H Google είναι πρακτορείο παρακολούθησης!
Είσαι χρήστης της Google – αυτή όμως έχει την χωρίς προηγούμενο εξουσία να σε χειρίζεται… επηρεάζοντας τι βλέπεις, στοχοποιώντας σε με συγκεκριμένες διαφημίσεις και «εξαφανίζοντας» αποτελέσματα αναζήτησης, τα οποία επιθυμεί να μην δεις.
Μπορεί όμως να φθάσει μέχρι του σημείου να ελέγξει το αποτέλεσμα πολιτικών εκλογών;
Απολύτως, ναι! Απαντά ο Robert Epstein, έμπειρος ερευνητής -διδάκτωρ ψυχολογίας στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Συμπεριφορικής Έρευνας και Τεχνολογίας (AIBRT).
Ο Epstein, ψυχολόγος με σπουδές στο πανεπιστήμιο Harvard, ο οποίος ίδρυσε το Κέντρο Μελέτης Συμπεριφοράς του Cambridge, παρομοιάζει τη Google με δικτάτορα, ο οποίος έχει ασύγκριτη και χωρίς προηγούμενο εξουσία, ακριβώς επειδή βασίζεται σε τεχνικές χειραγώγησης που ποτέ άλλοτε δεν υπήρχαν στην ανθρώπινη ιστορία. Οι «δωρεάν» υπηρεσίες που προσφέρει, στην πραγματικότητα δεν είναι δωρεάν, προειδοποιεί ο Epstein. Πληρώνεις γι αυτές με αντίτιμο την ελευθερία σου!»
Του Δρ. Joseph Mercola
- Ο Epstein προειδοποιεί για την ικανότητα της Google να ελέγχει τη δημόσια πολιτική, να επηρεάζει το αποτέλεσμα εκλογών, να κάνει πλύση εγκεφάλου στα παιδιά μας
- Οι μέθοδοι της Google είναι εφήμερες, δεν αφήνουν καθόλου ίχνη, γι αυτό είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν και να αποδειχθεί η αλήθεια- ότι χρησιμοποιούν τους ανθρώπους σαν πιόνι, μας χειραγωγούν με τρόπους που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε.
- Η έρευνα του Epstein και των συνεργατών του βρήκε ότι τα «πειραγμένα» (χειραγωγούμενα) αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών της μπορούν πράγματι να μεταβάλλουν τις γνώμες αλλά και τις εκλογικές προτιμήσεις τους, μεταστρέφοντας τις τοποθετήσεις των αναποφάσιστων πολιτών-εκλογέων κατά 20-80% σε ορισμένες δημογραφικές ομάδες.
- Το κουμπί της μηχανής αναζήτησης της Google για αυτόματη συμπλήρωση (autocomplete) μπορεί να μεταστρέψει μία ‘ψαλίδα’ της τάξης του 50/50, μεταξύ αναποφάσιστων εκλογέων, σε περίπου 90/10 – όλο αυτό, εννοείται, δίχως ο κόσμος να συνειδητοποιεί ότι υφίσταται χειραγώγηση της προτίμησής του.
- Το πρώτο βήμα για να ελευθερωθούν οι χρήστες από τη δικτατορία της Google είναι να αναγνωρίσουν ότι αυτή η χειραγώγηση πράγματι συμβαίνει και το επόμενο είναι συνειδητά να την απορρίψουν, όσο το δυνατόν περισσότερο με το να προστατεύσουν την online ιδιωτικότητα τους.
Για τα εφήμερα «αόρατα» εργαλεία χειραγώγησης που χρησιμοποιεί η Google μιλά ο δρ. Epstein στο βίντεο που ακολουθεί
Στο παραπάνω βίντεο – (ο δρ. Epstein συζητά με τον Jan Jekielek που εκδίδει το The Epoch Times) – αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία κολοσσός Google έχει τη δύναμη «να λογοκρίνει περιεχόμενο, να ιχνηλατεί την κάθε ηλεκτρονική κίνησή μας, να διαλύει κοινωνίες, να αλλοιώνει τον ανθρώπινο νου, ακόμη και να ανασχεδιάζει την ανθρωπότητα…».
Η μέθοδος που χρησιμοποιεί η Google είναι «εφήμερες εμπειρίες», δηλαδή σύντομες παρεμβάσεις που εμφανίζονται για λίγο, μετά εξαφανίζονται, όπως λ.χ. προτεινόμενα video YouTube, προτάσεις αναζήτησης και θεματολογίας στη ροή της ειδησεογραφίας (newsfeed)
«Μας επηρεάζουν, μετά εξαφανίζονται, πουθενά δεν αποθηκεύονται και χάνονται» λέει ο Epstein και επισημαίνει ότι είναι η ιδανική μορφή χειραγώγησης της κοινής γνώμης. «Οι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα ότι χειραγωγούνται, πρώτον αυτό και, δεύτερον, οι αρχές δεν μπορούν να ανατρέξουν χρονικά για να βρουν τι έδινε η Google στους χρήστες να δουν, με άλλα λόγια, πώς τους χειραγωγούσε».
Ωστόσο η ομάδα του Epstein βρήκε τρόπους να ιχνηλατεί και να εντοπίζει τα αόρατα, σχεδόν υποσυνείδητης τεχνικής εργαλεία της Google, όπως είναι το SEME (Search Engine manipulation Effect– Επίδραση Χειραγώγησης της Μηχανής Αναζήτησης). Ως ειδικός στις επιστήμες συμπεριφοράς εξηγεί ότι, το SEME είναι από τις πιο ισχυρές μορφές επηρεασμού που ανακαλύφθηκαν ποτέ στον επιστημονικό αυτό τομέα: «Αφήνει τους ανθρώπους να νομίζουν ότι οι ίδιοι σκέπτονται με τον νου τους αυτό που αναζητούν, κάτι που είναι ψευδαίσθηση. Το χειρότερο, πολύ λίγοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τη χειραγώγηση στην αλλαγή προσανατολισμού των αποτελεσμάτων αναζήτησής τους. Το να βλέπεις απλώς ότι υφίσταται επηρεασμός δεν σε προστατεύει απ’ αυτόν!».
Ενδοϋπηρεσιακά e-mails της Google, που διέρρευσαν, αναφέρονται σε «εφήμερες εμπειρίες» τις οποίες η εταιρεία ανασχεδιάζει και χειρίζεται, με σκοπό να αλλάζει τον τρόπο που σκέπτονται οι άνθρωποι. Το SEME δεν είναι παρά ένα από μία ντουζίνα εργαλείων της Google, που αποκάλυψε η ομάδα Epstein και τα οποία απευθύνονται στο υποσυνείδητο των χρηστών. Άλλα παραδείγματα είναι το “search suggestion effect” (επίδραση πρότασης αναζήτησης), opinion matching effect (επίδραση άποψης), You Tube manipulation effect”(επίδραση χειραγώγησης στα βίντεο του YouTube).
Επίδραση σε εκατομμύρια ψήφους στις εκλογές του 2020
Καθώς η ομάδα του καθηγητή ερευνούσε τις πολιτικές εφήμερες παρεμβάσεις στους χρήστες, αποκαλύφθηκαν ακραίες περιπτώσεις πολιτικής χειραγώγησης, τόσο από τη Google αλλά και το YouTube, που ανήκει στην μητρική της εταιρεία Alphabet.
Λόγου χάριν εντοπίστηκε ότι τις μέρες πριν από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2020 και αυτές για τη Γερουσία, στην περιοχή της Georgia, υπήρξαν 1,5 εκατομμύριο «εφήμερες εμπειρίες» και περισσότερες από 3 εκατομμύρια ιστοσελίδες, όγκος που ήταν αρκετός να μεταβάλλει τη γνώμη τουλάχιστον 6 εκατομμυρίων ψηφοφόρων στις προεδρικές εκλογές, χωρίς να το γνωρίζουν οι ίδιοι οι άνθρωποι! Αλλά και το 2016, τα χειραγωγούμενα από τον αλγόριθμο που χρησιμοποίησε η Google αποτελέσματα αναζήτησης επηρέασαν τους αναποφάσιστους ψηφοφόρους, χαρίζοντας 2.6 -10.2 εκατομμύρια ψήφους στην τότε υποψήφια Χίλαρυ Κλίντον.
Ακόμη και η ένδειξη-υπόμνηση της Google στους χρήστες “Go Vote” για να συμμετάσχουν στις εκλογές του 2018, έδωσε σε ένα πολιτικό κόμμα 800.000-4.6 εκατομμύρια ψήφους, ισχυρίζεται ο Epstein, σε σύγκριση με το τι έλαβε το αντίπαλο κόμμα. Με άλλα λόγια αυτή η υπόμνηση δεν ήταν μια ουδέτερη δημόσια εξυπηρέτηση, αλλά μια χειραγώγηση της ψήφου των πολιτών. Η πολιτική χειραγώγηση, που αποκάλυψε για τη χρονιά εκείνη ο Epstein, μεταφράζεται σε επηρεασμό 78.2 εκατομμυρίων ψηφοφόρων προς ένα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα… Επιπλέον, επειδή οι τεχνολογίες πειθούς της Google είναι τόσο ισχυρές και πολλές εκλογικές αναμετρήσεις παγκοσμίως είναι οριακά στο 50/50, η Google μπορεί μέσα από ένα και μόνο εργαλείο αναζήτησης– αυτό της αυτόματης συμπλήρωσης (autocomplete) – να μεταστρέψει τους αναποφάσιστους ψηφοφόρους και να ανοίξει την «ψαλίδα» στο 90/10, χωρίς ο κόσμος να συνειδητοποιεί ότι έχει χειραγωγηθεί ως προς την ψήφο προτίμησής του… Έτσι η εταιρεία έχει επηρεάσει, από το 2015, το αποτέλεσμα μέχρι και του 25% των εθνικών εκλογών παγκοσμίως.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε, τονίζει ο Epstein, ότι η εταιρεία αυτή είναι ένα πρακτορείο επιτήρησης, με αξιοσημείωτες αν και κρυμμένες δυνατότητες εποπτείας και αυτή είναι μία από τις βασικές απειλές της για την κοινωνία.
Συγκεκριμένα, όπως λέει: Google Wallet, Google Drive, Google docs, YouTube – όλες αυτές είναι πλατφόρμες επιτήρησης. Με άλλα λόγια, η αξία αυτών των εργαλείων είναι ότι δίνουν περισσότερες πληροφορίες για εσένα.. Παρακολουθούν, επιτηρούν.
Παρότι βασική δουλειά της Google είναι η επιτήρηση, τα έσοδά της – που ξεπερνούν ετησίως τα 130 δισεκατομμύρια δολάρια – προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τις διαφημίσεις. Όλες οι προσωπικές πληροφορίες που εσύ, ως χρήστης, τους έχεις δώσει μέσω των διαφόρων προϊόντων τους, πωλείται στους διαφημιστές που αναζητούν ένα ειδικά στοχευμένο κοινό. Εν τω μεταξύ έχουν επίσης μία πρωτοφανή ικανότητα λογοκρισίας. Με το να σου περιορίζει ή να μπλοκάρει την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, αποφασίζει ουσιαστικά τι μπορείς και τι δεν μπορείς να δεις. Το πιο φοβερό σε τέτοιου τύπου διαδικτυακή λογοκρισία είναι: δεν γνωρίζεις αυτό που δεν γνωρίζεις. Αν ένας τύπος πληροφορίας αφαιρείται από μία αναζήτηση και εσύ δεν γνωρίζεις ότι αυτή θα έπρεπε να υπάρχει κάπου, δεν θα ξέρεις ποτέ και δεν θα την αναζητάς!
Η Google έχει επενδύσει εδώ και αρκετό καιρό σε αρχεία καταγραφής DNA και προσθέτει πληροφορίες στα προφίλ μας. Κατά τον Epstein, μάλιστα, αυτή ελέγχει το εθνικό αρχείο DNA, όμως όλα τα σχετικά με αυτό το θέμα ηλεκτρονικά άρθρα (που ο ίδιος παραθέτει στα κείμενά του – έχουν όλα εξαφανιστεί. Γι αυτό και ανησυχεί και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον, αν κανένας δεν παρέμβει να ανακόψει την εξουσία της Google..
«. Ως πατέρας πέντε παιδιών, ανησυχώ ιδιαίτερα για το μέλλον της ανθρωπότητας αν επιτραπεί στη μεγάλη αυτή εταιρεία τεχνολογίας (Big Tech) να συνεχίζει ανεμπόδιστη την πορεία της προς την παγκόσμια κυριαρχία. Τη δεκαετία του ’50, ο Βρετανός οικονομολόγος Kenneth Boulding έγραφε: «Ένας κόσμος αόρατης δικτατορίας είναι πιθανός, που θα χρησιμοποιεί ακόμα τα σχήματα της δημοκρατικής διακυβέρνησης».
Γράφω αυτή τη μελέτη γιατί πιστεύω ότι ένας τέτοιος κόσμος ήδη υπάρχει και, αν δεν δράσουμε γρήγορα και αποφασιστικά, η δύναμη που έχουν τα διευθυντικά στελέχη αυτής της εταιρίας τεχνολογίας θα εδραιωθεί τόσο αμετακίνητα που δεν θα μπορέσουμε ποτέ να τα εκδιώξουμε από τους αόρατους θρόνους τους».
Το πρώτο βήμα απεγκλωβισμού από τη δικτατορία της Google είναι να αναγνωρίσουμε ότι συμβαίνει αυτή η χειραγώγηση και συνειδητά να την αρνηθούμε για το καλό μας και για τα παιδιά μας.
Έξι συμβουλές-κλειδιά του Epstein για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων
- Απαλλαγείτε από το Gmail. Αν έχετε προσωπικό λογαριασμό Gmail, δοκιμάστε εναλλακτικά μια ανάλογη υπηρεσία, όπως λ.χ. η ProtonMail, κρυπτογραφημένων e-mails, με έδρα την Ελβετία.
- Κάνετε απεγκατάσταση του Google Chrome και χρησιμοποιήστε αντί γι αυτό τον browser Brave – διαθέσιμος για όλους τους προσωπικούς υπολογιστές και κινητές συσκευές. Μπλοκάρει τις διαφημίσεις και προστατεύει την ιδιωτική χρήση.
- Αλλάξτε Μηχανή Αναζήτησης. Δοκιμάστε την Brave μέσω του ομώνυμου browser, που δεν παραβιάζει την ιδιωτική αναζήτηση και δεν σας επιτηρεί.
- Αποφύγετε τις τηλεφωνικές συσκευές Android με λειτουργικό σύστημα Google, που παρακολουθούν ο.τι κάνετε και δεν προστατεύουν τον ιδιωτικό χώρο σας. Μπορείτε να αφαιρέσετε το λειτουργικό αυτό, αλλά θα χρειαστείτε έναν έμπειρο πληροφορικό, που θα κάνει νέο format στον σκληρό δίσκο του κινητού σας Android τηλεφώνου.
- Αποφύγετε τις «έξυπνες» οικιακές συσκευές Google Home. Αν λ.χ. έχετε στο σπίτι «έξυπνα» ηχεία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σας ακούνε εκεί που δεν το περιμένετε.
- Αποφασίστε να χρησιμοποιήσετε έναν εικονικό αντιπρόσωπο ή VPN (Virtual Private Network). Η υπηρεσία αυτή δημιουργεί μια περιοχή ασφάλειας-απομόνωσης ανάμεσα σ΄εσάς και το διαδίκτυο, «παραπλανώντας πολλές από τις εταιρείες επιτήρησης να νομίζουν ότι δεν είστε εσείς πραγματικά ο χρήστης».
[Μετάφραση: Χαρά Λιαναντωνάκη]
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου