4 Μαρτίου 2019

Ο αφελληνισμός των Μακεδόνων και ο «Μακεδονισμός» των Σλάβων, της (α)συμφωνίας των Πρεσπών (μέρος Β)

συνέχεια από το Α μέρος

Γράφει ο Ιωάννης Τσούρας 

Γ) Γλώσσα

Οι Σλάβοι βόρειοι γείτονες ώς εδώ προσμετρούν: Βόρεια Μακεδονία γεωγραφικά, με μακεδονική ιθαγένεια νομικά και μακεδονική εθνικότητα πολιτικά, όπως την εξηγήσαμε προηγουμένως. Αλήθεια, ποια θα είναι η γλώσσα τους; Ίδωμεν.

Ιστορικά, οι αρχαίες ελληνικές διάλεκτοι (ιωνική - αττική, αρκαδοκυπριακή, αιολική και δωρική) είχαν από τον 4ο π.Χ. αιώνα υποχωρήσει και σταδιακά αντικατασταθεί από την Αλεξανδρινή Κοινή. Σε αυτή λοιπόν την Κοινή Ελληνική γράφτηκε η Καινή Διαθήκη και, συνεπώς, και οι Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, κείμενα χριστιανικής πίστης αλλά και μνημεία παγκόσμιου γλωσσικού πολιτισμού. Έστω ότι ο Μέγας Αλέξανδρος μάθαινε τα ελληνικά σαν ξένη γλώσσα. 

Οι Επιστολές του Αποστόλου Παύλου προς τους Θεσσαλονικείς, τους Κορίνθιους, τους Φιλιππησίους, γράφτηκαν στην Αλεξανδρινή Κοινή γλώσσα, που καταλάβαιναν και οι Μακεδόνες της Θεσσαλονίκης και οι Μακεδόνες της Πέλλας και των Φιλίππων και ο λαός της Κορίνθου και οι Λακεδαιμόνιοι και όλοι οι Έλληνες μαζί : στα ελληνικά. Οι Σλάβοι γείτονες ξέρουν άραγε να διαβάζουν μακεδονικά; Ξέρουν μήπως να διαβάζουν τις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, που εστάλησαν στους Μακεδόνες και τους άλλους Έλληνες της 1ης μ.Χ. εκατονταετίας; 

Ακόμα πιο πολύ, ξέρουν άραγε να διαβάζουν τις επιγραφές, που με τόση φροντίδα φυλάσσονται από τους αιώνες και τις χιλιετίες στα έγκατα της μακεδονικής γης και η αρχαιολογική σκαπάνη ανασύρει στο φως; Ακόμη, μπορούν μήπως να μας εκθέσουν δικά τους κείμενα ή ανασκαφικά ευρήματα, που να δηλώνουν, έστω υπαινικτικά, τη μακεδονική προέλευση του βουλγαρικού γλωσσικού τους ιδιώματος; Ενός σλαβικού ιδιώματος, με Κυριλλική γραφή, που δεν έχει καμία σχέση με τα μακεδονικά του Μ. Αλεξάνδρου, δηλαδή με την ελληνική γραφή. Όση σχέση έχουν τα ελληνικά των Ελλήνων της Αμερικής με τα αμερικάνικα αγγλικά, άλλη τόση σχέση έχουν τα σλαβικά των Σλάβων εποίκων ενός μικρού μέρους της ιστορικής Μακεδονίας με τα μακεδονικά.

Τα μακεδονικά δεν είναι νεκρή γλώσσα, είναι η ομιλούμενη ελληνική, όπως διαμορφώθηκε μέσα στην ιστορική της διαχρονία.

Στο 20σέλιδο κείμενο των Πρεσπών, στο Άρθρο 1, παρ. 3γ, αναφέρεται ως επίσημη γλώσσα των Σλάβων βόρειων γειτόνων μας η «μακεδονική γλώσσα», όπως αναγνωρίστηκε από την Τρίτη Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την τυποποίηση των Γεωγραφικών Ονομάτων, που διεξήχθη στην Αθήνα το 1977. Όπως λέει το ίδιο το κείμενο, η Συνδιάσκεψη αυτή αναφερόταν σε τυποποίηση γεωγραφικών ονομάτων και όχι σε αναγνώριση γλωσσών ή γλωσσικών ιδιωμάτων. Επομένως, ο ισχυρισμός ακόμα και Ελλήνων διαπραγματευτών, λες και έψαχναν για επιχειρήματα υπέρ των Σλάβων γειτόνων, αν είναι ποτέ δυνατόν, ότι οι γείτονες είχαν αναγνωρισμένη «μακεδονική γλώσσα», δεν είναι ακριβής ούτε αμάχητος. 

Τώρα αμαχητί η μακεδονική γλώσσα παραδόθηκε στους Σλάβους βόρειους γείτονες, οι οποίοι δεν μπορούν να διαβάσουν ούτε μια λέξη από τα κείμενα της μακεδονικής γλώσσας, που διαχρονικά διασώθηκαν ή που επιμελώς φυλάσσει η μακεδονική γη και φέρνει στο φως η αρχαιολογική έρευνα. Οι Βέλγοι δεν ομιλούν «βελγικά», έχουν τρεις επίσημες γλώσσες, τα ολλανδικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά. Οι Ελβετοί δεν ομιλούν «ελβετικά», ομιλούν γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά και ρομανσικά. Οι Βραζιλιάνοι ομιλούν πορτογαλικά. 

Οι Αργεντινοί ομιλούν ισπανικά. Στους Σλάβους γείτονες, έστω και αν αποδόθηκε, όπως τους αποδόθηκε, η ονομασία Βόρεια Μακεδονία, η γλώσσα τους, η οποία είναι ιδίωμα ή διάλεκτος της βουλγαρικής, ονομάστηκε «μακεδονική». Ο σλαβικός εθνικός ευγονισμός χρειάζεται μάλλον ομόλογη γλωσσική έκφραση. Την κατασκευάσαμε ήδη. Η γλώσσα αυτή, που οι Σλάβοι βόρειοι γείτονες ονόμασαν «μακεδονική», «δεν διαθέτει προϊστορία, σε πλήρη και εκκωφαντική αντίθεση με αυτό που συμβαίνει με όλους τους ευρωπαϊκούς λαούς. Δεν διαθέτει παρελθόν και πρόκειται για προϊόν «επεξεργασίας» και όχι φυσικής εξέλιξης»(14). 

Το βουλγαρικό γλωσσικό ιδίωμα, με το Κυριλλικό αλφάβητο, που ονομάστηκε «μακεδονική» γλώσσα, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα ελληνικά των Μακεδόνων. Υφαρπάζουν έτσι και το όνομα της γλώσσας της αρχαίας Μακεδονίας και αλλοιώνουν τον γλωσσικό πολιτισμό όλης της ανθρωπότητας. Αναπάντητη θα αφήσουμε απρόσμενη δήλωση θεσμικού παράγοντα, ο οποίος ισχυρίστηκε: «Δεν μιλάμε μακεδονικά, οπότε δεν τους δώσαμε τη μακεδονική γλώσσα». Τι να υποθέσουμε; Άγνοια ιστορική; Ιδεοληψία; Ενδοτισμό; Πολιτισμικό μηδενισμό;

Όμως η μεροληψία της (α)συμφωνίας των Πρεσπών συνεχίζεται στο επίμαχο Άρθρο 7, παρ. 1, παρ. 2 και παρ. 3, όπου οι όροι «Μακεδονία» και «Μακεδόνες» νοούνται ως εξής:

• για την Ελλάδα (σημ.: η αρίθμηση του γράφοντος): 
α) η περιοχή, 
β) ο πληθυσμός της βόρειας περιοχής της Ελλάδας, δηλαδή της Μακεδονίας 
γ) ο ελληνικός πολιτισμός, 
δ) η ιστορία, 
ε) η κουλτούρα, 
στ) η κληρονομιά, από την αρχαιότητα έως σήμερα.

• για τους Σλάβους γείτονες (σημ.: η αρίθμηση του γράφοντος): 
α) η επικράτεια, 
β) η γλώσσα, 
γ) ο πληθυσμός, 
δ) η ιστορία, 
ε) ο πολιτισμός, 
στ) η κληρονομιά.

Αριθμητική ισορροπία, αλλά ποιοτική ανισορροπία, διότι:

Από τη σύγκριση των όρων και των χαρακτηριστικών των δύο μερών, για τη βόρεια περιοχή της Ελλάδας, δηλαδή τη Μακεδονία, εμφανίζονται οι συνώνυμοι όροι «πολιτισμός» και «κουλτούρα», κάτι που παράγει τεχνητή αριθμητική ισορροπία και απουσιάζει εκκωφαντικά η γλώσσα, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Μια απουσία που δημιουργεί αγεφύρωτη ποιοτική διαφορά, εις βάρος μας. Η γλώσσα δόθηκε ως χαρακτηριστικό ΜΟΝΟ στους Σλάβους γείτονες. Δεν είναι μεταφραστικό λάθος. 

Τα «μακεδονικά» δόθηκαν ως γλώσσα των Σλάβων βόρειων γειτόνων και στο Άρθρο 1, παρ. 3γ, και στο Άρθρο 7, παρ. 1, παρ. 3 και παρ. 4, παρότι οι Σλάβοι δεν ανταμώθηκαν ποτέ με τους αρχαίους Μακεδόνες. Η Μακεδονία της Ελλάδας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, γλωσσικά, είναι άφωνη. Στα χαρακτηριστικά που τους αναγνωρίζει η (α)συμφωνία των Πρεσπών δεν συμπεριλαμβάνεται κάποια γλωσσική έκφραση. Ούτε Μακεδονικά, ούτε Ελληνικά. Προφανώς, αν έλεγαν ότι ο Μέγας Αλέξανδρος και οι γηγενείς Μακεδόνες ανά τους αιώνες ομιλούν μακεδονικά, τότε τα «μακεδονικά» των Σλάβων δεν θα «χωρούσαν». Πόσα μακεδονικά υπάρχουν; Τα Κυριλλικά των Σλάβων ή τα ελληνικά των Μακεδόνων, μέσα στην ιστορική τους διαχρονία; Αν πάλι έλεγαν ότι μίλαγαν ελληνικά, τη γλώσσα που δίδασκε ο Αριστοτέλης στον Μέγα Αλέξανδρο, τότε θα αναγνώριζαν τους αρχαίους Μακεδόνες ως Έλληνες και θα κατέρρεε όλο το κατασκευασμένο αφήγημά τους. 

Έτσι, τους Έλληνες Μακεδόνες, διαχρονικά, τους άφησαν άγλωσσους και άφωνους. «Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου»(15), μας δηλώνει ο ποιητής του Αιγαίου. «Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου, πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;»(16), μας υπενθυμίζει ο εθνικός μας ποιητής. Απίστευτο και όμως αληθινό. Σε μια λόγια Πατρίδα, όπου, με το εκφραστικό της μέσο, τη διαχρονική ελληνική γλώσσα, γράφτηκε ο φιλοσοφικός λόγος της αρχαίας Ελλάδας, ο Θείος Λόγος της Καινής Διαθήκης και απαράμιλλη σύγχρονη ποίηση που προσμετρά, μέχρι στιγμής, δύο (2) Νόμπελ λογοτεχνίας στον 20ό αιώνα, ο Μέγας Αλέξανδρος και οι γηγενείς Μακεδόνες ανά τους αιώνες εμφανίζονται βουβοί, για να δικαιολογηθεί η «κατασκευή» της «μακεδονικής» γλώσσας των επήλυδων Σλάβων γειτόνων μας. Χονδροειδής, ανιστόρητος και αγενής τρόπος, για τον αφελληνισμό των Μακεδόνων και τον «Μακεδονισμό» των Σλάβων. Οι εμπνευστές της (α)συμφωνίας των Πρεσπών ισχυρίζονται ότι είναι μια συμφωνία - μοντέλο, μια συμφωνία - πρότυπο, ένα διπλωματικό αριστούργημα. Φαντάζεστε να μην ήταν;

Επιπρόσθετα για τους Σλάβους βόρειους γείτονες, στο ίδιο επίμαχο Άρθρο 7, παρ. 4, αναγράφεται: «Το δεύτερο μέρος σημειώνει ότι η επίσημη γλώσσα του, η μακεδονική γλώσσα, ανήκει στην ομάδα των Νότιων Σλαβικών γλωσσών». Αλήθεια μια γλωσσική έκφραση που ανήκει σε Σλαβική ομάδα επήλυδων του 6ου μ.Χ. αιώνα, διότι τότε έχουμε κάθοδο σλαβικών φύλων στη χερσόνησο του Αίμου, η οποία χρησιμοποιεί το σλαβικό Κυριλλικό αλφάβητο του 9ου μ.Χ. αιώνα και όψιμα, μόλις τον 20ό μ.Χ. αιώνα, «ανακαλύπτει» ότι είναι «μακεδονική» γλώσσα, με αναγωγή στους Μακεδόνες του 4ου π.Χ. αιώνα, πόσο αληθινή μπορεί να είναι ως ονομασία; Μάλλον κίβδηλη μου φαίνεται.

Εσείς τι λέτε; Παρενθετικά, αφού οι Σλάβοι γείτονες, ανεξάρτητα από το όνομα της γλώσσας τους, γλωσσικά είναι Σλάβοι, του 6ου μ.Χ. αιώνα, πώς άραγε εθνολογικά είναι «Μακεδόνες», με αναγωγή στους Μακεδόνες του 4ου π.Χ. αιώνα; Αδικαιολόγητο χάσμα χιλίων (1000) χρόνων. Άραγε τώρα, τον 20όν μ.Χ. αιώνα, το κατάλαβαν; Μάλλον κάλπικη μου φαίνεται, λοιπόν, και η εθνική τους ταυτότητα. Εσείς τι λέτε; 

