18 Μαΐου 2022

Ο μορφωμένος νέος και όχι ο πελεκυφόρος ημιμαθής είναι ο αντιστασιακός της εποχής μας

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός
 
«Μαθαίνει κανένας τα κακουργήματα που γίνουνται σήμερα, κι ανατριχιάζει περισσότερο απ’ άλλη φορά, από την αναισθησία, από την απάθεια, από την πώρωση που έχουνε κείνοι που τα κάνουνε, σαν να είναι αληθινοί σατανάδες, και σαν να είναι ο σκοτωμός η φυσική τροφή της ψυχής τους.
 
Άλλη φορά οι φονιάδες σκοτώνανε, οι περισσότεροι, χωρίς να το θέλουνε, μέσα στη ζάλη τους. Ένα σύννεφο από θυμό ή από ζήλεια ή από πνιγμένο δίκιο, θόλωνε τα μάτια τους για μια στιγμή. Μα ύστερα σκόρπιζε αυτό το σύννεφο, τα μάτια τους καθαρίζανε, και μετανιώνανε. Πολλές φορές κλαίγανε, θέλανε να σκοτωθούνε, ντρεπόντανε τον κόσμο. Τώρα οι φονιάδες, κι οι άλλοι που κάνουνε κακές πράξεις, είναι ολότελα μαυρόψυχοι, ξεροί, παγωμένοι, αναίσθητοι σατανάδες, βουβοί και ψυχροί κακούργοι. Και τί; Μικροί και μεγάλοι, χωριάτες και σπουδαγμένοι! Ένα πράγμα φοβερό!». (Φώτης Κόντογλου, Το Αϊβαλί η πατρίδα μου»).  
 
Ποιος διαφωνεί ; Εγκλήματα ακατανόητα, πράξεις αποτροπιασμού, «μαγάρισε η Ελλάδα». Ο Κόντογλου «ανατρίχιαζε» από τους σκοτωμούς. Τώρα τα εγκλήματα κατέβηκαν βαθύτερα στην δαιμονική κλίμακα. Πώς να κατονομάσεις τους «μαυρόψυχους σατανάδες» που βιάζουν και δολοφονούν νέα παιδιά; Πώς να ερμηνευτεί η αυτοκτονία ενός ανήλικου παιδιού;  
 
Αν ανοίξεις την τηλεόραση σε ένα «κεντρικό δελτίο ειδήσεων», όπως ευφημιστικώς το ονομάζουν, έχεις την εντύπωση ότι διαβάζεις «πινάκιο» δικαστικών, ποινικών υποθέσεων. Δελτία ανακατεμένα με αίμα, θάνατο, προστυχιά, αισχροήθεια, εισπνέεις αναθυμιάσεις…βρομιά και δυσωδία. Δεν γίνεται σκέφτεσαι, το κάνουν επίτηδες, αντί να ασχολείται ο λαός με τα ασήκωτα βάρη του, ασχολείται με την περιρρέουσα παράνοια, λησμονεί τα δικά του. (Ούτε να φανταστούμε ότι αφήνουν οι γονείς τα παιδιά τους να παρακολουθούν τα ψυχοφθόρα και ρυπαρά που προβάλλονται, όχι μόνο στα αιμοχαρή δελτία, αλλά νυχθημερόν. Φροντιστήριο κακουργίας, ασυδοσίας, χυδαιότητας και ασυνειδησίας αποτελεί αυτό που λέγεται ελληνική τηλεόραση και όσοι τις κλείνουν και αποτρέπουν τα παιδιά τους από παρακολούθηση είναι πραγματικοί κηδεμόνες, γονείς του καλώς τεκνοτροφείν και όχι μόνο του τεκνογονείν).  
 
Οι αιτίες πολλές. Θα περιοριστώ μόνο σε μία. Η έλλειψη της ντροπής, της αιδούς. Θα παραθέσω ένα γεγονός από τα μεγάλα χρόνια της Παλιγγενεσίας. Να κατανοήσουμε γιατί τότε μια αγράμματη γενιά, βυθισμένη στην φρίκη της σκλαβιάς, θλιβόμενη, υστερούμενη, κακουχούμενη, ελευθέρωνε πατρίδες και γιατί σήμερα, με σχολειά και ξένες γλώσσες και μπαλέτα, με ευημερία -που στάθηκε νεκροταφείο μας-με ψυγεία που βογκούν από καλούδια, τρέμουμε και τη σκιά μας. Γιατί πολλοί, ανενδοίαστα πριν, χωρίς ίχνος μεταμέλειας και τύψεων μετά, εγκληματούν; Γιατί ακόμη και στα προαύλια δημοτικών σχολείων, ακούγονται βρόμικες και δυσώδεις λέξεις. (Η εικόνα γνωστή σε όλους. Περπατάς στον δρόμο και συναπαντιέσαι με παρέα νεαρών, γυμνασίου ή λυκείου. «Λύκοι ντυμένοι με τα φορέματα του αρνιού του Θεού»-προβατόσχημοι- που λέει και ο Μακρυγιάννης. Παρελαύνει όλο το υβρεολόγιο των καταγωγίων…).  
 
Λίγο μετά την πτώση της Τριπολιτσάς, ο Κολοκοτρώνης επιχειρεί να καταλάβει και το ισχυρό φρούριο του Ναυπλίου. Κάποια στιγμή-Γενάρης του 1822- ειδοποιείται να τραβήξει κατά την Κόρινθο, διότι οι εκεί Τούρκοι μόνο σ’ αυτόν δέχονταν να παραδοθούν. Αφήνω τον λόγο στον Φωτάκο (Φώτιο Χρυσανθόπουλο), ο οποίος στα «Απομνημονεύματα» για το ’21, διασώζει ένα συμβάν, που μου προξένησε, όπως έλεγαν παλαιότερα, «ζωηράν εντύπωση»:  
 
«Εκείθεν ο Κολοκοτρώνης και λοιποί καπεταναίοι ανεχώρησαν και επήγαιναν εις την Κόρινθον, και καθ’ οδόν ενυκτέρευσαν εις το χωρίον Αγιονόρι και εις την οικίαν του Γεωργίου Καλαρά ιατρού, ανθρώπου επισήμου και γνωστού. Εκεί ένας των στρατιωτών του Κολοκοτρώνη εζήτησεν ελιές τηγανισμένες, και επειδή η δέσποινα του σπιτιού, όπου έμεινε δεν εγνώριζε το παράξενον τούτο φαγητόν, ο στρατιώτης εμάλωσε με αυτήν, εθύμωσε και έσπασε την στάμναν με το λάδι. Ένεκα τούτου έγιναν παράπονα αφ’ εσπέρας εις τον αρχηγόν, όστις αμέσως εδιέταξε και έθεσαν τον στρατιώτην υπό φύλαξιν. Την δε επαύριο ο αρχηγός έβγαλε τον στρατιώτην εις το αλώνει το πλακωτόν κατά το διάσελον τού αυτού χωριού, και παρόντων όλων των στρατιωτών, έκαμε κύκλον και εν τω μέσω ανεγνώσθη η καταδίκη του, η οποία ήτο η εξής: να τον φτύσουν οι άλλοι στρατιώται, διότι εζήτησε ελιές τηγανισμένες. Ενώ δε εκτελείτο η απόφασις, ο καταδικασθείς στρατιώτης τόσον εταράχθη από την εντροπήν του, ώστε ελιποθύμησε και έπειτα απέθανε. Και εις την Κόρινθον μετ’ ολίγας ημέρας συνέβη ένα άλλο παρόμοιον. Απεκοιμήθησαν δύο στρατιώται εις την φυλακήν της νυκτός, τούτο μαθών ο Κολοκοτρώνης διέταξε και τους έδεσαν εις ένα μέρος και έπειτα είπεν εις τους στρατιώτας να τους φτύσουν. Ο ένας απέθανεν αμέσως εκεί, ο δε άλλος εχάθη και δεν τον είδαμεν πλέον από την ώρα εκείνην. Ιδού πως οι άνθρωποι του καιρού εκείνου εντρέποντο. (Τομ. Α΄, σελ. 224, εκδ. «Βεργίνα»).  
 
Οι άνθρωποί του καιρού εκείνου, όπως και του 1912-13, όπως και του ’40, ντρέπονταν να ντροπιαστούν και μας άφησαν πατρίδα και κάτι που μας κάνει περήφανους. Οι άνθρωποι του καιρού ετούτου, εμείς τα απολειφάδια της ιστορίας, τι θα αφήσουμε; Όχι σε τι Ελλάδα τα παιδιά μας, αλλά τι παιδιά θα αφήσουμε στην Ελλάδα είναι το κρίσιμο ερώτημα που οφείλουμε να απαντήσουμε. Βλέπαμε όλοι μας τις άθλιες σκηνές που διαδραματίζονταν στον χώρο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ντροπιαστικές για μια ολόκληρη κοινωνία. Μια δράκα αντιεξουσιαστών να καταστρέφει, ατιμώρητα, χώρους πανεπιστημιακούς. Μια επισήμανση. Η λέξη, αντιεξουσιαστές, τους περιποιεί τιμή. Όσο θα τους αποκαλούν έτσι, θα ξεφυτρώνουν αφελείς που θα επιθυμούν να ενταχθούν σ’ αυτήν την «απροσκύνητη», όπως την ονειροφαντάζονται, σέκτα. Αποτυχημένοι κηφήνες που υποδύονται τους φοιτητές είναι. Υποχείρια της αριστερόστροφης τιποτοκρατίας, που επιδεικνύουν την «γενναιότητά» τους σε ντουβάρια, αυτοκίνητα και τζαμαρίες. Ο μορφωμένος νέος και όχι ο πελεκυφόρος ημιμαθής είναι ο αντιστασιακός της εποχής μας. Το έχω ξαναγράψει!! Τι να τα κάνουμε τα υπερσύγχρονα, πέμπτης γενιάς αεροπλάνα, όταν δεν θα τα κρατούν χέρια και καρδιές ελληνικές; Τα Κογκρέσα και οι Λευκοί Οίκοι, οι σύγχρονες πύλες του άδου, μπορεί να σε χειροκροτούν, όμως ο λαός σου κυριολεκτικά σαπίζει…  
 
Αλλά αυτά είναι τα επίχειρα μιας παιδείας μίσους, παιδείας βίας, μιας παιδείας μονοσήμαντων διεκδικήσεων, δικαιωμάτων και αυτολατρείας…  
 
Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.