31 Ιανουαρίου 2023

Προωθούν μία άθεη παιδεία: Αντί να ασχοληθούν με τα χάλια της παιδείας, «εξόρισαν» τους Τρεις Ιεράρχες από τα σχολεία

Την ώρα που η ελληνική Παιδεία βουλιάζει σε ένα πλήθος προβλημάτων, η Νίκη Κεραμέως ασχολείται με το πώς θα «σβήσει» τους Τρεις Ιεράρχες από τον χάρτη της εκπαίδευσης
 
 
Γράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης
 
Τι ήταν αυτό που… έλειπε από την δύσμοιρη ελληνική Παιδεία και η κυβέρνηση φρόντισε να «τακτοποιήσει» νωρίς – νωρίς, από το 2020 κιόλας;  
 
Μήπως το να ανανεωθούν οι εξαθλιωμένες εκπαιδευτικές δομές, έχοντας σήμερα σχολεία που πότε πλημμυρίζουν από βροχές και πότε καταρρέουν τα ταβάνια τους;  
 
Μήπως το να προσληφθούν επιπλέον μόνιμοι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τα σχολεία της επαρχίας που ερημώνουν και ρημάζουν από την κρατική εγκατάλειψη;  
 
Μήπως το να αυξηθούν οι πενιχρές δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, για να καλυφθούν οι ανάγκες για κτήρια, εργαστήρια, βιβλία, λειτουργικά έξοδα και θέρμανση.
 
Τίποτε από αυτά. Αδιάφορη σημασία έχουν αυτά τα ζητήματα για την κυβέρνηση. Αυτό που έπρεπε να αλλάξει επειγόντως στην ελληνική Παιδεία σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, ήταν να… καταργηθεί η σχολική αργία των Τριών Ιεραρχών. Οι Τρεις Ιεράρχες «ενοχλούσαν» το εκλεκτό μέλος της λέσχης Μπίλντερμπεργκ. Η Ορθοδοξία «ενοχλεί» γενικότερα και κάποιοι επιχειρούν να την αποσυνδέσουν πλήρως από τα σύγχρονα γράμματα.  
 
«Τα άθεα γράμματα παραμέρισαν τους αγίους και τους αγωνιστές και βάλανε στο κεφάλι του Έθνους ξένους και άπιστους γραμματισμένους, που πάνε να νοθέψουνε τη ζωή μας», έλεγε ο αγιασμένος γέροντας Χριστόφορος Παπουλάκος, διάδοχος του Πατροκοσμά. Και πόσο προφητικοί βγαίνουν οι λόγοι του, ειδικά στην εποχή μας.  
 
Όταν όλη η Ελλάδα μετρούσε κρούσματα, η Κεραμέως μετρούσε… αργίες  
 
Έχει σημασία να σκεφτούμε πως το 2020 – εν μέσω πανδημίας – είχε προκύψει ένας τεράστιος όγκος ζητημάτων υγειονομικής σημασίας που εμπόδιζαν την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Κι όμως η Νίκη Κεραμέως είχε την πρεμούρα να καταθέσει στην Βουλή διάταξη που προέβλεπε την κατάργηση της σχολικής αργίας για την εορτή των Τριών Ιεραρχών. Σε μια εποχή που ο εκπαιδευτικός κόσμος βρισκόταν σε χάος, η υπουργός Παιδείας είχε στο νου της να εξορίσει από το σχολικό ημερολόγιο τον Ιερό Χρυσόστομο, τον Μέγα Βασίλειο και τον Γρηγόριο τον Θεολόγο.
 
Και έχει την σημασία του πως αυτή η διάταξη κατατέθηκε σε μια χρονική συγκυρία που θα υπήρχαν λιγοστές αντιδράσεις, καθότι στα επόμενα δύο χρόνια τα σχολεία ανοιγόκλειναν συνεχώς, η προσοχή της κοινής γνώμης ήταν εξολοκλήρου στραμμένη στην εξέλιξη της πανδημίας και ελάχιστοι έδιναν σημασία στο τι άλλαξε με τις σχολικές αργίες.  
 
Το ακόμα πιο τραγελαφικό της υπόθεσης; Στα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών ισχύει κανονικά η αργία, άλλα στα δημόσια σχολεία όχι! Η ελληνική παιδεία εξόρισε τους Αγίους – προστάτες της, άλλα οι ιδιωτικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να ακολουθούν την αργία.
 
«Σβήνουν» τους τρεις Ιεράρχες  
 
Για τα σχολεία – αντί για αργία – η νέα εγκύκλιος προέβλεψε μια δίωρη γιορτή στην οποία οι μαθητές υποτίθεται πως θα ενημερώνονταν για τους Τρεις Ιεράρχες και το έργο τους ή εναλλακτικά θα γινόταν εκκλησιασμός ή μια σύντομη γιορτή. Με λίγα λόγια η γιορτή των Τριών Ιεραρχών δεν είναι πια αργία, άλλα έβαλαν ολίγον από «γιορτή», γιατί μην ξεχνάμε πως έρχονται και εκλογές. Άρα λοιπόν οι Τρεις Ιεράρχες κρίνονται ως άξιοι μιας μικρής και αμελητέας αναφοράς, άλλα όχι και τόσο σημαντικοί ώστε να αξιώνουν και ημέρα αργίας από την… άριστη Παιδεία μας.  
 
Πέρα από κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις ηρωικών εκπαιδευτικών που θα φρόντισαν να μεταδώσουν στους μαθητές το πνεύμα αυτής της μεγάλης εορτής, καταλαβαίνει κανείς τι είδους… «ενημέρωση» έγινε στα σχολεία. Αισιόδοξο σημάδι το ότι κάποιοι δάσκαλοι, κάποιοι καθηγητές και κάποιοι άξιοι γονείς αντιστάθηκαν στα σχέδια αποχριστιανοποίησης των ελληνικών σχολείων και φρόντισαν ώστε κάποια παιδιά να λάβουν ουσιαστικές γνώσεις άλλα και ευλογία από την μνήμη των Αγίων.  
 
Όμως μην κοροϊδευόμαστε σχετικά με την θλιβερή κατάσταση που επικρατεί στις μέρες μας. Πόσα παιδιά γνωρίζουν σήμερα έστω και ελάχιστα πράγματα από το έργο που παρέδωσαν αυτοί οι ουρανομήκεις φωστήρες του πνεύματος; Πόσα παιδιά γνωρίζουν – έστω – τα ονόματα τους; Δυστυχώς, οι Τρεις Ιεράρχες παραμένουν άγνωστοι ή ελάχιστα γνωστοί στην πλειοψηφία των μαθητών.  
 
Η πραγματική διάσταση του θέματος είναι πως η μνήμη των Τριών Ιεραρχών «θάβεται» χρόνο με τον χρόνο, διότι επιβάλλεται ένα νοσηρό σχέδιο απονέκρωσης της Παιδείας, και αποσύνδεσης της από κάθε ηθικό και αξιακό οικοδόμημα που σχετίζεται με την Ορθόδοξη πίστη, την ιστορία και την παράδοση.  
 
Ολόκληρο το τιτάνιο έργο και η διδασκαλία των Τριών Ιεραρχών «βοά» την μαρτυρία ότι η παιδεία και η μόρφωση οφείλει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πνευματική προκοπή, με την απόκτηση της αρετής, με την ανάδειξη των ανθρώπων ως πνευματικές και θεοσεβείς προσωπικότητες.  
 
Στις μέρες μας η παιδεία έχει καταντήσει ένα στείρο καταναλωτικό εμπόρευμα χωρίς κανένα ηθικό αντίκρισμα, που αγοράζεται και πωλείται ως συνάλλαγμα για τις προσωπικές επιδιώξεις και τις απαιτήσεις της καριέρας. Δεν υπάρχει χώρος για ηθική, για πίστη, για καλλιέργεια της ψυχής και θεολογική σκέψη. Στον κόσμο της Νέας Τάξης Πραγμάτων τα σχολεία δεν χρησιμεύουν για τίποτα άλλο παρά ως επωαστήρια άχρωμων ανθρώπων που τροφοδοτούν την βιομηχανία του καπιταλισμού.  
 
Πώς να μην «ενοχλούν» λοιπόν οι ρηξικέλευθες διδασκαλίες των Τριών Ιεραρχών, που επιζητούν να κάνουν τον άνθρωπο πρόσωπο και όχι προσωπείο, ελεύθερο και όχι ελευθεριάζων, φορέα αγιότητας και όχι αγριότητας;
 



Share

2 σχόλια:

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

γιὰ τὸν Ἕλληνα, κάθε γιορτή τοῦ δωδεκαόρτου ἦταν γιορτή,

δηλαδὴ συμμμετοχή στήν Θεία λειτουργία, ὂπως καὶ τὸ σαρανταλείτουργο πρίν τὰ Χριστούγεννα, ἦταν ἀκριβῶς αὐτό ποὺ ἔλεγε ἡ λέξη καὶ ἡ συμμετοχῆ τοῦ χωριοῦ ἦταν δεδομένη καὶ στὶς σαράντα λειτουργίες·

στὴν πόλη, τα πράγματα ἄλλαξαν καὶ ἡ λατρεία τῆς.... καθημερινῆς μπριτζόλας ...ἀπαιτοῦσε ...θυσίες...

ἔτσι τὸ χωριό καὶ ἡ αυτονομία του
ὀνομάστηκε "φτώχεια" και οἱ ἄνθρωποι ὠς μιμητικά πλάσματα ποὺ καταντοῦνε ὄταν ἀπομακρύνονται ἀπό τὸν Θεό

ἀφέθηκαν νὰ "τουρκέψουν"

καὶ τώρα μᾶς ἔχουνε στὸ χέρι τους
καὶ μᾶς χορεύουν στὸ ταψί,
ἄνθρωποι τιποτένιοι...!

Ανώνυμος είπε...

ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ; ΟΙ ΑΘΕΟΙ ΝΑ ΔΙΑΝΕΜΟΥΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;
ΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΕΞΑΤΕ.
Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΕΛΕΓΕ...ΚΑΙ ΛΕΥΤΕΡΩΘΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΚΛΑΒΩΘΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΑΘΑΡΣΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.