22 Οκτωβρίου 2021

Το υποβρύχιο Γλαύκος, η αποστολή του 1974, η συνωμοσία και τα παλιοσίδερα. Μια ιστορία αίσχους και προδοσίας των πολιτικών...

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος
 
Το υποβρύχιο «Γλαύκος» (S-110), που αντί τιμήματος 90.000 e. καταλήγει παλιοσίδερα αντί να κοσμήσει και να εμπλουτίσει με την παρουσία του το Άλσος Ναυτικής Παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο, βρέθηκε στην πορεία της ζωής του με την κυανόλευκη να κυματίζει στην πρύμνη και τον ιστό του, να αναλαμβάνει μια άκρως απόρρητη αποστολή που αν τελικά εκτελείτο θα άλλαζε τον συσχετισμό δυνάμεων στην ανατολική Μεσόγειο και -ίσως- τον ρου της Ιστορίας!
 
Λόγοι που δεν έχουν διευκρινισθεί μέχρι σήμερα, υποχρέωσαν τον κυβερνήτη του να διατάξει δυο φορές «κράτει» στις μηχανές του και να αντιστρέψει την πορεία του, επιτρέποντας έτσι στην Τουρκία να πραγματοποιήσει σχεδόν ανενόχλητη την απόβαση και την κατάληψη μέρους της Κύπρου.  
 
Συνωμοσία η ολιγωρία;  
Κανείς δεν έχει μάθει ακόμα…  
 
Παρ όλα αυτά υπήρξε ένα ηρωικό πολεμικό πλοίο που πήρε εντολή να υπερασπισθεί την τιμή, τα δίκαια και την αξιοπρέπεια τους Έθνους και η θέση του δικαιωματικά, ήταν για πάντα μετά την απόσυρση του από την ενεργό δράση, δίπλα στο Θ/Κ «Αβέρωφ» και το Α/Τ «Βέλος» και όχι σε κάποιο διαλυτήριο με τις πρέσες και τα μαχαίρια να του ξεριζώνουν τις λαμαρίνες!…  
 
Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110) ήταν το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β type 209 (1100), πρώτο και ομώνυμο στη σειρά των Υποβρυχίων τύπου «ΓΛΑΥΚΟΣ» που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό. Κατασκευάσθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο ΚΙΕΛΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Καθελκύσθηκε την 19 Σεπτεμβρίου 1970. Την 6 Νοεμβρίου 1971 κατέπλευσε στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και ενετάχθη στη δύναμη των Υποβρυχίων.  
 
Από τον Μάρτιο του 1996 έως τον Αύγουστο του 1998 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση, στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου.  
 
«ΠΛΕΥΣΑΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ»  
 
Το 1974 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε τέσσερα υπερσύγχρονα υποβρύχια που είχαν ναυπηγηθεί στη Γερμανία.  
 
Τα δύο εξ αυτών, το «Γλαύκος» και το «Νηρεύς», ταξίδεψαν μέχρι τα ανοιχτά της Κύπρου ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η απόβαση των Τούρκων στις ακτές της Κερύνειας αλλά ανακλήθηκαν δύο φορές. Έτσι χάθηκε μια μάχη γιατί, πολύ απλά, ποτέ δεν δόθηκε.  
 
Η απόρρητη έκθεση του κυβερνήτη του «Γλαύκου» πλωτάρχη Βασιλείου Γαβριήλ, αποτελεί μέρος του φακέλου της Κύπρου και ρίχνει φως σε ένα μικρό κομμάτι των σκοτεινών γεγονότων του 1974.  
 
Την παραμονή της τουρκικής εισβολής, 19 Ιουλίου, δεν υπήρχαν απλώς φήμες, αλλά σαφείς πληροφορίες για τη συγκέντρωση στρατευμάτων στα τουρκικά παράλια απέναντι από την Κύπρο.  
 
Οι πληροφορίες ανέφεραν την προετοιμασία αποβατικών πλοίων, αλλά οι άνθρωποι του Ιωαννίδη καθησύχαζαν ότι έχουν διαβεβαιώσεις ότι δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα και πρόκειται απλώς για συνήθεις ασκήσεις των Τούρκων.  
 
Ακόμα και όταν ο τουρκικός αποβατικός στόλος βρισκόταν έξω από την Κερύνεια οι οδηγίες ήταν:  
 
«Μην ανησυχείτε, διεξάγεται άσκηση».  
Ο κυβερνήτης του «Γλαύκος», παρότι δεν είχε σχετικές διαταγές, από τις 15 Ιουλίου είχε αρχίσει να φορτώνει τορπίλες.  
 
«Η παραλαβή τορπιλλών», γράφει ο πλωτάρχης Β. Γαβριήλ, «εσυνεχίσθη καθ’ όλην την διάρκειαν της νυκτός και ανεξαρτήτως τω υφισταμένων διαταγών, καθ’ όσον την μεσημβρίαν επιστρέψας εκ της υπηρεσίας εις την οικίαν μου επληροφορήθην περί της ανατροπής εν Κύπρω του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και ως εκ τούτου εφοβήθην επιδείνωσιν της καταστάσεως».  
 
Το τι προετοίμαζαν οι Τούρκοι στην Κύπρο το γνώριζαν οι πάντες πλην αυτών που όφειλαν να λάβουν μέτρα.  
 
Ο πλωτάρχης σε άλλο σημείο της έκθεσής του γράφει:  
«Τας βραδυνάς ώρας της 18ης (Ιουλίου 1974) ηκρωώμην μεθ’ ετέρων δύο συναδέλφων μου την εκπομπήν της Ντώυτσε Βέλλε, ήτις ανεφέρετο εις την εν Κύπρω κατάστασιν, ως και εις την συγκέντρωσιν τουρκικών στρατευμάτων εις Αλεξανδρέτταν.  
 
Μετά το πέρας ταύτης απευθυνθείς προς τους συναδέλφους μου τους είπον “εάν δεν λένε ψέμματα, ως συνήθως, αύριον θα πρέπει να έχωμεν πόλεμον με τους Τούρκους”».  
 
Την επόμενη μέρα οι κυβερνήτες των υποβρυχίων «Γλαύκος» και «Νηρεύς», Γαβριήλ και Παναγιωτόπουλος, κλήθηκαν στη Διοίκηση Υποβρυχίων και ο διοικητής τούς ενημέρωσε ότι «πρόκειται να αποπλεύσουν τα Υ/Β «Γλαύκος» και «Νηρεύς», το ταχύτερον δυνατόν, προς επίδειξιν Σημαίας και εκδήλωσιν δυναμικής παρουσίας διά αναδύσεων και καταδύσεων εν όψει τουρκικών μονάδων».  
 
Ο πλωτάρχης Γαβριήλ, σύμφωνα με τα όσα καταγράφονται στην έκθεσή του, είχε φέρει αντίρρηση για τη χρησιμοποίηση των υποβρυχίων για σκοπούς επίδειξης σημαίας, αλλά η απάντηση που πήρε από τον διοικητή των υποβρυχίων ήταν πως αυτές είναι οι οδηγίες του αρχηγού Ναυτικού Πέτρου Αραπάκη.  
 
Ενώ λοιπόν οι κυβερνήτες των δύο υποβρυχίων ενημερώνονταν για το σχέδιο «Κ» (κωδικός για την Κύπρο) ειδοποιήθηκαν από τον αρχιεπιστολέα του Στόλου να αποπλεύσουν εντός μισής ώρας.  
 
Τα χρονικά περιθώρια ήταν τόσο στενά που το υποβρύχιο δεν πρόλαβε να φορτώσει τα απαιτούμενα τρόφιμα και άφησε πίσω του άνδρες του πληρώματος που ήταν εξοδούχοι και δεν πρόλαβαν να επιστρέψουν.  
 
Οι διαταγές ήταν να διεξαγάγουν περιπολίες νοτιοανατολικά της Ρόδου, στα ανοιχτά της Κύπρου.  
 
Ο τηλεγραφητής του «Γλαύκος» Χαράλαμπος Γιακουβάκης κλήθηκε από τον κυβερνήτη στο γραφείο του και παρέλαβε έναν κουβά με μαύρη μπογιά και ένα πινέλο για να σβήσει από τον πυργίσκο του υποβρυχίου τα διακριτικά του (τον αριθμό S110).
 
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ «ΓΛΑΥΚΟΥ»  
 
Ο Βασίλης Γαβριήλ αναφέρει ακόμα στην έκθεσή του ότι την 21η Ιουλίου έχοντας οδηγίες να βρεθεί μεταξύ Κύπρου και Τουρκίας και γνωρίζοντας ότι εξελισσόταν η τουρκική εισβολή ετοίμαζε πολεμικά σχέδια.  
 
«Υπελόγισα ότι αι τουρκικαί δυνάμεις αι οποίαι θα μοι απησχόλουν θα ήσαν, κατά μεν την μετακίνησιν (TRANSIT) του Υποβρυχίου περίπου 4 υποβρύχια και εγγύς της Κύπρου περίπου 10 αντιτορπιλικά, εξαιρουμένων βεβαίως των τουρκικών μεταγωγικών ως και των πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων ετέρων κρατών.  
 
Ως εκ τούτου έπλευσα νοτιώτερον και εσκόπευα όπως εκτελέσω προσγείωσιν εις Κάβον Αρναούτι της Κύπρου και εν συνεχεία πλέων εγγύς των ακτών μέχρις του τομέως περιπολίας θα επιτιθέμην εναντίον παντός τουρκικού αντιτορπιλικού και μεγάλου μεταγωγικού.  
 
Αντικειμενικός μου σκοπός κυρίως ήτο όπως διέλθω εκ του λιμένος της Κυρηνείας ένθα και θα έβαλον τας τορπίλλας εναντίον παντός στόχου ευρισκομένου εκεί και ανεξαρτήτως εθνικότητος.  
 
Όσον αφορά τα τουρκικά αντιτορπιλικά τα οποία τυχόν θα συναντούσα κατά το TRANSIT, είχα αποφασίσει να τους επιτεθώ εφ’ όσον διήρχοντο εις απόστασιν μικροτέρα των 10.000 υαρδών και υφίστατο πιθανότης εντοπισμού μου, δεδομένου ότι επίστευσα πως εφ όσον εντοπιζόμην υπό τουρκικού αντιτορπιλικού θα μοι επιτίθετο.  
 
Εις τον τομέα περιπολίας μου και ανεξαρτήτως της λήψεως διαταγής ενάρξεως πυρ, είχον αποφασίσει όπως επιτίθεμαι εναντίον οιασδήποτε εθνικότητος πλοίου, κατά προτεραιότητα αντιτορπιλικών, καθ’ όσον η αναγνώρισις της εθνικότητος ενός στόχου, ιδίως εν νυκτί, αποτελεί ουτοπία».  
 
Και ενώ ο κυβερνήτης είχε ξεκάθαρο στο μυαλό του το σχέδιο επίθεσης κατά του τουρκικού στόλου μόλις έφτασε στα 85 ναυτικά μίλια από την Κύπρο, στις 9.30 το βράδυ της 21ης Ιουλίου πήρε το σήμα ΑΝ4658, με το οποίο το Αρχηγείο Ναυτικού τον διέταξε να γυρίσει πίσω στη Ρόδο.  
 
Τελικώς τα υποβρύχια «Γλαύκος» και «Νηρεύς» συμμορφώθηκαν με τις οδηγίες και επέστρεψαν στη Ρόδο χωρίς να εμπλακούν σε επιχειρήσεις στην Κύπρο.  
 
Όταν έφτασαν στο νησί, οι κυβερνήτες Βασίλης Γαβριήλ και Ιωάννης Παναγιωτόπουλος έλαβαν το σήμα ΑΝ4724 (22 Ιουλίου στις 7.30 το απόγευμα) με το οποίο το Αρχηγείο Ναυτικού τούς διέτασσε να πλεύσουν και πάλι προς την Κύπρο.  
 
Οι διαταγές ήταν να βρίσκονται σε πολεμική ετοιμότητα αλλά να μην επιτεθούν εναντίον των Τούρκων αν δεν λάβουν οδηγίες.  
 
Δεν θα χρειάζονταν, όμως, οδηγίες αν δέχονταν επίθεση στην οποία θα έπρεπε να απαντήσουν.  
 
Στην απόρρητη έκθεσή του ο πλωτάρχης Γαβριήλ σημειώνει ότι και πάλι είχε σχέδιο για επίθεση.  
 
Κι αυτό, όμως, το σχέδιο ακυρώθηκε αφού όταν το υποβρύχιο βρέθηκε στα 45 ναυτικά μίλια από την Κύπρο, στις 23 Ιουλίου στις 7 το απόγευμα, διατάχθηκε να επιστρέψει και πάλι στη Ρόδο.
 
ΤΡΙΤΟ ΑΚΥΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΑ  
 
Τον Αύγουστο του 1974, με την αποτυχία των συνομιλιών στη Γενεύη και ενώ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ήταν επικεφαλής της κυβέρνησης εθνικής ενότητας, η Τουρκία ξεκίνησε τη δεύτερη φάση της εισβολής («Αττίλας 2») ώστε να επεκτείνουν το εύρος των εδαφών που είχαν καταλάβει, με προώθηση των δυνάμεών τους μέχρι του σημείου που βρίσκονται έως σήμερα, καταλαμβάνοντας και την Αμμόχωστο.  
 
Η κυβέρνηση Καραμανλή αποφάσισε να στείλει στην Κύπρο τα υποβρύχια «Τρίτων» και «Πρωτεύς».  
 
Το σήμα ΑΝ140600/8 δόθηκε στις 14 Αυγούστου στις 5 το πρωί.  
Τα υποβρύχια ξεκίνησαν και όταν στις 9.50 το βράδυ έπλεαν προς την Κύπρο πήραν νέο σήμα (ΑΝ5931) να επιστρέψουν και πάλι.  
 
Ήταν η τρίτη φορά που η Ελλάδα αποφάσιζε να εμπλακεί με ναυτικές δυνάμεις στις πολεμικές επιχειρήσεις στην Κύπρο και για τρίτη φορά δίσταζε.  
 
Ο κυβερνήτης του υποβρυχίου «Γλαύκος» στην έκθεσή του εξέφραζε την πεποίθηση ότι αν είχαν αφεθεί τα υποβρύχια να χτυπήσουν τον τουρκικό στόλο θα ανέτρεπαν τα σχέδια της Τουρκίας.  
 
Γράφει λοιπόν ο πλωτάρχης Γαβριήλ: «Κατά την μετακίνησιν του Υποβρυχίου προς Κύπρον, ήμουν πεπεισμένος ότι εφ’ όσον δεν διεκόπτετο ο πλους και ανελάμβανα δράσιν ομού μετά του υποβρυχίου «Νηρεύς», αι απώλειαι τας οποίας θα επιφέραμεν εις τον εχθρόν θα ήσαν τόσαι ώστε να ηναγκάζετο να ματαιώση την αποβίβασιν».  
 
Το υποβρύχιο «Γλαύκος» από τις 16 Ιουλίου είχε φορτώσει 6 τορπίλες SST-4, συν 4 τορπίλες ΜΚ37.2 και ακόμα 3 τορπίλες ΜΚ37.3.  
 
Συνολικά μετέφερε 13 τορπίλες και κατά τους υπολογισμούς θα μπορούσε να βυθίσει -ακόμα και με ποσοστό επιτυχίας 50%- έξι έως επτά τουρκικά πλοία και άλλα τόσα το υποβρύχιο «Νηρεύς».  
 
Πληροφορίες  
Μανώλης Καλατζής  
Λευκωσία
 
 
ΣΧΟΛΙΟ
 
Αυτήν ακριβώς την συμπεριφορά φοβόμαστε μέχρι σήμερα οι Ελληνες...
Ενώ στελέχη των Ενοπλων μας Δυνάμεων είναι και εκπαιδευμένα και αποφασισμένα με υψηλό εθνικό φρόνημα να τσακίσουν τους Τουρκομογγόλους... οι πολιτικοί και οι ανώτατοι στρατιωτικοί (που είναι ΠΑΝΤΑ δικές τους επιλογές) είναι ξεπουλημένα τομάρια και προδότες που λαμβάνουν εντολές από ξένα κέντρα....
Αλλωστε του Καραμανλή και των υπολοίπων πολιτικών δεξιών και αριστερών πολιτικά τέκνα είναι όλοι όσοι μας κυβερνούν σήμερα και μάλιστα ακόμα χειρότερα.... θαυμαστές του αρχιπροδότη Σημίτη. 

Κύριε Σταυρόπουλε πολύ ενδιαφέρον το ιστορικό άρθρο σας αλλά απαράδεκτη η "ευγενειά" σας να ρωτάτε αν επρόκειτο για συνωμοσία ή ολιγωρία.... Ηταν εσχάτη προδοσία.



Share

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το βράδυ της 19ης Ιουλίου τα Κυπριακά ραντάρ εντοπίζου κινήσεις τουρκικών πλοίων. Καμία ενέργεια. Στις 23.10 η Ελληνική Πρεσβεία Λευκωσίας αποστέλλει επείγον σήμα προς Αθήνα. «Κλιμάκιο ΚΥΠ, γνωρίζει ημίν εξής. Κατά πληροφορίας παρασχεθείσας αυτώ υπό ΓΕΕΦ πέντε τουρκικά πλοία πλέουν εις απόστασιν 12 μιλίων βορείως ακρωτηρίου Αποστόλου Ανδρέου. Ταύτα ακολουθούνται υπό 10 σκαφών Αποβατικής Δυνάμεως, άτινα πλέουν εις απόστασιν 28 έως 30 μιλίων, βορείως αυτού ακρωτηρίου. Καμία ανησυχία. Πρόκειται για Τουρκικές ασκήσεις… Πηγαίνετε για ύπνο. Εν βαθεία υπνώσει ΟΛΟΙ….

Δύο σύγχρονα , για την εποχή εκείνη, υποβρύχια του Πολεμικού μας Ναυτικού, το «Γλαύκος» και το «Νηρεύς», που έπλεαν νότια της Ρόδου, έλαβαν εντολή από το ΓΕΝ , στις 05.15 το πρωί της 20ης Ιουλίου, να κατευθυνθούν αμέσως προς την Κύπρο και να βυθίσουν τα Τουρκικά πολεμικά πλοία που βρίσκονταν ανοιχτά της Κυρήνειας. Όμως, ενώ πλησίαζαν τις Κυπριακές ακτές, ξαφνικά τα δύο υποβρύχια μετά από διατεταγμένη εντολή, άλλαξαν ρότα και επέστρεψαν ανοιχτά της Ρόδου. Ποιος έδωσε αυτή την προδοτική εντολή;
Ή μήπως εμποδίστηκαν τα ελληνικά υποβρύχια και από ποιόν, (Μα αυτονόητος είναι ο βρωμερός ρόλος του Κίσσιγκερ υπέρ της Τουρκίας), να φθάσουν στις ακτές της Κερύνειας, όπως παρεμποδίστηκε και το πλοίο που μετέφερε Κύπριους και Έλληνες εθελοντές να φτάσει στη Κύπρο….. Ποιά ήταν η ύποπτη αποστολή των Βρετανικών και Αμερικανικών πολεμικών σκαφών και υποβρυχίων που έπλεαν περιμετρικά της Κύπρου ήδη πριν αρχίσει καν η βάρβαρη Τουρκική εισβολή….. (Τα είχαν προσχεδιάσει όλα στην εντέλεια…) Οι εγγυητές Άγγλοι ήταν αυτοί που αφειδώς έδιναν πληροφορίες και οδηγίες μέσω του παγκόσμιας εμβέλειας κατασκoπευτικού τους ραντάρ ECHELON, από τη κορυφή του Τροόδους στα τουρκικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα, που έριχναν εκατοντάδες απαγορευμένες εμπρηστικές βόμβες ΝΑΠΑΛΜ, που τους προμήθευσαν οι Αμερικάνοι μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ και σκορπούσαν τον θάνατο στις κατοικημένες περιοχές ….Αυτοί παρέμβαλλαν παράσιτα στους παμπάλαιους ασυρμάτους του Β ΠΠ, με επακόλουθο οι επικοινωνίες μεταξύ ταγμάτων της Ε.Φ. να νεκρώνονται…..
Ας επέτρεπαν στα Ελληνικά υποβρύχια να βυθίσουν τα τουρκικά πλοία, ας απέστελλαν τα Ελληνικά μαχητικά που είχαν αναμμένες τις μηχανές τους, ας έριχναν ακόμη μια μοίρα αλεξιπτωτιστών ( η μοναδική βοήθεια προς ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΠΡΟ ήταν η αποστολή της ηρωϊκής Α Μοίρας καταδρομών) και οι βάρβαροι όσοι επιζούσαν κολυμπώντας θα έφευγαν για Τουρκία ... ΦΕΥ!

Ανώνυμος είπε...

Μικρό απόσπασμα.

Όπως είναι γνωστό «το υποβρύχιο του ΠΝ ‘‘Γλαύκος’’, αν και στις 20 Ιουλίου 1974 βρισκόταν ανοιχτά της Κερύνειας, πήρε εντολή να επιστρέψει στη Ρόδο».

«Όλα τα σήματα εκείνων των έξι ωρών βρίσκονται στο ημερολόγιο πλοίου, το οποίο βρίσκεται στο φάκελο της Κύπρου», είχε δηλώσει ο Χαράλαμπος Γιακουβάκης, απόστρατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος τις πρώτες ημέρες της τουρκικής εισβολής ήταν τηλεγραφητής στην επιστασία ασυρμάτου στο υποβρύχιο του ΠΝ ‘, το οποίο αν και στις 20 Ιουλίου 1974 βρισκόταν ανοιχτά της Κερύνειας, πήρε εντολή να επιστρέψει στη Ρόδο.


Ήταν ο άνθρωπος που λάμβανε τα σήματα από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού εκείνη τη μέρα.

Τα υπερσύγχρονα για την εποχή υποβρύχια ΓΛΑΥΚΟΣ (S110) και ΝΗΡΕΥΣ (S111) διατάχθηκαν να πλεύσουν προς τη Κύπρο, προτού ανακληθούν δύο φορές.

«Από τις 13-14 τορπίλες του υποβρυχίου, το 50% να είχε ευστοχία θα επέφερε βαρύ πλήγμα στο τουρκικό ναυτικό», δήλωσε ο Χαράλαμπος Γιακουμάκης.

Το βράδυ της παραμονής της εισβολής του έδωσε εντολή ο κυβερνήτης του υποβρυχίου να βγει στη γέφυρα και να σβήσει τα νούμερα ‘‘S110’’, για να μη φαινόταν ότι είναι ελληνικό.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όταν ο κυβερνήτης του υποβρυχίου «Γλαύκος» όταν πήρε εντολές να επιστρέψει στη Ρόδο, καθυστέρησε έξι ολόκληρες ώρες να ανταποκριθεί.

Προφανώς ο κυβερνήτης του υποβρυχίου δίσταζε να εκτελέσει τις εντολές διότι γνώριζε πως κάθε στιγμή που περνούσε ήταν κρίσιμη για την Κύπρο.

Γνώριζε επίσης ότι στην Κύπρο βρισκόταν το ελληνικό αρματαγωγό «Λέσβος», που μετέφερε πολεμοφόδια και στρατιώτες της ΕΛΔΥΚ. Κυβερνήτης του «Λέσβος» ήταν ο πλωτάρχης Ελευθέριος Χανδρινός, που είχε παντρευτεί την αδελφή του Βασίλη Γαβριήλ κυβερνήτη του «Γλαύκου».

Σχετικές αναφορές των ηρωϊκών *ΕΛΛΗΝΩΝ Κυβερνητών των υποβρυχίωνν Γλαύκος και Νηρεύς, που τρεις φορές αγνόησαν το σημα για επιστροφή, υπάρχουν στον ελλειπή φάκελλο της Κύπρου και παρ όλον ότι αποκαλύπτουν την προδοσία έχουν λογοκριθεί.
*Μέχρι με στρατοδικείο και απόταξη τους απείλησαν .....
ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΩ. ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ... ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ....

ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΗΘΗΚΕ, ΜΟΝΟ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΎΠΡΟΣ ....

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τον φίλο Θάνο ... ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΗΤΑΝ και έπρεπε τότε να επανέλθει η ποινή θανάτου, για να οδηγηθούν ΟΛΟΙ προς τυφεκισμό στο Γουδί...

Ο μεν δειλός της πατρίδος, ο δε φιλόδοξος της πατρώας ουσίας εστί προδότης.
Σωκράτης,

Το έγκλημα της εσχάτης προδοσίας είναι εθνικό έγκλημα το οποίο διαπράττεται κατά της πατρίδας. Παραδοσιακά, θεωρείται ότι το έγκλημα της εσχάτης προδοσίας διαπράττεται, κατά της τιμής ενός κράτους και της εθνικής υπρηφάνειας του από δειλούς και ριψάσπιδες Εφιάλτες και Νενέκους.

Στην Αρχαιότητα, από την στιγμή που δημιουργήθηκαν οι νόμοι και ειδικά από τον 6ο αιώνα μ.Χ., όπου στην αρχαία Αθήνα και Σπάρτη, έδρασαν οι μεγάλοι νομοθέτες, όπως ο Σόλων και ο Δράκων στην Αθήνα και ο Λυκούργος στην Σπάρτη, η έννοια της ποινής και της επιβολής της για διάφορα αδικήματα και ειδικά για προδότες ήταν πολύ σημαντική.
Στην αρχαία Ελλάδα, είχαν τρεις τρόπους τιμωρίας: την εξορία, την επιβολή προστίμου και την θανατική ποινή. Η εξορία ήταν η πιο ατιμωτική ποινή. Όποιος εξορίζονταν, δεν είχε ούτε πατρίδα και ήταν εξόριστος για όλη του τη ζωή. Στην αρχαία Αθήνα μάλιστα, η διαδικασία εξορίας κάποιου, συνήθως κάποιου ο οποίος θεωρούνταν προδότης, ονομάζονταν εξοστρακισμός, διότι το όνομα εκείνου που εξορίζονταν αναγραφόταν πάνω σε ένα όστρακο, το οποίο προβάλλονταν σε όλη την πόλη. Γενικώς, η εξορία θεωρούνταν πολύ ατιμωτική ποινή για κάποιον και πολλές φορές ήταν χειρότερη και από τον θάνατο, εφόσον ο εξόριστος μπορεί να μην είχε ξανά το δικαίωμα να επιστρέψει, ούτε καν να επισκεφτεί την πόλη του. ΟΤΑΝ ΠΡΟΔΙΔΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΤΡΗΣ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΡΙΨΑΣΠΙΔΑΣ ... Η ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ....
Και ...Όποιος μας πρόδωσε, δεν θα μας συγχωρέσει ποτέ για την πράξη του αυτή.
Nicolás Gómez Dávila... Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ ...

ΝΕΜΕΣΙΣ.

Μ.Ρ. είπε...

ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΑΦΙΕΡΩΝΩ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΕΠΟΥΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΥ ...

Ειρήνη Ανδρέου

Κι η προδοσία στέφθηκε με κλάδο ελιάς
Εσείς που πάνω από ηρώων μνήματα κομπάζετε

με δάφνινα στεφάνια και λόγια πατριωτικά

μα την θυσία τους ασύστολα ντροπιάζετε...
μέχρι τα μπούνια βουτηγμένοι στην βρομιά,

Αυτοί που αμούστακα παιδιά ζώναν μ' εκρηχτικά

κι είχαν για σύνθημα Πατρίς Θρησκεία Λευτεριά

τα στέλνανε σφαχτάρια τρυφερά στου λύκου
τη φωλιά
δεν ξέραν πως ο θάνατος τα καρτερούσε
στη γωνιά;

Για ποια Πατρίδα ποιά θρησκεία , Λευτεριά

καυχιέστε

εσείς που επροδόσατε κάθε ιδανικό...
Τον θάνατο Αθάνατο με στόμφο τον ελέτε
της Μάνας δεν σηκώσατε ποτέ σας τον σταυρό..........

Κι αυτοί που δεν ζωστήκανε μ’ εκρηκτικά

μα μόνο φανατίζανε αμούστακα παιδιά

για ένα μίσος που το λέγανε αγώνα Λευτεριάς
ήταν οι ίδιοι που ήρθανε ξανά και φέρανε την συμφορά

Κι η προδοσία στέφθηκε με κλάδο ελιάς

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.