6 Σεπτεμβρίου 2022

Τα λουκέτα του δημογραφικού μαρασμού

Ο Παλαμάς και ο ρόλος του σχολείου
 
Γράφει η Κρινιώ Καλογερίδου
 
”Τα σχολεία χτίστε”, έτσι που να είναι ”λιτά”, ”απλόχωρα”, ”μεγάλα, γερά θεμελιωμένα”, μακριά απ’ την ”πολύβουη, αρρωστιάρα πόλη”, μακριά απ’ τα ”ανήλιαγα σοκάκια”…, συμβούλευε την ελληνική Πολιτεία ο Κωστής Παλαμάς στα μέσα του περασμένου αιώνα και η φωνή του ακουγόταν διορατική, σαν απόηχος των διδαχών του νεομάρτυρα της Ορθοδοξίας και εθνομάρτυρα Κοσμά Αιτωλού, ο οποίος έλεγε μεταξύ άλλων στους σκλαβωμένους Έλληνες: 
— Καλύτερα να έχης εις την χώραν σου σχολείον ελληνικόν παρά να έχης βρύσες και ποταμούς, διότι η βρύσις ποτίζει το σώμα, το δε σχολείον ποτίζει την ψυχήν”.
 
Φευ!.. Τόσο ο λόγος του ”Προφητικού” ποιητή όσο και εκείνος του Αγίου αποδείχθηκαν ”έπεα πτερόεντα” στον 21ο αιώνα, αν και η… αφαιρετική λογική του κλεισίματος των σχολείων κατέστη αναγκαστική από τα τέλη του εικοστού λόγω της προϊούσας υπογεννητικότητας η οποία συνδέεται με αρνητικά επακόλουθα σε οικονομικό, κοινωνικό, αλλά κυρίως εθνικό επίπεδο.  
 
Έτσι σε μια εποχή όπου η φτώχεια πλήττει μεγάλα τμήματα του ελληνικού πληθυσμού, παραγκωνίζεται η ουσιαστική μόρφωση προς χάριν του πρακτικού τρόπου σκέψης στην Εκπαίδευση, κυριαρχεί ο φανατισμός και η κομματικοποίηση ή η αδιαφορία των πολιτών για τα πολιτικά δρώμενα, υπονομεύονται οι δημοκρατικές διαδικασίες και παρατηρείται ρευστότητα αξιών και έκπτωση ιδανικών και οραμάτων, αφανίζονται σχολεία λόγω έλλειψης μαθητών και κατασκευάζονται (νέες) φυλακές στην Ελλάδα… 
 
”Όταν ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή”, έλεγε ο Βίκτωρ Ουγκώ, αλλά εμείς κινούμαστε αντίστροφα ακολουθώντας αμέριμνοι την τροχιά συρρίκνωσης του πληθυσμού μας λόγω υπογεννητικότητας.  
 
Συρρίκνωσης που απειλεί να τινάξει στον αέρα όχι μόνο την κοινωνική και πολιτιστική μας ιδιαιτερότητα, αλλά και την εθνική λόγω της εισροής ξένων σε νευραλγικούς τομείς Άμυνας και Ασφάλειας της χώρας. 
 
Της εισροής αλλοεθνών και αλλόθρησκων μεταναστών που έχουν πάρει μεν ελληνική υπηκοότητα, αλλά — στην πλειοψηφία τους — δεν διακατέχονται από ελληνική εθνική συνείδηση. Και αυτό είναι μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί σοβαρά, γιατί δεν έχει να κάνει με ρατσισμό και ξενοφοβία, αλλά με τορπίλη στον κοινωνικό και εθνικό ιστό της πατρίδας μας. 
 
Ως εκ τούτου, δεν είναι καθ’ υπερβολήν ούτε ένδειξη διεκτραγώδησης επαναλαμβανόμενη ως θλιβερή επωδός η κριτική που ασκείται για βεβιασμένες αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας στο θέμα των ”άδειων σχολείων”, τη στιγμή που θα έπρεπε να βρεθούν εθνικά συμφέρουσες λύσεις, ειδικά για ακριτικές περιοχές. 
 
Ακριτικές περιοχές όπως αυτή της Γαύδου η οποία μας ”ταρακούνησε” συναισθηματικά τελευταία με αφορμή το κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου εκεί γιατί δεν υπάρχει Γυμνάσιο για τους δυο μαθητές του, γεγονός που πρόσθεσε ένα ακόμα καρφί στο φέρετρο που ”χτίζει” η υπογεννητικότητα σε βάρος του έθνους μας. 
 
Κι αυτό γιατί τα κλειστά σχολεία αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο ανά την Ελλάδα με πρωτοπόρες τις περιφέρειες Ηπείρου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Πελοποννήσου και νησιών του Αιγαίου. 
 
Η ελληνική Πολιτεία καθυστερεί εξοργιστικά στη λήψη σωτήριων παρεμβάσεων που θα υψωθούν ως ανάχωμα στον δημογραφικό μαρασμό με προτεραιότητα τις ”περιοχές εθνικού κινδύνου”, όπου κλιμακώνεται επικίνδυνα η πληθυσμιακή αποψίλωση με ”θύματα” (σε εκπαιδευτικό επίπεδο) τις δομές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Δημοτικά Σχολεία. 
 
Παρεμβάσεων που να αφορούν στην οικονομική ενίσχυση επί μόνιμης βάσης των οικογενειών των μαθητών, την πριμοδότηση της εργασιακής τους αποκατάστασης εάν παραμείνουν στον τόπο τους μετά την αποφοίτησή τους, και την ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ίδιων και των υπολοίπων μελών των οικογενειών τους από το κράτος, ώστε να υπάρχουν κίνητρα για να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία. 
 
Να μείνουν ανοιχτά, έστω κι αν χρειαστεί να επιστρατευτεί η επιλογή της αλληλοδιδακτικής ως μεθόδου διδασκαλίας του παρελθόντος. Να μείνουν ανοιχτά και να λειτουργούν ως φάροι αντίστασης στα λουκέτα του δημογραφικού μαρασμού. Να μείνουν ανοιχτά και όχι έρημα και βουβά, έστω κι αν έχουν λιγοστέψει επικίνδυνα οι χαρούμενες φωνές των παιδιών στις αίθουσές τους. 
 
Τα μετρημένα στα δάχτυλα παιδιά, που καταλήγουν σε ένα και δύο στο τέλος, θα αυξηθούν σταδιακά αν πάρουμε άμεσα τα μέτρα αυτά και, συμπληρωματικά, διαμορφώσουμε συνθήκες εγκατάστασης συνοδευόμενες από κίνητρα για Έλληνες που έχουν το εχέγγυο της πολυτεκνίας, όπως οι παλιννοστούντες Πόντιοι τρίτης γενιάς, οι γεννήτορες των οποίων εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’90, μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης. 
 
Το ζήτημα της υπογεννητικότητας και των κλειστών σχολείων λόγω αυτής είναι εθνικό και, ως εκ τούτου, πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι όλων, γιατί απειλούμαστε με αφανισμό του μαθητικού δυναμικού των σχολείων μας, αφού — με βάση έρευνα του ΙΟΒΕ — θα έχουν ”εξαφανιστεί” μέχρι το 2035 430.000 μαθητές (ο ανθός του μέλλοντος της Ελλάδας), αν δεν υψώσουμε αναχώματα ανάσχεσής της. 
 
Το οδυνηρό αποτύπωμα των επιπτώσεων της υπογεννητικότητας στον τομέα της Εκπαίδευσης έπρεπε ήδη να κινητοποιήσει τους ιθύνοντες της κυβέρνησης οι οποίοι περί άλλων τυρβάζουν μιλώντας για ανάπτυξη και επενδύσεις τη στιγμή που η Ελλάδα ”συνταξιοδοτείται” κατηφορίζοντας ιλιγγιωδώς προς τον εθνικό της θάνατο… 
 
”[…] Όσοι Έλληνες, ό,τι είστε, μην ξεχνάτε […] Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν, // θα ‘ρθουνε, θα περάσουν, // Κριτές θα μας δικάσουν // οι αγέννητοι, οι νεκροί”, χτυπούσε με ποιητικό οίστρο ο Κωστής Παλαμάς την καμπάνα εθνικής προειδοποίησης για το χρέος των ηγητόρων απέναντι στις μελλοντικές γενιές των Ελλήνων. 
 
Αλλά, φευ!, οι του χθες και του σήμερα πολιτικοί μας ταγοί — αντί να φρενάρουν με μέτρα ουσίας την μάστιγα της υπογεννητικότητας — επέλεγαν και επιλέγουν τα κούφια λόγια και τις κενές ρητορείες περί ανάπτυξης και προόδου, την ώρα που η Ελλάδα αδειάζει από Έλληνες. 
 
Αδειάζει από Έλληνες και, καθώς η πολιτική των επιγαμιών με εισαγωγή ανοίκειων πληθυσμών είναι εθνικά επικίνδυνη λύση, η πληθυσμιακή της συρρίκνωση εδραιώνει για τα καλά τα λουκέτα του δημογραφικού μαρασμού στον τομέα Εκπαίδευσης τα οποία επιβεβαιώνουν δραματικά την ερήμωση των σχολείων…
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.