Το Άρθρο 23 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας
Πολλοί πολιτικοί της Ελλάδας φαίνεται όχι μόνο να μην έχουν διαβάσει την Ενδιάμεση Συμφωνία και ειδικά το Άρθρο 23. Έτσι θεωρούν ότι πρέπει να ακολουθήσουν κάποια δέσμευση αλλιώς θα υπάρξουν επιπτώσεις. Ας εξετάσουμε λοιπόν το δύο εδάφια αυτού του Άρθρου.
1. This Interim Accord shall enter into force and become effective on the thirtieth day following the date on which it is signed by the representatives of the Parties as set forth below.
Η Ενδιάμεση Συμφωνία είναι σε ισχύ μετά από τριάντα ημέρες. Η υπογραφή έγινε στις 13 Σεπτεμβρίου 1995. Και δεν υπάρχει τίποτα σε αυτό το επίπεδο.
2. This Interim Accord shall remain in force until superseded by a definitive agreement, provided that after seven years either Party may withdraw from this Interim Accord by a written notice, which shall take effect 12 months after its delivery to the other Party.
Αυτό το σημείο εξηγεί ξεκάθαρα ότι η Ενδιάμεση Συμφωνία παραμένει σε ισχύ όσο δεν έχει αντικατασταθεί από μια οριστική. Κατά συνέπεια δεν έχει ημερομηνία λήξης. Επίσης μετά από 7 χρόνια κάθε Μέρος μπορεί να αποσυρθεί αφού προειδοποιήσει το άλλο. Και η ενεργοποίηση αυτής της απόφασης γίνεται μετά από 12 μήνες. Έτσι και να υπάρξει κάποιο πρόβλημα, η Ελλάδα εύκολα μπορεί να αποσυρθεί από την Ενδιάμεση Συμφωνία και βέβαια μπορεί να διατηρήσει τα ίδια της Δικαιώματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ ειδικά για το θέμα της αρνησικυρίας.
πηγή
Το θεμελιακό πρόβλημα της FYROM
Μπορεί πολλοί από τους δικούς μας να έχουν ξεχάσει τα Άρθρα της Ενδιάμεσης Συμφωνίας και γι' αυτόν τον λόγο ν’ αναρωτιούνται τι πρέπει να κάνουν, ενώ απλώς η ανάγνωση του Άρθρου 11 θα τους βοηθούσε να καταλάβουν γιατί η Ελλάδα έχει κυρίαρχη στρατηγική για τη διαχείριση και επίλυση του Σκοπιανού. Πρώτον η ακύρωση της Συμφωνίας που έγινε στις Πρέσπες , μας οδηγεί άμεσα στην Ενδιάμεση Συμφωνία που υπεγράφη στη Νέα Υόρκη. Δεύτερον η απόφαση του Δικαστηρίου το 2011 για το βέτο που άσκησε η Ελλάδα αφορά το Άρθρο 11.
Με άλλα λόγια η Ελλάδα αν αποσυρθεί από την Ενδιάμεση Συμφωνία όπως της το επιτρέπει η ίδια μετά από 7 χρόνια και με γραπτή επιστολή στη FYROM, βλέπε Άρθρο 23, δεν έχει πια καμία δέσμευση, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να μπλοκάρει την ενταξιακή πορεία της FYROM και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ διότι έχει το δικαίωμα αρνησικυρίας.
Με άλλα λόγια τα Σκόπια επιδιώκουν μια νέα Συμφωνία γιατί ξέρουν πως η Ελλάδα μπορεί να αποφύγει τις δεσμεύσεις της ενδιάμεσης. Έτσι η απόρριψη της νέας Συμφωνίας θα έχει ένα πολύ αρνητικό αντίκτυπο στη FYROM. Έτσι η λεπτομερής ανάγνωση και κατανόηση του Άρθρου 11 δείχνει με πρακτικό τρόπο πώς μπορεί να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του Σκοπιανού. H FYROM το ξέρει αλλά απ' ότι φαίνεται, ας το μάθουν και οι Έλληνες πολιτικοί.
Article 11
1. Upon entry into force of this Interim Accord, the Party of the First Part agrees not to object to the application by or the membership of the Party of the Second Part in international, multilateral and regional organizations and institutions of which the Party of the First Part is a member; however, the Party of the First Part reserves the right to object to any membership referred to above if and to the extend the Party of the Second Part is to be referred to in such organization or institution differently than in paragraph 2 of United Nations Security Council resolution 817 (1993).
2. The Parties agree that the ongoing economic development of the Party of the Second Part should be supported through international cooperation, as far as possible by a close relationship of the Party of the Second Part with the European Economic Area and the European Union.
πηγή
Η λαϊκή αξιολόγηση της Συμφωνίας
Όταν μερικοί πολιτικοί αναρωτιούνται πώς ο ελληνικός λαός αξιολογεί τη Συμφωνία ενώ υπάρχουν όλα τα στοιχεία μέσω των δημοσκοπήσεων που αποδεικνύουν πόσο απαράδεκτη είναι για τον Ελληνισμό. Ο ελληνικός λαός δεν χαίρεται που τόσες δεκαετίες δεν έχει επιλυθεί το Σκοπιανό, αλλά τώρα έχει επαναστατήσει ενάντια σε αυτή τη Συμφωνία που καταπατά την ιστορία μας, διότι δεν θέλει τη διπλή χρήση του όρου Μακεδονία και Μακεδόνας, δεν θέλει να ονομαστεί μακεδονική μια γλώσσα που δεν έχει γλωσσολογικό νόημα, δεν θέλει το νέο συνταγματικό όνομα της γειτονικής χώρας, δεν πιστεύει στο erga omnes, δεν αποδέχεται να είναι μακεδονική η ιθαγένεια των κατοίκων της FYROM, δεν πιστεύει στις προοπτικές της Συμφωνίας και δεν θεωρεί ότι διασφαλίζει τα συμφέροντα της Ελλάδας, βλέπει ότι η Συμφωνία συμφέρει τα Σκόπια, αντιλαμβάνεται ότι θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο μέλλον. Επίσης η τεράστια πλειοψηφία του θεωρεί ότι ο Πρωθυπουργός και ο ΥπΕξ είναι απαράδεκτοι κι ότι έχουν παραδώσει τα πάντα κι ότι ο Υπουργός Άμυνας δεν έχει κανένα νόημα, συνολικά τους βλέπει να λειτουργούν αποκλειστικά για το κόμμα τους ο καθένας για το δικό του. Τι άλλο θέλουν οι πολιτικοί για να αλλάξουν στάση.
πηγή
Η FYROM δεν είναι εχθρός για την Ελλάδα
Δεν υπάρχει κανένας Έλληνας που να θεωρεί ότι η FYROM είναι ένας αξιόλογος εχθρός ή ακόμα και απλός εχθρός. Όλοι βλέπουν τα προβλήματα που υπάρχουν με την Τουρκία ή ακόμα και με την Αλβανία. Στην ουσία αν τα Σκόπια μπορούν να λειτουργήσουν ως πρωτεύουσα είναι μόνο και μόνο επειδή Έλληνες πολιτικοί τους δίνουν σημασία. Το ίδιο ισχύει και σε οικονομικό επίπεδο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η εχθρότητα είναι πλαστή σε κρατικό επίπεδο. Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική διότι η FYROM δεν είναι κράτος-έθνος. Η ύπαρξη της είναι καθαρά ιδεολογική και γι’ αυτό τον λόγο η FYROM δέχεται ενισχύσεις από πολιτικούς που δεν πιστεύουν στην ιστορία και θεωρούν μάλιστα ότι η Ελλάδα την καταπατά.
Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι η εχθρότητα της FYROM προέρχεται από τους εχθρούς της Ελλάδας που κατοικούν στην Ελλάδα. Με άλλα λόγια υπάρχει η εκδικητική ιδεολογία που προέρχεται από το 1924 και θα ενισχυθεί δραματικά το 1949. Αν δεν υπολογίζουμε αυτά τα δεδομένα δεν μπορούμε να καταλάβουμε το διακύβευμα της υπόθεσης. Αν το Σκοπιανό υπάρχει δεν είναι λόγω αντιπαράθεσης λαών αλλά λόγω βάρβαρης ιδεολογίας που μισεί την ιστορία. Και αυτή είναι ο πραγματικός εχθρός του Ελληνισμού.
πηγή
Σκοπιανή προπαγάνδα στην Ελλάδα
Όχι μόνο έχουμε Έλληνες πολιτικούς που δεν λένε τίποτα επίσημα, αφήνουμε να αναπτυχθεί η σκοπιανή προπαγάνδα μέσω βάρβαρης ιδεολογίας. Διότι ξέρουμε ότι και στα Σκόπια το δημοψήφισμα θα είναι στημένο σαν το Σχέδιο Ανάν, αφού ακόμα και η ερώτηση δεν θα είναι «Είστε υπέρ της ονομασίας Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», αλλά «Είστε υπέρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ υποστηρίζοντας την ονομασία Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας», πράγμα που σημαίνει ότι εκμεταλλεύονται αυτές τις δύο υπερδομές για να μπερδέψουν τους κατοίκους της FYROM.
Το υπόβαθρο αυτής της σκοπιανής προπαγάνδας, δεν είναι τίποτα άλλο από μία βάρβαρη ιδεολογία που δεν κατάφερε να εξελιχθεί. Κατά συνέπεια ακόμα και η κρατική τηλεόραση χρησιμοποιείται για να περάσουν τα μηνύματα του Πρωθυπουργού της FYROM. Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι επί της ουσίας η σκοπιανή προπαγάνδα δεν είναι τίποτα άλλο από τα λεγόμενα του 1949 στις Πρέσπες και τίποτα άλλο. Έτσι η ιδεολογία για να καταφέρει να ξεπεράσει τα προβλήματα που έχει με τον ελληνικό λαό, πλάθει τεχνητά ένα λαό, για να φαίνεται μια αντιπαράθεση και στη συνέχεια μια διαπραγμάτευση. Αλλά ο ελληνικός λαός δεν έπεσε στην παγίδα και αντιμετωπίζει αυτή την ιδεολογία ως έχει.
πηγή
Μάταια παίγνια εξουσίας
Η κυβέρνηση δεν πείθει πια κανέναν όταν λέει ότι μόνο οι ακραίοι είναι ενάντια στη Συμφωνία, διότι πολύ απλά πρόκειται για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Χρησιμοποιεί ακόμα κομματικές τεχνικές σταλινικής προσέγγισης για να κατηγορήσει τους πάντες και προσπαθεί να έχει μια πιο ανθρώπινη εικόνα όμως δεν υπάρχει ανθρώπινος σταλινισμός, όπως δεν υπάρχει ανθρώπινος ναζισμός. Κατά συνέπεια κανείς δεν πέφτει σε αυτές τις παγίδες. Όσον αφορά στα τεχνάσματα της συμπολίτευσης τα πράγματα είναι πολύ απλά. Αυτός που παραμένει με τον άλλο όταν αυτός καταπατά την ιστορία, τον Ελληνισμό και τα δικαιώματα του ελληνικού λαού έχει τις ίδιες ευθύνες διότι είναι συνένοχος.
Δεν υπάρχει λοιπόν καμία δικαιολογία για τέτοιες στάσεις και κανείς δεν είναι αρκετά αθώος για να τις πιστέψει. Δεν έχουμε ανάγκη από ψήφο δυσπιστίας για να καταλάβουμε ότι η εξουσία δεν αντιπροσωπεύει ούτε τον ελληνικό λαό ούτε τους ίδιους τους ψηφοφόρους της, διότι αυτοί ποτέ δεν της έδωσαν τέτοια δικαιώματα. Η διαχείριση του Σκοπιανού δεν είναι μόνο απαράδεκτη εκ φύσης αλλά επί της ουσίας δεν γίνεται με τα Σκόπια αλλά με εμάς τους ίδιους. Διότι η εξουσία θέλει να δώσει τα πάντα επειδή πιστεύει στη σοσιαλιστική Μακεδονία που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα άλλο σταλινικό όραμα και απλώς εξετάζει έως πού μπορεί να πάει με τον ελληνικό λαό και τις αντοχές του.
πηγή
Οι λανθασμένες αναφορές
Ακόμα κι όταν υπάρχουν άρθρα στη Συμφωνία των ΥπΕξ στις Πρέσπες που μοιάζουν με άλλα άρθρα της Ενδιάμεσης Συμφωνίας οι αναφορές τους δεν είναι οι ίδιες. Ενώ το κείμενο φαίνεται να είναι το ίδιο όσον αφορά στις λέξεις οι αναφορές στους αριθμούς δεν είναι οι ίδιες. Και αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός ότι η μία έχει 20 άρθρα και η άλλη 23 άρθρα, όχι το σύστημα αναφοράς είναι διαφορετικό, διότι το άρθρο που είναι πηγή είναι διαφορετικό και έχει άλλη διατύπωση και άλλες επιπτώσεις.
Το Άρθρο 13 αναφέρεται στο Άρθρο 18 στην νέα Συμφωνία, ενώ το Άρθρο 13 αναφέρεται στο Άρθρο 12 στην Ενδιάμεση Συμφωνία. Όμως τα Άρθρα 18 και 12 δεν είναι ταυτόσημα. Πιο συγκεκριμένα έχουμε τα εξής
Α12 (1) (a) (b) (c) = A18 (1) (a) (b) (c)
A12(3) = A18(2)
Όμως το A18(2) δεν έχει ανάλογό του και το Α18(4) είναι διαφορετικό από το Α12(3).
Η Ενδιάμεση Συμφωνία έγραφε μόνο: The Parties shall promptly consult with a view to entering into new agreements substantially similar to those referred to above. Ενώ η νέα Συμφωνία γράφει: 2. The Parties agree that, upon entry into force of the present Agreement, all international documents binding on the Parties bilaterally shall remain in force, unless specifically terminated by this Agreement.
Στο Άρθρο 12 (3) έγραφε η Ενδιάμεση Συμφωνία:
3. The Parties may conclude additional bilateral agreements in areas of mutual interest.
Ενώ το Άρθρο 18 (4) της Συμφωνίας λέει:
4. The Parties commit to explore all possibilities to conclude additional bilateral agreements needed with regard to areas of mutual interest.
Έτσι βλέπουμε ότι τα αρχικά άρθρα δεν είναι ταυτόσημα διότι έχουν άλλες αναφορές και θα ήταν καλό να το εντοπίσουν και οι βουλευτές της Ελλάδας.
Article 13
Having regard to the fact that the Second Party is a landlocked State, the Parties shall be guided by the relevant provisions of the United Nations Convention on the Law of the Sea as far as applicable both in practice and when concluding agreements referred to in Article 18 of this Agreement.
Article 18
1. Upon entry into force of this Agreement, the Parties shall in their relations be directed by the provisions of the following bilateral agreements that had been concluded between the former Socialist Federal Republic of Yugoslavia and the First Party on 18 June 1959:
a) The convention concerning mutual legal relations,
b) The agreement concerning the reciprocal recognition and the enforcement of judicial decisions, and
c) The agreement concerning hydro-economic questions.
2. The Parties agree that, upon entry into force of the present Agreement, all international documents binding on the Parties bilaterally shall remain in force, unless specifically terminated by this Agreement.
3. The Parties shall consult with each other in order to identify other agreements concluded between the former Socialist Federal Republic of Yugoslavia and the First Party that will be deemed suitable for application in their mutual relations.
2. The Parties shall consult with each other in order to identify other agreements concluded between the former Socialist Federal Republic of Yugoslavia and the Party of the First Part that will be deemed suitable for application in their mutual relations.
3. The Parties may conclude additional bilateral agreements in areas of mutual interest.
Article 13
Having regard to the fact that the Party of the Second Part is a land-locked State, the Parties shall be guided by the applicable provisions of the United Nations Convention on the Law of the Sea as far as practicable both in practice and when concluding agreements referred to in Article 12.
πηγή
Συλλαλητήρια ενάντια στην εξουσία
Επειδή η εξουσία ξέρει ότι μπορεί να βασιστεί στην κυριαρχία της στη Βουλή έστω και οριακή, το μόνο που φοβάται είναι την αντίδραση του ελληνικού λαού όχι βέβαια επειδή είναι σύνολο ψηφοφόρων και αυτό που την ανησυχεί δεν είναι το Σκοπιανό αλλά οι επόμενες εκλογές. Ενώ ο ελληνικός λαός εξετάζει την πορεία της ιστορίας του Ελληνισμού. Στην αρχή πολλοί θεώρησαν ότι πρόκειται για μια αντιπαράθεση με τον σκοπιανό λαό και τη FYROM, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μια μάχη μεταξύ ιστορίας και ιδεολογίας. Και ο Πρωθυπουργός και ο ΥπΕξ λειτουργούν αποκλειστικά ιδεολογικά. Το Σκοπιανό είναι απλώς μια επίπτωση της προσέγγισής τους που δεν αφορά λαούς αλλά το κόμμα.
Άτομα που μισούν τόσο πολύ την Ευρωπαϊκή Ένωση και το NATO πώς μπορούν να προωθούν την υποψηφιότητα της FYROM. Όταν είσαι φανατικός μαρξιστής και ασχολείσαι με τη Βραζιλία, την Ινδία και την Κίνα μαζί με τη Ρωσία πώς μπορείς να έχεις ένα αντικειμενικό βλέμμα για την Ελλάδα και την Ευρώπη; Κι όταν ξέρουμε ότι ακολουθούν ακόμα και το πνεύμα της ιδεολογίας του Михаил Суслов, πώς μπορούμε να περιμένουμε κάτι άλλο από ακραίες κομματικές απόψεις. Αλλά έκανε το λάθος να υπογράψει μια Συμφωνία και αυτό ο ελληνικός λαός δεν το ξεχνά.
πηγή
Το Σκοπιανό είναι εθνικό θέμα κι όχι ιδεολογική υπόθεση
Το μεγάλο πρόβλημα που δεν έγινε αντιληπτό είναι ότι για τον ΥπΕξ και τον Πρωθυπουργό, το Σκοπιανό δεν είναι ένα εθνικό θέμα, όπως για την πλειοψηφία των Ελλήνων. Για την κομματική εξουσία το Σκοπιανό είναι απλώς μια ιδεολογική υπόθεση, μια εφαρμογή μιας ακραίας προσέγγισης που έχει σταλινικό υπόβαθρο. Το μίσος για την Ελλάδα και την Ευρώπη, το πάθος για την Κίνα και τη Ρωσία, εξηγούν πώς βλέπουν το Σκοπιανό. Για αυτούς η FYROM είναι απλώς ένα πιόνι στην βαλκανική σκακιέρα όπου θέλουν να υποβάλλουν μια ένωση που να λειτουργεί επί της ουσίας ενάντια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτοί που ήθελαν να μας βγάλουν από την Ευρωζώνη είχαν ζητήσει ρευστότητα από τη Ρωσία και την Κίνα αλλά αυτές δεν το δέχτηκαν τελικά.
Δεν πρέπει λοιπόν να βλέπουμε τα Σκόπια με το ίδιο βλέμμα, διότι είναι καθαρά ρεβανσιστικό. Η αναθεώρηση των ευρωπαϊκών δεδομένων είναι κλασσική σε όσους πίστεψαν ότι η Σοβιετική Ένωση δεν μπορούσε να καταρρεύσει. Ακόμα και τώρα έφτασαν μετά από τόσα χρόνια στο επίπεδο της άρνησης. Δεν έχουν αποδεχτεί ότι έχει τελειώσει το όνειρο τους και προσπαθούν να το αναβιώσουν κομματικά. Και τα Σκόπια θα πρέπει να σωθούν από αυτή την προσέγγιση της βαρβαρότητας.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Δείτε επίσης διάλεξη του Ν. Λυγερού με θέμα: "Εθνικός Αγώνας για την Μακεδονία". "Παυσίλυπο" Δημοτικό Άλσος. Τρίτη 10 Ιουλίου 2018 ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου