27 Νοεμβρίου 2022

Τα αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές δεν είναι τίποτα μπροστά σε όσα έρχονται

Οι χώρες που λανσάρισαν τα αντικλεπτικά στους κύριους στόχους των κλεφτών των μάρκετ, έχουν εξελίξει το παιχνίδι σε βαθμό που ανησυχεί πολύ. 
 
Φωτογραφία με τα αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές από ράφι ελληνικού σούπερ μάρκετ, σόκαρε πολλούς και έγινε viral, πριν δηλώσει ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης πως “είναι κάτι που γίνεται σε όλη την Ευρώπη”.
 
Πρόσθεσε και ότι “είναι φυσιολογικό κάποιες αλυσίδες να θέλουν να προστατεύσουν την περιουσία τους, αυτό όμως, δεν είναι ο κανόνας στην Ελλάδα”.  
Σήμερα.
 
Γιατί και σε άλλες χώρες έμποροι ξεκίνησαν ταπεινά (με αντικλεπτικά σε κάποια προϊόντα) και σήμερα έχουν από ράφια που επιτρέπουν να πάρεις μόνο ένα προϊόν,
security boxes (κουτιά με κλειδαριά εγκατεστημένα στο ράφι ή με μεμονωμένα προϊόντα),
security stickers (αυτοκόλλητα που ενεργοποιούν τον συναγερμό παντού) έως
security cabinets: δηλαδή, τα ράφια κρύβονται πίσω από πλαστικές πόρτες, με λουκέτα.  
 
Αν κάποιος χρειάζεται κάτι, ειδοποιεί τους υπαλλήλους, μέσω ενός κουδουνιού που υπάρχει στην ‘περιοχή’. Yπάρχει και η option ξεκλειδώματος, μέσω του smartphone του εργαζομένου που πια δεν χρειάζεται να κουβαλάει -ή να ψάχνει- κάποιο κλειδί.  
 
Σύντομα θα δίνουμε προσωπικά μας στοιχεία, για να ανοίξει η κλειδαριά.
 
Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι ενημερώνουν πως σύντομα θα υπάρχουν νέα, πιο διακριτικά, αντικλεπτικά συστήματα. Πιο διακριτικοί -πχ ηλεκτρονικές συσκευές θα αχρηστεύονται.  
 
Σίγουρα θα γίνει μεγάλη χρήση της τεχνολογίας.  
 
Δηλαδή; Όπως γράφει το Forbes, θα ανοίγουμε τις κλειδαριές, δίνοντας κάποια προσωπικά μας στοιχεία. Αυτή η υπηρεσία αναπτύχθηκε από την εταιρία Indyme και θα ζητά από τους αγοραστές τον αριθμό τηλεφώνου ή το πέρασμα της προσωπικής κάρτας που έχουμε από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ή τη σάρωση του προσώπου.  
 
Όποιος δεν θέλει να κάνει κάτι από αυτά, θα περιμένει τον υπάλληλο.  
 
Κάμερες με σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα μετράει πόσα προϊόντα θα πάρουμε από την κλειδωμένη ντουλάπα ή το κλειδωμένο ράφι, πόση ώρα κρατάμε ανοιχτή την πόρτα και πόσες φορές επιστρέφουμε στο ίδιο σημείο.  
Εάν καταγραφεί ύποπτη συμπεριφορά, θα ενεργοποιείται ο συναγερμός.  
(το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκεται στη φάση των δοκιμών και αναμένεται να λανσαριστεί το 2023)  
 
Ναι, δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα ο έλεγχος των κινήσεων μας εντός των σούπερ μάρκετ (μάλλον θα γίνεται χειρότερος), καθώς δεν βοηθάει η γενικότερη οικονομική κατάσταση στην οποία ζει ο πλανήτης -με τον πληθωρισμό να έχει ‘ξεφύγει’ και τις τιμές των προϊόντων του νοικοκυριού να έχουν εκτοξευθεί.  
Και οι κάμερες δεν επαρκούν πια, ως μέτρο πρόληψης.  
 
Λιγότερα προϊόντα είναι ελεύθερα -από ό,τι κλειδωμένα
 
Στις ΗΠΑ είναι πολύ έντονο πια, το φαινόμενο των ‘κλειδωμένων κουτιών”, στα οποία βρίσκουν πια οι καταναλωτές πάρα πολλά πράγματα.  
Παίρνουν αυτό που θέλουν, το βάζουν στο καλάθι τους και στο ταμείο γίνεται η ‘απελευθέρωση’.  
Ενδεχόμενη απόπειρα κλοπής, ενεργοποιεί το συναγερμό κατά την έξοδο από το μηχάνημα -καθώς οι συσκευές που τοποθετούνται για το κλείδωμα, έχουν και αυτήν τη δυνατότητα.  
 
Παραθέτουμε το σχετικό ντοκουμέντο.
 
The thoroughly revamped loss-prevention regime at the Port Authority Duane Reade has finally created something of beauty, a sort of Jeff Koons homage. pic.twitter.com/gtlpzY2l9G
— willy (@willystaley) July 28, 2022  
 
Την ίδια τακτική χρησιμοποιούν εδώ και μήνες στη Μεγάλη Βρετανία, για το φρέσκο κρέας. Κάποια μάρκετ αδειάζουν τα ράφια με το φρέσκο κρέας και αφήνουν ενημέρωση που αναφέρει “εξαιτίας πολλών κλοπών, δεν μπορούμε πια να αφήνουμε μπριζόλες στα ράφια. Σας παρακαλούμε ζητήστε συνεργάτη μας. Ευχαριστώ. Συγγνώμη για την ταλαιπωρία”. 
 
Το φρέσκο κρέας επίσης φυλάσσεται σε ειδικά κουτιά -με ασφάλεια. REDDIT 
 
Ειρήσθω εν παρόδω, από τη Μεγάλη Βρετανία ήταν η πρώτη φωτογραφία με αντικλεπτικά συστήματα σε βρεφικές τροφές που ‘ταξίδεψε’ σε όλον τον πλανήτη και σχολιάστηκε από τους πάντες.  
 
Το Manchester Evening News ερεύνησε και έμαθε πως επρόκειτο για μια μέθοδο που εφαρμοζόταν ήδη χρόνια. Και ότι οι βρεφικές τροφές είναι το Νο1 προϊόν που κλέβουν από τα μάρκετ.  
Ακολουθούν το τυρί, το κρέας και ο καφές.
 
Don’t worry, things are great in the UK.
Security tags on £4 blocks of cheese.
It’s fine. pic.twitter.com/c8dMvycuEr
— Midwest Prole ☭ ¨̮ (@MidwestProle) July 6, 2022  
 
Τα προϊόντα υψηλής αξίας (που επίσης, είναι ψηλά στη λίστα με τις κλοπές), όπως τα αρώματα, τα aftershaves και μπουκάλια με τα αλκοολούχα ποτά, τα οποία φυλάσσονται σε security cabinets.  
 
Επιχειρήσεις που δεν ήθελαν ή δεν μπορούσαν να καλύψουν το κόστος εγκατάστασης κλειδαριών και ‘ντουλαπών ασφαλείας’, αφαίρεσαν τα επίμαχα προϊόντα από τα ράφια.  
 
Στη θέση τους τοποθέτησαν αντίγραφα από χαρτί, τα οποία παίρνουν στο καλάθι οι πελάτες και στο ταμείο τους δίνουν το πραγματικό προϊόν.  
 
Presented without comment, cuz no caption can convey the stupidity found in California grocery stores. (Alcohol on left. Tide Pods on the right in locked security cabinet) pic.twitter.com/Lb6RX2gYVL
— Victor Martinez (@DanMarz13) February 23, 2022  
 
Άλλη εναλλακτική αφορά κίτρινα stickers ασφαλείας, που ενεργοποιούν το συναγερμό, αν τυχόν περάσει το όποιο προϊόν από την έξοδο, πριν περάσει από ταμείο.
 
Έχουμε πανδημία κλοπών – και κυκλώματα λιανικού εγκλήματος
 
Στην ανάγκη που μπορεί να έχει ένα μωρό το βρεφικό γάλα (οπότε λίγες απώλειες δεν θα κάνουν τη διαφορά για τους εμπόρους, αλλά θα την κάνουν για τα βρέφη), οι Αμερικανοί καταστηματάρχες αντιπαρατάσσουν “οργανωμένο κύκλωμα λιανικού εγκλήματος” που κλέβει τα προϊόντα από τα καταστήματα και στη συνέχεια τα πουλάει -συνηθέστερα online.
(τον περασμένο Μάιο έγιναν σχετικές συλλήψεις 41 ανθρώπων, στη Νέα Υόρκη, ενώ τέσσερις μήνες νωρίτερα καταδικάστηκε στην Οκλαχόμα κύκλωμα που είχε ‘βγάλει’ 4.500.000 δολάρια κέρδη, δια αυτής της οδού.)  
 
Βέβαια, ένα ρόλο στις εξελίξεις, έπαιξε το γεγονός ότι τα περισσότερα μάρκετ δεν έχουν επαρκές προσωπικό (για να γλιτώσουν έξοδα) και αυτό γίνεται βούτυρο στο ψωμί των επιτηδείων.  
 
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εξηγούν πως δέχονται τη μικρή ‘χασούρα’, αλλά αρνούνται να δεχθούν πως ‘χάσουν’ από τα λίγα “ζωτικής σημασίας” προϊόντα που είναι και τα πιο κερδοφόρα.  
 
Τα “καυτά προϊόντα” για τους Αμερικανούς κλέφτες, είναι τα μικρότερα αντικείμενα που έχουν υψηλότερες τιμές.  
 
Αυτά και ‘κλειδώνονται’. Για να θυμούνται όλοι ποια είναι, εγκληματολόγος δημιούργησε το αρκτικόλεξο CRAVED (concealable, removable, available, valuable, enjoyable, and disposable -κρυφό, αφαιρούμενο, διαθέσιμο, πολύτιμο, ευχάριστο και μιας χρήσης).
 
Στις ΗΠΑ, η προτεραιότητα των κλεφτών είναι τα τσιγάρα.  
Ακολουθούν προϊόντα υγείας και ομορφιάς, φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή, αντισυλληπτικά, αλκοολούχα ποτά και ταινίες λεύκανσης δοντιών.
 
Προφανώς και η νέα συνθήκη έχει προκαλέσει αναστάτωση στους πελάτες των καταστημάτων λιανικής.  
 
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.