14 Νοεμβρίου 2020

Επιστολή του Ι.Σ.Κ.Ε. στον Μακαριώτατο για την απαράδεκτη κατάσταση των κλειστών ναών.

ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ 
Τ.Θ. 8150  
Τ.Κ. 102 10 ΑΘΗΝΑ 
Τηλ: 210 3248877 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Σελλής
Τηλ: 6945 298002 27510 61858 
Fax: 2710 21359 
e-mail: pap-geo1@ot enet.gr
 
Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμε, την αγία Ευχήν Σας! 
 
Εάν η Εκκλησία δεν είναι απλώς μια συνέλευση όπου συνωστίζονται θρησκευόμενοι άνθρωποι για να ικανοποιήσουν ορισμένες θρησκευτικές ανάγκες, αλλά είναι η ψυχή του κόσμου που ζωοποιεί και συνέχει την κοινωνία, όπως μας λέγει η προς Διόγνητον επιστολή, τότε είναι εξάπαντος απαράδεκτη η απόφαση της πρόσφατης ΚΥΑ που ορίζει τον τρόπο λειτουργίας των Ιερών Ναών όπου επιτρέπονται οι ιερές ακολουθίες άνευ όμως της φυσικής παρουσίας των πιστών για το διάστημα από 7 - 30 Νοεμβρίου 2020. 
 
Ευχής έργον θα ήταν οι εξοχότατοι άρχοντες που ρυθμίζουν τα της πολιτείας και εκδίδουν τις ΚΥΑ να είχαν εκείνη την ευαισθησία, ώστε να κατανοήσουν τον σημαίνοντα ρόλο που κατέχει η εκκλησιαστική ζωή στην ψυχοσύνθεση του απλού Έλληνα πολίτη που εδώ και πολλούς μήνες ζει εντός του φόβου της πανδημίας, αλλά και υπό το βάρος άλλων προβλημάτων, όπως οικονομικών, οικογενειακών κ.α. και τα οποία είναι διηνεκή και για τα οποία ως ποιμένες είμαστε ενήμεροι. Εφόσον λοιπόν, δεν υπάρχει αυτή η ευαισθησία από την πλευρά της Πολιτείας, έχουμε την προσδοκία από τον εκάστοτε επίσκοπο, ο οποίος καλείται να ορθοτομεί τον λόγον της αληθείας και ειδικότερα από την Υμετέραν αγιότητα Μακαριώτατε, ως προέδρου της Ιεράς συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και επικεφαλής της ελλαδικής Εκκλησίας να αντιπροτείνει, να αντικρούσει, να επισημάνει, να αντιπαρατεθεί και να πει τη φράση «οὐκ ἔξεστί σοι» στην πολιτική εξουσία, όπως ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος στην παρανομούσα πολιτική εξουσία της εποχής του (Μαρκ.6,18), όπως ο άγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων στον αυτοκράτορα Θεοδόσιο και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην αυτοκράτειρα Ευδοξία. 
 
Εάν δεν τολμήσουμε και εμείς, οι διάκονοι του λαού του Θεού, να πούμε αυτό το «οὐκ ἔξεστί σοι» στην πολιτική εξουσία η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση τοποθετεί την Εκκλησία στα επίπεδα ενός θρησκευτικού σωματείου, ενώ η ίδια αποτελεί εδώ και αιώνες κιβωτό του Έθνους καθώς δίνει στο λαό μας τη δύναμη και την υπομονή να υπερκεράσει όλες τις δυσκολίες, τότε αναπόφευκτα υπηρετούμε μια εκκοσμικευμένη Εκκλησία, μοναδική προοπτική της οποίας απλώς είναι να ικανοποιεί θρησκευτικές ανάγκες και οι οποίες μπορούν να αναστέλλονται όταν συντρέχουν λόγοι που επιβάλλουν περιορισμό της θρησκευτικής ελευθερίας, όπως συνέβη τόσο με το πρώτο όσο και με το δεύτερο κύμα της πανδημίας.
 
Ασφαλώς ορισμένοι θα μας κατηγορήσουν ότι δεν είμαστε ρεαλιστές ώστε να διαπιστώσουμε το μέγεθος της πανδημίας που απειλεί χιλιάδες ζωές. Τουναντίον, πάντοτε η Εκκλησία, καθόλη την ιστορική της πορεία κινείται εντός των ορίων του ρεαλισμού, γι’ αυτό άλλωστε και διέσωσε το Γένος μας από τους ποικίλους κινδύνους. Αυτόν τον ρεαλισμό τον αποδείξαμε έμπρακτα κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας του ιού Covid-19 που ενέσκηψε. Βιώσαμε ένα ιδιότυπο είδος εξορίας καθώς από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι τον Μάιο οι ιεροί μας Ναοί έκλεισαν και σφραγίστηκαν. Απαγορεύτηκε η παρουσία των πιστών στη λατρεία. Αποξενωθήκαμε από την κοινή εκκλησιαστική λατρεία και ειδικότερα από την ευχαριστιακή σύναξη, την τέλεση της Θείας Ευχαριστίας. Στερηθήκαμε την πηγή της ζωής μας, τη Θεία Κοινωνία. Θρηνήσαμε αυτό το άδειασμα και την ερημία των Ναών όπως ο προφήτης Ιερεμίας θρήνησε για την ερημία της Ιερουσαλήμ μετά την καταστροφή της (Θρ. Ιερ.1,1). 
 
Όμως παρόλη τη θλίψη μας δώσαμε τις «εξετάσεις» μας απέναντι στην κοινωνία και την κρατική εξουσία και απεδείξαμε ότι έχουμε τη δύναμη, την πειθώ και τη διάθεση να τηρήσουμε όλους τους υγειονομικούς κανόνες ακόμη και όταν υπήρξε χαλάρωση από άλλους φορείς, ακόμη και όταν η πλειονότητα των πολιτών συμπεριφερόταν κατά τη διάρκεια του περασμένου θέρους ωσάν να μην υπήρξε ποτέ πανδημία και απαγορευτικά μέτρα. Αντίθετα, η Εκκλησία, ο κλήρος και ο λαός συνέχισαν να τηρούν το γράμμα του νόμου εντός των λατρευτικών συνάξεων. 
 
Αυτό το οποίο πρέπει να διεκδικήσετε από την Πολιτεία, Μακαριώτατε, δεν είναι μια ευνοϊκή μεταχείριση αλλά ισονομία και προστασία των δικαιωμάτων των πιστών διότι τα έκτακτα μέτρα, με τα οποία αναστέλλεται η ισχύς θεμελιωδών δικαιωμάτων, όπως η ελευθερία της κίνησης, της συνάθροισης, της θρησκευτικής λατρείας, πρέπει να είναι αναγκαία και πρόσφορα, δηλαδή να μην υπερβαίνουν το αναγκαίο μέτρο που απαιτείται για την αποτροπή του κινδύνου και ο κίνδυνος να μην μπορεί να αποτραπεί με άλλο, ηπιότερο μέτρο, να είναι χωρίς διακρίσεις, να τηρείται πάντοτε η αρχή της αναλογικότητας και να είναι περιορισμένης ισχύος. 
 
Έχουμε την γνώμη ότι τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν με την πρόσφατη ΚΥΑ δεν πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις και υπήρξε υπέρβαση του αναγκαίου μέτρου. Με την παντελή απαγόρευση της παρουσίας πιστών στις λατρευτικές συνάξεις καταστρατηγείται η αρχή της αναλογικότητας, σύμφωνα με την οποία η κρατική διοίκηση, για την πραγματοποίηση των σκοπών της, οφείλει να επιλέγει τα λιγότερο επαχθή για τον πολίτη μέτρα και ταυτόχρονα πρέπει να υπάρχει εύλογη σχέση μεταξύ του συγκεκριμένου διοικητικού μέτρου και του επιδιωκόμενου σκοπού και να μην είναι υπερβολικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας αποδείξαμε ότι τηρούμε με ακρίβεια τα προστατευτικά μέτρα εντός των Ναών και θα έπρεπε η Πολιτεία να μας εμπιστευθεί ότι θα συνεχίσουμε αυτήν την συμπεριφορά επιτρέποντας την παρουσία ορισμένου αριθμού πιστών στις λατρευτικές ακολουθίες, ωστόσο όμως η συγκεκριμένη ΚΥΑ δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπροσώπους της Εκκλησίας και προς τους πιστούς, οι οποίοι απέδειξαν τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας ότι διαθέτουν και συνείδηση και ενδιαφέρον να φροντίσουν και να προστατεύσουν την υγεία των συνανθρώπων τους και των εαυτών τους. 
 
Ταυτόχρονα, με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ εφαρμόζονται διακρίσεις και καταστρατηγείται η αρχή της ισότητας, διότι η κρατική διοίκηση υποχρεούται να αντιμετωπίζει όμοιες περιπτώσεις με τον ίδιο τρόπο και να τηρεί δίκαιες ισορροπίες στον περιορισμό του δικαιώματος της συνάθροισης. Π.χ., από τη μια δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη να στείλει με μήνυμα τον κωδικό 6 στο 13033 για να λάβει άδεια για σωματική άθληση και καλώς πράττει, αλλά είναι δυνατόν να γίνει κατάχρηση και να υπάρξουν φαινόμενα συνωστισμού σε πάρκα και πλατείες, και από την άλλη δεν δίνεται η δυνατότητα για ικανοποίηση πνευματικών αναγκών και ψυχική στήριξη που μπορεί να προσφέρει η συμμετοχή στη Θεία Λατρεία. Εκτός από την σωματική άσκηση ο άνθρωπος έχει ανάγκη και την πνευματική άσκηση, εκτός από τα σωματικά προβλήματα υγείας όπως του Covid-19 υπάρχουν και τα πάσης φύσεως ψυχικά προβλήματα τα οποία είναι διηνεκή, και τα οποία υπήρχαν πριν την εμφάνιση του Covid-19 και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υφίστανται και μετά την πανδημία. 
 
Μακαριώτατε, παρακαλούμε την Υμετέραν αγιότητα όπως και τη σεβαστή Ιεραρχία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος να καλέσει την πολιτική εξουσία να σεβαστεί την αρχή της αναλογικότητας και της δίκαιης ισορροπίας στον περιορισμό του δικαιώματος της συνάθροισης και να εμπιστευθεί την Εκκλησία, η οποία εφάρμοσε με σχολαστική ακρίβεια τα μέτρα κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, επιτρέποντας τη φυσική παρουσία ορισμένου αριθμού πιστών εντός των λατρευτικών συνάξεων τηρουμένων όλων των υγειονομικών μέτρων. 
 
Μετά τιμής και σεβασμού 
 
Διά το Δ.Σ. του ΙΕΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ 
 
Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Σελλής 
 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας της Εκκλησίας της Ελλάδος.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.