23 Οκτωβρίου 2014
Καθηγητής της Θεολογικής ΑΠΘ λέει ασήμαντο Ραββίνο τον Ιησού, ενώ άλλος υποστηρίζει πως "οι Αγιορείτες μυρίζουν"!
Του Πρωτοπρεσβύτερου Χρήστου Τσάκαλου
"Ο Χριστιανισμός ήταν μία πίστη, η οποία διαδόθηκε από έναν Ραββίνο ασήμαντο, τον Ιησού", είπε!-Και σχολιασμός σε "παρατήρηση" πως οι "Αγορείτες μυρίζουν"!!!!!
Ζούμε σε εποχές αποκαλυπτικές. Καθημερινά ακούμε, βλέπουμε, διαβάζουμε γεγονότα, ενέργειες, πράξεις, κινήσεις, απόψεις, θέσεις, διαμαρτυρίες, εκδηλώσεις ποικίλου περιεχομένου, που καλύπτουν όλους τους τομείς της επιστημονικής, πολιτικής, κοινωνικής, πολιτιστικής, τεχνολογικής, ανθρωπιστικής, οικονομικής, εκκλησιαστικής και κάθε άλλης μορφής καθημερινής δραστηριότητος.
Σε όλα αυτά, διαπιστώνει κανείς:
- Από πολύ σοβαρά μέχρι σοβαρότατα, έως βαρυσήμαντα, αλλά και από φαιδρά μέχρι πολύ γελοία.
- Από ακριβή μέχρι πραγματικά, αλλά και από εικονικά έως φανταστικά.
- Από επιστημονικά μέχρι απολύτως τεκμηριωμένα, αλλά και από πολύ πεζά μέχρι παιδαριώδη.
- Από αληθινά μέχρι ειλικρινέστατα, αλλά και από αληθοφανή έως ψευδή.
- Από αντικειμενικά μέχρι αδιαμφισβήτητα και από υποκειμενικά έως βλακώδη.
Από όλα έχει ο μπαξές. Αφήνουμε τον αναγνώστη του παρόντος σημειώματος να κρίνει αυτός την κατάταξη σε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες των περιστατικών που αναφέρουμε.
Ο λόγος Α) για την ατυχή έκφραση του καθηγητή της Παλαιάς Διαθήκης, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, που είπε στον Ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, στις 27.12.2013 τα εξής: «Ο Χριστιανισμός ήταν μία πίστη η οποία διαδόθηκε από έναν Ραββίνο ασήμαντο, τον Ιησού. Έναν Ραββίνο ο οποίος έδρασε στην πιο ασήμαντη γωνιά της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Άμα το δει κανείς από ιστορικής πλευράς, δεν είναι τίποτε σημαντικό όλη αυτή η Χριστιανική Κίνηση: Μια προσπάθεια ερμηνείας των Εβραϊκών Γραφών από κάποιον περιθωριακό Ραββίνο στην Παλαιστίνη. Κι όμως, αυτή η Κίνηση κατάφερε να ανατρέψει μια ολόκληρη Αυτοκρατορία. Και χωρίς να υπόσχεται περισσότερα πράγματα από το Ισλάμ. Ο Ισλαμικός Παράδεισος είναι καλύτερος από τον δικό μας. Έχει πιλάφι, έχει ευχάριστες απολαύσεις και τα λοιπά!!!»
Ναι! Κύριε καθηγητά, με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σας και την ιδιότητά σας, Ραββίνος ο Χριστός για τους Ιουδαίους, όχι όμως ασήμαντος, αφού σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ιερών κειμένων, οι ίδιοι οι Ιουδαίοι εκπλήσσονται και απορούν με την διδασκαλία Του και την διδαχή Του:
1) «…Το δε παιδίον ηύξανε και εκραταιούτο πνεύματι πληρούμενον σοφίας, και χάρις Θεού ην επ’ αυτό» (ΛΟΥΚΑ 2, 40).
2) «…εξίσταντο δε πάντες οι ακούοντες αυτού επί τη συνέσει και ταις αποκρίσεσιν αυτού» (ΛΟΥΚΑ 2, 47).
3) «Και εγένετο ότε συνετέλεσεν ο Ιησούς τους λόγους τούτους, εξεπλήσσοντο οι όχλοι επί τη διδαχή αυτούˑ ην γαρ διδάσκων αυτούς ως εξουσίαν έχων, και ουχ ως οι γραμματείς» (ΜΑΤΘ. 7, 28-29).
4) «Απεκρίθησαν οι υπηρέταιˑ ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος, ως ούτος ο άνθρωπος» (ΙΩΑΝ. 7, 46).
α) Πλήρης σοφίας και χάριτος Θεού.
β) Έκσταση για την σύνεση και τις απαντήσεις Του.
γ) Έκσταση και απορία για την διδαχή Του έχοντας εξουσία.
δ) Θαυμασμός και αναγνώριση της μοναδικότητας, ως διδασκάλου.
Που, ο κύριος καθηγητής τεκμηριώνει το ασήμαντον του προσώπου και της διδασκαλίας Του, δεν το καταλαβαίνουμε.
Ο Χριστιανισμός, είπε ο κύριος καθηγητής, ήταν μία ασήμαντη κίνηση και μια απλή προσπάθεια ερμηνείας των Εβραϊκών γραφών, από κάποιον περιθωριακό Ραββίνο της Παλαιστίνης. Και ερωτούμε:
α) Είναι ερμηνεία, κύριε καθηγητά, μόνο των Εβραϊκών γραφών ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι φανέρωση-αποκάλυψη του Θεού αφού: «και ομολογουμένως μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριονˑ Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις, εκηρύχθη εν έθνεσιν, επιστεύθη εν κόσμω, ανελήφθη εν δόξη» (Α΄ ΤΙΜ. 3, 16).
β) Είναι ερμηνεία ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι εκπλήρωση; Αφού: «ως και εν τω ψαλμώ τω δευτέρω γέγραπταιˑ υιός μου ει συ, εγώ σήμερον γεγέννηκά σε» (ΠΡΑΞ. 13, 33).
γ) Είναι ερμηνεία ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι Φως, Αλήθεια, Ζωή; Αφού «,,,εγώ ειμί το φως του κόσμουˑ ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία, αλλ’ έξει το φως της ζωής» (ΙΩΑΝ. 8, 12). «…εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή…» (ΙΩΑΝ. 14, 6). «…εγώ ήλθον ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσιν…» (ΙΩΑΝ. 10, 10).
δ) Είναι ερμηνεία ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι Πάθος, Σταυρός, Ανάσταση; Δηλαδή πορεία αναγεννήσεως, αναπλάσεως και σωτηρίας του κόσμου;
Πραγματικά κύριε καθηγητά, αισθάνομαι άβολα, όταν αναγκάζομαι να κάνω αυτό, το οποίο είναι δική σας δουλειά, δική σας ευθύνη και αποστολή. Φευ! Όμως, το άλας εμωράνθη, η λυχνία ετέθη υπό το μόδιον…!
Ο τίτλος του θεολόγου, μέσα στον Ορθόδοξο Χριστιανικό χώρο δεν είναι περγαμηνές, που πιστοποιούν σπουδές, έρευνες, μετεκπαιδεύσεις και γνώσεις περί την επιστήμη της θεολογίας, αλλά κυρίως εμπειρία εν Αγίω Πνεύματι, ήθος ορθόδοξης πνευματικότητας, φωτισμός του Αγίου Πνεύματος στον διάκονο του λόγου του Θεού, ο οποίος εν ταπεινώσει και μετανοία, βιώνει το Μέγα της Ευσεβείας Μυστήριον.
Ο δε Ευάγριος ο Ποντικός προσδιορίζει τον θεολόγο με τα εξής λόγια: «Ει θεολόγος ει, προσεύξη αληθώςˑ και ει αληθώς προσεύχη, θεολόγος ει» (P.G. 79, 1180 Β).
Ελλογιμώτατε κύριε καθηγητά, επιτρέψτε μου να χαρακτηρίσω «σημείον των καιρών» την τοποθέτησή σας για το θεανδρικό Πρόσωπο του Κυρίου μας.
Σας καλούμε και σας παρακαλούμε να επανέλθετε και να ανασκευάσετε τα κακώς και κακοδόξως λεχθέντα. Η ταπείνωση είναι μεγάλη αρετή και η μετάνοια η χρυσή και βασιλική οδός σωτηρίας.
Β) Στην ίδια εκπομπή του Ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, η κυρία Κατερίνα Χουζούρη είχε προσκεκλημένο, μισή ώρα αργότερα τον γιο του μακαριστού Νίκου-Γαβριήλ Πεντζίκη, κύριο Γαβριήλ Πεντζίκη ο οποίος είπε τα εξής: «Ένας ηγούμενος Αγιορειτικής Μονής μου διηγήθηκε ένα περιστατικό. Κάποτε (ο εν λόγω ηγούμενος) διάβασε στον πατέρα μου το προσχέδιο μίας διαλέξεως για το Άγιο Όρος, την οποία του ζήτησαν. Κι ο πατέρας μου του απάντησε: “Είναι πάρα πολύ ωραίο κείμενο, αλλά πουθενά δεν λες ότι οι Αγιορείτες μυρίζουν!” Και το θυμόταν αυτό ο ηγούμενος και το χάρηκε, διότι ο πατέρας μου είχε την αίσθηση της απτής παρουσίας των Αγιορειτών, η οποία και τον ενδιέφερε περισσότερο!»
Σε ότι αφορά, την άποψη του πατέρα του κυρίου Γαβριήλ Πεντζίκη, ότι «οι Αγιορείτες μυρίζουν», απαντούμε ότι και αν αυτό συμβαίνει, είναι καλύτερα να μυρίζει από απλυσιά ο ορθόδοξος μοναχός, αλλά να ευωδιάζει η ζωή του από την Χάρη του Θεού, που του εξασφαλίζει η προσευχή, η μετάνοια και η νηστεία, παρά να μοσχοβολάει το σώμα του από υλικές αρωματικές ουσίες και να βρωμάει η ζωή του από την βρώμα της εκκοσμικεύσεως, των ανορθοδόξων απόψεων και των κακοδόξων τοποθετήσεων.
Ο γνήσιος Ορθόδοξος μοναχός που διάγει αγιοπνευματική ασκητική ζωή είναι όλος ευωδία Χριστού! Αν δεν είναι έτσι, τότε δεν είναι μοναχός και ασφαλώς μυρίζει. Δεν είμαστε υπέρ της απλυσιάς, αλλά υπέρ του μείζονος που είναι η εν Αγίω Πνεύματι ασκητική ζωή που αποπνέει αυτή.
Βρισκόμαστε σε καιρούς χαλεπούς. Το Ορθόδοξο φρόνημα των Ελλήνων, προσπαθούν κάποιοι να το αλλοιώσουν. Και αυτοί δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που είναι έξω από την Εκκλησία, που η ζημιά είναι φυσική και λογική.
Περισσότερο, δυστυχώς, αλλοιώνεται το Ορθόδοξο φρόνημα από λόγια και πράξεις ανθρώπων που βρίσκονται «εντός» της Εκκλησίας και η ζημιά είναι τότε ολέθρια. Εξάλλου μη ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτερες αιρέσεις προήλθαν από άτομα «εντός» της Εκκλησίας. Είναι μια διαπίστωση οδυνηρή, συνάμα και αληθινή. Όμως φύλακας της αληθείας είναι αυτή ταύτη η Εκκλησία.
Σαν μέλη του Σώματος του Χριστού της Εκκλησίας που είμαστε οφείλουμε να ξυπνήσουμε από τον λήθαργο, που εντέχνως και σκοπίμως μας έχουν επιβάλλει, να ενεργοποιήσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις και να αντιδράσουμε στα σχέδια αυτών, που επιβουλεύονται και παραποιούν τον Ορθόδοξο Χριστιανικό λόγο. Είναι επιτακτική ανάγκη να διαφυλάξουμε την Ορθόδοξη πίστη μας και να την παραδώσουμε ανόθευτη στις επόμενες γενεές. Αυτό και μόνο αυτό είναι το κίνητρό μας.
agioritikovima.gr
το είδαμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
"Ο Χριστιανισμός ήταν μία πίστη, η οποία διαδόθηκε από έναν Ραββίνο ασήμαντο, τον Ιησού", είπε!-Και σχολιασμός σε "παρατήρηση" πως οι "Αγορείτες μυρίζουν"!!!!!
