Γράφει ο Γιώργος Παύλος στην Romfea.gr
Καθηγητής Φυσικής και φιλοσοφίας ΔΠΘ
Αδυνατεί ο Πλήθων, όπως και
όλοι οι προηγούμενοι και επόμενοι αρνητές του Χριστού να αντιληφθεί πως η
κτιστή και ανθρώπινη γνώση, επιστημονική, φιλοσοφική, επιστημονική,
καλλιτεχνική και ό,τι άλλο από μόνη της είναι γυμνή και ορφανή,
αφήνοντας τον άνθρωπο καχεκτικό, ασθενή, γερασμένο, πεινασμένο και
διψασμένο μελλοθάνατο και τέλος αμετάκλητα νεκρό στην έρημο του πτωτικού
χώρου και χρόνου. Αδυνατεί ο Πλήθων νικημένος από τον άρρωστο και
αγιάτρευτο εγωισμό του, που τον καθιστά παίγνιο στα χέρια των δαιμόνων
και του Σατανά, να αντιληφθεί πως ο Χριστός είναι ο Μόνος αληθινός φίλος
και σωτήρας του νεκρού ανθρώπου ακόμη και αν αυτός έχει κατακτήσει όλη
την γνώση και όλα τα σύμπαντα.
Ξέχασε
ο Πλήθων τους τρεις πειρασμούς του Χριστού στην Έρημο από τον ίδιο τον
Σατανά, τον άρχοντα του σκότους και έτσι νικήθηκε και ο ίδιος και έγινε
δοχείο του Σατανά, όπως μας πληροφορεί ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στην
γυφτοπούλα του. Τίποτε δεν κατανόησε ο Πλήθων από τους Έλληνες και από
τον Πλάτωνα, του οποίου παραποίησε το όνομα σε Πλήθων. Δηλαδή πλήθος
δαιμόνων. Διότι η Ελληνική και Ορθόδοξη ανάγνωση του Πλάτωνα είναι
εντελώς διαφορετική από αυτήν του Πλήθωνα και των νεοπλατωνικών εν γένει
φιλοσόφων. Εδώ μόνο μια νίκη κάνουμε περί αυτού του ζητήματος, το οποίο
διαπραγματευόμαστε σε άλλες μελέτες μας, όπως π.χ στο βιβλίο μας
«Νόστος Ασύμμετρος Προσώπου», (έκδοση από τον Αρμό και τελευταία έκδοση
από το ΠΑΜΑΚ).
Εισάγοντας
ο Πλάτων την θεωρία των ιδεών, το κάνει από μια βασική και θεμελιώδη
ανάγκη του ελληνικού κόσμου. Να προσδώσει αιωνιότητα στον φθαρτό και
εφήμερο κόσμο. Από την ανάγκη του ανθρώπου να βρει μια απόλυτη και
αδιάψευστη Αλήθεια, που θα τον καταστήσει και τον ίδιο αθάνατο και
αιώνιο.
Ο
Πλάτωνας δεν είναι αρνητής του υλικού και αισθητού κόσμου και δεν
ταυτίζει το σώμα με το κακό. Αλλά πέραν αυτού, τόσο ο Πλάτωνας όσο και
όλη η αρχαία Ελλάδα προφητεύει και προαισθάνεται τον ερχομό του Χριστού
για να σωθεί ο κόσμος. Το ίδιο και ο Αριστοτέλης αντιλαμβάνεται την
σημασία και την αξία του αισθητού κόσμου και εισάγει την ουσία πρώτη,
δικαιώνοντας τα αισθητά και εφήμερα όντα. Πριν όμως από τους Αθηναίους
φιλοσόφους, όλοι οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι, όπως και οι ποιητές, ο
Όμηρος και όλοι οι επόμενοι προετοιμάζουν το ανθρώπινο πνεύμα για την
υποδοχή του Χριστού, εισάγοντας το ανθρώπινο γένος στην εποχή του Λόγου
και της Αλήθειας. Δηλαδή δείχνουν πως ο άνθρωπος είναι πέρα από φυσικό
και εφήμερο ζώο νοσταλγός της Αιωνιότητας, της Αλήθειας και του Φωτός.
Βεβαίως
οι αρχαίοι δεν μπορούσαν να πάνε πιο πέρα από εκεί που πήγαν. Έφθασαν
στον Μονοθεϊσμό, στην πείνα και δίψα για την Αλήθεια και την όντως Ζωή,
αλλά δεν είχαν την δύναμη να γνωρίσουν τον Ζώντα και Υποστατικό Θεό, ο
οποίος στην πανσοφία του άρχισε να αποκαλύπτεται στους προφήτες του
Ισραήλ, ολοκληρώνοντας έτσι την αποκάλυψή του στους ανθρώπους με την
πλήρη Σάρκωση του και την Ενανθρώπιση του. Οι Έλληνες έφθασαν μέχρι την
διάκριση αισθητού και νοητού αλλά αδυνατούσαν να περάσουν στην τελεία
γνώση, που αρχίζει με την διάκριση κτιστού Ακτίστου και την δημιουργία
εκ του μηδενός.
Οι
Έλληνες έθεσαν το πρόβλημα της γενέσεως και της φθοράς και το πρόβλημα
της ελευθερίας με τους τραγικούς ποιητές και τους φιλοσόφους. Όμως αυτό
το πρόβλημα δεν μπορούσαν να το επιλύσουν οι ίδιοι. Στους Έλληνες
ποιητές και φιλοσόφους εδόθη το Χάρισμα του λόγου και της σοφίας
προκειμένου να ετοιμάσουν την ανθρωπότητα να μπορεί να δεχθεί αυτό το
Μέγα και απρόσιτο στην ανθρώπινη γνώση Μυστήριο της Θείας Ενανθρωπίσεως.
Αυτά δυστυχώς τα αγνοούσε ο Πλήθων ή ακόμη χειρότερα, ενώ τα είχε
γνωρίσει τα απέρριψε, όπως ακριβώς συνέβη με τον Ιούδα.
Ο
Ιούδας, όπως ο Πλήθων, γνώρισε τον Χριστό αλλά τον μίσησε και τον
απέρριψε και στράφηκε στην λατρεία του Σατανά, όπως και όλο το εβραϊκό
ιερατείο που Εσταύρωσε και εφόνευσε τον Χριστό. Και δεν είναι τυχαίο
γεγονός ότι κάποιος Εβραίος μάγος εμύησε τον Πλήθωνα στην σατανική
λατρεία στην Ανδριανούπολη.
Το
πόσο μπροστά ήσαν και έβλεπαν οι Έλληνες πατέρες της Εκκλησίας ήταν
αδύνατο να το δει ο σκοτισμένος και εγωπαθής νους του Πλήθωνα. Διότι οι
Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας διόρθωσαν όλη την αρχαία ελληνική σοφία
εισάγοντας την καινοτομική θεωρία περί δημιουργίας του κόσμου εκ του
μηδενός και εκ του μη όντος και όχι εκ προϋπαρχούσης ύλης, όπως νόμιζαν
οι αρχαίοι φιλόσοφοι. Για τούς Έλληνες Πατέρες ο κόσμος ο χώρος, ο
χρόνος, η ύλη, η ενέργεια και ό,τι άλλο υφίσταται στον κτιστό κόσμο, όλα
αυτά δημιουργούνται από το μηδέν και από το μη ον. Όλα αυτά δεν υπήρχαν
και άρχισαν να υπάρχουν όταν ο Θεός αποφάσισε να τα δημιουργήσει. Ούτε
οι άγγελοι ούτε οι ψυχές ούτε τα νοητά ούτε τα αισθητά υπήρχαν πάντα.
Ήρθαν όλα στο Είναι εκ του μη όντος, εκ του απόλυτου τίποτε όπως μας
βεβαιώνει και η σύγχρονη φυσική επιστήμη μετά την ανάπτυξη της
σχετικιστικής φυσικής, της κβαντοθεωρίας και της κβαντικής κοσμολογίας.
Ο
Θεός δεν έχει ανάγκη ουδεμία ούτε να δημιουργήσει τον κόσμο ούτε είναι
υποχρεωμένος. Είναι απολύτως Ελεύθερος να δημιουργήσει ή να μην
δημιουργήσει όπως μας διδάσκει η Ορθόδοξος Θεολογία των Ακτίστων
ουσιωδών και υποστατικών Θείων Ενεργειών. Η διάκριση ουσίας και
ενέργειας, καθώς και η διάκριση ουσίας και υπόστασης, μικρό απήχημα των
οποίων ευρίσκεται και στους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, εδραιώνεται από
τους Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας και εγκαθιδρύεται τόσο στην
κοσμολογία-οικονομία όσο και στην Θεολογία. Αυτές τις λεπτές φιλοσοφικές
διακρίσεις τις αγνοούσαν όλοι οι αιρετικοί όλων των εποχών είτε
ταυτίζοντας και συγχέοντας τον Θεό με τον κόσμο είτε χωρίζοντας τον Θεό
από τον κόσμο.
Ο
Παπισμός είναι κορυφαίο παράδειγμα τέτοιας αιρέσεως και παναιρέσεως, η
οποία οδήγησε τον δυτικό κόσμο στον μεσαίωνα και στον σκοταδισμό. Ομοίως
και ο Πλήθων με την χονδροειδή και σκοτισμένη του σκέψη, όχι μόνο
αγνοεί το βάθος της σκέψης των Ελλήνων Πατέρων της Εκκλησίας και
θεμελιωτών της Ορθόδοξης Διδασκαλίας και Θεολογίας, αλλά αγνοεί επίσης
και την βαθύτερη πραγματικότητα και υφή της σκέψης των αρχαίων Ελλήνων
φιλοσόφων.
Έτσι,
ο σκοτισμένος νους του Πλήθωνα, όπως προηγουμένως ο σκοτισμένος νους
του Πάπα και όλων των αιρετικών, αδυνατεί να αντιληφθεί πως ο Θεός είναι
Υποστατικός Θεός. Δηλαδή Τριάς Υποστάσεων, που φέρουν την κοινή και την
όλη Ουσία της Θεότητας. Αδυνατεί να αντιληφθεί πως η Τριαδική και
Υποστατική Θεότητα είναι Ένας Θεός.
Δηλαδή
αδυνατεί να αντιληφθεί την Υπέρλογο Διαλεκτική και το Υπέρλογο Θείο
Μυστήριο, πως ο Ένας Θεός είναι Τριάς Υποστάσεων και πως η Τριάς
Υποστάσεων είναι Ένας Θεός. Αδυνατεί να δει πως ο Χριστός είναι
Σαρκωμένος και Υποστατικός και Τέλειος Θεός, ο Εις της Τριάδος. Έτσι,
πλάθει δαιμονιώδεις και σκοτεινόμορφους θεούς αρνούμενος το Τριλαμπές
της Μίας, Αδιαιρέτου και Αναλλοιώτου Θεότητας που αποκαλύφθηκε στους
ανθρώπους από τον Τέλειο άνθρωπο και Τέλειο Θεό τον Χριστό και
Σαρκωμένο Θεό Λόγο.
Δυστυχώς,
το πονηρό πνεύμα τρέχει μέσα στην ιστορία προκειμένου να θανατώσει το
πλάσμα του Χριστού Λόγου και να το στρέψει εναντίον του πλάστη και
δημιουργού του. Σήμερα ζούμε ολοφάνερα αυτή την πραγματικότητα, όπου
επιχειρείται μια πρωτόγνωρη μαζική αποστασία των ανθρώπων από τον Χριστό
και την Εκκλησία Του. Ένας κορωνοϊός έφθανε να κλείσουν οι Εκκλησίες
και να τρομοκρατηθούν οι χριστιανοί, κλήρος και λαός. Ένας λαός και ένας
κλήρος που ανά τους αιώνες έδωσαν πλήθη μαρτύρων και ομολογητών του
Χριστού, τώρα μένει έντρομος εμπρός σε ένα μικρόβιο.
Έτσι,
ο Σατανάς προσπαθεί να σύρει την ανθρωπότητα στην δική του περιοχή της
κολάσεως και της αρνήσεως του Χριστού μέσω του φόβου του θανάτου.
Επιχειρεί να κλείσει δια παντός τις εκκλησίες του Χριστού και τα στόματα
των ανθρώπων, παρουσιαζόμενος ως δήθεν φιλάνθρωπος και ενοχοποιώντας τα
Μυστήρια της Εκκλησίας του Χριστού και καθιστώντας τα ύποπτα και ως
αιτία θανάτου.
Σήμερα
ζούμε τις συνέπειες της διδασκαλίας του Πλήθωνα, αφού επιχειρείται η
πλήρης απόρριψη από την Ιστορία του Χριστού μέσω νέων τάξεων, μέσω
πανθρησκειών, μέσω πανδημιών μέσω μετανθρωπισμών και ό,τι άλλο.
Όσοι
νεοέλληνες ακολουθούν τα μαθήματα του Πλήθωνα του Γεμιστού νομίζοντας
πως υποστηρίζουν την ελληνική υπόθεση ας γνωρίζουν πως οι ίδιοι
αποτελούν ό,τι πιο ανθελληνικό και ό,τι πιο σκοταδιστικό γνώρισε η
ιστορία. Διότι η αληθινή Ελλάδα ταυτίζεται με το Φως και τον Χριστό, που
της προσδίδει Θεία Δόξα μέσω της ορθοδοξίας, μέσω της Ορθόδοξης
Εκκλησίας και μέσω των εκατομμυρίων ανά τους αιώνες μαρτύρων και
ομολογητών του Χριστού.
Η
κλασική Ελλάδα έχει μια αγνότητα και μια αυθεντικότητα, που θα
μεταμορφώσει μέσω του Μεγάλου Αλεξάνδρου όλο τον αρχαίο κόσμο σε
ελληνική πόλη, όπου οι άνθρωποι δεν είναι αγέλη ζώων και κτήμα του θεού
βασιλέως. Ο Μέγας Αλέξανδρος διαδίδοντας τον Ελληνικό πολιτισμό και τα
ελληνικά γράμματα σε όλο τον αρχαίο κόσμο, βάζει τις βάσεις
ελληνοποίησης και ανθρωποποίησης όλης της ανθρωπότητας μέσω του Έλληνα
Λόγου, πρωτύπωση του Θεού Λόγου.
Ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος Διδάσκαλος θα κράζει στην αιωνιότητα και σε όλους τους ανθρώπους:
«Όχι εμένα, αλλά τον Λόγο να ακούτε και να ομολογείτε πως ἕν ἔστι τό Πᾶν».
Και ο Αλέξανδρος θα προσπαθήσει να εφαρμόσει τον Ηρακλείτειο λόγο και
θα προσπαθήσει να ενώσει όλη την ανθρωπότητα σε μια Πόλη και σε μια
Έλλογο Πολιτεία. Έτσι ετοιμάστηκε ο αρχαίος κόσμος να δεχθεί τον
Σαρκωμένο Θεό Λόγο και Μόνο Αληθή Μεσσία και Σωτήρα του κόσμου, τον
Ιησού Χριστό και Θεό Λόγο, που θα γεννηθεί εκ Μαρίας της Παρθένου και εκ
Πνεύματος Αγίου. Έτσι, ο Ελληνικός κόσμος θα καταστεί αιώνιος μάρτυρας
του Χριστού και της Εκκλησίας του. Ο Χριστός θα γίνει το σημείο
αντιλεγόμενο και σημείο πτώσης και ανύψωσης των ανθρώπων.
Όσοι
δεχθούν τον Χριστό θα υψωθούν και θα καταστούν Θεοί κατά Χάριν και
μέτοχοι της Βασιλείας των ουρανών. Όσοι τον αρνηθούν, θα ταπεινωθούν και
θα χάσουν την Βασιλεία. Πολλοί άνθρωποι στην πορεία των αιώνων που
αρχικά γνώρισαν τον Χριστό μετά νικήθηκαν από τον πεπτωκότα κόσμο και
τον Σατανά και τον αρνήθηκαν. Έτσι, ως δήθεν σοφοί δημιούργησαν αιρέσεις
και δαιμονιώδεις διδασκαλίες, που οδηγούν στον σκοταδισμό και στο
σκοτάδι. Οποίος αρνείται τον Χριστό, το Αληθινό Φως του Κόσμου, αυτός
χάνει το φως του και νομίζει πως βλέπει ενώ είναι τυφλός και σκοτεινός.
Έτσι έπαθε και ο ταλαίπωρος ο Πλήθων ο Γεμιστός.
Έτσι
είχαν πάθει παλαιότερα ο Ιούδας, ο Άρειος και τελευταία ο Πάπας. Έτσι
έπαθε και ο Πλήθων. Έτσι παθαίνουν πολλοί σημερινοί και χθεσινοί
άνθρωποι Έλληνες ή μη, οι οποίοι αφού γνώρισαν τον Χριστό μετά τον
αρνήθηκαν στο όνομα μιας ψευδοσοφίας, που κατά βάθος είναι ο απόηχος
της κολάσεως και της δαιμονιώδους ανάγκης των για εξουσία επί του
κόσμου και επί των ανθρώπων.
Και
ο Σατανάς αυτό έπαθε και από φωτεινός Άγγελος που έφερε το Φως του Θεού
στον κόσμο, έπεσε στο σκότος και έγινε σκοτόμορφος δημιουργός της
κολάσεως. Διότι ηθέλησε να στήσει τον θρόνο του υψηλότερα από τον Θεό
και να εξουσιάζει και τον Θεό και τον κόσμο. Όμοια ο Πλήθων με όλους
τους λοιπούς αρνητές του Χριστού έπαθε αυτό το κακό και αυτή την
καταστροφή. Δηλαδή, θέλησε να εξουσιάζει με την ψευδοσοφία του τον κόσμο
και τους ανθρώπους.
Όμως
ο Χριστός μας έδειξε την αληθή φύση του Θεού και την αληθή φύση του
ανθρώπου. Ο Χριστός μας μετέδωσε την Τελεία Γνώση και την Τελεία Αγάπη,
που αντί να εξουσιάζει υπηρετεί. Αντί να θυσιάζει τους ανθρώπους,
θυσιάζεται για αυτούς μιμούμενος τον Σωτήρα και Μεσσία Χριστό. Για αυτό η
Ελλάδα ετιμήθει από τον Θεό διότι και αυτή ετίμησε τον Χριστό και Υιό
του Θεού. Η Ελλάδα εν Αγίω Πνεύματι κατέστη αληθής δάσκαλος όλης της
ανθρωπότητας, τόσο με την αρχαία σοφία της αλλά κυρίως με την Αγία Σοφία
του Θεού Πατέρα, αναγνωρίζοντας τον Χριστό ως την εν σαρκί και Θεία
Σοφία.
Σήμερα,
με κορωνοϊούς, Ισλαμοποιήσεις, μνημόνια και με ό,τι άλλο, επιχειρείται
να διωχθεί από την Ελλάδα ο Χριστός. Επιχειρείται δηλαδή, η
πραγματοποίηση του φρικιαστικού οράματος του Πλήθωνος, που δεν είναι
άλλο από την αποκόλληση και τον χωρισμό της Ελλάδος από τον Χριστό.
Όμως
και η ευθύνη των Ελλήνων χριστιανών, κλήρου και λαού είναι τεράστια και
ιστορικής σημασίας και οφείλουν να διαφυλάξουν την Ελλάδα Ελληνική και
Ορθόδοξη. Πραγματικά, αν σήμερα στην Ελλάδα επιχειρείται ο διωγμός των
Ελλήνων και του Χριστού, αυτό πρωτίστως οφείλεται στο ότι οι καρδιές
εμάς των Ελλήνων λαϊκών και εκκλησιαστικών, έχουν σε μεγάλο βαθμό
παγώσει και δεν δονούνται από έρωτα για τον Χριστό και από έρωτα για την
Ελλάδα και τον άνθρωπο. Μολονότι στα λόγια μπορεί να ονομάζουμε τους
εαυτούς μας Έλληνες και Χριστιανούς Ορθόδοξους, στην πράξη αποδεικνύουμε
τους εαυτούς μας ολιγόπιστους, αδιάφορους και περιπλεγμένους στην
ιδεολογικοποίηση και στην νεκροθαπτική θρησκειοποίηση, τόσο του Χριστού
όσο και της Ελλάδας. Όλοι μας δυστυχώς, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε
λιγότερο, μετέχουμε και κοινωνούμε της ασθένειας του Πλήθωνος έστω και
ασυνειδήτως.
Για
αυτό απαιτείται άμεσα από όλους μας μια πραγματική και εκ βάθους,
υπαρξιακή και όχι θρησκοληπτική μετάνοια και επανεαγκελισμό του εαυτού
μας και της Ελλάδος. Διότι τρέχοντας πίσω από ιδεολογίες, θρησκευτικές,
πολιτικές και ό,τι άλλο, κατ’ ουσίαν φονεύουμε την Ελλάδα και τον
Χριστό. Διότι ούτε Ελλάδα ούτε Αλήθεια ούτε Ζωή έχουμε χωρίς τον Χριστό
και χωρίς την Θεία Λειτουργία, όπου ζει και φανερώνεται όλη η Αγία
Τριάδα.
Σήμερα,
απαιτείται η εκ νέου πραγματοποίηση του πνεύματος της επανάστασης του
1821. Σήμερα απαιτείται η εκ νέου επανάσταση κλήρου και λαού και η
απελευθέρωση της Ελλάδος και του μαρτυρικού λαού μας από το γενικευμένο
δυτικότροπο πνεύμα του Πλήθωνος, που έφθειρε και εσκότισε την Δύση και
την Ανατολή. Διάδοχος του Πλήθωνος υπήρξε μεταξύ άλλων και ο Κοραής
ακολουθώντας την αρχαιολατρεία του Πλήθωνος.
Το
σχέδιο του Κοραή στην ουσία είναι ταυτόσημο με αυτό του Πλήθωνα, έστω
και αν έχει στον Κοραή χριστιανικό ένδυμα. Διότι τι εδίδασκε ο Κοραής;
Αλλαγή θρησκείας κρατώντας στην επιφάνεια το ορθόδοξο δόγμα. Και αυτό
δυστυχώς έχει συμβεί σε μεγάλο βαθμό σήμερα. Διότι η Ορθόδοξη Πίστη και η
Ορθόδοξος Εκκλησία από περιέχον έχουν καταστεί περιεχόμενο μιας
πολιτείας και ενός κράτους, που όλο και περισσότερο δείχνει το εχθρικό
του πρόσωπο προς την Ορθόδοξη Πίστη και την Ορθόδοξη Εκκλησία. Αυτό
ακριβώς ήταν και το σχέδιο του Πλήθωνα, ως αποορθοδοξοποίηση και
αποεκκλησιαστικοποίηση του ελληνικού λαού και του ελληνικού κράτους.
Αυτό ήταν και το σχέδιο του Κοραή.
Σήμερα,
όσο ποτέ άλλοτε καθίσταται φανερό πως, αν ο ελληνικός λαός και ο
ελληνικός κλήρος δεν επαναβαπτιστούν και δεν επαναεβαγγελιστούν στο
Ορθόδοξο ήθος και στην ορθόδοξη πίστη, δηλαδή στο Πνεύμα του Χριστού
όπως αυτό φανερώνεται στην ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τότε ούτε Ελλάδα
θα έχουμε ούτε Ελληνισμό. Αυτό ήταν το τραγικό και θανάσιμο λάθος του
Πλήθωνα. Ότι δηλαδή εξαπατήθηκε οικτρά από το πονηρό πνεύμα της
ερημώσεως και νόμισε πως θυσιάζοντας τον Χριστό θα σώσει την
Ελληνικότητα. Όμως η πλάνη του ήταν μέγιστη όπως αποδεικνύει ο
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Η Ελλάδα και η Ελληνικότητα χωριστά του
Χριστού εξαφανίζονται και αφανίζονται.
Το
ίδιο και με την Χριστιανικότητα. Χωρίς τους Έλληνες Πατέρες της
Εκκλησίας δεν έχουμε χριστιανισμό. Έχουμε παπισμό, έχουμε προτεσταντισμό
αλλά όχι Χριστιανισμό. Για αυτό ο μεγάλος σύγχρονος Ρώσος Θεολόγος
πατήρ Γεώργιος Φλωρόφσκι διδάσκει ευκρινώς πως αν δεν καταστούμε Έλληνες
κατά το ήθος δε γινόμαστε ορθόδοξοι Χριστιανοί. Και το Ελληνικό ήθος
είτε στην αρχαία είτε στην νέα εποχή του είναι το Ανιδιοτελές. Οι
Έλληνες στοχεύουν στην Αλήθεια και στο ανιδιοτελές. Για αυτό ο Πλάτων θα
πει πως πάσα επιστήμη και πάσα γνώση χωριζομένη αρετής, πανουργία εστί.
Και οι Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας μας δείχνουν αδιάψευστα πως
ουδεμία αρετή υφίσταται εκτός του Χριστού. Μόνον ο Χριστός είναι η Όντως
ένσαρκος και Θεία Αρετή. Εν τέλει σήμερα καλούνται οι Έλληνες ως
Έλληνες και ως Χριστιανοί να επανεύρουν τον δρόμο των και να τον
διδάξουν και σε όλη την ανθρωπότητα.
Και
ο Δρόμος δεν είναι άλλος από τον Χριστό και την Εκκλησία Του, αφού το
αδιάψευστο στόμα του Σαρκωμένου Θεού μας διδάσκει αναντίρρητα πως «᾿Εγώ εἰμι. Εγώ είμαι το φως του Κόσμου. Εγώ είμαι η Οδός, η Αλήθεια και η Ζωή».
πηγή
1 σχόλιο:
Η εκκοσμίκευση
μας έχει διαφθείρει
τόσο,
ωστε να θεωρούμε
τα μεν δόγματα
άνευ πρακτικής ουσίας
την δέ ασκητική που
κάποτε ήταν κτήμα του λαού
μέσα από
ήθη
έθιμα
και παραδόσεις
κάτι, που είναι μόνον
για τους
μοναχούς...
Με κοσμικά μεσα,
πάντως
α υ τ ό πού ζουμε...
δ ε ν π α λ ε ύ ε τ α ι!
...
Δημοσίευση σχολίου