9 Μαρτίου 2019
Πανορθόδοξη συμφωνία (consensus) γιά τό Οὐκρανικό
Γράφει ο Παναγιώτης Νικ. Γκουρβέλος
Καθηγητής -Θεολόγος
Μέ κρυφή καύχηση ἐν Κυρίῳ, κάθε φορά πού, εἴτε στό σχολεῖο ὡς καθηγητής εἴτε σέ ἄλλες εὐκαιρίες ὡς χάριτι Θεοῦ χριστιανός, τίθεται σχετικό θέμα, μέ ζῆλο ὑπερασπίζομαι τό Ἁγιοπνευματικό καί συνοδικό –δημοκρατικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας. Λέω δηλαδή στούς μαθητές ἤ στούς συνομιλητές μου πώς ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία παίρνει τίς ἀποφάσεις της ἀφ’ ἑνός μέ τήν ἐπίπνευση καί τό φωτισμό τοῦ Παναγίου Πνεύματος ἀφ’ ἑτέρου μέ τή σύγκληση συνόδων καί τήν ὁμοφωνία ἁπάντων τῶν συμμετεχόντων στή Σύνοδο ἐπισκόπων (μητροπολιτῶν) ἤ ἔστω τῶν περισσοτέρων ἐξ αὐτῶν.
Ξεκαθαρίζω ἐπίσης στούς συνομιλητές μου ὅτι στήν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας ὁ Οἰκουμενικός μας Πατριάρχης εἶναι πρῶτος μεταξύ ἴσων -ἀπολαμβάνει δηλαδή τά λεγόμενα πρεσβεῖα τιμῆς καί ἐπ’ οὐδενί πρῶτος ἄνευ ἴσων. Τό Ἁγιοπνευματικό (κατά τό θεϊκό μέρος της) καί συνοδικό –δημοκρατικό (κατά τό ἀνθρώπινο μέρος της) πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας βρίσκεται σέ διαρκῆ καί σφοδρή πολεμική ἀντιπαράθεση μέ τό παποκεντρικό -ὁλοκληρωτικό σύστημα διοίκησης τῆς Δυτικῆς (Ρωμαιοκαθολικῆς) Ἐκκλησίας, πού ἀποτελεῖ ἑνός ἀνδρός ἀρχήν –τοῦ Πάπα τῆς Ρώμης.
Ταπεινή μου γνώμη εἶναι –καί γιά τοῦτο χαράσσω αὐτές τίς γραμμές ὅτι καί στό καυτό καί ἐπίμαχο ζήτημα τῆς ἀνακήρυξης αὐτοκέφαλης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, πρέπει νά ἐφαρμοστεῖ ἡ ἐν λόγῳ ἀρχή: ἡ Πανορθόδοξη συμφωνία –συναίνεση (consensus) ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν καί Ἀρχιεπισκόπων ἤ ἔστω τῶν Συνοδική –δημοκρατική λειτουργία τῆς Ἐκκλησίας στήν πράξη σημαίνει, ὅσονἀφορᾶ τήν αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, ἀπό πλευρᾶς μέν τοῦΠατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως: α) ὄχι μονομερῆ καί αὐθαίρετη ἀνάκληση τῆς Πατριαρχικῆς πράξης τοῦ 1686 μέ τήν ὁποία ἡ Μητρόπολη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας («Μικρῆς Ρωσσίας») παραχωρήθηκε ὁριστικά στό Πατριαρχεῖο Μόσχας, β) ὄχι μονομερῆ καί αὐθαίρετη ἀποκατάσταση σέ ἐκκλησιαστική κοινωνία τῶν καθαιρεθέντων –σχισματικῶν καί αὐτοχειροτόνητων –ἀχειροτόνητων ἐπισκόπων τῆς περί τόν σχισματικό καί καθαιρεθέντα μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας Φιλάρετο Ἐκκλησίας καί γ) καί κυριώτερον ὄχι μονομερῆ καί αὐθαίρετη ἐκχώρηση αὐτοκεφαλίας στήν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας. Ἀπό πλευρᾶς δέ τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας καί πασῶν τῶν Ρωσσιῶν, σημαίνει πλήρη σεβασμό τῆς θέλησης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας (κλήρου καί λαοῦ) νά αὐτονομηθεῖ ἀπό τήν μητέρα Ἐκκλησία τῆς Ρωσσίας καί νά καταστεῖ αὐτόνομη («αὐτοκέφαλη»).
Εἶναι λοιπόν σωστό καί δίκαιο νά δοθεῖ καθεστώς ἐκκλησιαστικῆς ἀνεξαρτησίας («αὐτοκεφαλίας») στήν Οὐκρανική Ἐκκλησία, ἐφόσον βέβαια αὐτή τό ἐπιθυμεῖ, πλήν ὅμως σύμφωνα μέ τούς ἱερούς κανόνες καί κυρίως σύμφωνα μέ τό συνοδικό –δημοκρατικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας. Πρός τοῦτο ἀπαιτεῖται: α) νά συμφωνήσει ἡ μητέρα Ἐκκλησία τῆς Ρωσσίας στήν ὁποία μέχρι τώρα ἀνήκει ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, β) νά συναινέσουν ἅπαντες οἱ Ὀρθόδοξοι Πατριάρχες καί Ἀρχιεπίσκοποι ἤ τοὐλάχιστον ἡ πλειοψηφία αὐτῶν καί γ) καί κυριώτερον νά αἰτηθεῖ αὐτοκεφαλία ἡ τοπική Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας. Καί ἐδῶ ἀκριβῶς εἶναι τό ἐπίδικο ζήτημα: ἡ μεγάλη πλειοψηφία τῶν Ὀρθοδόξων τῆς Οὐκρανίας, ἐπειδή εἶναι Ρῶσσοι ἐπιθυμοῦν νά συνεχίσουν νά ἀνήκουν στό Πατριαρχεῖο Μόσχας καί μόλις τό 1/3 αὐτῶν, κατά κύριο λόγο στή Δυτική Οὐκρανία, ἐπιζητοῦν τόν ἐκκλησιαστικό ἀπογαλακτισμό τους ἀπό τή Ρωσσία καί τήν αὐτονόμηση τῆς Ἐκκλησίας τους.
Ἄς ἐκχωρηθεῖ λοιπόν αὐτονομία («αὐτοκεφαλία») στήν Οὐκρανική Ἐκκλησία, μέ Πανορθόδοξη ὅμως συμφωνία (consensus) καί, ἄν τό Πατριαρχεῖο Ρωσσίας ἐπιμένει νά ἀντιδρᾶ, ἄς ληφθεῖ ἀπόφαση κατά πλειοψηφίαν. «Ἡ ψῆφος τῶν πλειόνων κρατείτω»: Αὐτή δέν εἶναι ἡ συνοδική –δημοκρατική παράδοση γιά τήν ὁποία δικαίως καυχᾶται ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία;
Σέ κάθε πάντως περίπτωση ἀνακύπτουν ἀμείλικτα καί βασανιστικά ἐρωτήματα: Ἄν μελλοντικά ζητήσει αὐτοκεφαλία ἡ μέχρι σήμεραἀναγνωρισμένη ἀπό ὅλες τίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες ὡς σχισματική («ἀκοινώνητη») Ἐκκλησία τῶν Σκοπίων, τί θά πράξει τότε τόσο τό Πατριαρχεῖο τῆς Σερβίας, ἀπό τό ὁποῖο αὐθαίρετα καί πραξικοπηματικά ἀποσχίστηκε τό 1967 ἡ αὐτοανακηρυχθεῖσα Ἐκκλησία τῆς Μακεδονίας, ὅσο καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος; Δέν θά ἀντιδράσει τό πρῶτο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Σερβίας, καί δέν θά ἐγείρει θέμα γιά τήν πιθανότατη ὀνομασία τῆς νέας Ἐκκλησίας ὡς Ἐκκλησίας τῆς Μακεδονίας ἡ δεύτερη, ἡ Ἑλλαδική Ἐκκλησία; Ἀσφαλῶς ναί!
Ἀλλά ἄς ἐπανέλθουμε στά τῆς Οὐκρανίας: Ὑφισταμένης τῆς ἀνεξάρτητης καί αὐτοκέφαλης Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, οἱ Ὀρθόδοξοι τῆς Κριμαίας, πού εἶναι σχεδόν ὅλοι Ρῶσσοι καί τῆς Ἀνατολικῆς Οὐκρανίας, οἱ ὁποῖοι εἶναι στή μεγάλη πλειοψηφία τους Ρωσσικῆς καταγωγῆς, σέ ποιάν ἀλήθεια Ἐκκλησία θά πρέπει νά ὑπαχθοῦν: στήν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἤ μήπως στό Πατριαρχεῖο Μόσχας; Ἀληθινή σπαζοκεφαλιά!
Κλείνοντας, θά θέσω τό τρίτο ἐρώτημα πού εἶναι ὄντως ἐκρηκτικό: Στίς 31 Μαρτίου τρέχοντος ἔτους, σέ λιγότερο δηλ. ἀπό ἕνα μήνα εἶναι προγραμματισμένες προεδρικές ἐκλογές στήν Οὐκρανία. Ἐάν κατ’αὐτές ἐκλεγεῖ -ὅπως εἶναι ἀρκετά πιθανό- Πρόεδρος Οὐκρανός μέν ὑπήκοος ἀλλά Ρωσσικῆς καταγωγῆς, ὅπως ἦταν καί ὁ νόμιμα καί δημοκρατικά ἐκλεγμένος πρόεδρος τῆς Οὐκρανίας Βίκτωρ Γιαννουκόβιτς, τόν ὁποῖο αὐθαίρετα καί φασιστικά περιθωριοποίησαν καί καθαίρεσαν οἱ Δυτικοί (Ἀμερικάνοι καί Εὐρωπαῖοι) μόνο καί μόνο ἐπειδή ἦταν Ρῶσσος στήν ἐθνικότητα τοποθετώντας στή θέση του τόν σημερινό Πρόεδρο, τόν Δυτικόφιλο καί φανατικό ἐχθρό τῶν Ρώσσων Πέτρο Ποροσένκο, ἐάν, λέω, ἐκλεγεῖ Πρόεδρος Ρωσσικής καταγωγῆς, τότε ὅλα στήν Οὐκρανία θά εἶναι ρευστά: καί τά πολιτικά καί τά ἐκκλησιαστικά. Σέ κάθε ἐνδεχόμενο, ἄς ἀναπέμψουμε θερμή προσευχή πρός τόν ἐλεήμονα Θεό, νά λυπηθεῖ καί νά σώσει τήν πολύπαθη Οὐκρανία («Μικρή Ρωσσία»)!
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019
Παναγιώτης Νικ. Γκουρβέλος
Καθηγητής -Θεολόγος
Πηγή: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΑΒΕΡΩΦ
Καθηγητής -Θεολόγος
Μέ κρυφή καύχηση ἐν Κυρίῳ, κάθε φορά πού, εἴτε στό σχολεῖο ὡς καθηγητής εἴτε σέ ἄλλες εὐκαιρίες ὡς χάριτι Θεοῦ χριστιανός, τίθεται σχετικό θέμα, μέ ζῆλο ὑπερασπίζομαι τό Ἁγιοπνευματικό καί συνοδικό –δημοκρατικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας. Λέω δηλαδή στούς μαθητές ἤ στούς συνομιλητές μου πώς ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία παίρνει τίς ἀποφάσεις της ἀφ’ ἑνός μέ τήν ἐπίπνευση καί τό φωτισμό τοῦ Παναγίου Πνεύματος ἀφ’ ἑτέρου μέ τή σύγκληση συνόδων καί τήν ὁμοφωνία ἁπάντων τῶν συμμετεχόντων στή Σύνοδο ἐπισκόπων (μητροπολιτῶν) ἤ ἔστω τῶν περισσοτέρων ἐξ αὐτῶν.
Ξεκαθαρίζω ἐπίσης στούς συνομιλητές μου ὅτι στήν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας ὁ Οἰκουμενικός μας Πατριάρχης εἶναι πρῶτος μεταξύ ἴσων -ἀπολαμβάνει δηλαδή τά λεγόμενα πρεσβεῖα τιμῆς καί ἐπ’ οὐδενί πρῶτος ἄνευ ἴσων. Τό Ἁγιοπνευματικό (κατά τό θεϊκό μέρος της) καί συνοδικό –δημοκρατικό (κατά τό ἀνθρώπινο μέρος της) πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας βρίσκεται σέ διαρκῆ καί σφοδρή πολεμική ἀντιπαράθεση μέ τό παποκεντρικό -ὁλοκληρωτικό σύστημα διοίκησης τῆς Δυτικῆς (Ρωμαιοκαθολικῆς) Ἐκκλησίας, πού ἀποτελεῖ ἑνός ἀνδρός ἀρχήν –τοῦ Πάπα τῆς Ρώμης.
Ταπεινή μου γνώμη εἶναι –καί γιά τοῦτο χαράσσω αὐτές τίς γραμμές ὅτι καί στό καυτό καί ἐπίμαχο ζήτημα τῆς ἀνακήρυξης αὐτοκέφαλης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, πρέπει νά ἐφαρμοστεῖ ἡ ἐν λόγῳ ἀρχή: ἡ Πανορθόδοξη συμφωνία –συναίνεση (consensus) ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν καί Ἀρχιεπισκόπων ἤ ἔστω τῶν Συνοδική –δημοκρατική λειτουργία τῆς Ἐκκλησίας στήν πράξη σημαίνει, ὅσονἀφορᾶ τήν αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, ἀπό πλευρᾶς μέν τοῦΠατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως: α) ὄχι μονομερῆ καί αὐθαίρετη ἀνάκληση τῆς Πατριαρχικῆς πράξης τοῦ 1686 μέ τήν ὁποία ἡ Μητρόπολη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας («Μικρῆς Ρωσσίας») παραχωρήθηκε ὁριστικά στό Πατριαρχεῖο Μόσχας, β) ὄχι μονομερῆ καί αὐθαίρετη ἀποκατάσταση σέ ἐκκλησιαστική κοινωνία τῶν καθαιρεθέντων –σχισματικῶν καί αὐτοχειροτόνητων –ἀχειροτόνητων ἐπισκόπων τῆς περί τόν σχισματικό καί καθαιρεθέντα μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας Φιλάρετο Ἐκκλησίας καί γ) καί κυριώτερον ὄχι μονομερῆ καί αὐθαίρετη ἐκχώρηση αὐτοκεφαλίας στήν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας. Ἀπό πλευρᾶς δέ τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας καί πασῶν τῶν Ρωσσιῶν, σημαίνει πλήρη σεβασμό τῆς θέλησης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας (κλήρου καί λαοῦ) νά αὐτονομηθεῖ ἀπό τήν μητέρα Ἐκκλησία τῆς Ρωσσίας καί νά καταστεῖ αὐτόνομη («αὐτοκέφαλη»).
Εἶναι λοιπόν σωστό καί δίκαιο νά δοθεῖ καθεστώς ἐκκλησιαστικῆς ἀνεξαρτησίας («αὐτοκεφαλίας») στήν Οὐκρανική Ἐκκλησία, ἐφόσον βέβαια αὐτή τό ἐπιθυμεῖ, πλήν ὅμως σύμφωνα μέ τούς ἱερούς κανόνες καί κυρίως σύμφωνα μέ τό συνοδικό –δημοκρατικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας. Πρός τοῦτο ἀπαιτεῖται: α) νά συμφωνήσει ἡ μητέρα Ἐκκλησία τῆς Ρωσσίας στήν ὁποία μέχρι τώρα ἀνήκει ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, β) νά συναινέσουν ἅπαντες οἱ Ὀρθόδοξοι Πατριάρχες καί Ἀρχιεπίσκοποι ἤ τοὐλάχιστον ἡ πλειοψηφία αὐτῶν καί γ) καί κυριώτερον νά αἰτηθεῖ αὐτοκεφαλία ἡ τοπική Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας. Καί ἐδῶ ἀκριβῶς εἶναι τό ἐπίδικο ζήτημα: ἡ μεγάλη πλειοψηφία τῶν Ὀρθοδόξων τῆς Οὐκρανίας, ἐπειδή εἶναι Ρῶσσοι ἐπιθυμοῦν νά συνεχίσουν νά ἀνήκουν στό Πατριαρχεῖο Μόσχας καί μόλις τό 1/3 αὐτῶν, κατά κύριο λόγο στή Δυτική Οὐκρανία, ἐπιζητοῦν τόν ἐκκλησιαστικό ἀπογαλακτισμό τους ἀπό τή Ρωσσία καί τήν αὐτονόμηση τῆς Ἐκκλησίας τους.
Ἄς ἐκχωρηθεῖ λοιπόν αὐτονομία («αὐτοκεφαλία») στήν Οὐκρανική Ἐκκλησία, μέ Πανορθόδοξη ὅμως συμφωνία (consensus) καί, ἄν τό Πατριαρχεῖο Ρωσσίας ἐπιμένει νά ἀντιδρᾶ, ἄς ληφθεῖ ἀπόφαση κατά πλειοψηφίαν. «Ἡ ψῆφος τῶν πλειόνων κρατείτω»: Αὐτή δέν εἶναι ἡ συνοδική –δημοκρατική παράδοση γιά τήν ὁποία δικαίως καυχᾶται ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία;
Σέ κάθε πάντως περίπτωση ἀνακύπτουν ἀμείλικτα καί βασανιστικά ἐρωτήματα: Ἄν μελλοντικά ζητήσει αὐτοκεφαλία ἡ μέχρι σήμεραἀναγνωρισμένη ἀπό ὅλες τίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες ὡς σχισματική («ἀκοινώνητη») Ἐκκλησία τῶν Σκοπίων, τί θά πράξει τότε τόσο τό Πατριαρχεῖο τῆς Σερβίας, ἀπό τό ὁποῖο αὐθαίρετα καί πραξικοπηματικά ἀποσχίστηκε τό 1967 ἡ αὐτοανακηρυχθεῖσα Ἐκκλησία τῆς Μακεδονίας, ὅσο καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος; Δέν θά ἀντιδράσει τό πρῶτο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Σερβίας, καί δέν θά ἐγείρει θέμα γιά τήν πιθανότατη ὀνομασία τῆς νέας Ἐκκλησίας ὡς Ἐκκλησίας τῆς Μακεδονίας ἡ δεύτερη, ἡ Ἑλλαδική Ἐκκλησία; Ἀσφαλῶς ναί!
Ἀλλά ἄς ἐπανέλθουμε στά τῆς Οὐκρανίας: Ὑφισταμένης τῆς ἀνεξάρτητης καί αὐτοκέφαλης Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας, οἱ Ὀρθόδοξοι τῆς Κριμαίας, πού εἶναι σχεδόν ὅλοι Ρῶσσοι καί τῆς Ἀνατολικῆς Οὐκρανίας, οἱ ὁποῖοι εἶναι στή μεγάλη πλειοψηφία τους Ρωσσικῆς καταγωγῆς, σέ ποιάν ἀλήθεια Ἐκκλησία θά πρέπει νά ὑπαχθοῦν: στήν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἤ μήπως στό Πατριαρχεῖο Μόσχας; Ἀληθινή σπαζοκεφαλιά!
Κλείνοντας, θά θέσω τό τρίτο ἐρώτημα πού εἶναι ὄντως ἐκρηκτικό: Στίς 31 Μαρτίου τρέχοντος ἔτους, σέ λιγότερο δηλ. ἀπό ἕνα μήνα εἶναι προγραμματισμένες προεδρικές ἐκλογές στήν Οὐκρανία. Ἐάν κατ’αὐτές ἐκλεγεῖ -ὅπως εἶναι ἀρκετά πιθανό- Πρόεδρος Οὐκρανός μέν ὑπήκοος ἀλλά Ρωσσικῆς καταγωγῆς, ὅπως ἦταν καί ὁ νόμιμα καί δημοκρατικά ἐκλεγμένος πρόεδρος τῆς Οὐκρανίας Βίκτωρ Γιαννουκόβιτς, τόν ὁποῖο αὐθαίρετα καί φασιστικά περιθωριοποίησαν καί καθαίρεσαν οἱ Δυτικοί (Ἀμερικάνοι καί Εὐρωπαῖοι) μόνο καί μόνο ἐπειδή ἦταν Ρῶσσος στήν ἐθνικότητα τοποθετώντας στή θέση του τόν σημερινό Πρόεδρο, τόν Δυτικόφιλο καί φανατικό ἐχθρό τῶν Ρώσσων Πέτρο Ποροσένκο, ἐάν, λέω, ἐκλεγεῖ Πρόεδρος Ρωσσικής καταγωγῆς, τότε ὅλα στήν Οὐκρανία θά εἶναι ρευστά: καί τά πολιτικά καί τά ἐκκλησιαστικά. Σέ κάθε ἐνδεχόμενο, ἄς ἀναπέμψουμε θερμή προσευχή πρός τόν ἐλεήμονα Θεό, νά λυπηθεῖ καί νά σώσει τήν πολύπαθη Οὐκρανία («Μικρή Ρωσσία»)!
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019
Παναγιώτης Νικ. Γκουρβέλος
Καθηγητής -Θεολόγος
Πηγή: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΑΒΕΡΩΦ
Κατηγορία Θέματος
Ειδήσεις-Πολιτική,
Εκκλησιαστικά,
Ενημέρωση,
Θρησκευτικά θέματα,
Ιστορικά θεματα,
Ρωσία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου