2 Δεκεμβρίου 2015
Αρθρα του Νίκου Λυγερού για την ανθρωπότητα.
Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Από τα εμπόδια στα προβλήματα
Η νοημοσύνη εντοπίζει τα εμπόδια και η σκέψη τα αποφεύγει. Πρέπει να διαχωρίσουμε όμως δύο κατηγορίες για τα εμπόδια. Την θετική όπου το εμπόδιο ξεπερνιέται μέσω της προσωπικής υπέρβασης και την αρνητική όπου πρέπει να υπάρχει μια αρνητική παρέμβαση που θα λειτουργήσει καταλυτικά. Έτσι με την πρώτη κατηγορία έχουμε και την έννοια του προβλήματος. Ενώ με τη δεύτερη, έχουμε την έννοια της προβληματικής. Σε αυτή την τελευταία περίπτωση όλοι είναι πεπεισμένοι π.χ. ότι δεν υπάρχει τρόπος επίλυσης ενός προβλήματος.
Όμως αν ένας Δάσκαλος της επίλυσης πει ότι γίνεται και υπάρξουν μαθητές που θα το ακολουθήσουν, έχουμε μια αλλαγή φάσης, αφού είναι το αδιανόητο που θα ξεπεράσει και θα επηρεάσει την πραγματικότητα για να δημιουργήσει το μέλλον μέσω του παρελθόντος. Έχουμε ουσιαστικά μία ιεραρχία πολυπλοκότητας και αυτή συνδυάζεται με την ιδέα του Leonardo da Vinci ότι το πιο δύσκολο για μία ιδιοφυΐα δεν είναι να λύσει ένα πρόβλημα, αλλά να πείσει την κοινωνία ότι το έχει λύσει. Με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε πως από τα εμπόδια και τα προβλήματα μπορούμε να φτάσουμε στην προβληματική. Και αν το δούμε πιο σφαιρικά, τότε θα αντιληφθούμε ότι μερικά δεδομένα που θεωρούσαμε δεδομένα αλλάζουν με τη διαφορετική προσέγγιση, κι ένας φαινομενικά απαραίτητος συμβιβασμός μπορεί ν’ αποφευχθεί και να μετατραπεί μέσω στρατηγικής, σε απελευθέρωση.
πηγή
Τα τέρατα της Ανθρωπότητας
Τα τέρατα της Ανθρωπότητας είναι οι άνθρωποι με ακραία νοημοσύνη που χαρακτηρίζονται ως τέτοιοι από την κοινωνία, γιατί δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι πρόκειται για άτομα που την αποτελούν. Το πρόβλημά της είναι ότι αυτά τα τέρατα δεν δίνουν καμία σημασία στις κοινωνίες που διασχίζουν, γιατί ανήκουν αποκλειστικά στην Ανθρωπότητα και υπηρετούν μόνο αυτή. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες που αποτελούνται από τους Δίκαιους και τους αθώους. Και ενώ οι πρώτοι λόγω πλαστικότητας καταφέρνουν να επηρεάσουν την εξέλιξη της Ανθρωπότητας, οι δεύτεροι κατασπαράζονται από τις κοινωνίες αν δεν προστατευτούν. Και αυτοί οι αθώοι όταν εξοντώνονται, η πορεία της Ανθρωπότητας αλλάζει ριζικά δίχως να είναι καινοτομία.
Γι’ αυτόν τον λόγο οι πρώτοι έχουν μαθητές, ενώ οι δεύτεροι δεν μπορούν να βρουν. Γιατί οι πρώτοι μπορούν να τους προστατέψουν, ενώ οι δεύτεροι δεν μπορούν να προστατεύσουν καν τον εαυτό τους. Αυτή η δυσκολία απαιτεί από τους μαθητές των πρώτων, να βοηθούν τους δεύτερους με τον εντοπισμό τους. Μόνο έτσι μπορεί να σωθούν. Έτσι πρέπει οι μαθητές ν’ αναγνωρίζουν όχι μόνο τις παπαρούνες ανάμεσα στις μαργαρίτες που επιτρέπει να βοηθήσουμε τους μικρούς ανθρώπους, αλλά και τα αθώα τέρατα που μοιάζουν με την φοινικιά μιας όασης. Διότι αν κάποιος την κόψει κανένας δεν θα την αντικαταστήσει. Μόνο που η έλλειψη της θα γίνει αντιληπτή μόνο και μόνο από τους ανθρώπους που είναι ικανοί να αναγνωρίσουν τα τριαντάφυλλα της ερήμου, ενώ άλλοι βλέπουν μόνο πέτρες. Γιατί η απουσία πληγώνει τους λαούς, ενώ η εξόντωση είναι έγκλημα ανθρωπιάς.
πηγή
Οι χρονοκτόνοι
Η έκφραση χρονοκτόνοι δεν χαρακτηρίζει μόνο και μόνο μια ποιοτική προσέγγιση της πραγματικότητας. Μπορούμε μάλιστα να την χρησιμοποιήσουμε για να αναδείξουμε το γεγονός ότι η γενοκτονία είναι μόνο το πρώτο στάδιο για την έρευνα των Δικαιωμάτων της Ανθρωπότητας κι ότι μετά με την διαδικασία διόρθωσης αντιμετωπίζουμε και τους χρονοκτόνους, αφού ο σκοπός τους θα ήταν να σκοτώσουν το μέλλον αφαιρώντας του το παρελθόν για να μην υπάρχει θεμελίωση. Διότι θεωρούμε ότι ο στόχος των γενοκτόνων είναι μόνο και μόνο τα θύματα που βλέπουμε δίχως να αντιληφθούμε ότι δεν θέλουν τη συνέχεια και προσπαθούν να αφανίσουν ακόμα και τους αγέννητους, για να μην εμφανιστούν και πάλι τα ίδια προβλήματα με τον ίδιο λαό στο μέλλον.
Με άλλα λόγια, επειδή η έννοια της Ανθρωπότητας ενσωματώνει χρονικά στοιχεία, η γενοκτονία και τα εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας έχουν ως στόχο και τον ίδιο τον Χρόνο που αποτελεί στήριγμα. Χτυπώντας τον Χρόνο, χτυπούν ακόμα πιο βαθιά την Ανθρωπότητα. Και οι κοινωνίες δεν το αντιλαμβάνονται, διότι ζουν μόνο μέσα στον παρόν, λόγω αδιαφορίας και λήθης. Έτσι οι Υπηρέτες της Ανθρωπότητας πρέπει να την προστατεύουν ειδικά από τους χρονοκτόνους, διότι είναι οι χειρότεροι βάρβαροι. Έτσι ο εντοπισμός τους είναι ένα βασικό στοιχείο και είναι χαρακτηριστικό ότι ανήκουν κυριολεκτικώς στους ριζοσπάστες, αφού θέλουν να είναι οι πρώτοι χωρίς ρίζες.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Από τα εμπόδια στα προβλήματα
Η νοημοσύνη εντοπίζει τα εμπόδια και η σκέψη τα αποφεύγει. Πρέπει να διαχωρίσουμε όμως δύο κατηγορίες για τα εμπόδια. Την θετική όπου το εμπόδιο ξεπερνιέται μέσω της προσωπικής υπέρβασης και την αρνητική όπου πρέπει να υπάρχει μια αρνητική παρέμβαση που θα λειτουργήσει καταλυτικά. Έτσι με την πρώτη κατηγορία έχουμε και την έννοια του προβλήματος. Ενώ με τη δεύτερη, έχουμε την έννοια της προβληματικής. Σε αυτή την τελευταία περίπτωση όλοι είναι πεπεισμένοι π.χ. ότι δεν υπάρχει τρόπος επίλυσης ενός προβλήματος.
Όμως αν ένας Δάσκαλος της επίλυσης πει ότι γίνεται και υπάρξουν μαθητές που θα το ακολουθήσουν, έχουμε μια αλλαγή φάσης, αφού είναι το αδιανόητο που θα ξεπεράσει και θα επηρεάσει την πραγματικότητα για να δημιουργήσει το μέλλον μέσω του παρελθόντος. Έχουμε ουσιαστικά μία ιεραρχία πολυπλοκότητας και αυτή συνδυάζεται με την ιδέα του Leonardo da Vinci ότι το πιο δύσκολο για μία ιδιοφυΐα δεν είναι να λύσει ένα πρόβλημα, αλλά να πείσει την κοινωνία ότι το έχει λύσει. Με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε πως από τα εμπόδια και τα προβλήματα μπορούμε να φτάσουμε στην προβληματική. Και αν το δούμε πιο σφαιρικά, τότε θα αντιληφθούμε ότι μερικά δεδομένα που θεωρούσαμε δεδομένα αλλάζουν με τη διαφορετική προσέγγιση, κι ένας φαινομενικά απαραίτητος συμβιβασμός μπορεί ν’ αποφευχθεί και να μετατραπεί μέσω στρατηγικής, σε απελευθέρωση.
πηγή
Τα τέρατα της Ανθρωπότητας
Τα τέρατα της Ανθρωπότητας είναι οι άνθρωποι με ακραία νοημοσύνη που χαρακτηρίζονται ως τέτοιοι από την κοινωνία, γιατί δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι πρόκειται για άτομα που την αποτελούν. Το πρόβλημά της είναι ότι αυτά τα τέρατα δεν δίνουν καμία σημασία στις κοινωνίες που διασχίζουν, γιατί ανήκουν αποκλειστικά στην Ανθρωπότητα και υπηρετούν μόνο αυτή. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες που αποτελούνται από τους Δίκαιους και τους αθώους. Και ενώ οι πρώτοι λόγω πλαστικότητας καταφέρνουν να επηρεάσουν την εξέλιξη της Ανθρωπότητας, οι δεύτεροι κατασπαράζονται από τις κοινωνίες αν δεν προστατευτούν. Και αυτοί οι αθώοι όταν εξοντώνονται, η πορεία της Ανθρωπότητας αλλάζει ριζικά δίχως να είναι καινοτομία.
Γι’ αυτόν τον λόγο οι πρώτοι έχουν μαθητές, ενώ οι δεύτεροι δεν μπορούν να βρουν. Γιατί οι πρώτοι μπορούν να τους προστατέψουν, ενώ οι δεύτεροι δεν μπορούν να προστατεύσουν καν τον εαυτό τους. Αυτή η δυσκολία απαιτεί από τους μαθητές των πρώτων, να βοηθούν τους δεύτερους με τον εντοπισμό τους. Μόνο έτσι μπορεί να σωθούν. Έτσι πρέπει οι μαθητές ν’ αναγνωρίζουν όχι μόνο τις παπαρούνες ανάμεσα στις μαργαρίτες που επιτρέπει να βοηθήσουμε τους μικρούς ανθρώπους, αλλά και τα αθώα τέρατα που μοιάζουν με την φοινικιά μιας όασης. Διότι αν κάποιος την κόψει κανένας δεν θα την αντικαταστήσει. Μόνο που η έλλειψη της θα γίνει αντιληπτή μόνο και μόνο από τους ανθρώπους που είναι ικανοί να αναγνωρίσουν τα τριαντάφυλλα της ερήμου, ενώ άλλοι βλέπουν μόνο πέτρες. Γιατί η απουσία πληγώνει τους λαούς, ενώ η εξόντωση είναι έγκλημα ανθρωπιάς.
πηγή
Οι χρονοκτόνοι
Η έκφραση χρονοκτόνοι δεν χαρακτηρίζει μόνο και μόνο μια ποιοτική προσέγγιση της πραγματικότητας. Μπορούμε μάλιστα να την χρησιμοποιήσουμε για να αναδείξουμε το γεγονός ότι η γενοκτονία είναι μόνο το πρώτο στάδιο για την έρευνα των Δικαιωμάτων της Ανθρωπότητας κι ότι μετά με την διαδικασία διόρθωσης αντιμετωπίζουμε και τους χρονοκτόνους, αφού ο σκοπός τους θα ήταν να σκοτώσουν το μέλλον αφαιρώντας του το παρελθόν για να μην υπάρχει θεμελίωση. Διότι θεωρούμε ότι ο στόχος των γενοκτόνων είναι μόνο και μόνο τα θύματα που βλέπουμε δίχως να αντιληφθούμε ότι δεν θέλουν τη συνέχεια και προσπαθούν να αφανίσουν ακόμα και τους αγέννητους, για να μην εμφανιστούν και πάλι τα ίδια προβλήματα με τον ίδιο λαό στο μέλλον.
Με άλλα λόγια, επειδή η έννοια της Ανθρωπότητας ενσωματώνει χρονικά στοιχεία, η γενοκτονία και τα εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας έχουν ως στόχο και τον ίδιο τον Χρόνο που αποτελεί στήριγμα. Χτυπώντας τον Χρόνο, χτυπούν ακόμα πιο βαθιά την Ανθρωπότητα. Και οι κοινωνίες δεν το αντιλαμβάνονται, διότι ζουν μόνο μέσα στον παρόν, λόγω αδιαφορίας και λήθης. Έτσι οι Υπηρέτες της Ανθρωπότητας πρέπει να την προστατεύουν ειδικά από τους χρονοκτόνους, διότι είναι οι χειρότεροι βάρβαροι. Έτσι ο εντοπισμός τους είναι ένα βασικό στοιχείο και είναι χαρακτηριστικό ότι ανήκουν κυριολεκτικώς στους ριζοσπάστες, αφού θέλουν να είναι οι πρώτοι χωρίς ρίζες.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Ν. Λυγερού,
Θέματα Παιδείας,
Κοινωνικά θέματα,
Κρίσεις και απόψεις,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου