22 Ιουνίου 2017
Σβήνουν τα εμπορικά κέντρα της Αμερικής.
Η
δραματική εικόνα των εγκαταλελειμμένων shopping mall των ΗΠΑ δείχνει
την παρακμή των καταστημάτων λιανικού εμπορίου. Δεν αλλάζει μόνο η
οικονομία, αλλά και η κοινωνία.
Τα shopping malls στα προάστια τις ΗΠΑ ήταν το σύμβολο του αμερικανικού τρόπου ζωής την δεκαετία του 70 και του 80. Κάποτε ήταν εστίες συνάντησης για την οικογένεια και τους φίλους, τώρα πολλά από αυτά στέκουν εγκαταλελειμμένα και μαρτυρούν την παρακμή των επιχειρήσεων του κλάδου λιανικής πώλησης. Σύμφωνα με την σελίδα «deadmalls.com» 400 εμπορικά καταστήματα έχουν κλείσει οριστικά τις πόρτες τους.
Πώς οδηγήθηκαν στην παρακμή;
Η εικόνα εγκατάλειψης που επικρατεί στα εμπορικά καταστήματα της Αμερικής δείχνει ότι το αμερικανικό λιανεμπόριο έχει υποστεί αλλαγές. Όλο και περισσότεροι μεγάλοι έμποροι λιανικής πώλησης εγκαταλείπουν τα mall, και μαζί με αυτούς φυσικά και οι πελάτες τους. Ο Ρ.Τζ. Χότοβι, αναλυτής του οίκου αξιολόγησης Morningstar, επισημαίνει ότι «το 2017 θα είναι αποφασιστικό έτος για τη μοίρα πολλών εμπόρων λιανικής». Προβλέπει πολλές χρεοκοπίες για αυτό τον χρόνο. Άλλοι αναλυτές πιστεύουν ότι θα κλείσουν περίπου 400 mall μέχρι το 2025. Αυτό δείχνει ότι επέρχεται ο θάνατός τους με γρήγορους ρυθμούς.
Όπως είναι γνωστό το online εμπόριο δυσχεραίνει συνεχώς τη θέση των shopping mall στην αγορά. Άγνωστο παραμένει όμως με τι ταχύτητα συμβαίνει αυτό. Δύο παράγοντες συμβάλουν στο κλείσιμο τους. Όπως αναφέρει ο Μάρκ Κόχεν που διδάσκει Λιανεμπόριο στο Πανεπιστήμιο Columbia, «η ύφεση του 2008 και η ραγδαία ανάπτυξη της Amazon και άλλων τέτοιων εταιρειών πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου είναι ένας δυσμενής συνδυασμός για τους παραδοσιακούς εμπόρους λιανικής». Όπως επισημαίνει η Big Commerce, εταιρεία παροχής επιχειρηματικών συμβουλών, το 95% των Αμερικανών ψωνίζουν μέσω διαδικτύου. Αυτό δείχνει ότι οι Αμερικανοί αγαπούν τα ψώνια μέσω διαδικτύου, όπως παλαιότερα αγαπούσαν τα mall.
Σε αδιέξοδο τα εμπορικά κέντρα και καταστήματα λιανικής;
Οι ιδιοκτήτες των mall πολύ συχνά δεν μπορούν να βρουν τρόπους αναχρηματοδότησης, γιατί οι πιθανότητες να βρουν ενοικιαστές είναι πλέον ελάχιστες. Οι επενδυτές είναι πρόθυμοι τις περισσότερες φορές να επενδύσουν σε ένα mall ή σε ένα κατάστημα λιανικής μόνο όταν ο χώρος μετατρέπεται σε οίκο ευγηρίας ή τηλεφωνικό κέντρο ή στεγάζει ιατρεία.
Ενώ τα mall κλείνουν ένα μετά το άλλο, τα κέντρα υλικοτεχνικής υποστήριξης (logistics) ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Όπως αναφέρει ο Fred Schmidt από την εταιρεία ακινήτων Coldwell Banker Commercial Affiliate, «η ζήτηση για τέτοια κέντρα αυξάνεται συνεχώς. Οι καταναλωτές επιθυμούν να παραγγέλνουν το προϊόν και την ίδια μέρα να γίνεται η παράδοση του στο σπίτι τους. Αυτό προϋποθέτει την κατασκευή και αγορά αποθηκευτικών χώρων και κέντρων υλικοτεχνικής υποστήριξης».
Πολλές μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής διαθέτουν και online καταστήματα. Μία επιχείρηση όμως για να αποκτήσει κατάστημα στο διαδίκτυο, πρέπει να αναμορφώσει τις υποδομές της με υψηλό κόστος, να απολύσει υπαλλήλους και να εγκαταλείψει τα καταστήματα της.
Όπως φαίνεται, η Amazon έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα. Κάποιες επιχειρήσεις ωστόσο, αν και διέθεταν online καταστήματα, αποτύχανε παταγωδώς στο να δημιουργήσουν ένα λειτουργικό επιχειρησιακό μοντέλο. Ο Κόχεν πιστεύει όμως ότι υπάρχει ακόμα μέλλον για τους εμπόρους λιανικής και αναφέρει ότι «πρέπει να εστιάσουν στα πράγματα που υπερτερούν σε σχέση με τα όσα προσφέρει το διαδίκτυο: στην εμπειρία της σωματικής επαφής, της οσμής και της αίσθησης. Επίσης θα μπορούσαν οι ίδιοι να διαμορφώσουν καλύτερα ορισμένα επιλεγμένα καταστήματα, προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση και μεγάλη ποικιλία». Από μόνα τους τα mall πάντως δε μπορούν σωθούν. Ανήκουν στο παρελθόν.
Ζοφί Σιμάνσκι / Νατάσα Κουκουγιάννη
Πηγή: dw.com
το είδαμε ΕΔΩ
Τα shopping malls στα προάστια τις ΗΠΑ ήταν το σύμβολο του αμερικανικού τρόπου ζωής την δεκαετία του 70 και του 80. Κάποτε ήταν εστίες συνάντησης για την οικογένεια και τους φίλους, τώρα πολλά από αυτά στέκουν εγκαταλελειμμένα και μαρτυρούν την παρακμή των επιχειρήσεων του κλάδου λιανικής πώλησης. Σύμφωνα με την σελίδα «deadmalls.com» 400 εμπορικά καταστήματα έχουν κλείσει οριστικά τις πόρτες τους.
Πώς οδηγήθηκαν στην παρακμή;
Η εικόνα εγκατάλειψης που επικρατεί στα εμπορικά καταστήματα της Αμερικής δείχνει ότι το αμερικανικό λιανεμπόριο έχει υποστεί αλλαγές. Όλο και περισσότεροι μεγάλοι έμποροι λιανικής πώλησης εγκαταλείπουν τα mall, και μαζί με αυτούς φυσικά και οι πελάτες τους. Ο Ρ.Τζ. Χότοβι, αναλυτής του οίκου αξιολόγησης Morningstar, επισημαίνει ότι «το 2017 θα είναι αποφασιστικό έτος για τη μοίρα πολλών εμπόρων λιανικής». Προβλέπει πολλές χρεοκοπίες για αυτό τον χρόνο. Άλλοι αναλυτές πιστεύουν ότι θα κλείσουν περίπου 400 mall μέχρι το 2025. Αυτό δείχνει ότι επέρχεται ο θάνατός τους με γρήγορους ρυθμούς.
Όπως είναι γνωστό το online εμπόριο δυσχεραίνει συνεχώς τη θέση των shopping mall στην αγορά. Άγνωστο παραμένει όμως με τι ταχύτητα συμβαίνει αυτό. Δύο παράγοντες συμβάλουν στο κλείσιμο τους. Όπως αναφέρει ο Μάρκ Κόχεν που διδάσκει Λιανεμπόριο στο Πανεπιστήμιο Columbia, «η ύφεση του 2008 και η ραγδαία ανάπτυξη της Amazon και άλλων τέτοιων εταιρειών πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου είναι ένας δυσμενής συνδυασμός για τους παραδοσιακούς εμπόρους λιανικής». Όπως επισημαίνει η Big Commerce, εταιρεία παροχής επιχειρηματικών συμβουλών, το 95% των Αμερικανών ψωνίζουν μέσω διαδικτύου. Αυτό δείχνει ότι οι Αμερικανοί αγαπούν τα ψώνια μέσω διαδικτύου, όπως παλαιότερα αγαπούσαν τα mall.
Σε αδιέξοδο τα εμπορικά κέντρα και καταστήματα λιανικής;
Οι ιδιοκτήτες των mall πολύ συχνά δεν μπορούν να βρουν τρόπους αναχρηματοδότησης, γιατί οι πιθανότητες να βρουν ενοικιαστές είναι πλέον ελάχιστες. Οι επενδυτές είναι πρόθυμοι τις περισσότερες φορές να επενδύσουν σε ένα mall ή σε ένα κατάστημα λιανικής μόνο όταν ο χώρος μετατρέπεται σε οίκο ευγηρίας ή τηλεφωνικό κέντρο ή στεγάζει ιατρεία.
Ενώ τα mall κλείνουν ένα μετά το άλλο, τα κέντρα υλικοτεχνικής υποστήριξης (logistics) ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Όπως αναφέρει ο Fred Schmidt από την εταιρεία ακινήτων Coldwell Banker Commercial Affiliate, «η ζήτηση για τέτοια κέντρα αυξάνεται συνεχώς. Οι καταναλωτές επιθυμούν να παραγγέλνουν το προϊόν και την ίδια μέρα να γίνεται η παράδοση του στο σπίτι τους. Αυτό προϋποθέτει την κατασκευή και αγορά αποθηκευτικών χώρων και κέντρων υλικοτεχνικής υποστήριξης».
Πολλές μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής διαθέτουν και online καταστήματα. Μία επιχείρηση όμως για να αποκτήσει κατάστημα στο διαδίκτυο, πρέπει να αναμορφώσει τις υποδομές της με υψηλό κόστος, να απολύσει υπαλλήλους και να εγκαταλείψει τα καταστήματα της.
Όπως φαίνεται, η Amazon έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα. Κάποιες επιχειρήσεις ωστόσο, αν και διέθεταν online καταστήματα, αποτύχανε παταγωδώς στο να δημιουργήσουν ένα λειτουργικό επιχειρησιακό μοντέλο. Ο Κόχεν πιστεύει όμως ότι υπάρχει ακόμα μέλλον για τους εμπόρους λιανικής και αναφέρει ότι «πρέπει να εστιάσουν στα πράγματα που υπερτερούν σε σχέση με τα όσα προσφέρει το διαδίκτυο: στην εμπειρία της σωματικής επαφής, της οσμής και της αίσθησης. Επίσης θα μπορούσαν οι ίδιοι να διαμορφώσουν καλύτερα ορισμένα επιλεγμένα καταστήματα, προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση και μεγάλη ποικιλία». Από μόνα τους τα mall πάντως δε μπορούν σωθούν. Ανήκουν στο παρελθόν.
Ζοφί Σιμάνσκι / Νατάσα Κουκουγιάννη
Πηγή: dw.com
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Διεθνείς ειδήσεις,
Ηθη και Εθιμα,
ΗΠΑ,
Κοινωνικά θέματα,
Οικονομικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου