21 Οκτωβρίου 2014

Έρευνα σοκ: Συστηματικοί καπνιστές το 70,4% των μαθητών της Γ Λυκείου.

Καπνιστές είναι το 70,4% των μαθητών της Γ' Λυκείου, με το τσιγάρο, τον ναργιλέ και το ηλεκτρονικό τσιγάρο να κατέχουν τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις τους. 
 
Οι περισσότεροι δε από τους μισούς μαθητές που δηλώνουν συστηματικοί καπνιστές διαφωνούν με την εφαρμογή της αντικαπνιστικού νόμου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαθαίνω την Αλήθεια, Λέω Όχι στο Τσιγάρο». Τα αποτελέσματα της μελέτης που εκπονήθηκε από την CMT ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ σε δείγμα 1.802 μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια ειδικής ημερίδας στο Ζάππειο την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου, παρουσία των υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου και Υγείας, Κατερίνας Παπακώστα.
 
Η καταγραφή των στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών και μαθητριών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έδειξε ότι:
 
Το ποσοστό των μαθητών που δοκιμάζουν να καπνίσουν τσιγάρο ή άλλο είδος καπνίσματος υπερτετραπλασιάζεται μεταξύ Α' Γυμνασίου (17,1%) και Γ' Λυκείου (70,4%).
 
Μεταξύ των ηλικιών 13 και 18 ετών το ποσοστό των μαθητών που καπνίζουν οκταπλασιάζεται (5,5% και 44,1% αντίστοιχα), ενώ οι μαθητές της Γ' Λυκείου μεταβάλλονται από περιστασιακοί σε συστηματικοί καπνιστές.
 
Το τσιγάρο, ο ναργιλές και το ηλεκτρονικό τσιγάρο κατέχουν τις πρώτες θέσεις προτίμησης καπνικών ειδών στη μαθητική κοινότητα, ενώ η πρόσβαση σε αυτά είναι εύκολη τόσο εντός όσο και εκτός σπιτιού.
 
Ο βαθμός επίγνωσης της μαθητικής κοινότητας για τις καταστροφικές συνέπειες του καπνού είναι σχεδόν καθολικός αλλά μόνο στα μισά σχολεία έχουν γίνει σχετικές δράσεις αγωγής υγείας για μια ζωή «χωρίς τσιγάρο».
 
Πάνω από τους μισούς μαθητές που είναι συστηματικοί καπνιστές διαφωνούν με την εφαρμογή της απαγόρευσης του καπνίσματος σε κλειστούς δημόσιους χώρους ή ανοικτούς δημόσιους χώρους ειδικού ενδιαφέροντος.
 
Οι 9 στους 10 όμως συμφωνούν ότι είναι ανθρώπινο δικαίωμα κάθε παιδιού, εφήβου και ενήλικα να μεγαλώνει και να ζει σε ένα περιβάλλον με καθαρό αέρα, χωρίς το δηλητηριώδη καπνό του τσιγάρου ή άλλων προϊόντων καπνού.
 
Το οικογενειακό, φιλικό και σχολικό περιβάλλον είναι οι βασικότεροι παράγοντες που επιδρούν στη συμπεριφορά των μαθητών όσον αφορά στο κάπνισμα.
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.