Ωστόσο, στο 20σέλιδο κείμενο των Πρεσπών, είναι η πρώτη και τελευταία φορά που αναφέρεται και αναγνωρίζεται ως σλαβικό το γλωσσικό ιδίωμα των γειτόνων. Σχεδόν παντού κρύβεται η σλαβική τους καταγωγή. Αυτή η ομολογημένη σλαβική γλωσσική καταγωγή των γειτόνων μας είναι, νομίζω, μια χαραμάδα αλήθειας ικανή να αποδομήσει τη «μακεδονική» αυταπάτη τους. Σλάβοι είναι οι άνθρωποι, ως Σλάβοι αυτοπροσδιορίζονται στις στιγμιαίες αναλαμπές της αυτογνωσίας τους, Σλαβικό το Κυριλλικό τους αλφάβητο, Σλάβοι εθνικά που παραδόξως κρύβονται ως Σλάβοι πίσω από το προσωπείο του «Μακεδονισμού», χωρίς να τους καταδιώκει κανένας. Αφότου είχε υπογραφεί η (α)συμφωνία των Πρεσπών, ίσως εκ του ασφαλούς, ο ΥΠΕΞ των Σλάβων βόρειων γειτόνων μας κ. Νίκολα Ντιμιτρόφ, σε μια μάλλον στιγμιαία αναλαμπή της υπαρξιακής και προσωπικής του αυτογνωσίας δήλωσε: «Είμαστε Σλάβοι» και «Ως πολίτης γνωρίζω ότι η γλώσσα μου είναι μία από τις νοτιοσλαβικές γλώσσες, όπως και ο πολιτισμός μας, η παράδοσή μας […]. Νομίζω ότι για μας είναι υγιές να είμαστε υπερήφανοι γι' αυτό που είναι δικό μας και πιστεύω ότι αυτή η περιπέτεια (του εξαρχαϊσμού) πρέπει να τελειώσει»(17). Θεωρητικά πολύ σωστά.

Όμως όλο το αφήγημα του «Μακεδονισμού» των Σλάβων γειτόνων μας είναι αυτή η προσπάθεια εξαρχαϊσμού τους, από τον 6ο μ.Χ. αιώνα, με παρελθοντικό άλμα χιλίων ετών, στον 4ο π.Χ. αιώνα. Μόνο που τώρα δεν τελειώνει αυτό το κατασκευασμένο αφήγημα του «Μακεδονισμού», τώρα αρχίζει με τη συναίνεση (το απεύχομαι) και της Ελλάδας. Ας μην αυταπατώμεθα. Ο προαναφερθείς ΥΠΕΞ των Σλάβων βόρειων γειτόνων μας, την 29η Αυγούστου 2018, στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Έλληνα Ευρωβουλευτή, άλλαξε ρότα : «Όταν η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ, η χώρα μου θα λέγεται Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και θα είμαστε Μακεδόνες, που θα μιλάμε τη μακεδονική γλώσσα»(18).

Από το συνδυασμό των δύο προηγούμενων δηλώσεων του πολιτικού ανδρός, προκύπτει αμάχητα για τους γείτονές μας ότι: Είναι Σλάβοι, αλλά θέλουν να φαίνονται Μακεδόνες.

Αναμφίβολα η παραχώρηση κατασκευασμένης «μακεδονικής» γλώσσας, λειτουργεί καταλυτικά για τον αφελληνισμό των Μακεδόνων, τον «Μακεδονισμό» των Σλάβων, τη νόθευση του γλωσσικού μας πολιτισμού και της Παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Ενός γλωσσικού πολιτισμού, που αποτελεί, αγλάϊσμα του ανθρώπου και σέμνωμα των αιώνων.

Δ) Παγκόσμιος Ιστός

Όπως αναφέρεται στο Άρθρο 1, παρ. 3ε, οι κωδικοί των Σλάβων βόρειων γειτόνων για τις πινακίδες των αυτοκινήτων θα είναι NM και NMK, θα έχουν δηλαδή γεωγραφικό προσδιορισμό “North”. Όλοι όμως οι άλλοι κωδικοί παραμένουν MK και MKD, όπως επισήμως αποδόθηκαν από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ΔΟΤ). Ο Διεθνής Οργανισμός τυποποιεί ό,τι επίσημα του δοθεί. Αλλάζει το όνομα, αλλάζει και η τυποποίηση. Τυποποίηση είναι, δεν είναι γραμμένο σε πέτρα, δεν είναι θέσφατο. Στο Διαδίκτυο, λοιπόν, με την παγκόσμια αναγνωσιμότητα, τους παραχωρήθηκε το ακρωνύμιο «Μακεδονία», χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό. Τέτοια ελληνική επιτυχία, πώς να την αντέξουμε;

Ε) Συμπεράσματα

Παραβλέπουμε προς ώρας άλλες αμφίσημες ή ασαφείς ή αντιφατικές πτυχές της (α)συμφωνίας των Πρεσπών. Ενδεικτικά, η Κοινή Διεπιστημονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του Άρθρου 8, παρ. 5, ποια σχολικά εγχειρίδια θα αναθεωρήσει; Η γνώμη της θα είναι άραγε υποχρεωτική για όλη την επιστημονική κοινότητα; Ομοίως, το Άρθρο 13, για το περίκλειστο κράτος των βόρειων γειτόνων, πώς άραγε θα ερμηνευτεί στην πράξη; Δε χρειαζόταν καθόλου αυτό το Άρθρο, αφού όλα τα σχετικά θέματα ρυθμίζονται από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Θα τους παραχωρήσουμε μήπως εμπορικές ζώνες στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας; Γιατί δεν τους παραχωρεί η Βουλγαρία ή η Αλβανία; Θα τους εκχωρήσουμε μήπως αλιευτικά δικαιώματα στην ελληνική ΑΟΖ; 

Συγκεντρωτικά, οι Σλάβοι γείτονές μας κέρδισαν το “erga omnes”, όπως συνοπτικά παρουσιάζεται κατωτέρω: 

α/α  Χαρακτηριστικό           Αναγνώριση
1.        Ονομα                           Βόρεια Μακεδονία
2.        Ιθαγένεια νομικά       Μακεδονική
           Εθνικότητα νομικα    Μακεδονική
3.        Γλώσσα                        Μακεδονική
4.        Παγκόσμιος Ιστός      Μακεδονία, ΜΚ, MKD 

Δηλαδή, με γεωγραφικό προσδιορισμό «Βόρεια Μακεδονία» ως επικράτεια, παραδόθηκε ήδη στους γείτονες κρατική οντότητα. Η μόνη Μακεδονία ως κρατική οντότητα είναι η Βόρεια Μακεδονία των Σλάβων επήλυδων. Μια σλαβική Βόρεια Μακεδονία, ως κρατική οντότητα, έχει το πλεονέκτημα να διεκδικεί ως αλύτρωτο ό,τι μακεδονικό υπάρχει γύρω της. 

Χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό, όλα τα υπόλοιπα, ήτοι μακεδονική ιθαγένεια, νομικά, και μακεδονική εθνικότητα, πολιτικά, όπως τα αναλύσαμε ανωτέρω, χαρίστηκαν στους Σλάβους βόρειους γείτονες, μακεδονική γλώσσα αναγνωρίστηκε στους σφετεριστές του πολιτισμού μας και στον παγκόσμιο ιστό τους αποδόθηκε το ακρωνύμιο της Μακεδονίας (MK και MKD). 

Τι έλαβε η Ελλάδα; Ό,τι απέμεινε : μια Μακεδονία, ως βόρεια περιοχή της ελληνικής επικράτειας και όχι ως κρατική οντότητα, χωρίς ιθαγένεια ή εθνικότητα, χωρίς γλώσσα, χωρίς τη διαδικτυακή αναγνώριση, κάτι σαν πουκάμισο αδειανό. Αν θέλετε, θετικά, πήραμε το «Βόρεια», δώσαμε ΟΛΑ τα άλλα. Με τέτοια ετεροβαρή (α)συμφωνία, το “erga omnes” ακυρώνεται από μόνο του. Φαντάζει πολύ ειρωνικό ότι οι Σλάβοι γείτονες αναγνωρίζουν την ελληνική κληρονομιά μας, από την αρχαιότητα έως σήμερα, αφού όμως έχουν οικειοποιηθεί ένα τιμαλφές της, τη Μακεδονία μας. Μια οικειοποίηση από την οποία απουσιάζει η ηθική αντίληψη της καλής γειτονίας των όμορων λαών. Ένα ερώτημα, όχι ρητορικό, σε όσους συμφωνούν με την (α)συμφωνία των Πρεσπών: Αν η Μακεδονία δεν ήταν Πατρίδα, αλλά εμπορική επωνυμία συμφερόντων τους, θα τη χάριζαν άραγε τόσο γενναιόδωρα; 

Πολύ ενισχυτική των απόψεών μας είναι η στάση του Ακαδημαϊκού και πρώην Υπουργού Παιδείας, αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Δεσποτόπουλου, τον Ιούνιο του 1998, στη Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Ενώσεως Ακαδημιών, στις Βρυξέλλες. Στην προοπτική εισδοχής νέου μέλους με το όνομα «Ακαδημία της Μακεδονίας», ο αλησμόνητος Καθηγητής υποστήριξε αρμοδίως, με απαράμιλλο σθένος, τα εξής: «Η ονομασία Μακεδονία τού περί τα Σκόπια κράτους είναι κίβδηλη, είναι προϊόν απάτης. Ήλθα να σας αποτρέψω από διάπραξη αδικήματος διεθνούς δικαίου, αλλά και από την προσβολή της Ιστορίας, […]. Εξ άλλου, δεν αρμόζει στη Διεθνή Ένωση Ακαδημιών να επικυρώνει διαστρέβλωση των δεδομένων και της Γεωγραφίας και της Ιστορίας. […] 

Το μεγαλύτερο μέρος του εδάφους τού περί τα Σκόπια κράτους είναι η αρχαία Παιονία και η αρχαία Δαρδανία, όπου και τα Σκόπια και ο πληθυσμός τους είναι Σλάβοι επήλυδες τον έκτο μ.Χ. αιώνα, όπως μαρτυρεί και η γλώσσα των. […] Quod ab initio vitiosum est, non potest tractu temporis convalescere (δηλ. “αυτό που εξαρχής είναι κακό δεν είναι δυνατόν με την πάροδο του χρόνου να γίνει καλό”)»(19). Η υποψήφια για εισδοχή στη Διεθνή Ένωση Ακαδημία της Μακεδονίας έγινε δεκτή ως Ακαδημία με έδρα τα Σκόπια. Ο αξέχαστος Φιλόσοφος Κωνσταντίνος Ι. Δεσποτόπουλος επέτυχε να μη γίνει χρήση του ονόματος «Μακεδονία». Πόσοι άραγε σήμερα με ευκολία δεν θα ονόμαζαν εθνικιστή ή και ακροδεξιό τον αοίδιμο στοχαστή, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, το 1990 προτάθηκε από τον Ενιαίο Συνασπισμό (όπου μετείχε και το ΚΚΕ), κατά την τέταρτη και πέμπτη ψηφοφορία, για το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας; 

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας της 17ης Ιουλίου 2018, κατά την οποία, σε περίπτωση που η συμφωνία δεν τεθεί σε ισχύ, «τόσο στο σύνολό της όσο και ως προς τις διατάξεις της ξεχωριστά, δεν θα δεσμεύει οποιοδήποτε από τα μέρη με οποιονδήποτε τρόπο», είναι, εννοείται, νομικά σωστή. Ωστόσο, ο Πρωθυπουργός των Σλάβων βόρειων γειτόνων μας υποστήριξε, χωρίς η Ελληνική Κυβέρνηση να τον διαψεύσει: «Με τη συμφωνία των Πρεσπών επιβεβαιώθηκε η «μακεδονική» ταυτότητα και γλώσσα, εντός και εκτός συνόρων»(20). 

«Με απλά λόγια, οι γείτονές μας παίρνουν και από την Ελλάδα, τη μοναδική χώρα που τους το είχε αρνηθεί έως τώρα, τη μακεδονική σφραγίδα, την οποία θα διατηρήσουν, ανεξάρτητα από το αν στοιχεία της συμφωνίας θα αθετηθούν ή θα καταρρεύσουν στο μέλλον»(21). Η προηγούμενη δημοσιογραφική διαπίστωση του εβδομαδιαίου εντύπου δεν αντιτίθεται στη νομική άποψη του Συμβουλίου της Επικρατείας, γιατί είναι πολιτική ανάλυση και όχι νομική απόφαση. Επομένως, η μεγάλη ζημιά ήδη έχει γίνει. Τα γενόμενα δεν ξεγίνονται. Οι Σλάβοι γείτονες θα προβούν σε αναθεώρηση του αλυτρωτισμού τού Συντάγματός τους, όσο θα προβούν, διότι ο αλυτρωτισμός θριαμβευτικά ενσωματώθηκε και στην (α)συμφωνία των Πρεσπών, η οποία δεν ακυρώνει, αλλά επικυρώνει τον αλυτρωτισμό, αφού ο «Μακεδονισμός», που τους χαρίστηκε, είναι ο πυρήνας και το όχημα του αλυτρωτισμού. 

Συμπερασματικά, η (α)συμφωνία των Πρεσπών ίδρυσε μακεδονικό έθνος, όπως ακριβώς το οραματίστηκε η Γ΄ Κομουνιστική Διεθνής (ΚΟΜΙΝΤΕΡΝ). Γιατί να το κρύψουμε άλλωστε, «ήταν δίκαιο και έγινε πράξη». 

Αξίζει εν τούτοις εδώ να αναφέρουμε ότι ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε τηλεοπτικό σταθμό, δήλωσε: «Πρόκειται για μια, κατά την άποψή μας, απαράδεκτη συμφωνία. […] θα την καταψηφίσουμε στη Βουλή, αν έρθει και όταν έρθει». Και πιο κάτω : «το ζήτημα είναι ότι εξακολουθούν με αυτή τη συμφωνία να υπάρχουν τα αλυτρωτικά συνθήματα, οι αλυτρωτικές απόψεις και μάλιστα με την υπογραφή της ελληνικής κυβέρνησης σ’ αυτή τη συμφωνία, όπως είναι ο “Μακεδόνας πολίτης”, η “Μακεδονική γλώσσα”. Αυτό ιστορικά είναι απαράδεκτο, είναι ανιστόρητη αυτή η θεωρία»(22). 

29η Μαΐου 1453: άλωση της Πόλης, 1922: Μικρασιατική Καταστροφή, 24η Ιουλίου 1974: εισβολή στη μαρτυρική Κύπρο, 17η Ιουνίου 2018: (α)συμφωνία των Πρεσπών. Αποφράδες ημέρες και οδυνηρά ορόσημα του Ελληνισμού. Τουλάχιστον στην Πόλη, στη Μικρά Ασία, στην Κύπρο, ο Ελληνισμός αμύνθηκε, εδώ στις Πρέσπες έπεσε αμαχητί, παραδόθηκε. Οι Έλληνες όμως δεν παραδίδουν και δεν παραδίδονται, μάχονται μέχρις ενός, εδώ και τουλάχιστον τρεις χιλιάδες χρόνια. Υπογράφηκε μια συμφωνία τόσο ετεροβαρής και υπέρ των Σλάβων γειτόνων μας. Πηγαίο αναβλύζει το ερώτημα : Μια τόσο ευνοϊκή υπέρ των Σλάβων συμφωνία, γιατί (α)ψηφίστηκε, στο δημοψήφισμα της 30ής Σεπτεμβρίου 2018, από τους γείτονές μας, αφού 40% ψήφισαν και 60% (α)φήφισαν και απέσχον; Η πολιτική και ιστορική ανάλυση του γράφοντος εστιάζει στην Βορειοατλαντική πλευρά της συμφωνίας. Μιας συμφωνίας, δηλαδή, ευάλωτης, γιατί είναι προϋπόθεση της εισόδου των Νότιων Σλάβων στο ΝΑΤΟ, ένα στρατιωτικό συνασπισμό που αντιπαρατίθεται προς την ηγέτιδα των ανατολικών Σλάβων, τη Ρωσία. Έχουμε, συνεπώς, μια ηχηρή αποχή, ως μία κατά το μάλλον ή ήττον σιωπηρή έκφραση αλληλεγγύης της σλαβικής ψυχής. 

Παρόλα αυτά: 

• την 30ή Σεπτεμβρίου 2018, ο λαός των Σλάβων (α)ψήφισε την (α)συμφωνία των Πρεσπών. 
• την 19η Οκτωβρίου 2018, το Κοινοβούλιο των Σλάβων ψήφισε την (α)συμφωνία των Πρεσπών. 

«Ευρώπη των λαών». Ποιος άραγε το αμφισβητεί; 

Αφόρητες οι πιέσεις της Δύσης για λύση ενός κατασκευασμένου προβλήματος των Σλάβων βόρειων γειτόνων μας, όπου η Ελλάδα καλείται να πληρώσει το κόστος της λύσης του προβλήματος, που δε δημιούργησε η ίδια. Μιας Δύσης ευαισθητοποιημένης μόνο στα δικά της συμφέροντα. Η Ελλάδα ανήκει πολιτικά στη Δύση, δεν είναι όμως αποικία της. Δεν εποφθαλμιούμε την κληρονομιά των Σλάβων γειτόνων μας. Οι Σλάβοι βόρειοι γείτονες έχουν αναγνωρισμένη πατρίδα, δεν είναι Παλαιστίνιοι ή, ακόμη χειρότερα, δεν είναι Κούρδοι. 

Γιατί λοιπόν δεν αρκούνται σε αυτό, αλλά διεκδικούν, υφαρπάζουν και οικειοποιούνται το ιστορικό μας είναι και τα τιμαλφή του πολιτισμού μας; Δεν είναι ρητορικό το ερώτημά μας. Γιατί; Αν η κοινωνική δικαιοσύνη είναι προϋπόθεση της κοινωνικής συνοχής, αναλογικά η πανανθρώπινη δικαιοσύνη είναι προϋπόθεση της διεθνούς και διακρατικής ειρήνης. Η (α)συμφωνία των Πρεσπών, αφελληνίζει τους Μακεδόνες, δομεί το «Μακεδονισμό» των Σλάβων και ταυτόχρονα νοθεύει την παγκόσμια γλωσσική κληρονομιά, την οποία σεβάστηκαν οι αιώνες. Από όσα Κοινοβούλια και αν κυρωθεί, η συνείδηση των Πανελλήνων και όλης της πολιτισμένης ανθρωπότητας διαχρονικά δεν πρόκειται να την αποδεχτεί. Τα κρατικά μορφώματα και συμφέροντα είναι βραχύβια, η αλήθεια θα πορευτεί μέχρι το τέλος της ιστορίας. 

ΣΤ) Τι να κάνουμε τώρα; 

«Η κρίση θα περάσει, όμως, η παρακμή θα μείνει», μας υπενθυμίζει τόσο εύστοχα και διορατικά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄.(23)

Όσο λοιπόν υπάρχουν πατρίδες, όσο υπάρχουν σύνορα, όλοι οι Έλληνες ας δώσουμε την υπόσχεση ότι θα υπερασπιστούμε την πατρίδα μας, όπως όλοι οι πατριώτες τις πατρίδες τους, μικρές ή μεγάλες, απανταχού της Γης. «Ο μακεδονικός αγώνας ήταν ανταρτοπόλεμος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας», ισχυρίζεται ο αείμνηστος Βασίλης Ραφαηλίδης(24). Τότε το κράτος των Αθηνών, αδιάφορο, παρακολουθούσε τα γεγονότα. Τώρα το κράτος δεν είναι αδιάφορο, είναι υποχωρητικό. Μιλούσε προκαταβολικά η Κυβέρνηση για συμφωνία, διαρκούσης της διαπραγμάτευσης, ακυρώνοντας έτσι τα επιχειρήματά της, αφού, όπως φάνηκε από το αποτέλεσμα, παραδόθηκε παντού, εκχωρώντας κυριαρχικά δικαιώματα, έστω άυλα, χωρίς, εννοείται, να το δικαιούται. 

Τι απομένει;  

Ανένδοτος Μακεδονικός Αγώνας αντίστασης, μέχρι τέλους. Τι και αν 143 χώρες, από τις 194 του ΟΗΕ, έχουν αναγνωρίσει τους Σλάβους γείτονές μας ως Μακεδόνες; Διερωτώνται και πρώην και νυν Υπουργοί μήπως, με τέτοια πλειοψηφική αναλογία, ματαιοπονούμε ανθιστάμενοι. Δεν πρέπει να θέτουν τέτοια ερωτήματα οι άνθρωποι που διαχειρίστηκαν ή διαχειρίζονται τη συλλογική μας ζωή. Έπρεπε να γνωρίζουν ότι όλοι περιμένουν το ΝΑΙ, με την υπογραφή, δηλαδή την παράδοση, της Ελλάδας, γιατί η Μακεδονία είναι Ελλάδα και η Ελλάδα είναι και Μακεδονία, και απεύχονται το ΟΧΙ της στοιχειώδους ιστορικής αλήθειας. Να μην μπερδευτούμε: όταν λέμε ΟΧΙ, εννοούμε το ελλαδικό του 1940 ή το κυπριακό του 2004.

Έχουν άραγε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου επίγνωση του χρέους που αναλαμβάνουν απέναντι στην Ιστορία και στην ιστορική αλήθεια; Έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους στην απευκταία περίπτωση κύρωσης της (α)συμφωνίας των Πρεσπών; Η Ιστορία σίγουρα, η Δικαιοσύνη ενδεχομένως, θα τους ζητήσει ευθύνες.  

Απαίτηση επιτακτική είναι η διεξαγωγή δεσμευτικού δημοψηφίσματος, για να αποφανθεί ο ίδιος ο λαός για την πατρίδα του, όπως αποφάνθηκε ο Κυπριακός Ελληνισμός το 2004, επί αειμνήστου Τάσσου Παπαδόπουλου. Ποιος φοβάται τη λαϊκή βούληση;  

Κοντολογίς, ας αναλάβουμε όλοι τον σταυρό που μας αποθέτει το πατριωτικό μας καθήκον και όχι τον ρόλο που μας απονέμουν ρευστά συμφέροντα. Είμαστε δυνατοί, γιατί είμαστε αληθινοί. «Ουκ εάλω η βασιλεύουσα ψυχή των Ελλήνων»(25). Όλη η σιωπηλή πλειοψηφία να συστρατευτεί ειρηνικά για τη Μακεδονία μας, να συστρατευτεί ειρηνικά για την Ελλάδα μας. Τούτη την Πατρίδα την έχουμε όλοι μαζί, όλοι οι Έλληνες. 

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. 

Με τιμή 

Ιωάννης Σ. Τσούρας 
Μαθηματικός - πτυχ. Θεολογικής Σχολής, 
M.Sc. Στατιστικής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών 
Διευθυντής Ιδιαιτέρου Γραφείου 
Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος 
κ. Ιερωνύμου Β΄

Παραπομπές (του Β μέρους) 

14. Xenofonb@gmail.com, «Η γλώσσα ως τεκμήριο εθνικής ταυτότητας», Το Ποντίκι, 4 Οκτωβρίου 2018, σ. 26 
15. Οδυσσέα Ελύτη, Το Άξιον Εστί, Ίκαρος, 121993, σ. 28.
16. Διονύσιου Σολωμού, Ποιήματα και Πεζά, Γράμματα, 2006, σ. 280. 
17. Εφημερίδα Πρώτο Θέμα, www.protothema.gr, ηλεκτρονική έκδοση, 21 Ιουνίου 2018. 
18. Η Εφημερίδα των Συντακτών, www.efsyn.gr, ηλεκτρονική έκδοση, 29 Αυγούστου 2018.
19. Κωνσταντίνου Ι. Δεσποτόπολου, Α»ναπολήσεις, τ. Γ΄, Παπαζήσης 2013, σσ. 131 – 132.
20. Εφημερίδα Πρώτο Θέμα, www.protothema.gr, ηλεκτρονική έκδοση, 29 Ιουνίου 2018.
21. Το Ποντίκι, 14 Ιουνίου 2018, σ. 2. 
22. Ριζοσπάστης, Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018, σ. 6. 
23. Ομιλία Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερώνυμου Β΄, Ιερός Ναός Χρυσοσπηλαιωτίσσης, 10 Μαρτίου 2017.
24. Βασίλης Ραφαηλίδης, ό.π., σ. 169. 
25. Νικηφόρος Βρεττάκος, Λειτουργία κάτω από την Ακρόπολη, Θεμέλιο, 52012, σ. 11.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.