11 Απριλίου 2021

Προσπαθοῦν νά «φιμώσουν» κάθε φωνή Ἑλληνική

Τοῦ Μανώλη Κοττάκη
 
«Ἑλλάς ἀπ’ τοῦ ματιοῦ σου τήν ἄκρη. Ἑλλάς, σύ μοῦ χάρισες τό δάκρυ» – Διαγράφουν κάθε τί τό ἑλληνικό – Ἀπό τόν Ἐθνικό Ὕμνο ἕως τόν Εὔρυτο καί τίς λαϊκές ἐνδυμασίες τῆς Γιάννας.
 
ΤΟΛΜΗΣΕ καί ἔγραψε τραγούδι μέ τόν τίτλο ΕΛΛΑΣ 21 (ELLAS 21). Ἔγραψε γιατί συγκινήθηκε, βλέποντας τήν παρέλαση μαζί μέ τήν κορούλα της. Ἔγραψε γιατί θέλησε νά εὐχαριστήσει τήν χώρα πού τήν γέννησε. Ἔγραψε γιατί ὅπως λένε οἱ στίχοι τοῦ Σταύρου Ξενίδη, τούς ὁποίους μελοποίησε «μέ ἕνα τραγούδι πῶς νά σέ τιμήσω, μέ μιά γιορτή δέν εἶναι ἀρκετό. Τήν ἴδια σημαία ἐγώ ἀνεμίζω, καί ἐλεύθερος εὐγνώμων ζῶ». Ἔγραψε καί ἐπέλεξε ὡς φόντο (artwork) τόν πίνακα τοῦ Εὐγένιου Ντελακρουά «Ἡ Ἑλλάδα στά ἐρείπια τοῦ Μεσολογγίου». 
 
Ἀναφέρομαι στήν Μόνικα Χριστοδούλου, τήν νεαρά ἀγαπητότατη τραγουδοποιό, πού γεννήθηκε τό 1985, ἀλλά ἔκανε τό «λάθος» νά μήν ρωτήσει τούς «ἀντικειμενικούς Ἕλληνες» πρίν γράψει γιά τήν Ἑλλάδα. Καί ἀπό προχθές δέχεται ἐπιθέσεις, οἱ ὁποῖες ἔχουν λάβει μορφή διαδικτυακοῦ bullying: «Πῶς τόλμησε; Ποιόν ρώτησε;». «Μά τραγούδι “πατριωτικό”;» «Ἐμᾶς μᾶς ἄρεσε ὡς ρετρό… ἀνάλαφρη “Χατζηδακική”» «Στόν Σπανουδάκη θέλει νά μοιάσει;». Τό in.gr τοῦ γνωστοῦ …πατριώτη ἐπιχειρηματία μᾶς εἶπε ὅτι «ἡ Μόνικα ἔγινε viral γιά λάθος λόγους». Ἄν ἔνοιωθε μίας κάποιας μορφῆς …ἔξαψη θά γινόταν γιά τούς σωστούς! Ἡ free press ἐφημερίς, ἡ ὁποία σύμφωνα μέ τά Wikileaks εἶναι σέ ἀνοικτή γραμμή μέ κάποια πρεσβεία τῶν Ἀθηνῶν, ἀπέφυγε νά ἐκτεθεῖ. Μίλησε γιά «ἀνάμικτες ἀντιδράσεις» καί παρέθεσε (μαζί μέ μερικά θετικά) τά δηλητηριώδη σχόλια τῶν «ἀντικειμενικῶν Ἑλλήνων» τοῦ twitter γιά νά πλήξει τήν Μόνικα. 
 
Εἰλικρινῶς, δέν ἐντυπωσιάζομαι ἀπό τίς ἀντιδράσεις. Κάθε φορά πού προσπαθεῖ νά ἀναπνεύσει ἡ Ἑλλάς, νά πάρει μιά βαθειά ἀνάσα, τρέχουν οἱ αὐτόκλητοι νά τήν πνίξουν. Οὔτε ἡ πρώτη φορά εἶναι, οὔτε ἡ τελευταία. Τά ἴδια δέν ἔγιναν μέ τόν νεαρό γραφίστα «Εὔρυτο» τῆς Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν πού γέμισε τούς τοίχους τῶν Ἀθηνῶν μέ γκράφφιτι ξεχασμένων ἡρώων τῆς Ἐπαναστάσεως; Λιθοβολισμός, ἀπειλές, τρομοκρατία, «θά σέ βροῦμε» ἀπό τούς γνωστούς ἄγνωστους πού κάνουν καρριέρα μέ τό σύνθημα «στό διάολο ἡ οἰκογένεια, στό διάολο ἡ πατρίς ἡ Ἑλλάδα νά πεθάνει, νά ζήσουμε ἐμεῖς». Τά ἴδια δέν ὑπέστη ἡ Ἀναστασία Ζαννῆ πού πρότεινε καί ἔγινε δεκτό τό αἴτημά της νά ἑρμηνεύσει τόν ἐθνικό ὕμνο πάνω στόν ἱερό βράχο τῆς Ἀκροπόλεως; Ἔπεσαν νά τήν «φᾶνε» ὡς ἀτάλαντη οἱ κλαίουσες τῆς Ἀριστερᾶς, πού ἀπέκτησαν καί εὐαισθησία γιά τό πῶς «ἐκτελεῖται» ὁ ἐθνικός ὕμνος. 
 
Ποιές; Αὐτές πού ἄν τούς ζητήσεις νά καθίσουν προσοχή στήν ἀνάκρουσή του ἤ στήν ἔπαρση τῆς σημαίας (νά τόν τραγουδήσουν ἀποκλείεται) θά σέ κατηγορήσουν στήν καλύτερη ὡς «ἐθνικιστή», στήν χειρότερη ὡς «χουντικό». Αὐτές ἔπιασε ὁ πόνος γιά τόν Σολωμό! Μάλιστα! Ἕνα μαντήλι νά σκουπίσουν τά δάκρυά τους παρακαλῶ. Τά ἴδια δέν ἔγιναν καί μέ τήν Πρόεδρο τῆς Ἐπιτροπῆς 2021 Γιάννα Ἀγγελοπούλου; Τόλμησε καί φόρεσε σουλιώτικη φορεσιά στήν Μάνη; Ντουλαμᾶ στό Σύνταγμα; Κρητική στούς τάφους τῶν Βενιζέλων; Πῶς τῆς πέρασε ἀπό τό μυαλό; Λαϊκή ἐνδυμασία τοῦ Λυκείου Ἑλληνίδων; Ὦ! Χάθηκε μιά ἰταλική ἤ μιά γαλλική φίρμα γιά νά τιμήσει τόν Κολοκοτρώνη; Χλεύη γενική. Ὁμίλησαν οἱ μόδιστροι καί οἱ μοδίστρες. 
 
Καί βεβαίως μήν ξεχάσω καί τήν Ἐκκλησία! Διεκδίκησε ἡ Ἐκκλησία μας νά γίνει εἰδική ἀναφορά στόν ρόλο της στήν ἀποτίναξη τοῦ ὀθωμανικοῦ ζυγοῦ; Πῶς τόλμησε κάτι τέτοιο σέ καιρούς ἐκσυγχρονιστικούς; Ἡ μέν Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας διέγραψε παντελῶς τήν συμβολή της στούς ἐθνικούς ἀγῶνες κατά τήν προσφώνησή της στό ἐπίσημο δεῖπνο –γι’ αὐτό ἀπουσίασε ἐπιδεικτικῶς ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἤ ἐκπρόσωπός του– ἡ δέ κοινότης τῶν ΛΟΑΤΚΙ ἀνέλαβε νά «κατεβάσει» τήν σημαία τῆς ἐπανάστασης ἀπό τόν πίνακα τοῦ Βρυζάκη γιά τόν Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανό γιά νά ἀνεβάσει τήν ἄνευ σημασίας δική της, γιά τό συγκεκριμένο ἔργο τοὐλάχιστον. Δέν μοῦ κάνει, δέν μᾶς κάνει, τολμῶ νά πῶ, διερμηνεύοντας τά αἰσθήματα δεκάδων ἀναγνωστῶν πού μᾶς βομβαρδίζουν καθημερινά μέ ἐπιστολές, πλέον ἐντύπωση ἡ καθημερινή προσπάθεια πνιγμοῦ τῆς Ἑλλάδος. Δέν ἐξοργιζόμεθα. Συνηθίσαμε. Αὐτό πού ἐπισημαίνουμε καί θαυμάζουμε, μέρες τώρα, εἶναι πόσες χιλιάδες νέοι Ἕλληνες μαζί μέ τήν Μόνικα, τόν Εὔρυτο, τήν Ἀναστασία, τήν Γιάννα, τούς νέους μορφωμένους ἱερεῖς τῆς Ἐκκλησίας μας, σπᾶνε τήν σιωπή καί βγαίνουν μπροστά ἀντιστεκόμενοι στήν δικτατορία τῶν ἀπάτριδων. Χωρίς νά φοβοῦνται τό λιντσάρισμα μή τυχόν τούς ποῦν «ἐθνικιστές». Τό τραγούδι τῆς Μόνικα ἔγινε viral, κοντά 100.000 τό ἄκουσαν σέ τρεῖς μέρες μόνο στό youtube. Γιατί σημασία δέν ἔχει ὁ «Ρυθμός» πού ἐπιλέγεις γιά τήν Ἑλλάδα, ἀλλά νά τραγουδᾶς γιά τήν Ἑλλάδα. 
 
Ὁ ἐθνικός ὕμνος τῆς Ζαννῆ εἶχε 170.000 «views» μόνο στό youtube. Γιατί σημασία δέν ἔχει ἄν σοῦ φύγει μιά νότα φάλτσα στήν ἑρμηνεία του, σημασία ἔχει νά ἀγαπᾷς καί νά θές νά πεῖς τόν ἐθνικό ὕμνο. Οἱ ζωγραφιές τοῦ Εὔρυτου μέ τούς ἥρωες τῆς Ἐπανάστασης ἔγιναν «ἀνάρπαστες». Γιατί σημασία δέν ἔχει τό χρῶμα τῆς μπογιᾶς πού ζωγραφίζεις τόν ἥρωα ἀλλά νά τόν θυμᾶσαι, νά μήν ξεχνᾷς. Οἱ λαϊκές ἐνδυμασίες πού φόρεσε –καί μπράβο της ἡ Ἀγγελοπούλου– εἶναι στολές ἱερές γιά χιλιάδες νέα παιδιά πού δραστηριοποιοῦνται σέ πολιτιστικούς συλλόγους σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα. Γιατί καμαρώνουν ὅταν βλέπουν νά τίς φορᾷ μιά ἐπώνυμη πλουσία Ἑλληνίδα, δέν γυρίζουν ἀλλοῦ τό κεφάλι ὑποτιμητικά. Τό κλαρῖνο τοῦ Σταύρου Παζαρέντζη ἐπίσης ἄγγιξε κάθε ἑλληνική χορδή πρό ἑβδομάδων στήν ἐκπομπή τῆς Ναταλίας Δραγούμη στήν ΕΡΤ. Γιατί οἱ Ἕλληνες εἶναι βαθιά δεμένοι μέ τήν λαϊκή τους παράδοση. Καί βεβαίως οἱ ἱερεῖς δέν ἔχουν ἀνάγκη καμμία κομπλεξική μέ τήν Ἐκκλησία Πρόεδρο γιά νά φθάσει ἡ ἱστορική ἀλήθεια σέ χιλιάδες Ἕλληνες: 10.000 ναούς ἔχουν σέ ὅλη τήν Ἐπικράτεια. 
 
Ἀδύνατον νά μαραθεῖ λοιπόν ἡ λαϊκή ἐθνική ρίζα σέ αὐτόν τόν τόπο. Ἀδύνατον νά καταλάβει κανείς ἀπό ὅλους αὐτούς τούς ἄγευστους ἀπό ἑλληνική ἱστορία γιατί ἀρέσει ἡ «Πόλη Γλυκειά», ἡ «Ἄνοιξη» καί ὁ «Μαρμαρωμένος Βασιλιάς Παλαιολόγος» τοῦ Σπανουδάκη. Ἀδύνατον νά καταλάβουν γιατί ξαφνικά ὅλη ἡ ἰδιωτική τηλεόραση ἀνακάλυψε τήν ἐργογραφία τοῦ λιθοβολημένου Γιάννη Σμαραγδῆ γιά τόν Βαρβάκη, τόν Καζαντζάκη, τόν El Greco. Γιατί συγκινοῦν ὅλα αὐτά. Τό νέο τῶν ἡμερῶν λοιπόν εἶναι πώς ἀνθίζουν μαζί μέ τά παλαιά καί νέα λουλούδια. Νέες ἑλληνικές φωνές. Ξεπετιοῦνται ἀπό ἐκεῖ πού δέν τίς περιμένεις. Καί βγαίνουν μπροστά. Ἀδιάφορες γιά τό τί θά ἀκούσουν! Γιατί κάνουν αὐτό πού νοιώθουν. Ἀποφασισμένες νά τό πᾶνε μέχρι τέλους. Ὅπως ἡ Μόνικα. 
 
Θά τό πῶ μία ἀκόμη φορά, καί ὅποιος θέλει νά ἀκούσει ἄκουσε, στούς ἄγευστους συμβούλους τοῦ Μεγάρου Μαξίμου ἀπευθύνομαι: μήν ἀγνοεῖτε τά σημάδια. Εἶναι ἤδη πολλά. Ἀντί νά πνίξετε τό κῦμα ὅπως πιστεύετε μερικοί ἄχρωμοι μυστικοσύμβουλοι, τό κῦμα θά πνίξει ὅλους ἐσᾶς. Καί, στό τέλος, θά τήν πληρώσει ἡ παράταξη. Ἡ κινητικότητα στήν Ἑλληνική Διασπορά, οἱ διεργασίες στόν χῶρο τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων, ἡ κινητικότητα στήν κοινωνία τῶν πολιτῶν (πρωτοβουλία Ἐμφιετζόγλου «Ἀβέρωφ 2») δείχνουν ὅτι παρά εἶναι πολλές οἱ ἀντιδράσεις γιά νά τίς ἀγνοεῖ κανείς. Ὅτι χιλιάδες πολιτῶν νοιώθουν ἀκάλυπτοι καί ἰδεολογικά ὀρφανοί. Ἀλλά καί ὅτι ἕνα μεγάλο κοινωνικό ρεῦμα μέ πολλές συνιστῶσες γεννιέται. Ὅπως λέει καί τό “Hellas 21” τῆς Μόνικα «Ἑλλάς ἀπό τοῦ ματιοῦ σου τήν ἄκρη, Ἑλλάς σύ μοῦ χάρισες τό δάκρυ. Πελάγη μές στά κύματα Φαντάζουνε τά ὄνειρά τους Μά τόλμησαν καί ἔδωσαν Ζωή στήν λευτεριά Ἑλλάδα, Ἑλλάδα καί τώρα καί πάντα Ἑλλάδα». 
 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.