 2023

Τυχαιότης ή σκοπιμότης;

Μια ταπεινή αντίκρουση στο άρθρο «Ο Πέλκας στη Φενέρμπαχτσε»
 
 
Του Γιώργου Βενετσάνου,
Διευθυντή του Ινστιτούτου ΠΥΞΙΔΑ – Ινστιτούτο Γεωπολιτικής,
Εθνικής Συγκρότησης & Ανάπτυξης (Ι.Γ.Ε.ΣΥ.Α.)
 
Ο κ. Νίκος Μαραντζίδης είναι καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και διδάσκει την φοιτητιώσα νεολαία μας. Θα περίμενε κανείς από έναν Ακαδημαϊκό, ιδίως στην παρούσα χρονική περίοδο που οι Τούρκοι αλυχτούν στην «αυλή» μας, να αναδείξει τις αρετές του γένους μας και την ιστορία του σε μια προσπάθεια ανάταξης και αναζωογόνησης του εθνικού φρονήματος. Φευ, στο άρθρο του με τίτλο «Ο Πέλκας στη Φενέρμπαχτσε» που δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή μας υπέδειξε να κάνουμε το ακριβώς αντίθετο. Τι εισηγείται με εθνικά ανοίκειο τρόπο, όμως, ο φίλτατος κατά τα άλλα, κύριος Καθηγητής; 
 
Με αφορμή τα όσα συμβαίνουν στα ελληνοτουρκικά, μας κάνει την εξής παρατήρηση: «Ας έρθει να περπατήσει κάποιος στην έρημη πλέον από Τούρκους τουρίστες Θεσσαλονίκη, όπου μέχρι πρότινος χιλιάδες εκδρομείς έρχονταν να επισκεφθούν το σπίτι του Κεμάλ…», και αναρωτιέται αν αυτό αρέσει στους Έλληνες καταστηματάρχες. Όμως, καμία αναφορά δεν γίνεται για τις επιπτώσεις στην «άλλη πλευρά», όπως για παράδειγμα στην Κωνσταντινούπολη, στην Ανδριανούπολη κι αλλού, των οποίων η αγορά έχει κι αυτή «στερέψει» από τους Έλληνες, και δεν αναρωτιέται για τις αντίστοιχες αντιδράσεις των εκεί Τούρκων καταστηματαρχών. Τυχαιότης ή σκοπιμότης; 
 
Προσπαθεί να μας δημιουργήσει το αίσθημα του φόβου απέναντι σε «μια χώρα 85 εκατομμυρίων ανθρώπων, που σε τριάντα χρόνια θα πλησιάζει τα 100 εκατομμύρια…». Φανταζόμαστε ότι μάλλον θα του έχει εκφύγει της προσοχής ότι οι πρόγονοί μας που επαναστάτησαν το 1821 γνώριζαν ότι είχαν απέναντί τους μια ολόκληρη Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά δεν δείλιασαν. Και μάλιστα το αίμα εκείνων είναι η αιτία να αναπτύσσει σήμερα ο φίλτατος ως άνω Καθηγητής ελευθερόστομα και με ακαδημαϊκή «ένδυση» τις απόψεις του. Πέραν τούτου, μάλλον του έχει επίσης διαφύγει ότι στα 85 εκατομμύρια της γείτονος χώρας περιλαμβάνονται Έλληνες, Αρμένιοι, Ασσύριοι, Κούρδοι και άλλες μικρότερες εθνοτικές ομάδες. Τυχαιότης ή σκοπιμότης; 
 
Ο εκφοβισμός μας «οφείλει» κατά την άποψή του να ενταθεί έτι περαιτέρω μιας και οι Δυτικοί αντιμετωπίζουν την Τουρκία «ως μια σοβαρή δύναμη και μεγάλη αγορά». Μα είναι ιστορικό γεγονός ότι οι Έλληνες δεν υπήρξαμε ποτέ ένα πολυπληθές έθνος, όπως λόγου χάρη η Ινδία, παρά ταύτα όμως μεγαλουργήσαμε, όπως και προκόβουμε σε όποια χώρα βρεθούμε. Είναι αληθές ότι η Τουρκία απορροφά μεγάλο μερίδιο της Ευρωπαϊκής αγοράς και για αυτό μερικές ευρωπαϊκές χώρες (όνομα και μη χωριό, που λέει και θυμόσοφος λαός μας) δεν θέλουν να της «χαλάνε χατίρια». Και εμείς τώρα, κατά την άποψη του ανωτέρω, θα πρέπει να υποκύψουμε για να μην «έχουμε εθνική στρατηγική το ψυχόδραμα» και να μην «τσακωνόμαστε διαρκώς για βραχονησίδες και για μερικά χιλιόμετρα βυθού». Δεν αναρωτήθηκε, όμως, ποια θα είναι η επόμενη εις βάρος μας διεκδίκηση της γείτονος χώρας, αν υποθέσουμε ότι ενστερνιζόμαστε την άποψή του. Τυχαιότης ή σκοπιμότης; 
 
Προσέτι, μας προτείνει ενθουσιωδώς την Φινλανδοποίηση της χώρας μας έναντι της Τουρκίας, η οποία, κατά τα συμπερασματικώς εννοούμενά του, θα έχει ευτυχή για εμάς κατάληξη, χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα μια αποπειρώμενη εντελώς άστοχη σύγκριση της πορείας της Φινλανδίας έναντι της ΕΣΣΔ στην διάρκεια των χρόνων. Καταρχάς, η Φινλανδία υποχρεώθηκε να καταστεί υποτελείς (την λεγόμενη «φινλανδοποίηση») κατόπιν πολεμικής ήττας μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ως σύμμαχος της Γερμανίας. Πέραν τούτου, όσο υπήρχε η ΕΣΣΔ ως ο ένας εκ των δύο κυρίαρχων δυνάμεων του πλανήτη, η Φινλανδία ήταν «δορυφόρος» και υποτελής στην ισχυρή αυτή υπερδύναμη με ότι αυτό συνεπάγεται, γεγονός το οποίο αποσιωπάται. Άλλωστε, η προκοπή της Φινλανδίας τις τελευταίες δεκαετίες έγκειται ακριβώς στο γεγονός της πτώσης της ΕΣΣΔ και της ακολουθούμενης απεξάρτησης της, εν ολίγοις η δημοκρατία και η ποιότητα ζωής επήλθε όταν έγινε η «αποφινλανδοποίηση».
 
Παρά ταύτα, ο κύριος Καθηγητής μας προτείνει να γίνουμε εθελόδουλοι στα πλαίσια της «καλής γειτονίας», να δηλώσουμε υποταγή στον Σουλτάνο και να την πούμε «ειρήνη» και παράλληλα να αποποιηθούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα ονομαζοντάς τα «συνεταιρισμός για την ειρήνη». Μάλιστα, η «κορωνίδα» των επιχειρημάτων του ήταν ότι «…η υπερηφάνεια των εθνών βρίσκεται στην ποιότητα ζωής, στους θεσμούς, στο κράτος δικαίου, στις ελευθερίες των πολιτών· όχι στους στόλους και τις στολές. Η φτώχεια φέρνει την εθνική ταπείνωση όχι η οικονομική συνεργασία…». Δεν μας εξήγησε, όμως, πόσο συμβατό είναι να είσαι ταυτόχρονα υποτελής και ελεύθερος, πως συμβαδίζει η έννοια του δικαίου και της δημοκρατίας με την «δορυφοροποίηση» και την εθελοδουλία και πως ο ενδοτισμός και η υποταγή προάγουν ποιότητα ζωής, υγιείς θεσμούς μα κυρίως εθνική περηφάνεια. Τυχαιότης ή σκοπιμότης; 
 
Ένα είναι σίγουρο: ότι ο φίλτατος ανωτέρω επιλέγει να αγνοεί την έννοια και την ουσία της εθνικής αξιοπρέπειας, η οποία εδράζεται στην ιστορία, στην πιστή του δίκαιου, στους αγώνες ενός έθνους για ελευθερία, στην δημοκρατία και στην με όποιο κόστος ανεξαρτησία, όπως έμπρακτα μας «δίδαξαν» οι πρόγονοί μας και η βαριά ιστορία που κουβαλάμε ως έθνος. Κι είναι αυτή η κληρονομιά που μας «οδηγεί» τα χιλιάδες χρόνια που υπάρχουμε και αποτελεί για εμάς την ασφαλή πυξίδα στο διάβα του χωροχρόνου. 
 
Κι αυτό κύριε Καθηγητά, όχι… δεν είναι εθνική τυχαιότης… 
 
(δημοσιευθέν στις 18-10-2020 στην Καθημερινή)



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.