10 Σεπτεμβρίου 2022

Είτε βράδυ είτε ημέρα… «μολών λαβέ»

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός
 
«Και αυτή η σελήνη η ματωμένη και μισή
που μας την κουβαλήσατε!
Αλήθεια πέστε μου, μετρήσατε
πόσοι άλλοι πέρασαν απ’ το νησί
πριν από σας πανίσχυροι και επιφανείς
κι ούτε για δείγμα δεν έμεινε κανείς»
 
Κώστας Μόντης, Κύπριος ποιητής  
 
Ίσως δεν είναι τυχαίο που η σημαία τους είναι το μισοφέγγαρο, το σκοτάδι. Όπου πάτησε το πόδι τους, σκοτάδια απλώθηκαν. Έσβησαν πολιτισμοί πανάρχαιοι, ξεθεμελιώθηκαν αριστουργήματα, μνημεία απαράμιλλης τέχνης σοβατίστηκαν, μάτωσαν ψυχές, χορτάρι δεν φύτρωνε. «Τούρκοι πέρασαν…».  
 
Νυχθημερόν ο «Μπενίτο της Άγκυρας», με παραμορφωμένο, από την κακοποιό του μανία, πρόσωπο, απειλεί. Σκυλί λυσσασμένο. «Μολών λαβέ» και θα καταλάβει…  
 
Τι νομίζει ο υπερφίαλος; Ότι η Ελλάδα είναι Συρία ή Λιβύη; Ότι θα τον υποδεχτούμε με σφενδόνες ή θα τρέχουμε αλαφιασμένοι, όταν εμφανιστούν στο πάτριον έδαφος; Χώμα θα φάνε και στον πυθμένα του Αιγαίου θα σαπίζουν τα κουφάρια τους. Και αφού θέλει πόλεμο είναι ο …ιδανικότερος εμψυχωτής μας. Αναπληρώνει την ηττοπάθεια του ελληνικού πολιτικού και παραπολιτικού κατεστημένου. Αφυπνίζει και τους εθελότυφλους, τους ανίατα ειρηνιστές και πάσης φύσεως «πορκουάδες».  
 
Δεν υπάρχει πιστεύω νουνεχής Έλληνας που δεν καπνίζουν τα μάτια του από οργή, όταν τον ακούει να μουγκρίζει στην δύστροπη γλώσσα του, εκτοξεύοντας παράνοιες.  
 
«Θα έρθουμε ξαφνικά ένα βράδυ», επαναλαμβάνει όπου βρεθεί. Την νύχτα εφορμούν οι εγκληματίες. Είναι βάρβαρος και δειλός. Οι μεγάλοι ηγέτες αλλιώς σκέπτονται. Το 331 προ Χριστού, λίγο πριν από την μάχη στα Γαυγάμηλα, ο στρατηγός Παρμενίων, βλέποντας το αμέτρητο στράτευμα, την αριθμητική υπεροχή των Περσών, πρότεινε στον Μέγα Αλέξανδρο νυκτερινή επίθεση. Απάντησε αγέρωχα ο βασιλιάς της Μακεδονίας. «Ου κλέπτω την νίκην» κατά τον Πλούταρχο. «Αισχρόν είναι κλέψαι την νίκην», κατά τον Αρριανό. Με το φως της ημέρας, αντικρίζοντας κατάματα τον εχθρό, πολέμησε ο Αλέξανδρος και γκρέμισε μια ολόκληρη αυτοκρατορία. 
 
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο 1.000.000 στρατό είχε ο Δαρείος με άρματα δρεπανηφόρα και πολεμικούς ελέφαντες. 40.000 πεζούς και 7.000 ιππείς ο Αλέξανδρος. Δεν νίκησαν τα αμέτρητα ασιατικά κοπάδια. Νίκησε η ανδρεία, η καρδιά των Ελλήνων. Η ποιότητα συνέτριψε την ποσότητα. Και στο Εικοσιένα και στους Βαλκανικούς Πολέμους και στο ένδοξο ’40, λίγοι ήμασταν και «οι ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν κι όταν κάνουν αυτείνη την απόφασιν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν», κατά την μνημειώδη απάντηση του Μακρυγιάννη στον Δεριγνύ, «γιατί είναι δυνατός ο Θεός οπού μας προστατεύει». Όταν θα έλθει, βράδυ ή μέρα, θα θυμηθούν οι Έλληνες τις αγέραστες παρακαταθήκες τους: Πίστη και πατρίδα. «Και όποιος πολεμά το ένα, πολεμά και τ’ άλλο, κι ας μην ξεγελιέται. Η μάνα μας η πνευματική είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, που ποτίστηκε με πολύ κι αγιασμένο αίμα. Κανένας λαός δεν έχυσε και δεν χύνει ως τα σήμερα το αίμα του για την πίστη, όσο ο δικός μας. Η ορθόδοξη πίστη είναι ο κρυμμένος θησαυρός κι ο πολύτιμος μαργαρίτης που λέγει ο Χριστός». (Φώτης Κόντογλου, «Πονεμένη Ρωμιοσύνη»).  
 
Εντοπίζει τον λόγο του, αυτός και οι λοιποί ανισόρροποι λακέδες του, στο 1922, χρονιά που μόνο ντροπή θα έπρεπε να αισθάνεται. Αχνίζει ακόμη το αίμα των αδικοχαμένων και μιλά και επαίρεται για νίκες. Τότε διαπράχθηκαν οι χειρότερες κτηνωδίες στην νεότερη ιστορία του κόσμου. Βοά και σήμερα η «Αιολική Γη» από το αίμα των αθώων. Και τότε νύχτα ορμούσαν σαν λύκοι στα δύσμοιρα γυναικόπαιδα της Μικράς Ασίας, σφάζοντας ανελέητα.  
 
«Σαν ποτάμι το αίμα εγίνη
Και κυλάει στην λαγκαδιά
Και το αθώο χόρτο πίνη
Αίμα αντίς για την δροσιά», 
 
μόνο με τους μεγαλοφυείς στίχους ενός Σολωμού μπορείς να περιγράψεις την Γενοκτονία…
Ακόμη και το μαύρο ’22 δείξαμε ποιοι είμαστε. Όχι μόνο στο πεδίο της μάχης, αλλά και στην ανθρωπιά, λέξη που σίγουρα δεν περιέχει η τουρκική «δυσαρθρία». Στο περισπούδαστο βιβλίο «Χρονικόν Μεγάλης Τραγωδίας», (1962) του Χρήστου Αγγελομάτη διαβάζουμε το πώς φέρθηκαν οι Τούρκοι στους αιχμάλωτους Έλληνες στρατιώτες και πώς εμείς στους Τούρκους. (Στον πρόλογο διαβάζω τα εξής, που κανείς Έλληνας δεν πρέπει να αγνοεί για τα αίτια της συμφοράς:  
 
«Α) Ότι ο πρώτος και μέγας ένοχος είναι η εθνική κατάρα: η διχόνοια.
Β) ‘Ότι εις την Μικράν Ασίαν δεν υπήρξε ελληνική στρατιωτική ήττα, αλλά μία στρατιωτική απεργία.
 
Ακόμη και μέσα εις την δίνην της συμφοράς ο Έλλην στρατιώτης έγραφεν ενδόξους, αιωνίως, σελίδας. Τρία ολόκληρα χρόνια εχρειάσθησαν αι προπαγάνδαι διά να παραπείσουν τον μαχόμενον στρατιώτην ότι δεν πρόκειται να μείνη εις Μ. Ασίαν, διότι όλοι ήσαν εναντίον του»).  
 
Στις σελίδες 289-390 διαβάζουμε το τι γράφει ο ιατρός και καθηγητής Πανεπιστημίου Καλογήρου, μαχητής του μικρασιατικού μετώπου, όταν αντίκρισε στην Κρήτη, Τούρκους αιχμαλώτους, που τους συνόδεψε από την Ελλάδα στην Μ. Ασία. «Έμεινα κατάπληκτος, όταν είδα τους Τούρκους αυτούς αιχμαλώτους. Ήσαν όλοι ευτραφείς, υγιέστατοι την όψιν, καλοντυμένοι και θρασύτατοι την συμπεριφοράν…». Ο ίδιος καθηγητής υποδέχτηκε τους Έλληνες στρατιώτες αιχμαλώτους των Τούρκων στο ελληνικό πλοίο στην Σμύρνη. « Αυτό που αντικρίσαμεν είναι κάτι που δεν ημπορεί να συλλάβει η φαντασία. Αντί ανθρώπων είχαμεν πρό οφθαλμών, φαντάσματα. Δεν θέλω να κάμω συγκρίσεις, αλλά το υπογραμμίζω διά να αντιληφθή ο καθείς την διαφοράν. Οι Τούρκοι στρατιώται τους οποίους παρεδώσαμεν ήσαν καλύτερα από ημάς ντυμένοι. Οι αιχμάλωτοι Έλληνες που παρελάβαμεν ήσαν σκιαί ανθρώπων… Οι περισσότεροι φορούσαν τσουβάλια, άλλοι ημίγυμνοι και καταφανώς άρρωστοι… Όλοι καθώς ανέβαιναν εις το πλοίον ανελύοντο εις δάκρυα, έπεφταν εις το πάτωμα και το κατεφίλουν ανακράζοντες:  
- Ελλάδα μας! Πατρίδα μας!!».  
 
Αυτή είναι η αβυσσαλέα διαφορά μας. Εμείς καμαρώνουμε για τον Σωκράτη, τον Μέγα Βασίλειο, τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και τον Κανάρη. Τι να πρωτοπαινέψεις; Σοφία, αγιότητα, ευγένεια, καλοσύνη; Και αυτοί δεν έχουν αφήσει εγκληματία και σφαγέα της ιστορίας, Αττίλες, Ταμερλάνους και Αμπντούλ Χαμίτηδες, ό,τι τερατώδες ξέρασαν οι αιώνες, που να μην το κατατάξουν στα εθνικά τους καυχήματα. Ίδιοι και απαράλλαχτοι και οι τωρινοί, με χέρια αιματοβαμμένα, μόνο η γραβάτα τους παραλλάσσει από τους προγόνους τους. Η ιστορία διδάσκει πως κανείς σχεδόν τύραννος και δικτάτορας δεν πέθανε από γεράματα. Όλοι αυτοί οι άθλιοι έχουν άθλιο τέλος, αυτό που τους αξίζει…
 
Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς



Share

3 σχόλια:

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΣ είπε...

ΕΛΑΤΕ ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ... Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΑΝΙ ΤΟΧΕΙ ΚΑΝΕΙ, ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΝΑ ΒΑΝΕΙ. ΕΛΑΤΕ, ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΘΑ ΓΕΝΕΙΤΕ ... ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ ΚΑΙ Τ ΑΝΑΘΕΜΑ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙΤΕ... ΝΥΧΤΟΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΟΙ, ΑΓΥΡΤΕΣ, ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ, ΑΡΠΑΓΕΣ, ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΣΧΡΑ ΣΥΝΩΝΥΜΑ ... Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ ...

Αν κάποιος απλώσει το χέρι του πάνω σου, βεβαιώσου ότι δεν θα απλώσει το χέρι του σε κανέναν άλλον ξανά.

Τύμμα τύμματι τίσαι.

Για τους αρχαίους Έλληνες η λέξη dikaiosini, δικαιοσύνη, ήταν συχνά συνώνυμη με την ekdikisis, εκδίκηση.
Sidney Sheldon,

Και Εμπρός ΕΛΛΗΝΕΣ .. μέχρι τίνος πρύμνη ανακρούεσθε;

ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΠΟΙΗΜΑ ... ΥΠΗΡΧΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ... ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΩΝΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΜΨΥΧΩΝΑΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ. ΠΟΥ;
Εμπρός!
(Κωστής Παλαμάς)

Εμπρός! Ολόρθοι, ατρόμαχτοι.
Μαυρίλα. Αστροπελέκι.
Μα το σπαθί γοργάστραψε,
και νά! η βροντή τουφέκι!

Στον Πίντο απ’ τον Ταΰγετο,
και στα Μπαλκάνια, ως πέρα,
μια η φλόγα, μια η φοβέρα,
κι ένας ο νους. Εμπρός!

Εμπρός, αδέρφια, ατράνταχτοι!
Κι αν πέφτει αστροπελέκι,
να! το σπαθί γοργάστραψε,
βρόντησε το τουφέκι.

Κύπρος, ο Μωριάς, η Ρούμελη,
εμπρός! η Ελλάδα λάμπει,
αχολογάν οι κάμποι,
καίνε οι καρδιές. Εμπρός!

Από το Αναγνωστικό της Γ’ τάξης του Δημοτικού, ΟΕΣΒ, 1955
(Οργανισμός Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων)

ΑΑ

Ανώνυμος είπε...

Από άγνωστο ΕΛΛΗΝΑ λαογράφο της Κύπρου ... Απόσπασμα.

Ἐκείνη ἡ μέρα ἡ σκοτεινή, ἀστραποκαϊμένη
τῆς τρίτης τῆς ἀσβολερῆς, τῆς μαυρογελασμένης,
τῆς θεοκαρβουνόκαυστης, πουμπαρδοχαλασμένης,
ἔχασε μάνα τὸ παιδὶ καὶ τὸ παιδὶν τὴ μάναν,
καὶ τῶν κυρούδων τὰ παιδιὰ ὑπᾶν ἀσβολωμένα,
δεμένα ἀπὸ τὸ σφόνδυλα ὅλα ἁλυσοδεμένα
δεμένα ἀπὸ τὸν τράχηλον καὶ τὸ οὐαὶ φωνάζουν.
μὲ τὴν τρομάραν τὴν πολλήν, μὲ θρηνισμὸν καρδίας·
[...] ΤΟ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ ΒΑΡΑΒΑΡΟΙ
ΤΩΡΑ...
νὰ πᾶμε ὅλοι κατ᾿ ἐχθρῶν, κατὰ τῶν Μουσουλμάνων,
καὶ δεῦτε εἰς ἐκδίκησιν, τρέχετε μὴ σταθῆτε,
τὸν Μαχουμέτην σφάξετε, μηδὲν ἀναμελεῖτε,
τὴν πίστιν των τὴν σκυλικὴν νὰ τὴν λακτοπατῆτε.

Και ο Εθνικός μας ποιητής Κ. Μόντης έγραψε και λάλησε...

«Είναι δύσκολο να πιστέψω πως

μας τους έφερε η θάλασσα της Κερύνειας,

είναι δύσκολο να πιστέψω πως

μας τους έφερε η αγαπημένη θάλασσα της Κερύνειας.

Πικρή θάλασσα της Κερύνειας

που πρέπει να αποσύρουμε πια

τους στίχους που σου γράψαμε.

Σκέψου να μας γίνει βραχνάς η οροσειρά της Κερύνειας

σκέψου να την κοιτάμε με τρόμο,

σκέψου να την υποψιαζόμαστε,

σκέψου να τη μισάμε!

Ανασήκωσε την πλάτη

κι απόσεισέ τους Πενταδάκτυλέ μου,

ανασήκωσε την πλάτη κι απόσεισέ τους.»

Και ένα συμβολικό ποίημα προς αφύπνιση ...

Παντελής Μηχανικός, «Ονήσιλος»

Δίπλα μου ήτανε ο Ονήσιλος
βγαλμένος απ’ την ιστορία και το θρύλο
ολοζώντανος.

Αρχιλεβέντης βασιλιάς αυτός
κρατούσε στο χέρι ό,τι του ΄χε απομείνει:
ένα καύκαλο
―το δικό του κρανίο―
γεμάτο μέλισσες.

Δέκα χρόνια έστελλε τις μέλισσές του ο Ονήσιλος
να μας κεντρίσουν
να μας ξυπνήσουν
να μας φέρουν ένα μήνυμα.

Δέκα χιλιάδες μέλισσες έστειλε ο Ονήσιλος
κι όλες ψοφήσανε απάνω στο παχύ μας δέρμα
χωρίς τίποτα να νιώσουμε.

Κι όταν το ποδοβολητό των βαρβάρων
έφτασε στη Σαλαμίνα
φρύαξε ο Ονήσιλος.
Άλλο δεν άντεξε.
Άρπαξε το καύκαλό του
και το θρυμμάτισε απάνω στο κεφάλι μου.

Κι έγειρα νεκρός.
Άδοξος, άθλιος,
καταραμένος απ’ τον *Ονήσιλο.

ΤΩΡΑ ΟΥΤΕ ΝΕΚΡΟΙ, ΟΥΤΕ ΑΔΟΞΟΙ ΟΥΤΕ ΑΘΛΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ

…] καὶ παρῆν ὁμοῦ κλύειν
πολλὴν βοήν· "Ὦ παῖδες Ἑλλήνων, ἴτε,
ἐλευθεροῦτε πατρίδ᾽, ἐλευθεροῦτε δὲ
παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρῴων ἕδη,
θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών."

και τότε ήταν ν᾽ ακούσεις / φωνή μεγάλη από κοντά:: «Εμπρός, των Ελλήνων / γενναία παιδιά! να ελευθερώσετε πατρίδα, / τέκνα, γυναίκες και των πατρικών θεών σας / να ελευτερώστε τα ιερά και των προγόνων / τους τάφους· τώρα για όλα ᾽ναι που πολεμάτε.»

Ω ΔΑΙΜΟΝΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΙΝΟΣ ΠΡΥΜΝΗ ΑΝΑΚΡΟΥΕΣΘΕ ;;;;
Μ.Ρ.

Ανώνυμος είπε...

*Ονήσιλος

Ο ένδοξος ήρωας Έλληνας βασιλιάς της Σαλαμίνας Κύπρου, ο οποίος κατατρόπωσε τους εισβολείς βαρβάρους ... και έπεσε ηρωικά μαχόμενος ...

Μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της αρχαίας Κύπρου. Μέλος της βασιλικής οικογένειας της Σαλαμίνος, βασιλιάς της πόλης αυτής για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και αρχηγός της επανάστασης των Κυπρίων κατά των Περσών το 499 π.Χ.

Μόλις ο Ονήσιλος κατέλαβε την εξουσία στη Σαλαμίνα, ήλθε σε επαφή με όλους τους άλλους βασιλιάδες των κυπριακών πόλεων που προσπάθησε να τους πείσει ν’ αποστατήσουν και αυτοί, αποκηρύσσοντας την περσική κυριαρχία. Και πράγματι, κατόρθωσε να πείσει όλους να τον
ακολουθήσουν, εκτός από τον βασιλιά και τους πολίτες της Αμαθούντος. Τότε ο Ονήσιλος πολιόρκησε την Αμαθούντα.
Στην τελευταία μάχη κατά των Περσών όταν σε λίγο άρχισε, ο Ονήσιλος αντιμετώπισε τον αρχηγό τους Αρτύβιο. Κατόρθωσε να τον κτυπήσει θανάσιμα, ενώ την ίδια στιγμή ο Κάρας υπασπιστής του έκοψε τα μπροστινά πόδια του αλόγου.
Ο Ονήσιλος, αγωνιζόμενος μέχρι τέλους, έπεσε μαχόμενος. Το ίδιο και ο Αριστόκυπρος, ο βασιλιάς των Σόλων, ενώ σκοτώθηκαν και άλλοι πολλοί.
Ο Ηρόδοτος αναφέρει και τον θρύλο για το κεφάλι του Ονησίλου: Μετά το θάνατό του οι Αμαθούσιοι έκοψαν το κεφάλι του, εκδικούμενοι επειδή τους είχε πολιορκήσει, που το έφεραν στην Αμαθούντα όπου το κρέμασαν πάνω από την πύλη της πόλης. Αργότερα ένα μελίσσι φώλιασε στο κρανίο του Ονησίλου και το γέμισε μέλι. Για το φαινόμενο αυτό, οι Αμαθούσιοι ζήτησαν χρησμό. Ο χρησμός, που τους εδόθη ήταν να κατεβάσουν το κεφάλι του ήρωα και να το θάψουν, να τιμούν δε τη μνήμη του Ονησίλου με ετήσιες τελετές και θυσίες. Και οι Αμαθούσιοι υπάκουσαν.

ΟΝΗΣΙΛΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ....ΛΕΩΝΙΔΕΣ, ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΑΙΟΥΣ, ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ .... ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΗΤΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΑΡΚΕΤΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΘΗΚΑΜΕ .... ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΑΚΟΥΓΩΝΤΑΙ... ΙΤΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ...

ΚΑΙ ΑΣ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΟΙ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΟΙ ΝΥΧΤΟΒΑΤΕΣ. ΞΥΠΝΙΟΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ... ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ ΜΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ...
Π.Β. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ - ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΣΣΑ

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.