28 Νοεμβρίου 2022

ΚΑΝΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Κατά τις πρόσφατες δεκαετίες γινόμαστε μάρτυρες αήθους προβολής εκ μέρους των τηλεοπτικών σταθμών όλων των αθλιοτήτων της κοινωνίας μας. Τα δελτία ειδήσεων έχουν μετατραπεί σε δελτία προβολής εγκληματικών πράξεων. Οι τηλεθεατές έχοντες εθιστεί στη θέαση ακόμη και προγραμμάτων σαβούρας, κατά γενική ομολογία, βρίσκουν στη συνέχεια αντικείμενο συζήτησης στις παρέες τους, όπως οι τηλεοπτικοί σταθμοί προηγουμένως αντικείμενο προβολής, που θα κρατήσει τον λαό μακριά από τα ογκούμενα προβλήματά του. Στη γειτονική μας Τουρκία το σύστημα εξουσίας ασχολείται σε καθημερινή βάση με τη χώρα μας, η οποία δεν αποδέχεται τη «δίκαιη» μοιρασιά του Αιγαίου! Στη χώρα μας το σύστημα εξουσίας, στην υπηρεσία του οποίου βρίσκονται οι τηλεοπτικοί σταθμοί των εγχωρίων πλουτοκρατών, ανακουφίζεται σημαντικά με την καθήλωση του λαού στο άθλιο επίπεδο εκπομπών και ειδήσεων.
 
Κάποιοι δημοσιογράφοι, άκρως εξειδικευμένοι στην προβολή κάθε αθλιότητας, αναλαμβάνουν ρόλο εισαγγελέως και ως αδιάβλητοι οι ίδιοι επιτίθενται λάβροι κατά φερομένων ως δραστών αξιοποίνων πράξεων παρουσιάζοντας λεπτομέρειες ανατριχιαστικές επιδιώκοντας πρωτίστως την αποκλειστικότητα (δοξάστε με) και την αύξηση της τηλεθέασης! Είναι σύνηθες να προχωρούν σε καταδικαστική απόφαση, ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της προανάκρισης. Αγνοούν την πολύ γνωστή ρήση των νομικών «ο εγκαλούμενος είναι αθώος μέχρι την απόδειξη του αντιθέτου».  
 
Στα δελτία ειδήσεων, ακόμη και των κρατικών σταθμών, έχει θρονιαστεί πλέον το έγκλημα της ημέρας. Τον τελευταίο καιρό κυρίαρχη θέση κατέχουν οι συζυγοκτονίες με θύμα βέβαια αποκλειστικά γυναίκες. Είναι φαινόμενο το οποίο έχει ενταθεί σ’ όλη την έκταση της ηπείρου μας. Και πολύ υποκριτικά καλούνται κατά καιρούς οι γυναίκες, θύματα καθημερινής βίας συζύγου ή συντρόφου, να απευθυνθούν στους «σωτήρες» τους, οι οποίοι καυχώνται για τη λειτουργία δομών βραχύβιας φιλοξενίας. Χορηγοί επικοινωνίας (δεν πιστεύω να ζητούν αμοιβή) οι τηλεοπτικοί σταθμοί, οι σε καθημερινή βάση προαγωγοί στο έγκλημα! Τί θα γίνουν, μεταγενέστερα, τα θύματα της κακοποίησης, ιδιαίτερα αν η υφιστάμενη τη συνεχή βία γυναίκα έχει ανήλικα τέκνα, είναι εκτός του κύκλου ενδιαφερόντων ενός κράτους, το οποίο κατεδαφίζει με εκπληκτικά έντονο ρυθμό την φροντίδα για τα αδύναμα μέλη της κοινωνίας.  
 
Επί μήνες τώρα τηλεοπτικοί σταθμοί αναλύουν σε βάθος την περίπτωση παιδοκτόνου μητέρας. Εξαιρετικά σπάνιο βέβαια το φαινόμενο, με το οποίο επαναλαμβάνεται η πράξη της μυθικής Μήδειας. Αναλογίστηκαν άραγε εκείνοι, που θυσιάζουν τη φερόμενη ως δράστρια στον βωμό της τηλεθέασης, αν πρόκειται για διαταραγμένη προσωπικότητα ή αν κινήθηκε από φοβερό πάθος εκδίκησης; Το δεύτερο είναι που πρέπει να μας απασχολεί σε κάθε εγκληματική ενέργεια. Ως πού δηλαδή μπορεί να μας οδηγήσει το πάθος, που μας κυρίευσε. Αλλά αυτό είναι το μόνο που δεν αναλύεται. Τι θα κάνουμε χωρίς υποταγή στα πάθη μας; Δεν θα υπάρχουν «ενδιαφέροντα» συμβάντα, να προβάλουμε! Όταν η Δικαιοσύνη αποφανθεί, η «ηρωίδα» πιθανόν να διαβιώσει κατά το υπόλοιπο του βίου της σε κάποιο κελί και τα αρπακτικά θα αναζητήσουν νέο θύμα.  
 
Στον καιρό μας πληθαίνουν και τα σκάνδαλα βιασμών και παιδεραστίας. Και ενώ οι κύριοι εκμαυλιστές του κοινωνικού σώματος, μέχρι πρότινος (η νέα γενιά προτιμά το διαδίκτυο) ήταν οι τηλεοπτικοί σταθμοί με τα άθλια προγράμματα, οι δημοσιογράφοι τους ενδύονται τον μανδύα του βικτωριανού πουριτανισμού, προκειμένου να καταδικάσουν νέο σκάνδαλο. Σε μια κοινωνία, στην οποία όλα πλέον επιτρέπονται, καθώς έχουν καταρρεύσει και οι τελευταίοι ηθικοί φραγμοί, στοχοποιείται εκείνος, που διαφέρει από το πλήθος των άλλων παραβατών κατά το ότι δεν κατάφερε να αποκρύψει τις πράξεις του. Βέβαια υπάρχουν και κάποιοι «ισχυροί», που καταφέρνουν να «δικαιωθούν»!  
 
Άφθονη τροφή στους σταθμούς έδωσε πρόσφατα η καταγγελία υπευθύνων δομής φιλοξενίας παιδιών, στην οποία προΐσταται ιερέας. Δεν σπεύδω να τοποθετηθώ επί του θέματος, καθώς ακόμη διενεργούνται ανακρίσεις. Είναι όμως πασιφανές ότι κατέστη θέμα ευρύτατης δημοσιότητας, επειδή στο «σκάνδαλο» εμπλέκεται ιερέας. Το αντιχριστιανικό πνεύμα κυριαρχεί στα μέσα ενημέρωσης και η εμπλοκή κληρικών σε σκάνδαλα είναι εξαιρετική τροφή για τα όρνεα! Ουδείς σχολίασε, ούτε η αντιπολίτευση, το ότι στο διοικητικό συμβούλιο της δομής τοποθετήθηκε από την κυβέρνηση πρόσωπο του κύκλου του πρωθυπουργού, για το οποίο και το περιβάλλον του έχουν αναρτηθεί διάφορα όχι εγκωμιαστικά στο διαδίκτυο.
 
Αληθή ή ψευδή; Είναι θέμα των αρμοδίων να ελέγξουν. Αξιοσημείωτη πάντως είναι η στροφή του ενδιαφέροντος από την κακοποίηση των παιδιών με ποικίλους τρόπους στη διαχείριση των οικονομικών! Μήπως βρισκόμαστε στην αρχή εφαρμογής σχεδίου επιχείρησης κατά δομών κοινωνικής πρόνοιας εν γένει; Γιατί αυτές, ενώ δέχονταν επιχορηγήσεις δεν ελέγχονταν, όπως συμβαίνει με κάθε φιλανθρωπικό σύλλογο μικρής ακτίνας δράσης; Πάντως η οικονομική εξάρτηση δομών πρόνοιας, μονών και εκκλησιαστικών ιδρυμάτων από το Κράτος ή άλλους χρηματοδοτικούς φορείς (Ε.Ε.), που, ενδεχομένως ζητούν ανταλλάγματα, έχει και τις κακές συνέπειες. Βέβαιο είναι ότι, ανεξάρτητα από την έκβαση της συγκεκριμένης υπόθεσης, θα μειωθούν σημαντικά οι δωρεές προς δομές και ιδρύματα, καθώς έχει ενταθεί στο έπακρο η επιφυλακτικότητα ανθρώπων, που ακόμη έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν για τον πάσχοντα συνάνθρωπό μας.  
 
Ότι η κοινωνία μας νοσεί, γίνεται πλήρως αποδεκτό από όσους διαθέτουν ακόμη στοιχειώδη φρόνηση. Περί του αντιθέτου μας διαβεβαιώνουν οι δημαγωγοί και όσοι επωφελούνται από την κατάντια μας, έμποροι ναρκωτικών, προαγωγοί και εν γένει άνθρωποι του υποκόσμου. Το ερώτημα που αποφεύγουμε να θέσουμε είναι: Τί φταίει για την κατάντια μας; Είναι λιγότερο οδυνηρό από το ερώτημα: Ποιος φταίει; Το ερώτημα αυτό μας θέτει ενώπιον των προσωπικών μας ευθυνών, τις οποίες επιδιώκουμε με κάθε τρόπο να απεμπολήσουμε! Η γραφική ρήση «πολλά πταίομεν άπαντες» είναι αρκούντως ενοχλητική. Η επίρριψη της ευθύνης στην «απρόσωπη» κοινωνία ή στους άλλους είναι αρκούντως ανακουφιστική, καθώς οδηγεί στην αυτοδικαίωσή μας.  
 
Δεν υπάρχουν καλά νέα να προβληθούν; Ασφαλώς και υπάρχουν. Προέρχονται από τον κόσμο του καθημερινού μόχθου, που διατηρεί συγκινητική εντιμότητα. Από τον κόσμο της σπουδάζουσας νεολαίας, εκπρόσωποι της οποίας διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς. Από τους επιστήμονές μας που διαπρέπουν στο εσωτερικό και, κυρίως, στο εξωτερικό. Αλλά το τηλεθεάμον κοινό πρέπει να καθηλώνεται καθημερινά βλέποντας και ακούγοντας για εγκλήματα, βιασμούς και ληστείες. Έτσι στο τέλος θα πεισθεί ότι αυτά δεν είναι εκδηλώσεις παθογένειας της κοινωνίας μας, αλλά φυσιολογικές υπό τις διαμορφωθείσες συνθήκες.
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.