8 Μαρτίου 2019
Η αποχριστιανοποίηση απειλεί τον Δυτικό πολιτισμό.
Γράφει ο Κώστας Γρίβας
Όπως είχαμε αναφέρει αναφορικά με τη σχέση Χριστιανισμού και επιστήμης, ο Χριστιανισμός είναι μελλοντοκεντρικός, σωτηριολογικός και ανθρωποκεντρικός. Δηλαδή, στον Χριστιανισμό ο χρόνος κυλάει εξελικτικά προς έναν τελικό σκοπό και αυτός είναι η σωτηρία του ανθρώπου. Η υιοθέτηση αυτής της ανάγνωσης του χρόνου από τον άνθρωπο λειτούργησε ως η αντιληπτική βάση για τη δημιουργία των εννοιών της εξέλιξης και της προόδου και συνακόλουθα της ανάπτυξης της σύγχρονης επιστήμης.
Επίσης, αν και ο Χριστιανισμός έχει κατηγορηθεί ότι είναι αντίπαλο μέγεθος των ανθρωπίνων ελευθεριών, στην πραγματικότητα αποτελεί ένα από τα βασικά θεμέλια της ίδιας της έννοιας της ελευθερίας. Συγκεκριμένα, κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία της αντίληψης ότι μπορεί να υπάρξει πραγματική ελευθερία έπαιξε το χριστιανικό δόγμα της εκ του μηδενός (ex nihilo) δημιουργίας του σύμπαντος.
Αναλυτικότερα, στον προχριστιανικό κόσμο, το φυσικό σύμπαν θεωρούταν ως κάτι που υπήρχε από πάντα και μέσα σε αυτό υφίσταντο και λειτουργούσαν και οι θεϊκές δυνάμεις. Δηλαδή, ακόμη και οι θεοί δεν ήταν ελεύθεροι και υπήρχε ένας κόσμος πέραν από τον έλεγχο αλλά και την κατανόησή τους. Συνακόλουθα, απόλυτη ελευθερία στον προχριστιανικό κόσμο δεν μπορούσε να υπάρξει αφού το απρόσωπο σύμπαν ήταν εκτός και πέραν του ελέγχου των θεϊκών δυνάμεων και αυτές όφειλαν να υποτάσσονται στους φυσικούς νόμους.
Η ex nihilo δημιουργία του κόσμου ήταν μια επαναστατική αλλαγή. Για πρώτη φορά η θεϊκή Διάνοια τίθεται εκτός, πέραν και υπεράνω του φυσικού κόσμου, ο οποίος αποτελεί πλέον κτιστό δημιούργημα και όχι μια αιώνια, ακατανίκητη και ακατανόητη πραγματικότητα. Η Διάνοια απελευθερώνεται από τα δεσμά και τους περιορισμούς του φυσικού κόσμου και γεννιέται η αντίληψη της πραγματικής, της απόλυτης, ελευθερίας. Και αυτή η ελευθερία μετακυλίεται από τον Θεό στον άνθρωπο, ο οποίος ήλθε στον κόσμο ως η κορωνίδα της Δημιουργίας και δημιουργήθηκε καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του Θεού.
Με άλλα λόγια, η αντίληψη της ex nihlio δημιουργίας του κόσμου αποτελεί το οντολογικό θεμέλιο της ίδιας της έννοιας της ελευθερίας όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα, μαζί με την αντίληψη περί δημιουργίας του Ανθρώπου κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού.
Ωστόσο, το μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη της έννοιας της ανθρώπινης ελευθερίας, όπως την εννοούμε σήμερα, έγινε με την ενσάρκωση του Θεού δια του Προσώπου του Ιησού Χριστού, που αυτομάτως σήμαινε και τη δυνάμει θεοποίηση του Ανθρώπου.
Αυτή η επαναστατική αντίληψη, αδιανόητη για τις προηγούμενες θρησκείες, εισήγαγε ένα θεϊκό στοιχείο μέσα στον Άνθρωπο και συνακόλουθα «ενσωμάτωσε» τον Άνθρωπο μέσα στον Θεό. Αφού λοιπόν ο Θεός είναι απόλυτα ελεύθερος, το ίδιο είναι, έστω και δυνάμει, και ο άνθρωπος.
Προς έναν μετα-ανθρώπινο κόσμο;
Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι ο άνθρωπος έχει ένα θεϊκό στοιχείο μέσα του, ιεροποιεί τον κάθε άνθρωπο και συνακόλουθα καθιστά όλα τα ανθρώπινα όντα ίσα μεταξύ τους αλλά και ιερά. Πάνω σε αυτήν την αντιληπτική βάση οικοδομήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι αντιλήψεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας, της ιερότητας της ανθρώπινης ζωής αλλά και η ίδια η έννοια της ανθρωπότητας ως συλλογική οντότητα.
Σήμερα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Ο αποχριστιανισμός της Δύσης αποδομεί ολοένα και περισσότερο την αντίληψη του ανθρώπου για τον εαυτό του. Κορυφή του παγόβουνου αυτού του φαινομένου είναι το διευρυνόμενο κίνημα του «αντισπισισμού», που αντιτίθεται στην ανθρωποκεντρική ανάγνωση του κόσμου και αντιλαμβάνεται τα ζώα (όλα τα ζώα άραγε;) ως ίσα των ανθρώπων, ενώ οι πιο σκληροπυρηνικές του εκδοχές θεωρούν ανάθεμα τον ίδιο τον ανθρώπινο πολιτισμό και θέλουν να τον εξαλείψουν. Ακόμη πιο ακραίες είναι οι αναδυόμενες αντιλήψεις περί των δικαιωμάτων του «νοήμονος λογισμικού», το οποίο υποτίθεται ότι θα προκύψει οσονούπω χάρη στις εξελίξεις (;) που υπάρχουν στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.
Για παράδειγμα, ένα από τα πιο πετυχημένα best seller για θέματα επιστήμης των τελευταίων ετών επιχειρηματολογεί υπέρ των δικαιωμάτων της τεχνητής νοημοσύνης και υποστηρίζει ότι το να αντιμετωπίζεις ένα λογισμικό ως «σκλάβο», είναι ρατσιστικό, μιας και δεν μπορούν να μπουν όρια μεταξύ της ζωής που βασίζεται στον άνθρακα (δηλαδή τη δική μας) και αυτήν που βασίζεται στο πυρίτιο (δηλαδή των υπολογιστών).
Συγκεκριμένα, ο Max Tegmark στο βιβλίο του LIFE 3.0, που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Τραυλός, στη σελίδα 265 αναφέρει: «…οι άνθρωποι φαίνεται να θεωρούν δεδομένο ότι τα ρομπότ δεν διαθέτουν συνείδηση και ότι δεν θα πρέπει να έχουν δικαιώματα. Αντιθέτως, η φιλελεύθερη ουτοπία παρέχει δικαιώματα σε όλες τις νοήμονες οντότητες, χωρίς να ευνοεί το δικό μας είδος, που βασίζεται στον άνθρακα. Κάποτε οι λευκοί στον αμερικανικό νότο ζούσαν καλύτερα επειδή οι δούλοι έκαναν όλες τις δουλειές τους, γεγονός που οι περισσότεροι σήμερα δεν θα θεωρούσαν ηθικά αποδεκτό και προοδευτικό».
Ένας άλλος διάσημος συγγραφέας, που εκφράζει το πνεύμα της εποχής, αν κρίνουμε από τις πωλήσεις και την απήχηση των βιβλίων του και στην Ελλάδα, ο Yuval Noah Harari, στο best seller του Homo Deus, που στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια, υποστηρίζει στην σελίδα 316:
«Οι οργανισμοί είναι αλγόριθμοι. Κάθε ζώο – συμπεριλαμβανομένου και του χόμο σάπιενς – είναι μια συναρμογή οργανικών αλγορίθμων που έχουν διαμορφωθεί από τη φυσική επιλογή στη διάρκεια εκατομμυρίων ετών εξέλιξης. Οι αλγοριθμικοί υπολογισμοί δεν επηρεάζονται από το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένος ο υπολογιστής. Είτε από ξύλο είτε από σίδερο είτε από πλαστικό είναι φτιαγμένος ο άβακας, δύο χάντρες και δύο χάντρες κάνουν τέσσερις. Συνεπώς δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιστεύουμε ότι οι οργανικοί αλγόριθμοι μπορούν να κάνουν πράγματα που οι ανόργανοι αλγόριθμοι δεν θα μπορέσουν ποτέ να τα αντιγράψουν ή να τα ξεπεράσουν. Εφόσον οι υπολογιστές παραμένουν έγκυροι, τι σημασία έχει αν οι αλγόριθμοι εκδηλώνονται με άνθρακα ή σιλικόνη;».
Ο άνθρωπος, αλγόριθμος;
Ο Χαράρι επιχειρεί να επιβάλει ως επιστημονικό θέσφατο την άποψη ότι η νοημοσύνη και τα αισθήματα είναι απλώς αλγόριθμοι και κατά συνέπεια άνθρωπος και τεχνητή νοημοσύνη είναι το ίδιο. Δηλαδή, για να καταστεί δυνατόν να θεωρηθεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πράγματι νοημοσύνη και συνακόλουθα αποτελεί και κάποιας μορφής οντότητα, τα υπόλοιπα έμβια όντα, μεταξύ των οποίων και ο άνθρωπος, υποβιβάζονται σε βιολογικούς υπολογιστές. Και φυσικά δεν είναι ο μόνος. Ένα πολυπλόκαμο και πανίσχυρο πλέγμα «επιστημόνων» και «ειδικών» αγωνίζονται ακούραστα να μας πείσουν ότι ο Άνθρωπος είναι κάτι περίπου ίδιο με το «έξυπνο» λογισμικό ενός μελλοντικού smart phone.
Με άλλα λόγια, ο Άνθρωπος όχι μόνο χάνει την κεντρική και ξεχωριστή του θέση στον κόσμο αλλά καταποντίζεται υπαρξιακά και καθίσταται απλώς ένας …αλγόριθμος από τους πολλούς. Συνακόλουθα και ο κάθε άνθρωπος χάνει την ιεροποιημένη του υπόσταση. Άρα, όλο το οικοδόμημα που στηρίχθηκε πάνω στο ανθρωποκεντρικό – χριστιανικό παράδειγμα κινδυνεύει με κατάρρευση.
Μεταξύ των άλλων, οι έννοιες της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της ισότητας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η ίδια η έννοια του ανθρώπου απειλούνται με εξάλειψη από το μηδενιστικό κύμα που σαρώνει τον δυτικό πολιτισμό, ενδεδυμένο με τον μανδύα της «επιστημονικότητας», του «δικαιωματισμού» και της «υπερελευθεριακότητας». Φυσικά και τα ζώα έχουν δικαιώματα και τα δικαιώματα αυτά πρέπει να αναγνωριστούν, να θεσμοθετηθούν και να προστατευτούν.
Όμως, ο καλύτερος τρόπος για να καταστρέψεις μια έννοια είναι να τη γενικεύσεις τόσο πολύ ώστε να πάψει να έχει νόημα. Δηλαδή, αν τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι ισότιμα και ταυτόσημα με τα δικαιώματα των ζώων, ή ακόμη και του «νοήμονος» λογισμικού, τότε έχουμε μια πληθωριστική «φούσκα» της ίδιας της έννοιας του δικαιώματος και είμαστε ένα μόλις βήμα πριν την κατάργησή του.
SLPress
Όπως είχαμε αναφέρει αναφορικά με τη σχέση Χριστιανισμού και επιστήμης, ο Χριστιανισμός είναι μελλοντοκεντρικός, σωτηριολογικός και ανθρωποκεντρικός. Δηλαδή, στον Χριστιανισμό ο χρόνος κυλάει εξελικτικά προς έναν τελικό σκοπό και αυτός είναι η σωτηρία του ανθρώπου. Η υιοθέτηση αυτής της ανάγνωσης του χρόνου από τον άνθρωπο λειτούργησε ως η αντιληπτική βάση για τη δημιουργία των εννοιών της εξέλιξης και της προόδου και συνακόλουθα της ανάπτυξης της σύγχρονης επιστήμης.
Επίσης, αν και ο Χριστιανισμός έχει κατηγορηθεί ότι είναι αντίπαλο μέγεθος των ανθρωπίνων ελευθεριών, στην πραγματικότητα αποτελεί ένα από τα βασικά θεμέλια της ίδιας της έννοιας της ελευθερίας. Συγκεκριμένα, κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία της αντίληψης ότι μπορεί να υπάρξει πραγματική ελευθερία έπαιξε το χριστιανικό δόγμα της εκ του μηδενός (ex nihilo) δημιουργίας του σύμπαντος.
Αναλυτικότερα, στον προχριστιανικό κόσμο, το φυσικό σύμπαν θεωρούταν ως κάτι που υπήρχε από πάντα και μέσα σε αυτό υφίσταντο και λειτουργούσαν και οι θεϊκές δυνάμεις. Δηλαδή, ακόμη και οι θεοί δεν ήταν ελεύθεροι και υπήρχε ένας κόσμος πέραν από τον έλεγχο αλλά και την κατανόησή τους. Συνακόλουθα, απόλυτη ελευθερία στον προχριστιανικό κόσμο δεν μπορούσε να υπάρξει αφού το απρόσωπο σύμπαν ήταν εκτός και πέραν του ελέγχου των θεϊκών δυνάμεων και αυτές όφειλαν να υποτάσσονται στους φυσικούς νόμους.
Η ex nihilo δημιουργία του κόσμου ήταν μια επαναστατική αλλαγή. Για πρώτη φορά η θεϊκή Διάνοια τίθεται εκτός, πέραν και υπεράνω του φυσικού κόσμου, ο οποίος αποτελεί πλέον κτιστό δημιούργημα και όχι μια αιώνια, ακατανίκητη και ακατανόητη πραγματικότητα. Η Διάνοια απελευθερώνεται από τα δεσμά και τους περιορισμούς του φυσικού κόσμου και γεννιέται η αντίληψη της πραγματικής, της απόλυτης, ελευθερίας. Και αυτή η ελευθερία μετακυλίεται από τον Θεό στον άνθρωπο, ο οποίος ήλθε στον κόσμο ως η κορωνίδα της Δημιουργίας και δημιουργήθηκε καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του Θεού.
Με άλλα λόγια, η αντίληψη της ex nihlio δημιουργίας του κόσμου αποτελεί το οντολογικό θεμέλιο της ίδιας της έννοιας της ελευθερίας όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα, μαζί με την αντίληψη περί δημιουργίας του Ανθρώπου κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού.
Ωστόσο, το μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη της έννοιας της ανθρώπινης ελευθερίας, όπως την εννοούμε σήμερα, έγινε με την ενσάρκωση του Θεού δια του Προσώπου του Ιησού Χριστού, που αυτομάτως σήμαινε και τη δυνάμει θεοποίηση του Ανθρώπου.
Αυτή η επαναστατική αντίληψη, αδιανόητη για τις προηγούμενες θρησκείες, εισήγαγε ένα θεϊκό στοιχείο μέσα στον Άνθρωπο και συνακόλουθα «ενσωμάτωσε» τον Άνθρωπο μέσα στον Θεό. Αφού λοιπόν ο Θεός είναι απόλυτα ελεύθερος, το ίδιο είναι, έστω και δυνάμει, και ο άνθρωπος.
Προς έναν μετα-ανθρώπινο κόσμο;
Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι ο άνθρωπος έχει ένα θεϊκό στοιχείο μέσα του, ιεροποιεί τον κάθε άνθρωπο και συνακόλουθα καθιστά όλα τα ανθρώπινα όντα ίσα μεταξύ τους αλλά και ιερά. Πάνω σε αυτήν την αντιληπτική βάση οικοδομήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι αντιλήψεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας, της ιερότητας της ανθρώπινης ζωής αλλά και η ίδια η έννοια της ανθρωπότητας ως συλλογική οντότητα.
Σήμερα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Ο αποχριστιανισμός της Δύσης αποδομεί ολοένα και περισσότερο την αντίληψη του ανθρώπου για τον εαυτό του. Κορυφή του παγόβουνου αυτού του φαινομένου είναι το διευρυνόμενο κίνημα του «αντισπισισμού», που αντιτίθεται στην ανθρωποκεντρική ανάγνωση του κόσμου και αντιλαμβάνεται τα ζώα (όλα τα ζώα άραγε;) ως ίσα των ανθρώπων, ενώ οι πιο σκληροπυρηνικές του εκδοχές θεωρούν ανάθεμα τον ίδιο τον ανθρώπινο πολιτισμό και θέλουν να τον εξαλείψουν. Ακόμη πιο ακραίες είναι οι αναδυόμενες αντιλήψεις περί των δικαιωμάτων του «νοήμονος λογισμικού», το οποίο υποτίθεται ότι θα προκύψει οσονούπω χάρη στις εξελίξεις (;) που υπάρχουν στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.
Για παράδειγμα, ένα από τα πιο πετυχημένα best seller για θέματα επιστήμης των τελευταίων ετών επιχειρηματολογεί υπέρ των δικαιωμάτων της τεχνητής νοημοσύνης και υποστηρίζει ότι το να αντιμετωπίζεις ένα λογισμικό ως «σκλάβο», είναι ρατσιστικό, μιας και δεν μπορούν να μπουν όρια μεταξύ της ζωής που βασίζεται στον άνθρακα (δηλαδή τη δική μας) και αυτήν που βασίζεται στο πυρίτιο (δηλαδή των υπολογιστών).
Συγκεκριμένα, ο Max Tegmark στο βιβλίο του LIFE 3.0, που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Τραυλός, στη σελίδα 265 αναφέρει: «…οι άνθρωποι φαίνεται να θεωρούν δεδομένο ότι τα ρομπότ δεν διαθέτουν συνείδηση και ότι δεν θα πρέπει να έχουν δικαιώματα. Αντιθέτως, η φιλελεύθερη ουτοπία παρέχει δικαιώματα σε όλες τις νοήμονες οντότητες, χωρίς να ευνοεί το δικό μας είδος, που βασίζεται στον άνθρακα. Κάποτε οι λευκοί στον αμερικανικό νότο ζούσαν καλύτερα επειδή οι δούλοι έκαναν όλες τις δουλειές τους, γεγονός που οι περισσότεροι σήμερα δεν θα θεωρούσαν ηθικά αποδεκτό και προοδευτικό».
Ένας άλλος διάσημος συγγραφέας, που εκφράζει το πνεύμα της εποχής, αν κρίνουμε από τις πωλήσεις και την απήχηση των βιβλίων του και στην Ελλάδα, ο Yuval Noah Harari, στο best seller του Homo Deus, που στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια, υποστηρίζει στην σελίδα 316:
«Οι οργανισμοί είναι αλγόριθμοι. Κάθε ζώο – συμπεριλαμβανομένου και του χόμο σάπιενς – είναι μια συναρμογή οργανικών αλγορίθμων που έχουν διαμορφωθεί από τη φυσική επιλογή στη διάρκεια εκατομμυρίων ετών εξέλιξης. Οι αλγοριθμικοί υπολογισμοί δεν επηρεάζονται από το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένος ο υπολογιστής. Είτε από ξύλο είτε από σίδερο είτε από πλαστικό είναι φτιαγμένος ο άβακας, δύο χάντρες και δύο χάντρες κάνουν τέσσερις. Συνεπώς δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιστεύουμε ότι οι οργανικοί αλγόριθμοι μπορούν να κάνουν πράγματα που οι ανόργανοι αλγόριθμοι δεν θα μπορέσουν ποτέ να τα αντιγράψουν ή να τα ξεπεράσουν. Εφόσον οι υπολογιστές παραμένουν έγκυροι, τι σημασία έχει αν οι αλγόριθμοι εκδηλώνονται με άνθρακα ή σιλικόνη;».
Ο άνθρωπος, αλγόριθμος;
Ο Χαράρι επιχειρεί να επιβάλει ως επιστημονικό θέσφατο την άποψη ότι η νοημοσύνη και τα αισθήματα είναι απλώς αλγόριθμοι και κατά συνέπεια άνθρωπος και τεχνητή νοημοσύνη είναι το ίδιο. Δηλαδή, για να καταστεί δυνατόν να θεωρηθεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πράγματι νοημοσύνη και συνακόλουθα αποτελεί και κάποιας μορφής οντότητα, τα υπόλοιπα έμβια όντα, μεταξύ των οποίων και ο άνθρωπος, υποβιβάζονται σε βιολογικούς υπολογιστές. Και φυσικά δεν είναι ο μόνος. Ένα πολυπλόκαμο και πανίσχυρο πλέγμα «επιστημόνων» και «ειδικών» αγωνίζονται ακούραστα να μας πείσουν ότι ο Άνθρωπος είναι κάτι περίπου ίδιο με το «έξυπνο» λογισμικό ενός μελλοντικού smart phone.
Με άλλα λόγια, ο Άνθρωπος όχι μόνο χάνει την κεντρική και ξεχωριστή του θέση στον κόσμο αλλά καταποντίζεται υπαρξιακά και καθίσταται απλώς ένας …αλγόριθμος από τους πολλούς. Συνακόλουθα και ο κάθε άνθρωπος χάνει την ιεροποιημένη του υπόσταση. Άρα, όλο το οικοδόμημα που στηρίχθηκε πάνω στο ανθρωποκεντρικό – χριστιανικό παράδειγμα κινδυνεύει με κατάρρευση.
Μεταξύ των άλλων, οι έννοιες της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της ισότητας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η ίδια η έννοια του ανθρώπου απειλούνται με εξάλειψη από το μηδενιστικό κύμα που σαρώνει τον δυτικό πολιτισμό, ενδεδυμένο με τον μανδύα της «επιστημονικότητας», του «δικαιωματισμού» και της «υπερελευθεριακότητας». Φυσικά και τα ζώα έχουν δικαιώματα και τα δικαιώματα αυτά πρέπει να αναγνωριστούν, να θεσμοθετηθούν και να προστατευτούν.
Όμως, ο καλύτερος τρόπος για να καταστρέψεις μια έννοια είναι να τη γενικεύσεις τόσο πολύ ώστε να πάψει να έχει νόημα. Δηλαδή, αν τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι ισότιμα και ταυτόσημα με τα δικαιώματα των ζώων, ή ακόμη και του «νοήμονος» λογισμικού, τότε έχουμε μια πληθωριστική «φούσκα» της ίδιας της έννοιας του δικαιώματος και είμαστε ένα μόλις βήμα πριν την κατάργησή του.
SLPress
Κατηγορία Θέματος
Ενημέρωση,
Επιστημονικά θέματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση,
Τεχνολογία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου