11 Οκτωβρίου 2016

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΛΕΙΑΣ). ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ.

Γράφει ο Μανουήλ Αγγελος Γιαννόπουλος

Τα σωστα ειδη μουσικης είναι ιαση ηθικη και παιδεια. Τα μουσικα σχολεια είναι ότι απεμεινε ορθιο μεχρι στιγμης στην δημοσια παιδεια. Κατά τη διάρκεια της πορειας τους, τα μουσικα σχολεία πραγματοποιησαν χιλιαδες εκδηλωσεις  συμβαλλοντας στην αναπτυξη της παιδειας και της δημόσιας πολιτιστικης εκπαιδευσης της Ελλαδος. 

Στα μουσικα Σχολεία μεσα από την Ελληνικη παραδοσιακη μουσικη, το εντεχνο ,την λεγομενη "βυζαντινη" μουσικη, δίνονται οι ευκαιρίες ανάπτυξεως ενος σωστου χαρακτηρα, για καθε μαθητή. Όλα αυτά εξαιτιας της συμμετοχης τους στα μουσικα συνολα οπως είναι οι χορωδιες και οι ορχηστρες της εντεχνης Ελληνικής μουσικης, οι χορωδιες, οι ορχηστρες παραδοσιακης μουσικης, και οι ορχηστρτες πνευστων οργανων, εγχορδων κλπ). 

Τα παιδια που πηγαινουν στο μουσικο σχολειο ειναι γεγονος ότι ωριμάζουν πιο γρηγορα και ειναι ανωτέρου πνευματικου επιπεδου. Στα μουσικα σχολεια, κινουνται όλα πιο ελευθερα, πιο δημοκρατικα, πιο ομορφα- ευχαριστα. Οι μαθητες πραγματικα ξεχωριζουν απο τους υπολοιπους, που δεν πηγαινουν στα σχολεια αυτά. Για αυτο τα  παιδια αποκτουν ηθος, παιδεια, αρμονια, ψυχικη ισσοροπια, ενώ οι ψυχες τους είναι γεματες αγαπη για τα παντα. 

Ενα ακομη πολύ σημαντικο είναι ότι στα μουσικα σχολεια, οι καθηγητές είναι συμμαχοι των παιδιων, σε αντιθεση με αρκετα αλλα σχολεια τα οποια δεν είναι μουσικα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται οχι μονον ποιοτικο και πολιτιστικο-μουσικο περιβάλλον, αλλα τα παιδια αποκτουν μια ανωτερη παιδεια. 

Τα μουσικα σχολεία αναπτύσουν το ηθος, την διανοητικη τους ικανοτητα, την δημιουργικότητα, το ταλέντο, το πολιτιστικο τους επιπεδο και την ευαισθησία των μαθητων, σε θεματα, ανθρωπιας, μεσα από τiς πολλες εκδηλώσεις μουσικης.

Δικαιωματικα μπορούμε να αναφερουμε οτι τα σχολεια αυτά δημιουργουν ανθρωπους ανωτατης ποιοτητας μεσα από την μουσικη τους παιδεια. Τα μουσικα σχολεια είναι για ολους τους μαθητες, και οχι μόνο για όσους επιθυμουν να γινουν μουσικοι, συνεχιζωντας τις σπουδες τους στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. 

Τα σωστα ειδη μουσικής οδηγουν σε υψηλές ακαδημαϊκές επιτυχιες, καθως έχει αποδειχθει ότι διεγειρουν τις περιοχες του εγκεφαλου που σχετιζονται με το διαβασμα, τα μαθηματικα και την συναισθηματική αναπτυξη. Ακομη τα σωστα ειδη μουσικης  βελτιώνουν  την μνημη. Η σωστη μουσικη συμβαλει στην κοινωνικοτητα. 

Παρα πολλα είναι τα προβληματα που αντιμετωπιζουν τα σχολεια αυτα. Καποια από τα προβληματα είναι ελλειψεις καθηγητων, οργανων, κτιριακων εγκαταστασεων κλπ. Εντουτοις γινεται παρα πολυ καλη δουλεια, από μουσικους οι οποιοι αγαπανε πολύ το αντικειμενο τους. Ατελειωτες ειναι οι ωρες σε προβες και μαθηματα εκτος σχολικου ωραριου, ώστε να παρουσιασουν το καλυτερο δυνατο αποτέλεσμα στις συναυλιες.


Στους αποφοιτους των μουσικών Σχολειων δινεται τίτλος μουσικης ειδικότητας, μετα απο εξετασεις. Οι τιτλοι σπουδων ειναι ισοτιμοι με αυτους που δινονται απο την πολιτεια σε
όλα τα μουσικα εκπαιδευτικα ιδρυματα. Όταν τελειωσει ενα παιδι το σχολειο κατοπιν εξετασεων, μπορει να παρει πτυχιο θεωρητικων Ευρωπαικης μουσικης, πτυχιο Ελληνικης παραδοσιακης μουσικής και "Βυζαντινής". Επισης δινεται πτυχιο για Ελληνικα παραδοσιακα οργανα.

Στα σχολεια αυτα μεταξυ αλλων εχουμε μαθηματα Ευρωπαϊκής και "Βυζαντινης" Μουσικης, οι μαθητες διδασκονται σε ατομικα μαθηματα και τρια μουσικά οργανα. Ένα όργανο επιλογης όπως κιθαρα, ουτι, βιολι, σαντουρι, κανονακι, κρουστα, τσελο, ακορντεον, σαξοφωνο, κλαρινετο, κλπ, καθως και δυο υποχρεωτικά οργανα επιλογης, το πιανο ως οργανο της ευρωπαικης μουσικης, και τον ταμπουρά, ως οργανο της Ελληνικης παραδοσιακης μουσικης. Επισης αναλογα την  περιοχη, αντι για ταμπουρά, διδασκεται το μαντολινο ειτε η λύρα. 

Τα χρηστα ηθη είναι το διαχρονικο "μυστικο " επιβιώσεως του εθνους μας από τα παναρχαια χρονια. Ενας από τους βασικους τροπους δημιουργιας χρηστων ηθων, είναι τα καταλληλα ειδη μουσικης. Μεσα στα παλατια της Ελληνικης (ρωμαικης) αυτοκρατοριας, στην Κωνσταντινουπολη, είχαμε σε καθημερινη βαση, σε καθορισμένες ωρες, εκκλησιαστικη μουσικη ("βυζαντινη"). 

Εξαιτιας των χρηστων ηθων, της σωστης γενικης και μουσικης παιδειας, οι προγονοι μας οι Ελληνες του μεσαιωνα, από σκλαβοι του Ρωμαικου κρατους, εγιναν διοικητες του (ρωμαικου κρατους), χωρις να χρειαστεί να πολεμησουν ουτε ένα δευτερολεπτο. Όλα αυτά διοτι ειχαν θρησκεια τον Χριστιανισμο (στην πραξη), και πολιτισμο τους αρχαιους Ελληνες φιλοσοφους, σοφιστες, ρήτορες, κλπ. Ο συνδιασμος αυτων των δυο εφερε τα χρηστα ηθη ζωης χωρις καθολου σεξουαλικη διαφθορα. Η αμοιβη ηταν η ελευθερια της Ελλαδος τον μεσαιωνα, χωρις να γινει κανενας απολυτως πολεμος. 

Ενας από τους λογους που θελουν να κλεισουν τα μουσικα σχολεια, είναι γιατι δημιουργουν ελευθερες προσωπικοτητες με κριτικη σκεψη και οχι ρομποτακια που το μονο που ξερουν ειναι να μαθαινουν παπαγαλια την ιστορια και τα αρχαια, και να υπακουν σε κάθε εντολη. Τα μουσικα σχολεια, τα συνδιαζουμε, παντοτε, με την εκμαθηση του παγκρατιου αθληματος, την γνωση της πραγματικης Ελληνικης ιστοριας, και τον εκκλησιασμο. Μονον με αυτους τους τροπους δημιουργούμε τους Ελληνες του αυριο, για να εχουμε δικαιωμα στην επιβίωση.  

Ο πατερ Γεωργιος είναι ο διευθυντης και ενας εκ των παλαιοτερων καθηγητών στο μουσικο σχολειο Βαρθολομιου (Ηλειας), κυριολετικα συγκινημένος, με πονο ψυχης μας αναφερει ότι απο το 2008 βρισκόνται οι μαθητες του μουσικου σχολειου, σε αυτά τα επικινδυνα κουτιά (κοντεινερ). Δυστυχως το νέο σχολικο έτος, τους βρηκε να συνεχιζουν σε αυτές της αθλιες συνθηκες. Οι αίθουσες (κοντέινερ) συμφωνα με τον κατασκευαστη, είναι για λειτουργική χρήση πέντε ετών, δηλαδή υπήρχε εγγυηση μέχρι το 2013. Από τότε μεχρι σήμερα μπορει να συμβεί οτιδηποτε σε βάρος της ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικων, ενώ τιθεται σοβαρο θεμα υγειας, για ολους.

Oι φθορες που εχουν υποστει οι αίθουσες του μουσικου σχολειου είναι εμφανέστατες. Επι παραδειγματι υπαρχει διάβρωση και υποχωρηση πατωματων, εισροή όμβριων υδάτων από τις στέγες κλπ). 

Οι τριτοκοσμικες συνθηκες που παρουσιάζει το μουσικο σχολείο είναι ανασταλτικός παράγοντας για τους γονείς, στο να πανε τα παιδια τους. Για την σχολικη χρονια 2016-2017, η α γυμνασίου θα εχει μονον 10 μαθητές. Αυτο είναι ενδεικτικο των συνθηκων των οποιων επικρατουν, ενώ οι κατοικοι της περιοχης, δικαιως αποκαλουν τα κοντέινερ αυτα παράγκες.  

Αγαπητοι Ελληνες ομογενεις, εσεις που εδώ και αρκετα χρονια, συμβαλετε στην δημιουργια ιερων ναων, και σχολειων, στο εξωτερικο. Επισης καποιοι από εσας στην αμερικη διαμαρτύρεστε, ότι τα χρηματα σας καποιες φορες, δεν αξιοποιούνται για τον
σκοπο τον οποιο δωθηκαν. Για αυτό σας καλω να συνδράμετε, ώστε να συνεχισει να υπαρχει ένα τοσο πολυτιμο κυτταρο πολιτισμου και παιδειας στον νομο Ηλειας. Όλα αυτά στην πιο κρισιμη ιστορικη στιγμη, από καταβολης του Ελληνικου εθνους.

Μπορειτε ειτε να κανετε δωρεα ένα κτιριο, στο μουσικο σχολειο, ειδικα τωρα που οι τιμες εχουν πεσει αρκετα, ειτε να ενοικιασετε ένα αξιοπρεπες κτιριο, για ένα διαστημα δεκα εως εικοσι χρονια, ώστε να δωσετε παραταση χρονου στην λειτουργια του μουσικού σχολειου το οποιο είναι μαθηματικα βεβαιον, ότι κατω από τέτοιες συνθηκες, την επομενη δεκαετια δεν θα υπαρχει.

Δείτε επίσης: 

Αρχαία ελληνικά για την επιβίωση του έθνους μας.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.