Ζούμε σε εποχές αποκαλυπτικές. Καθημερινά ακούμε, βλέπουμε, διαβάζουμε γεγονότα, ενέργειες, πράξεις, κινήσεις, απόψεις, θέσεις, διαμαρτυρίες, εκδηλώσεις ποικίλου περιεχομένου, που καλύπτουν όλους τους τομείς της επιστημονικής, πολιτικής, κοινωνικής, πολιτιστικής, τεχνολογικής, ανθρωπιστικής, οικονομικής, εκκλησιαστικής και κάθε άλλης μορφής καθημερινής δραστηριότητος.
Σε όλα αυτά, διαπιστώνει κανείς:
- Από πολύ σοβαρά μέχρι σοβαρότατα, έως βαρυσήμαντα, αλλά και από φαιδρά μέχρι πολύ γελοία.
- Από ακριβή μέχρι πραγματικά, αλλά και από εικονικά έως φανταστικά.
- Από επιστημονικά μέχρι απολύτως τεκμηριωμένα, αλλά και από πολύ πεζά μέχρι παιδαριώδη.
- Από αληθινά μέχρι ειλικρινέστατα, αλλά και από αληθοφανή έως ψευδή.
- Από αντικειμενικά μέχρι αδιαμφισβήτητα και από υποκειμενικά έως βλακώδη.
Από όλα έχει ο μπαξές. Αφήνουμε τον αναγνώστη του παρόντος σημειώματος να κρίνει αυτός την κατάταξη σε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες των περιστατικών που αναφέρουμε.
Ο λόγος Α) για την ατυχή έκφραση του καθηγητή της Παλαιάς Διαθήκης, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, που είπε στον Ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, στις 27.12.2013 τα εξής: «Ο Χριστιανισμός ήταν μία πίστη η οποία διαδόθηκε από έναν Ραββίνο ασήμαντο, τον Ιησού. Έναν Ραββίνο ο οποίος έδρασε στην πιο ασήμαντη γωνιά της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Άμα το δει κανείς από ιστορικής πλευράς, δεν είναι τίποτε σημαντικό όλη αυτή η Χριστιανική Κίνηση: Μια προσπάθεια ερμηνείας των Εβραϊκών Γραφών από κάποιον περιθωριακό Ραββίνο στην Παλαιστίνη. Κι όμως, αυτή η Κίνηση κατάφερε να ανατρέψει μια ολόκληρη Αυτοκρατορία. Και χωρίς να υπόσχεται περισσότερα πράγματα από το Ισλάμ. Ο Ισλαμικός Παράδεισος είναι καλύτερος από τον δικό μας. Έχει πιλάφι, έχει ευχάριστες απολαύσεις και τα λοιπά!!!»
Ναι! Κύριε καθηγητά, με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σας και την ιδιότητά σας, Ραββίνος ο Χριστός για τους Ιουδαίους, όχι όμως ασήμαντος, αφού σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ιερών κειμένων, οι ίδιοι οι Ιουδαίοι εκπλήσσονται και απορούν με την διδασκαλία Του και την διδαχή Του:
1) «…Το δε παιδίον ηύξανε και εκραταιούτο πνεύματι πληρούμενον σοφίας, και χάρις Θεού ην επ’ αυτό» (ΛΟΥΚΑ 2, 40).
2) «…εξίσταντο δε πάντες οι ακούοντες αυτού επί τη συνέσει και ταις αποκρίσεσιν αυτού» (ΛΟΥΚΑ 2, 47).
3) «Και εγένετο ότε συνετέλεσεν ο Ιησούς τους λόγους τούτους, εξεπλήσσοντο οι όχλοι επί τη διδαχή αυτούˑ ην γαρ διδάσκων αυτούς ως εξουσίαν έχων, και ουχ ως οι γραμματείς» (ΜΑΤΘ. 7, 28-29).
4) «Απεκρίθησαν οι υπηρέταιˑ ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος, ως ούτος ο άνθρωπος» (ΙΩΑΝ. 7, 46).
α) Πλήρης σοφίας και χάριτος Θεού.
β) Έκσταση για την σύνεση και τις απαντήσεις Του.
γ) Έκσταση και απορία για την διδαχή Του έχοντας εξουσία.
δ) Θαυμασμός και αναγνώριση της μοναδικότητας, ως διδασκάλου.
Που, ο κύριος καθηγητής τεκμηριώνει το ασήμαντον του προσώπου και της διδασκαλίας Του, δεν το καταλαβαίνουμε.
Ο Χριστιανισμός, είπε ο κύριος καθηγητής, ήταν μία ασήμαντη κίνηση και μια απλή προσπάθεια ερμηνείας των Εβραϊκών γραφών, από κάποιον περιθωριακό Ραββίνο της Παλαιστίνης. Και ερωτούμε:
α) Είναι ερμηνεία, κύριε καθηγητά, μόνο των Εβραϊκών γραφών ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι φανέρωση-αποκάλυψη του Θεού αφού: «και ομολογουμένως μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριονˑ Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις, εκηρύχθη εν έθνεσιν, επιστεύθη εν κόσμω, ανελήφθη εν δόξη» (Α΄ ΤΙΜ. 3, 16).
β) Είναι ερμηνεία ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι εκπλήρωση; Αφού: «ως και εν τω ψαλμώ τω δευτέρω γέγραπταιˑ υιός μου ει συ, εγώ σήμερον γεγέννηκά σε» (ΠΡΑΞ. 13, 33).
γ) Είναι ερμηνεία ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι Φως, Αλήθεια, Ζωή; Αφού «,,,εγώ ειμί το φως του κόσμουˑ ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία, αλλ’ έξει το φως της ζωής» (ΙΩΑΝ. 8, 12). «…εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή…» (ΙΩΑΝ. 14, 6). «…εγώ ήλθον ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσιν…» (ΙΩΑΝ. 10, 10).
δ) Είναι ερμηνεία ο Χριστός και ο Χριστιανισμός και όχι Πάθος, Σταυρός, Ανάσταση; Δηλαδή πορεία αναγεννήσεως, αναπλάσεως και σωτηρίας του κόσμου;
Πραγματικά κύριε καθηγητά, αισθάνομαι άβολα, όταν αναγκάζομαι να κάνω αυτό, το οποίο είναι δική σας δουλειά, δική σας ευθύνη και αποστολή. Φευ! Όμως, το άλας εμωράνθη, η λυχνία ετέθη υπό το μόδιον…!
Ο τίτλος του θεολόγου, μέσα στον Ορθόδοξο Χριστιανικό χώρο δεν είναι περγαμηνές, που πιστοποιούν σπουδές, έρευνες, μετεκπαιδεύσεις και γνώσεις περί την επιστήμη της θεολογίας, αλλά κυρίως εμπειρία εν Αγίω Πνεύματι, ήθος ορθόδοξης πνευματικότητας, φωτισμός του Αγίου Πνεύματος στον διάκονο του λόγου του Θεού, ο οποίος εν ταπεινώσει και μετανοία, βιώνει το Μέγα της Ευσεβείας Μυστήριον.
Ο δε Ευάγριος ο Ποντικός προσδιορίζει τον θεολόγο με τα εξής λόγια: «Ει θεολόγος ει, προσεύξη αληθώςˑ και ει αληθώς προσεύχη, θεολόγος ει» (P.G. 79, 1180 Β).
Ελλογιμώτατε κύριε καθηγητά, επιτρέψτε μου να χαρακτηρίσω «σημείον των καιρών» την τοποθέτησή σας για το θεανδρικό Πρόσωπο του Κυρίου μας.
Σας καλούμε και σας παρακαλούμε να επανέλθετε και να ανασκευάσετε τα κακώς και κακοδόξως λεχθέντα. Η ταπείνωση είναι μεγάλη αρετή και η μετάνοια η χρυσή και βασιλική οδός σωτηρίας.
Β) Στην ίδια εκπομπή του Ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, η κυρία Κατερίνα Χουζούρη είχε προσκεκλημένο, μισή ώρα αργότερα τον γιο του μακαριστού Νίκου-Γαβριήλ Πεντζίκη, κύριο Γαβριήλ Πεντζίκη ο οποίος είπε τα εξής: «Ένας ηγούμενος Αγιορειτικής Μονής μου διηγήθηκε ένα περιστατικό. Κάποτε (ο εν λόγω ηγούμενος) διάβασε στον πατέρα μου το προσχέδιο μίας διαλέξεως για το Άγιο Όρος, την οποία του ζήτησαν. Κι ο πατέρας μου του απάντησε: “Είναι πάρα πολύ ωραίο κείμενο, αλλά πουθενά δεν λες ότι οι Αγιορείτες μυρίζουν!” Και το θυμόταν αυτό ο ηγούμενος και το χάρηκε, διότι ο πατέρας μου είχε την αίσθηση της απτής παρουσίας των Αγιορειτών, η οποία και τον ενδιέφερε περισσότερο!»
Σε ότι αφορά, την άποψη του πατέρα του κυρίου Γαβριήλ Πεντζίκη, ότι «οι Αγιορείτες μυρίζουν», απαντούμε ότι και αν αυτό συμβαίνει, είναι καλύτερα να μυρίζει από απλυσιά ο ορθόδοξος μοναχός, αλλά να ευωδιάζει η ζωή του από την Χάρη του Θεού, που του εξασφαλίζει η προσευχή, η μετάνοια και η νηστεία, παρά να μοσχοβολάει το σώμα του από υλικές αρωματικές ουσίες και να βρωμάει η ζωή του από την βρώμα της εκκοσμικεύσεως, των ανορθοδόξων απόψεων και των κακοδόξων τοποθετήσεων.
Ο γνήσιος Ορθόδοξος μοναχός που διάγει αγιοπνευματική ασκητική ζωή είναι όλος ευωδία Χριστού! Αν δεν είναι έτσι, τότε δεν είναι μοναχός και ασφαλώς μυρίζει. Δεν είμαστε υπέρ της απλυσιάς, αλλά υπέρ του μείζονος που είναι η εν Αγίω Πνεύματι ασκητική ζωή που αποπνέει αυτή.
Βρισκόμαστε σε καιρούς χαλεπούς. Το Ορθόδοξο φρόνημα των Ελλήνων, προσπαθούν κάποιοι να το αλλοιώσουν. Και αυτοί δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που είναι έξω από την Εκκλησία, που η ζημιά είναι φυσική και λογική.
Περισσότερο, δυστυχώς, αλλοιώνεται το Ορθόδοξο φρόνημα από λόγια και πράξεις ανθρώπων που βρίσκονται «εντός» της Εκκλησίας και η ζημιά είναι τότε ολέθρια. Εξάλλου μη ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτερες αιρέσεις προήλθαν από άτομα «εντός» της Εκκλησίας. Είναι μια διαπίστωση οδυνηρή, συνάμα και αληθινή. Όμως φύλακας της αληθείας είναι αυτή ταύτη η Εκκλησία.
Σαν μέλη του Σώματος του Χριστού της Εκκλησίας που είμαστε οφείλουμε να ξυπνήσουμε από τον λήθαργο, που εντέχνως και σκοπίμως μας έχουν επιβάλλει, να ενεργοποιήσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις και να αντιδράσουμε στα σχέδια αυτών, που επιβουλεύονται και παραποιούν τον Ορθόδοξο Χριστιανικό λόγο. Είναι επιτακτική ανάγκη να διαφυλάξουμε την Ορθόδοξη πίστη μας και να την παραδώσουμε ανόθευτη στις επόμενες γενεές. Αυτό και μόνο αυτό είναι το κίνητρό μας.
agioritikovima.gr
το είδαμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Ιστορικά θεματα,
Λόγος Ορθοδοξίας,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου