12 Σεπτεμβρίου 2021

Self-tests στους μαθητές. Δεδομένα, κίνδυνοι, ανησυχίες, ερωτηματικά.

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας θα ήθελε να δείξει την αντίδραση και δυσανασχέτησή του στους σχολικούς παράγοντες και την κυβέρνηση για την υποχρεωτικότητα διενέργειας self-tests στους μαθητές, θα μπορούσε να επιδώσει στο σχολείο το παρακάτω κείμενο. Η κίνηση αυτή ίσως είναι το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει κάποιος που διαφωνεί με τα τεστ αυτά. Τουλάχιστον, ας δείξουμε με κάποιο τρόπο την διαφωνία μας.
 
Αγαπητέ κύριε διευθυντή και αγαπητοί δάσκαλοι, χαίρετε!
 
Σας ενημερώνουμε ότι για λόγους συνταγματικούς, νομικούς, υγειονομικούς και συνειδησιακούς δεν θέλουμε να εξετάζουμε δια των self-tests τα παιδιά μας. Παρ’ όλα ταύτα θα τα εξετάζουμε, αναμένοντας μία εναλλακτική λύση. Το κείμενο αυτό θα επιδοθεί και στην Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Διεύθυνση.  
 
Οι λόγοι που διαφωνούμε με την διενέργεια των τεστ είναι οι εξής: 
 
Α. Δεν αναπαυόμαστε καθόλου με το γεγονός ότι μετατρέπουμε το σπιτικό μας ιατρικό-διαγνωστικό κέντρο, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών μας και ημών, και την ζημία τού περιβάλλοντος. Σέ άρθρο τής «Καθημερινής» (16.05.2021) σημειώνεται: «Είναι ενδεικτικό ότι στο φύλλο οδηγιών που συνοδεύει το self-test, αναγράφεται με εξαιρετικά μικρά γράμματα και στο τέλος του κειμένου: «Απορρίψτε όλα τα δείγματα και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ως βιολογικά επικίνδυνα απόβλητα»!» (βλ. https://www.kathimerini.gr/society/561365566/epikindyna-ta-apovlita-ton-self-tests/ ) 
 
Στο πρωτότυπο φυλλάδιο αναφέρεται ότι το τεστ παρασκευάστηκε έτσι ώστε να διενεργείται σε εργαστήριο ή με την παρουσία υγειονομικού προσωπικού (βλ. επίσημη ιστοσελίδα τής εταιρίας Roche). Επίσης, σας μεταφέρουμε μεταφρασμένες από το πρωτότυπο φυλλάδιο οδηγιών κάποιες από τις «προφυλάξεις και προειδοποιήσεις» για το τεστ (βλ.: 
 
•μπορεί να προκαλέσει αλλεργική δερματική αντίδραση •προκαλεί σοβαρό οφθαλμικό ερεθισμό •επιβλαβές στην υδρόβιο ζωή με μακροπρόθεσμες συνέπειες •αποφύγετε την απελευθέρωση στο περιβάλλον •φορέστε προστατευτικά γάντια και προστατευτικά οφθαλμών και προσώπου, και άλλα. 
 
Συμπερασματικώς, τα τεστ μπορούν να χαρακτηρισθούν δικαιολογημένως ως επικίνδυνα. 
 
Β. Είναι γνωστό ότι η αξιοπιστία των tests δεν είναι αυτή που ενδείκνυται, προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα ως προς την πορεία της τωρινής επιδημίας. Αυτό καταγράφεται και στα επίσημα έγγραφα, αλλά και αποδεικνύεται στην πράξη καθημερινώς. Εξάλλου, εάν θεωρούσε η Κυβέρνηση ότι τα tests είναι πράγματι αξιόπιστα - και μάλιστα ότι δεν υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιος να δηλώσει ψευδώς ότι το έκανε - δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να τηρούνται τα μέτρα προστασίας στο σχολείο. Ας μη λησμονούμε ότι π.χ. σε διάφορες ψυχαγωγικές τηλεοπτικές εκπομπές και σειρές δεν τηρούνται τα μέτρα, επειδή ακριβώς οι συμμετέχοντες έχουν υποβληθεί σε tests. 
 
Επ’ αυτού, ας σημειώσουμε και την ακόλουθη σκέψη: Ακολουθώντας την λογική της κυβερνήσεως για την αντιμετώπιση τής πανδημίας, καθιστάμεθα συνυπεύθυνοι στην διάδοση τού ιού χρησιμοποιώντας τέτοια τεστ, διότι, όπως είναι γνωστό τοις πάσι, αυτά δεν έχουν την μέγιστη δυνατή αξιοπιστία. Συγκεκριμένα: εάν ένα τεστ βγει εσφαλμένως, ψευδώς αρνητικό (και είναι δεκάδες οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό, π.χ. κακή χρήση, λανθασμένη ερμηνεία αποτελέσματος, ελαττωματικό προϊόν κ.ά.) ο μαθητής θα μεταβεί αμέριμνος στο σχολείο και θα μεταδώσει τον ιό. Ποιος θα ευθύνεται για αυτό; Η κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε αναξιόπιστα τέστ*. 
 
Ως εκ των ως άνω, έχουμε έντονο συνειδησιακό προβληματισμό, που συμμετέχουμε σε μία τέτοια διαδικασία, που προσφέρει συγκεχυμένα δεδομένα και οδηγεί ακόμη και σε de facto αναληθή συμπεράσματα. 
 
Συμπερασματικώς, τα τεστ είναι αναξιόπιστα, η διαδικασία προβληματική, και ως εκ τούτου ο συνειδησιακός προβληματισμός μας έντονος. 
 
Γ. Η διάγνωση - μέσω tests, εν προκειμένω - αποτελεί ιατρική πράξη (κατά τον Ιατρικό Δεοντολογικό Κώδικα· βλ. στο συνημμένο «Αντιδράσεις νομικών για τα self-tests»), επομένως είναι απαραίτητη η ελεύθερη συγκατάθεσή μας. Μέσω, όμως, Κ.Υ.Α., υποχρεωνόμαστε σέ ιατρική πράξη, πράγμα που προσκρούει στις συνταγματικώς και νομικώς (σε εθνικό και διεθνές επίπεδο) κατοχυρωμένες ελευθερίες μας.  
 
Συμπερασματικώς, η υποχρέωση σε υποβολή τεστ είναι έκνομη. 
 
Δ. Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς (και άλλοι συμπολίτες μας) που θεωρούν αναξιόπιστα και επικίνδυνα τα τεστ, αλλά (για την ώρα ίσως) δεν δηλώνουν ευθέως την απαρέσκειά τους σε αυτά. Κάποιοι εκπαιδευτικοί και γονείς προσέφυγαν στο Σ.τ.Ε. για να μη υποχρεώνονται να τα κάνουν. Κάποιοι γονείς ανά την Ελλάδα εδήλωσαν ευθέως ότι δεν θέλουν να κάνουν τα τεστ (ούτε να φορούν μάσκες τα παιδιά τους) και δεν έστειλαν τα παιδιά τους στο σχολείο. 
 
Ε. Δεν μάς βρίσκει συμφώνους να καταχωρίζουμε τα αποτελέσματα των tests σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Προτιμούμε μια απλή χειρόγραφη δήλωση (άνευ καταχωρίσεως στην ηλ. πλατφόρμα). 
 
ΣΤ. Θεωρούμε ότι είναι ψυχοφθόρο για τα παιδιά μας και αντιπαιδαγωγικό το γεγονός ότι γίνονται αρκετές αναφορές στις τάξεις για το θέμα της πανδημίας, δημιουργώντας έτσι μία ατμόσφαιρα η οποία δεν θυμίζει το πνεύμα χαράς και υγιούς ελευθερίας, που θα έπρεπε να χαρακτηρίζει κάθε σχολείο. Παρατηρήσεις για τις μάσκες και τις αποστάσεις, αναφορές σε κρούσματα και θανάτους, ανακρίβειες και άστοχες απόψεις γύρω από την επιδημία, από φέτος αναφορές ή ίσως και παροτρύνσεις για εμβολιασμό, συνθέτουν ένα κλίμα που δεν θέλουμε να βιώνουν τα παιδιά μας, καθώς πιστεύουμε (αφού το διαπιστώσαμε και στην προηγουμένη σχολική χρονιά) ότι επηρεάζονται αρνητικώς.  
 
Συμπερασματικώς, τα παιδιά μας θεωρούμε (και το βιώνουμε) ότι επηρεάζονται αρνητικώς από το κλίμα που επικρατεί στις σχολικές αίθουσες, και σας παρακαλούμε να κάνετε το παν ώστε να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα.
 
Ζ. Θεωρούμε παράδοξο το να υποχρεώνονται να υποβάλλονται τα παιδιά μας σε τεστ (ενώ μάλιστα υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες να μεταδώσουν τον κορωνοϊό) και απο την άλλη οι εμβολιασθέντες εκπαιδευτικοί (αναφερόμαστε μόνο σε εκπαιδευτικούς καθώς δεν υπάρχουν εμβολιασθέντα παιδιά στο δημοτικό, αφού δεν έχει ανοίξει η «πλατφόρμα» για παιδιά κάτω των δώδεκα ετών) να μη υποβάλλονται, καθ’ ην στιγμήν είναι γνωστό πλέον ότι μεταδίδουν τον ιό και αυτοί (και επιπροσθέτως νοσούν και διασωληνώνονται και καταλήγουν).  
 
Η. Αφήσαμε για τελευταίο, καίτοι σημαντικό, το θέμα των μασκών. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν αντικρουόμενες μελέτες και έρευνες, με κάποιες όμως από αυτές να τις παρουσιάζουν ως επικίνδυνες για την ψυχοσωματική υγεία μας. Από επιστολή συναδέλφων σας εκπαιδευτικών (βλ. https://dimobio.gr/?p=1360 ): «έχουμε ενημερωθεί για την πρώτη ευρεία μελέτη σχετικά με τις δυσμενείς επιδράσεις που προκαλούν οι μάσκες στα παιδιά (https://www.eyewideopen.org/?p=1154) και για τις μελέτες του Stanford, του CDC και γερμανικών ιδρυμάτων ότι οι μάσκες είναι αναποτελεσματικές ενάντια στις λοιμώξεις και επιβλαβείς για την υγεία 
 
Εξ αρχής είμασταν ενάντιοι στην χρήση τους εξαιτίας των, έστω πιθανών, κινδύνων που αυτές εγκυμονούν, αλλά και με δεδομένο ότι σε πολλές ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου δεν τις χρησιμοποίησαν στα σχολεία την περασμένη σχολική χρονιά (βλ. άρθρο σχετικά με διάφορες ευρωπαϊκές χώρες: 
 
Συμπερασματικώς, οι μάσκες είναι, έστω πιθανώς, επικίνδυνες και η ορθή χρήση τους από παιδιά (προκειμένου το μέτρο να φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα) μάλλον ανέφικτη.  
 
Θα θέλαμε, τέλος, να γνωρίζετε, ότι η αντίρρησή μας για τα ακατάλληλα αντορθόδοξα βιβλία των θρησκευτικών παραμένει. Εκφράζουμε, επίσης, και την αντίρρησή μας για το νέο μάθημα της «σεξουαλικής αγωγής», ευχόμενοι να το αγνοήσετε, χρώμενοι την, τρόπον τινά, ημι-αυτονομία σας στο διδακτικό σας έργο.  
 
Παρακαλούμε πολύ, θα θέλαμε την γνώμη σας, λαμβάνοντες υπ’ όψιν σας όλα τα ανωτέρω· τις σκέψεις, ανησυχίες και ευαισθησίες μας. 
 
* Μία από τις πολλές σοβαρές αναφορές περί αναξιοπιστίας των tests: «O Φ.Σ.Α. (Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής) εξ αρχής είχε σοβαρές επιφυλάξεις για την αξιοπιστία των self test, τα οποία η κυβέρνηση ήθελε να διακινήσουμε στους πολίτες. Τα στοιχεία πλέον μας επιβεβαιώνουν ότι το 90% των θετικών self test είναι ψευδώς θετικά». https://www.naftemporiki.gr/story/1738852/fsa-diakoptetai-apo-196-i-dorean-diathesi-self-tests-stin-attiki 
 
Θ. Α.
 
(μας εστάλλει στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο)



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.