16 Φεβρουαρίου 2024

Κώστας Αχ. Καραμανλής – Τέμπη: O πρώην υπουργός «ανθρώπινου λάθους», έγινε συνώνυμο της ξετσιπωσιάς

Το μόνο που κατάφερε να μεταφέρει με ασφάλεια ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ήταν η αδιαντροπιά του στους δέκτες μας
 
Γράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης 
 
Εάν η λέξη «ξετσιπωσιά» είχε κάποια συνοδευτική φωτογραφία στο λεξικό, αυτή θα ήταν σίγουρα του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ο πολιτικά υπεύθυνος για το έγκλημα των Τεμπών απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι μαζί με τα μνήματα των 57 νεκρών έχει θάψει οριστικά και τη συνείδησή του.
 
Τη θέση των κροκοδείλιων δακρύων, την πήρε η στάση του παλιού κλασσικού Καραμανλή που κούναγε το δάχτυλο σαν κονιόρδος στη Βουλή για να πει ότι «διασφαλίζει την ασφάλεια» στην καρμανιόλα που ονομαζόταν ελληνικός σιδηρόδρομος. Ανάλγητος, αναιδής, θρασύδειλος και πάνω απ’ όλα ασεβής προς τα θύματα και τις οικογένειές τους, δεν διέσυρε μόνο το επώνυμο που κουβαλάει, αλλά και την ίδια την ανθρωπιά του. 
 
Για τον Κώστα Καραμανλή το κράτος ξεκινάει και τελειώνει στον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς. Δεν υπάρχει υπουργείο Μεταφορών. Υπάρχει μόνο υπουργείο «ανθρώπινου λάθους». Υπάρχει «ατομική ευθύνη» ακόμα και στο έγκλημα. Από την άλλη, όσο αίμα και να έχεις στα χέρια σου, αν είσαι πολιτικός γόνος, με μια εικονική παραίτηση καθάρισες. Και αν διαθέτεις την ενσυναίσθηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, μπορείς κάλλιστα να είσαι πρώτος πολιτικός σε σταυρούς στα νεκροταφεία, και να βγαίνεις και πρώτος σε σταυρούς στις εκλογές. Και να πανηγυρίζεις κιόλας. 
 
Αφού διόριζε στον ΟΣΕ τους Σερραίους κλακαδόρους του και κοίμιζε τον λαό «εξασφαλίζοντας την ασφάλεια» της Hellenic Train και στέλνοντας χιλιάδες ανυποψίαστους πολίτες να ρισκάρουν καθημερινά τις ζωές τους στο εξπρές του θανάτου, ο κ. Καραμανλής βγήκε από το καβούκι του ένα χρόνο μετά το έγκλημα, για να πει ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν είναι αρκετό. 
 
Τα συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας «σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα και αυτά τα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι», είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών. 
 
Είναι δηλαδή σαν να λέμε ότι μπορούμε να εξαπατήσουμε έναν άνθρωπο πουλώντας του ένα αυτοκίνητο χωρίς να δουλεύουν σωστά τα φρένα, το τιμόνι, οι αερόσακοι, η ζώνη, τα φώτα, τα φλας και τα όργανα ελέγχου, και αν αυτός ο άνθρωπος σκοτωθεί σε τροχαίο με το πρώτο «test drive», εμείς στην υπερασπιστική γραμμή μας να πούμε ότι το τροχαίο οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος και ίσως να μην απέτρεπαν το δυστύχημα τα συστήματα του αυτοκινήτου, αν εκείνα λειτουργούσαν. 
 
Και αυτή η ξεφτίλα είναι επίσημη υπερασπιστική γραμμή ενός πρώην Υπουργού και νυν βουλευτή που ακόμα βρίσκεται στο απυρόβλητο. Και αφού ο ίδιος εκτίμησε ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν παίζουν καθοριστικό ρόλο, μάλλον γι’ αυτό φρόντισε να μην υπάρχει ούτε ένα. Και να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος όπως λειτουργούσε πριν 60 χρόνια. 
 
Αν o Καραμανλής φρόντιζε – τουλάχιστον – να ενημερώσει έγκαιρα τον κόσμο ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν του φαίνονται και τόσο απαραίτητα, θα είχε γλυτώσει κοσμάκης. Κανένας γονιός δεν θα έβαζε το παιδί του σε αυτή τη λαμαρινένια νεκροφόρα. Όμως δεν το έκανε. Έλεγε συνειδητά ψέματα, για να κόβει εισιτήρια η Hellenic Train και να φυτοζωεί ο ΟΣΕ συντηρούμενος από το πελατολόγιο του Καραμανλή. 
 
Να λειτουργεί το μεταφορικό μέσο με ελλιπώς εκπαιδευμένους ρουσφετεργάτες, που στελέχωναν τον σιδηρόδρομο αραία – αραία καμιά σαρανταρέα. Ίσα ίσα να κρατά το μονοπώλιο η Hellenic Train δουλεύοντας στα «κόκκινα» και να γίνονται οι υπόγειες «δουλίτσες» με τις εμπορικές αμαξοστοιχίες. 
 
«Αν κάποια πλευρά (σ.σ. ο σταθμάρχης ή οι μηχανοδηγοί) τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε ξεδιάντροπα ο Κώστας Καραμανλής. Είναι σίγουρος ότι οι εργαζόμενοι θα απέτρεπαν την τραγωδία αν πρόσεχαν, αλλά δεν είναι και τόσο σίγουρος ότι θα κατάφερναν το ίδιο τα αυτοματοποιημένα συστήματα που εξαλείφουν τα σφάλματα χειρισμών κατά 99,99%. Αυτά τα συστήματα που δεν είχε φροντίσει ο Καραμανλής να λειτουργούν στον σιδηρόδρομο. 
 
Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι με τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί σίγουρα. Ακόμα και το πόρισμα της επιτροπής Γεραπετρίτη συνέκλινε στο συμπέρασμα ότι αν υπήρχε το σύστημα ETCS (σύστημα αυτόματης πέδησης), το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. 
 
Ο Καραμανλής γνώριζε τα πάντα 
 
Ο Κώστας Καραμανλής είπε και το μέγιστο ψέμα ότι δεν είχε ενημέρωση πώς θα κινδύνευαν ζωές στον σιδηρόδρομο, λες και είχαν κανένα λόγο να του το κρατήσουν μυστικό οι σιδηροδρομικοί, ότι από μέρα σε μέρα κινδύνευαν να σκοτωθούν οι ίδιοι και οι επιβάτες. Ασφαλώς και ψεύδεται ασύστολα, αφού είχε απόλυτη ενημέρωση για το χάλι του σιδηροδρόμου. Ακόμα και αν κάναμε τους χαζούς και δεχόμασταν ότι δεν ήξερε τίποτα, τότε και πάλι είναι επικίνδυνος, ακατάλληλος και υπεύθυνος για την τραγωδία. 
 
Συγκεκριμένα για το εξώδικο που έστειλαν οι μηχανοδηγοί (προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και τη Hellenic Train) πριν το δυστύχημα και προειδοποιούσε για την επικίνδυνη κατάσταση του σιδηροδρόμου, ο κ. Καραμανλής είπε το αδιανόητο, ότι «το εξώδικο δεν έλεγε ότι ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής, αλλά ότι είχαμε… ζητήματα ασφάλειας». 
 
Άντε τώρα να είσαι συγγενής ενός από τα θύματα και να ακούς αυτή την αθλιότητα, ενός πολιτικού που σε κοροϊδεύει κατάμουτρα. Αλλά θα πει κανείς, εδώ έπαιζε με την ασφάλεια των επιβατών ο Καραμανλής, δεν θα παίζει με τις λέξεις; 
 
Και φυσικά το εξώδικο των μηχανοδηγών δεν ήταν το μόνο που έκρουε το καμπανάκι του κινδύνου στον αναίσθητο υπουργό Μεταφορών. Στη δημοσιότητα βγήκε σήμερα και η επιστολή του τότε διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, όπου ενάμιση χρόνο πριν τα Τέμπη, ενημέρωνε τον βουλευτή Σερρών για τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας». 
 
«Τα προβλήματα οδηγούν σε μονοδρομήσεις γραμμών, καθιστώντας περισσότερο πιθανό τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες», ανέφερε η επιστολή μεταξύ άλλων. 
 
Η επιστολή απευθυνόταν στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα, με πρώτο όνομα στην κοινοποίηση αυτό του Κώστα Καραμανλή και δεύτερο του τότε υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ο κ. Παπαδόπουλος ήταν εκείνος που βάφτιζε «τηλεδιοίκηση» τον πίνακα τοπικού χειρισμού και φίμωνε έναν μηχανοδηγό μπροστά στις κάμερες, ο οποίος έλεγε ότι δεν υπήρχε καμία τηλεδιοίκηση. 
 
Ο Καραμανλής γνώριζε τα πάντα και τα συγκάλυπτε. Αυτό το έχει εμπεδώσει ο κάθε πολίτης πλέον. Όλα τα υπόλοιπα είναι ένα κακοστημένο θέατρο σκιών. «Δεν καταφέραμε να ξεριζώσουμε τη νοοτροπία του “έλα μωρέ”. Αυτή η νοοτροπία έχει να κάνει με νοοτροπίες δεκαετιών σε αυτή τη χώρα», είπε ξεδιάντροπα ο Κώστας Αχ. Καραμανλής που με αυτό ακριβώς το «έλα μωρέ» που διοικούσε τις Μεταφορές, έστειλε (τουλάχιστον) 58 ανθρώπους στον τερματικό σταθμό: «θάνατος»…
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.