Η Αρχαιολογία ακυρώνει τις Προτεσταντικές ιδεοληψίες
Οι Χριστιανοί ποτέ δεν είχαν αμφιβολίες, ότι οι Χριστιανικοί ναοί και οι άγιες εικόνες, χρησιμοποιούνταν από την αρχή στη λατρεία, όπου ήταν δυνατόν να υπάρξουν, λόγω των διωγμών. Όμως οι Προτεστάντες, με αυθαιρεσία διδάσκουν ότι αυτά ήταν πράγματα που έγιναν αργότερα, εξαιτίας "αποστασίας" από την πίστη. Όμως οι αρχαιολόγοι φέρνουν διαρκώς στο φως όλο και αρχαιότερα στοιχεία, για τη χρήση εικόνων και ναών, από την πρώτη Χριστιανική Εκκλησία. Και όπου και αν κοιτάξει ο αρχαιολόγος, δεν θα βρει πουθενά "Προτεσταντισμό", αλλά ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
Τα στοιχεία που θα δείτε στη συνέχεια, έχουν διπλή σημασία:
1. Αποδεικνύουν ότι η Χριστιανική Εκκλησία, από την αρχή ακόμα, δεν διέφερε από τη σημερινή Ορθόδοξη, έχοντας ναούς, εικόνες και επίσκοπο, και
2. Αποδεικνύουν, ότι όχι μόνο οι Χριστιανοί, αλλά ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ, κατανοούσαν τη λέξη "είδωλο" με τη σωστή έννοια, δηλαδή ως "απεικόνιση θεού". Έτσι, τόσο οι Χριστιανοί, όσο και οι Εβραίοι της πρωτοχριστιανικής εποχής, είχαν στους χώρους λατρείας τους ΕΙΚΟΝΕΣ αγίων.
Ιδού τα στοιχεία:
Η Δούρα Ευρωπός, ήταν Ελληνική πόλη, κτίσμα του Σελεύκου Νικάτορος στη δεξιά όχθη του Ευφράτη, κοντά στην Παλμύρα. Καταλήφθηκε από τη Ρώμη το 165 μ.Χ. και καταστράφηκε από τους Πέρσες Σασανίδες το 256 μ.Χ. Κάτω από την άμμο ανακαλύφθηκαν τα περισσότερα κτήρια της πόλης, σε άριστη κατάσταση. Ανάμεσα σε αυτά, μία Ιουδαϊκή Συναγωγή, και ο Αρχαιότερος Χριστιανικός ναός που σώζεται ολόκληρος.
Εικόνα από Ιουδαϊκή Συναγωγή στη Δούρα Ευρωπο. Τα σχέδια, χρονολογούνται το 235 μ.Χ. Ανακαλύφθηκε το 1921.
Λεπτομέρεια από την Συναγωγή. Σκηνή από το βιβλίο της Εσθήρ. Είναι αξιοσημείωτη η ομοιότητα με την Βυζαντινή Αγιογραφία. Είναι φυσικό, γιατί χρησιμοποιείται η Ελληνιστική τεχνοτροπία.
Η αρχαιότερη Χριστιανική Εκκλησία, σώζεται επίσης στην Δούρα Ευρωπό. Διακρίνονται οι εικόνες στον τοίχο. Στην αντίθετη πλευρά από την είσοδο, υπήρχε η υπερυψωμένη Τράπεζα - «tablinum» Οι Αρχαιολόγοι, μας λένε πως εκεί γινόταν η λειτουργία, η οποία τελείτο επάνω στην τράπεζα υπό τον Επίσκοπο. Χρονολογείται στο 230-260 μ.Χ.
Όσον αφορά τον Χριστιανικό ναό, η Δέσποινα Ιωσήφ (δρ Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου) στο περιοδικό «Ιστορικά Θέματα» (Νο 30. Ιούνιος 2004 σελ. 8-19, στο άρθρο: "Ένα ηθικό δίλημμα των πρωτοχριστιανικών κοινοτήτων"), γράφει τα εξής:
"Το οικοδόμημα είχε αρχικά κτισθεί, στις αρχές του 3ου αιώνα, ως ιδιωτική οικία κοντά σε άλλες οικίες και ναούς. Δεν ήταν, όμως, μια συνηθισμένη ταπεινή οικία. Ο ιδιοκτήτης της θα πρέπει να ήταν πλούσιο και εξέχον μέλος της κοινότητας. Το 232/233 η οικία υπέστη μετατροπές, με σκοπό ένα τμήμα της να λειτουργήσει ως τόπος συνάντησης και εκκλησιασμού Χριστιανών (domus ecclesiae). Πρόκειται για την πρωιμότερη υπέργεια χριστιανική εκκλησία που μας είναι γνωστή μέχρι στιγμής. Οι πρώτοι Χριστιανοί συνήθιζαν να συγκεντρώνονται σε ιδιωτικές οικίες πριν από τον 3ο αιώνα μ.Χ., οπότε άρχισε η κατασκευή οικοδομημάτων αφιερωμένων αποκλειστικά στη χριστιανική λατρεία. Η οικία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για τον πρόσθετο λόγο ότι σ’ έναν τοίχο της βρίσκονται χαραγμένες παραστάσεις τριών έφιππων στρατιωτών. Ίσως ο ιδιοκτήτης της να ήταν ένας Ρωμαίος αξιωματικός που έλαβε την απόφαση να παραχωρήσει ένα μέρος της στους ντόπιους Χριστιανούς, όντας και ο ίδιος Χριστιανός".
Τα παραπάνω ντοκουμέντα, ελπίζουμε να βοηθήσουν τους Προτεστάντες, να αναθεωρήσουν την εσφαλμένη άποψη που υποστηρίζουν, ότι δηλαδή η Εκκλησία του Χριστού άλλαξε μια δήθεν "απλότητα" λατρείας που είχε στην αρχή. Και να τους κάνουν επίσης να είναι περισσότερο προσεκτικοί, ώστε να μη βλασφημούν, αποκαλώντας "ειδωλολατρία", τη χρήση από τους Χριστιανούς, ναών, επισκόπων και αγίων εικόνων, κάτι που όπως αποδεικνύουμε, έκαναν πάντα οι Χριστιανοί.
Και γι' αυτό το τελευταίο, έχουμε ακόμα να παρουσιάσουμε πολύ περισσότερα στοιχεία σε άλλα άρθρα μας.
«Ιστορία του Ελληνικού Εθνους», της Εκδοτικής Αθηνών, τ. ΣΤ’ σελ 316, 497-498
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου