11 Σεπτεμβρίου 2022, Steve Jones, Robert Korol, Anthony Szamboti και Ted Walter Διάβαστε το εδώ.
Μετάφραση: Απολλόδωρος
Αναδημοσιεύεται ως μέρος της σειράς 9/11- From the Archives, όπου επανεξετάζουμε μερικά από τα καλύτερα άρθρα της OffG για την 11η Σεπτεμβρίου όλα αυτά τα χρόνια προς όφελος του μετα-Covidιακού μας κοινού.
* * *
Τον Αύγουστο του 2002, το Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας των ΗΠΑ (NIST) ξεκίνησε αυτό που θα γινόταν μια εξαετής έρευνα για τις τρεις αστοχίες κτιρίων που συνέβησαν στις 11 Σεπτεμβρίου 2001 (9/11):
1.- τις γνωστές καταρρεύσεις των δίδυμων πύργων του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου (WTC) εκείνο το πρωί και
2.- τη λιγότερο γνωστή κατάρρευση αργά το απόγευμα του 47όροφου κτιρίου 7 του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, το οποίο δεν χτυπήθηκε από αεροπλάνο.
Το NIST διεξήγαγε την έρευνά του με βάση τη δηλωμένη παραδοχή ότι: "Οι πύργοι WTC και το WTC 7 [ήταν] οι μόνες γνωστές περιπτώσεις ολικής δομικής κατάρρευσης σε πολυώροφα κτίρια όπου οι πυρκαγιές έπαιξαν σημαντικό ρόλο".
Πράγματι, ούτε πριν ούτε μετά την 11η Σεπτεμβρίου έχουν προκαλέσει πυρκαγιές την ολική κατάρρευση ενός πολυώροφου κτιρίου με χαλύβδινο σκελετό - ούτε κανένα άλλο φυσικό γεγονός, με εξαίρεση τον σεισμό της Πόλης του Μεξικού το 1985, ο οποίος ανέτρεψε ένα κτίριο γραφείων 21 ορόφων. Διαφορετικά, το μόνο φαινόμενο που είναι ικανό να καταρρεύσει πλήρως τέτοια κτίρια ήταν μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως ελεγχόμενη κατεδάφιση, κατά την οποία χρησιμοποιούνται εκρηκτικά ή άλλες συσκευές για την εσκεμμένη κατάρρευση μιας κατασκευής.
Παρόλο που το NIST κατέληξε τελικά στο συμπέρασμα, μετά από αρκετά χρόνια ερευνών, ότι και οι τρεις καταρρεύσεις της 11ης Σεπτεμβρίου οφείλονταν κυρίως σε πυρκαγιές, δεκαπέντε χρόνια μετά το γεγονός ένας αυξανόμενος αριθμός αρχιτεκτόνων, μηχανικών και επιστημόνων δεν πείθεται από αυτή την εξήγηση.
Τα πολυώροφα κτίρια με χαλύβδινο σκελετό έχουν αντέξει μεγάλες πυρκαγιές χωρίς να υποστούν ολική κατάρρευση για τέσσερις κύριους λόγους:
Κατά τη διάρκεια της ιστορίας, είναι γνωστό ότι τρεις πολυώροφες κατασκευές με χαλύβδινο σκελετό έχουν υποστεί μερική κατάρρευση λόγω πυρκαγιάς- καμμία από αυτές δεν οδήγησε σε ολική κατάρρευση. Αμέτρητες άλλες πολυκατοικίες με χαλύβδινο σκελετό έχουν υποστεί μεγάλες, μακράς διάρκειας πυρκαγιές χωρίς να υποστούν ούτε μερική ούτε ολική κατάρρευση (βλέπε, για παράδειγμα, Σχ. 1 α και β) [1].
Εκτός από την αντίσταση στα πανταχού παρόντα φορτία βαρύτητας και στις περιστασιακές πυρκαγιές, οι πολυώροφες κατασκευές πρέπει να σχεδιάζονται για να αντιστέκονται στα φορτία που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια άλλων ακραίων φαινομένων - ιδίως των ισχυρών ανέμων και των σεισμών. Ο σχεδιασμός για γεγονότα ισχυρών ανέμων και σεισμών απαιτεί κυρίως την ικανότητα της κατασκευής να αντιστέκεται στα πλευρικά φορτία, τα οποία δημιουργούν τόσο εφελκυστικές όσο και θλιπτικές τάσεις στα υποστυλώματα λόγω κάμψης, οι οποίες στη συνέχεια συνδυάζονται με τις θλιπτικές τάσεις που προκαλούνται από τη βαρύτητα λόγω των κατακόρυφων φορτίων.
Μόνο όταν ο χάλυβας άρχισε να κατασκευάζεται ευρέως, επιτεύχθηκε η ικανότητα να αντιστέκεται σε μεγάλα πλευρικά φορτία και κατέστη δυνατή η κατασκευή πολυώροφων κτιρίων. Ο χάλυβας είναι ταυτόχρονα πολύ ισχυρός και όλκιμος, γεγονός που του επιτρέπει να αντέχει τις εφελκυστικές τάσεις που δημιουργούνται από τα πλευρικά φορτία, σε αντίθεση με τα εύθραυστα υλικά, όπως το σκυρόδεμα, που είναι αδύναμα σε εφελκυσμό. Παρόλο που το σκυρόδεμα χρησιμοποιείται σήμερα σε ορισμένες πολυκατοικίες, ο χαλύβδινος οπλισμός είναι απαραίτητος σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις.
Για να ληφθεί υπόψη η αντίσταση των πλευρικών φορτίων, οι πολυκατοικίες σχεδιάζονται συχνά έτσι ώστε το ποσοστό της φέρουσας ικανότητας των υποστυλωμάτων τους που χρησιμοποιείται για φορτία βαρύτητας να είναι σχετικά χαμηλό. Τα εξωτερικά υποστυλώματα των δίδυμων πύργων, για παράδειγμα, χρησιμοποίησαν μόνο περίπου το 20% της χωρητικότητάς τους για να αντέξουν τα φορτία βαρύτητας, αφήνοντας ένα μεγάλο περιθώριο για τα πρόσθετα πλευρικά φορτία που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια ισχυρών ανέμων και σεισμικών φαινομένων [2].
Επειδή τα μόνα φορτία που υπήρχαν στις 11/9 μετά την πρόσκρουση των αεροπλάνων ήταν η βαρύτητα και η φωτιά (δεν υπήρχαν ισχυροί άνεμοι εκείνη την ημέρα), πολλοί μηχανικοί εξεπλάγησαν από το γεγονός ότι οι δίδυμοι πύργοι κατέρρευσαν πλήρως. Οι πύργοι, στην πραγματικότητα, είχαν σχεδιαστεί ειδικά για να αντέχουν την πρόσκρουση ενός αεροσκάφους, όπως εξήγησε ο επικεφαλής δομικός μηχανικός, John Skilling, σε συνέντευξή του στους Seattle Times μετά τη βομβιστική επίθεση στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου το 1993: "Η ανάλυσή μας έδειξε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα ήταν το γεγονός ότι όλα τα καύσιμα (από το αεροπλάνο) θα έπεφταν στο κτίριο. Θα υπήρχε μια τρομερή πυρκαγιά. Πολλοί άνθρωποι θα σκοτώνονταν", είπε. "Η δομή του κτιρίου θα εξακολουθούσε να υπάρχει".
Ο Skilling συνέχισε λέγοντας ότι δεν πίστευε ότι μια απλή βόμβα αυτοκινήτου βάρους 200 κιλών [90 κιλών] θα μπορούσε να ανατρέψει ή να προκαλέσει σημαντικές δομικές ζημιές σε κάποιον από τους Δίδυμους Πύργους. "Ωστόσο", πρόσθεσε, "δεν λέω ότι τα σωστά εφαρμοζόμενα εκρηκτικά-σχηματιζόμενα εκρηκτικά αυτού του μεγέθους δεν θα μπορούσαν να προκαλέσουν τεράστια ζημιά [...] Θα φανταζόμουν ότι αν παίρνατε τον κορυφαίο ειδικό σε τέτοιου είδους εργασίες και του δίνατε την αποστολή να γκρεμίσει αυτά τα κτίρια με εκρηκτικά, θα στοιχημάτιζα ότι θα μπορούσε να το κάνει".
Με άλλα λόγια, ο Skilling πίστευε ότι ο μόνος μηχανισμός που θα μπορούσε να ρίξει τους Δίδυμους Πύργους ήταν η ελεγχόμενη κατεδάφιση.
Η ελεγχόμενη κατεδάφιση δεν είναι μια νέα πρακτική. Για χρόνια γινόταν κυρίως με γερανούς που αιωρούσαν βαριές σιδερένιες μπάλες για να σπάσουν απλώς τα κτίρια σε μικρά κομμάτια. Περιστασιακά, υπήρχαν κατασκευές που δεν μπορούσαν να γκρεμιστούν με αυτόν τον τρόπο. Το 1935, οι δύο πύργοι Sky Ride ύψους 191 μέτρων της Παγκόσμιας Έκθεσης του 1933 στο Σικάγο κατεδαφίστηκαν με 680 κιλά θερμίτη και 58 κιλά δυναμίτη. Ο θερμίτης είναι ένας εμπρηστικός μηχανισμός που περιέχει καύσιμο μεταλλική σκόνη (συνηθέστερα αλουμίνιο) και οξείδιο μετάλλου (συνηθέστερα οξείδιο του σιδήρου (ΙΙΙ) ή "σκουριά").
Τελικά, όταν υπήρχαν αρκετά μεγάλα κτίρια με χαλύβδινο σκελετό που έπρεπε να γκρεμιστούν πιο αποτελεσματικά και οικονομικά, η χρήση διαμορφωμένων εκρηκτικών φορτίων έγινε ο κανόνας. Επειδή τα διαμορφωμένα φορτία έχουν την ικανότητα να εστιάζουν την εκρηκτική ενέργεια, μπορούν να τοποθετηθούν έτσι ώστε να κόβουν διαγώνια τις χαλύβδινες κολώνες γρήγορα και αξιόπιστα.
Σε γενικές γραμμές, η τεχνική που χρησιμοποιείται για την κατεδάφιση μεγάλων κτιρίων περιλαμβάνει την κοπή των στηλών σε μια αρκετά μεγάλη περιοχή του κτιρίου ώστε να προκαλέσει την πτώση και τη συντριβή του άθικτου τμήματος πάνω από την περιοχή αυτή, καθώς και τη συντριβή όποιου απομένει από κάτω.
Αυτή η τεχνική μπορεί να γίνει με έναν ακόμη πιο εξελιγμένο τρόπο, με τον χρονισμό των εκρηκτικών να εκραγούν με μια σειρά έτσι ώστε να καταστραφούν πρώτα οι κολώνες που βρίσκονται πιο κοντά στο κέντρο. Η αστοχία των εσωτερικών στύλων δημιουργεί μια προς τα μέσα έλξη στο εξωτερικό και προκαλεί την έλξη του μεγαλύτερου μέρους του κτιρίου προς τα μέσα και προς τα κάτω, ενώ τα υλικά συνθλίβονται, κρατώντας έτσι τα θρυμματισμένα υλικά σε μια κάπως περιορισμένη περιοχή - συχνά εντός του "αποτυπώματος" του κτιρίου. Αυτή η μέθοδος αναφέρεται συχνά ως "κατάρρευση".
Η ολική κατάρρευση του WTC 7 στις 5:20 μ.μ. της 11ης Σεπτεμβρίου, η οποία παρουσιάζεται στην Εικ. 2, είναι αξιοσημείωτη, διότι αποτελεί παράδειγμα όλων των χαρακτηριστικών χαρακτηριστικών μιας κατάρρευσης:Το κτίριο έπεσε σε απόλυτη ελεύθερη πτώση κατά τα πρώτα 2,25 δευτερόλεπτα της καθόδου του σε απόσταση 32 μέτρων ή οκτώ ορόφων [3].
Η μετάβασή του από τη στάση στην ελεύθερη πτώση ήταν απότομη, σε περίπου μισό δευτερόλεπτο.
Έπεσε συμμετρικά ευθεία προς τα κάτω.
Ο χαλύβδινος σκελετός του διαμελίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου και εναποτέθηκε κυρίως μέσα στο ίχνος του κτιρίου, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του σκυροδέματος κονιορτοποιήθηκε σε μικροσκοπικά σωματίδια.
Τέλος, η κατάρρευση ήταν ταχύτατη, καθώς σημειώθηκε σε λιγότερο από επτά δευτερόλεπτα.
Δεδομένης της φύσης της κατάρρευσης, κάθε έρευνα που ακολουθεί την επιστημονική μέθοδο θα έπρεπε να είχε εξετάσει σοβαρά την υπόθεση της ελεγχόμενης κατεδάφισης, αν όχι να είχε ξεκινήσει με αυτήν. Αντ' αυτού, το NIST (καθώς και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (FEMA), η οποία διεξήγαγε προκαταρκτική μελέτη πριν από την έρευνα του NIST) ξεκίνησε με το προκαθορισμένο συμπέρασμα ότι η κατάρρευση προκλήθηκε από πυρκαγιές.
Η προσπάθεια απόδειξης αυτού του προκαθορισμένου συμπεράσματος ήταν προφανώς δύσκολη. Η εννεάμηνη μελέτη της FEMA κατέληξε λέγοντας: "Οι λεπτομέρειες των πυρκαγιών στο WTC 7 και ο τρόπος με τον οποίο προκάλεσαν την κατάρρευση του κτιρίου παραμένουν άγνωστες προς το παρόν. Παρόλο που το σύνολο των καυσίμων ντίζελ στις εγκαταστάσεις περιείχε τεράστια δυνητική ενέργεια, η καλύτερη υπόθεση έχει μόνο χαμηλή πιθανότητα εμφάνισης".
Το NIST, εν τω μεταξύ, αναγκάστηκε να αναβάλει την έκδοση της έκθεσής του για το WTC 7 από τα μέσα του 2005 στον Νοέμβριο του 2008. Μόλις τον Μάρτιο του 2006, ο επικεφαλής ερευνητής του NIST, ο Δρ Shyam Sunder, αναφέρθηκε ως εξής," Ειλικρινά, δεν ξέρω πραγματικά. Είχαμε πρόβλημα να καταλάβουμε το κτίριο Νο 7.
Όλο αυτό το διάστημα, το NIST αγνοούσε σταθερά τα στοιχεία που έρχονταν σε αντίθεση με το προκαθορισμένο συμπέρασμά του. Το πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα ήταν η προσπάθειά του να αρνηθεί ότι το WTC 7 υπέστη ελεύθερη πτώση. Όταν πιέστηκε σχετικά με το θέμα αυτό κατά τη διάρκεια μιας τεχνικής ενημέρωσης, ο Dr. Sunder το απέρριψε λέγοντας, "[Μια] ελεύθερη πτώση θα ήταν ένα αντικείμενο που δεν έχει δομικά στοιχεία κάτω από αυτό.
Αλλά στην περίπτωση του WTC 7, ισχυρίστηκε," υπήρχε δομική αντίσταση που είχε παρασχεθεί.
Μόνο μετά από αμφισβήτηση από τον καθηγητή φυσικής γυμνασίου David Chandler και από τον καθηγητή φυσικής Steven Jones (έναν από τους συγγραφείς αυτού του άρθρου), ο οποίος είχε μετρήσει την πτώση σε βίντεο, το NIST αναγνώρισε στην τελική του έκθεση μια περίοδο ελεύθερης πτώσης 2,25 δευτερολέπτων. Ωστόσο, το υπολογιστικό μοντέλο του NIST δεν δείχνει καμία τέτοια περίοδο ελεύθερης πτώσης, ούτε το NIST προσπάθησε να εξηγήσει πώς το WTC 7 δεν είχε "κανένα δομικό στοιχείο από κάτω του" για οκτώ ορόφους.
Αντ' αυτού, η τελική έκθεση του NIST παρέχει ένα περίπλοκο σενάριο που περιλαμβάνει έναν πρωτοφανή μηχανισμό αστοχίας: τη θερμική διαστολή των δοκών του ορόφου που έσπρωχνε μια γειτονική δοκό από τη θέση της. Η υποτιθέμενη απομάκρυνση αυτής της δοκού υποτίθεται ότι προκάλεσε έναν καταρράκτη αστοχιών οκτώ ορόφων, ο οποίος, σε συνδυασμό με την αστοχία δύο άλλων συνδέσεων δοκών - επίσης λόγω θερμικής διαστολής - άφησε μια βασική κολώνα χωρίς στήριξη σε εννέα ορόφους, προκαλώντας την υποχώρηση της.
Αυτή η αστοχία ενός μόνο στύλου φέρεται να προκάλεσε την κατάρρευση ολόκληρης της εσωτερικής δομής, αφήνοντας το εξωτερικό χωρίς στήριξη ως κοίλο κέλυφος. Στη συνέχεια, οι εξωτερικές κολώνες φέρεται να λυγίστηκαν σε διάστημα δύο δευτερολέπτων και ολόκληρη η εξωτερική κατασκευή έπεσε ταυτόχρονα ως μονάδα [3].
Το NIST μπόρεσε να καταλήξει σε αυτό το σενάριο μόνο παραλείποντας ή παραποιώντας κρίσιμα δομικά χαρακτηριστικά στη μοντελοποίησή του στον υπολογιστή [4] Η διόρθωση έστω και ενός από αυτά τα λάθη καθιστά την έναρξη της κατάρρευσης του NIST αναμφισβήτητα αδύνατη. Ωστόσο, ακόμη και με τα λάθη που ευνοούσαν το προκαθορισμένο συμπέρασμά του, το υπολογιστικό μοντέλο του NIST (βλ. Σχ. 3) αποτυγχάνει να αναπαραστήσει την παρατηρηθείσα κατάρρευση, αντίθετα παρουσιάζει μεγάλες παραμορφώσεις στο εξωτερικό που δεν παρατηρούνται στα βίντεο και δεν παρουσιάζει καμία περίοδο ελεύθερης πτώσης. Επίσης, το μοντέλο τερματίζει, χωρίς εξήγηση, λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα μετά την κατάρρευση των επτά δευτερολέπτων.
Δυστυχώς, το υπολογιστικό μοντέλο του NIST δεν μπορεί να επαληθευτεί ανεξάρτητα, επειδή το NIST αρνήθηκε να δώσει στη δημοσιότητα ένα μεγάλο μέρος των δεδομένων του μοντέλου με την αιτιολογία ότι κάτι τέτοιο "θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια".
Ενώ το NIST προσπάθησε να αναλύσει και να μοντελοποιήσει την κατάρρευση του WTC7, δεν το έκανε στην περίπτωση των δίδυμων πύργων. Σύμφωνα με τα ίδια τα λόγια του NIST, "Η έρευνα επικεντρώθηκε στην ακολουθία των γεγονότων από τη στιγμή της πρόσκρουσης του αεροσκάφους έως την έναρξη της κατάρρευσης για κάθε πύργο..... Αυτή η ακολουθία αναφέρεται ως "πιθανή ακολουθία κατάρρευσης", αν και περιλαμβάνει ελάχιστη ανάλυση της δομικής συμπεριφοράς του πύργου μετά την επίτευξη των συνθηκών για την έναρξη της κατάρρευσης και την αναπόφευκτη κατάρρευση."[5].
Έτσι, η οριστική έκθεση για την κατάρρευση των Δίδυμων Πύργων δεν περιέχει καμία ανάλυση του γιατί τα κατώτερα τμήματα δεν κατάφεραν να ανακόψουν ή έστω να επιβραδύνουν την κάθοδο των ανώτερων τμημάτων - τα οποία, όπως αναγνωρίζει το NIST, "έπεσαν ουσιαστικά σε ελεύθερη πτώση" [5-6]- ούτε εξηγεί τα διάφορα άλλα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια των καταρρεύσεων.
Όταν μια ομάδα αναφερόντων κατέθεσε επίσημο αίτημα διόρθωσης ζητώντας από το NIST να πραγματοποιήσει μια τέτοια ανάλυση, το NIST απάντησε ότι ήταν " δεν ήταν σε θέση να παράσχει πλήρη εξήγηση της συνολικής κατάρρευσης
επειδή" τα υπολογιστικά μοντέλα [δεν ήταν] σε θέση να συγκλίνουν σε μια λύση.
Ωστόσο, το NIST έκανε ένα πράγμα σε μια προσπάθεια να τεκμηριώσει τον ισχυρισμό του ότι οι κατώτεροι όροφοι δεν θα ήταν σε θέση να ανακόψουν ή να επιβραδύνουν την κάθοδο των ανώτερων τμημάτων σε μια κατάρρευση λόγω βαρύτητας. Στη σελίδα 323 του NCSTAR 1-6, το NIST παρέπεμψε σε μια εργασία του καθηγητή πολιτικής μηχανικής Zdeněk Bažant και του μεταπτυχιακού φοιτητή του, Yong Zhou, η οποία δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2002 [7] και η οποία, σύμφωνα με το NIST, "ασχολήθηκε με το ερώτημα γιατί σημειώθηκε ολική κατάρρευση" (λες και το ερώτημα αυτό ήταν φυσικά εκτός του πεδίου της δικής του έρευνας).
Στην εργασία τους, οι Bažant και Zhou υποστήριξαν ότι θα υπήρχε ένα ισχυρό τράνταγμα όταν το πέφτον άνω τμήμα προσέκρουσε στο κάτω τμήμα, προκαλώντας ένα ενισχυμένο φορτίο ικανό να προκαλέσει λυγισμό στις κολώνες. Ισχυρίστηκαν επίσης ότι η βαρυτική ενέργεια θα ήταν 8,4 φορές μεγαλύτερη από την ικανότητα διάχυσης ενέργειας των στύλων κατά τη διάρκεια του λυγισμού.
Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, οι ερευνητές μέτρησαν την κάθοδο του άνω τμήματος του WTC 1 και διαπίστωσαν ότι δεν επιβραδύνθηκε ποτέ - δηλαδή δεν υπήρξε ισχυρό τράνταγμα [8-9]. Οι ερευνητές έχουν επίσης επικρίνει τη χρήση από τον Bažant της επιτάχυνσης ελεύθερης πτώσης μέσω του πρώτου ορόφου της κατάρρευσης, όταν οι μετρήσεις δείχνουν ότι στην πραγματικότητα ήταν περίπου η μισή από την επιτάχυνση της βαρύτητας [2]. μετά την πτώση για έναν όροφο, οι μετρήσεις δείχνουν ταχύτητα 6,1 m/s αντί για ταχύτητα 8,5 m/s που θα ήταν το αποτέλεσμα της ελεύθερης πτώσης. Αυτή η διαφορά στην ταχύτητα ουσιαστικά διπλασιάζει την κινητική ενέργεια, επειδή είναι συνάρτηση του τετραγώνου της ταχύτητας.
Επιπλέον, οι ερευνητές απέδειξαν ότι η μάζα των 58 × 106 kg που χρησιμοποίησε ο Bažant για τη μάζα του άνω τμήματος ήταν το μέγιστο φορτίο σχεδιασμού και όχι το πραγματικό φορτίο λειτουργίας των 33 × 106 kg [10]. Μαζί, αυτά τα δύο σφάλματα εξωραΐζουν την κινητική ενέργεια της μάζας που έπεφτε κατά 3,4 φορές. Επιπλέον, έχει αποδειχθεί ότι η ικανότητα διάχυσης της ενέργειας της στήλης που χρησιμοποιήθηκε από τον Bažant ήταν τουλάχιστον 3 φορές πολύ χαμηλή [2].
Τον Ιανουάριο του 2011 [11] ο Bažant και ένας άλλος μεταπτυχιακός φοιτητής του, ο Jia-Liang Le, επιχείρησαν να απορρίψουν την κριτική για την έλλειψη επιβράδυνσης υποστηρίζοντας ότι θα υπήρχε απώλεια ταχύτητας μόνο περίπου 3%, η οποία θα ήταν πολύ μικρή για να παρατηρηθεί από την ανάλυση της κάμερας. Οι Le και Bažant ισχυρίστηκαν επίσης ότι η απώλεια ταχύτητας λόγω διατήρησης της ορμής θα ήταν μόνο 1,1%. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι Le και Bažant χρησιμοποίησαν λανθασμένα μια μάζα του άνω τμήματος 54,18 × 106 kg και μια μάζα του δαπέδου της πρόσκρουσης μόλις 0,627 × 106 kg, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη μάζα του δαπέδου 3,87 × 106 kg που είχε χρησιμοποιήσει ο Bažant σε προηγούμενες εργασίες.
Η πρώτη μάζα δαπέδου είναι αντιπροσωπευτική μόνο της πλάκας δαπέδου από σκυρόδεμα, ενώ η δεύτερη μάζα δαπέδου περιλαμβάνει όλα τα άλλα υλικά του δαπέδου. Η διόρθωση αυτή και μόνο αυξάνει την απώλεια ταχύτητας διατήρησης της ορμής περισσότερο από 6 φορές, σε μια τιμή 7,1%. Επιπλέον, αποδείχθηκε ότι η απώλεια ενέργειας της κολώνας είναι πολύ πιο σημαντική από ό,τι ισχυριζόταν ο Bažant. Οι ερευνητές έχουν από τότε παράσχει υπολογισμούς που δείχνουν ότι μια φυσική κατάρρευση πάνω από έναν όροφο όχι μόνο θα επιβραδυνόταν, αλλά θα σταματούσε στην πραγματικότητα μετά από έναν ή δύο ορόφους πτώσης (βλέπε Σχήμα 4) [2, 10].
Η μηχανική της κατάρρευσης που συζητήθηκε παραπάνω είναι μόνο ένα κλάσμα των διαθέσιμων στοιχείων που δείχνουν ότι οι συγκρούσεις των αεροπλάνων και οι επακόλουθες πυρκαγιές δεν προκάλεσαν την κατάρρευση των Δίδυμων Πύργων. Τα βίντεο δείχνουν ότι το ανώτερο τμήμα κάθε πύργου διαλύθηκε μέσα στα πρώτα τέσσερα δευτερόλεπτα της κατάρρευσης. Μετά από αυτό το σημείο, ούτε ένα βίντεο δεν δείχνει τα ανώτερα τμήματα που υποτίθεται ότι κατέβηκαν μέχρι το έδαφος πριν συντριβούν.
Τα βίντεο και οι φωτογραφίες δείχνουν επίσης πολυάριθμες εκρήξεις συντριμμιών υψηλής ταχύτητας που εκτοξεύονται από σημειακές πηγές (βλ. Εικ. 5). Το NIST αναφέρεται σε αυτές ως "αναθυμιάσεις καπνού", αλλά δεν τις αναλύει σωστά [6]. Το NIST δεν παρέχει επίσης καμία εξήγηση για την κονιορτοποίηση στον αέρα του σκυροδέματος των περισσότερων πύργων, τον σχεδόν ολοκληρωτικό διαμελισμό των χαλύβδινων σκελετών τους ή την εκτίναξη αυτών των υλικών έως και 150 μέτρα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το NIST παρακάμπτει την καλά τεκμηριωμένη παρουσία λιωμένου μετάλλου σε όλο το πεδίο των συντριμμιών και ισχυρίζεται ότι το πορτοκαλί λιωμένο μέταλλο που παρατηρήθηκε να εκρέει από τον WTC 2 για τα επτά λεπτά πριν από την κατάρρευσή του ήταν αλουμίνιο από το αεροσκάφος σε συνδυασμό με οργανικά υλικά (βλ. Εικ. 6) [6].
Ωστόσο, πειράματα έχουν δείξει ότι το λιωμένο αλουμίνιο, ακόμη και όταν αναμιγνύεται με οργανικά υλικά, έχει μια ασημένια εμφάνιση - υποδηλώνοντας έτσι ότι το πορτοκαλί λιωμένο μέταλλο προερχόταν από μια αντίδραση θερμίτη που χρησιμοποιήθηκε για την αποδυνάμωση της δομής [12]. Εν τω μεταξύ, μη αντιδρών νανοθερμιτικό υλικό έχει έκτοτε ανακαλυφθεί σε πολλαπλά ανεξάρτητα δείγματα σκόνης του WTC [13].
Όσον αφορά τις μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, περίπου 156 μάρτυρες, συμπεριλαμβανομένων 135 πρώτων ανταποκριτών, έχουν τεκμηριώσει ότι είδαν, άκουσαν και/ή αισθάνθηκαν εκρήξεις πριν και/ή κατά τη διάρκεια της κατάρρευσης [14]. Η άποψη ότι οι Δίδυμοι Πύργοι καταρρίφθηκαν με εκρηκτικά φαίνεται ότι ήταν η αρχική επικρατούσα άποψη μεταξύ των περισσότερων πρώτων ανταποκριτών. "Νόμιζα ότι ήταν έκρηξη, στην πραγματικότητα", δήλωσε ο John Coyle, ένας πυροσβέστης. "Όλοι νομίζω ότι εκείνη τη στιγμή εξακολουθούσαν να πιστεύουν ότι αυτά τα πράγματα ανατινάχτηκαν" [15].
Πρέπει να επαναλάβουμε ότι πυρκαγιές δεν έχουν προκαλέσει ποτέ την ολική κατάρρευση ενός πολυώροφου κτιρίου με χαλύβδινο σκελετό πριν ή μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Μήπως γίναμε μάρτυρες ενός πρωτοφανούς γεγονότος τρεις διαφορετικές φορές στις 11 Σεπτεμβρίου 2001; Οι εκθέσεις του NIST, οι οποίες προσπάθησαν να υποστηρίξουν αυτό το απίθανο συμπέρασμα, αποτυγχάνουν να πείσουν έναν αυξανόμενο αριθμό αρχιτεκτόνων, μηχανικών και επιστημόνων.
Αντίθετα, τα στοιχεία δείχνουν συντριπτικά το συμπέρασμα ότι και τα τρία κτίρια καταστράφηκαν από ελεγχόμενη κατεδάφιση. Δεδομένων των εκτεταμένων συνεπειών, είναι ηθικά επιβεβλημένο η υπόθεση αυτή να αποτελέσει αντικείμενο μιας πραγματικά επιστημονικής και αμερόληπτης έρευνας από τις αρμόδιες αρχές.
***********
Δικτυογραφία:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου