14 Οκτωβρίου 2016

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

Γράφει ο Μανουήλ Αγγελος Γιαννόπουλος

Εδώ και αρκετα χρονια επιμενω στα αρθρα μου σχετικα με τα οφέλη της μουσικης. Για αυτό τα παιδια θα πρεπει απαραιτητως να ασχοληθουν με την μουσικη μεσω των μουσικων σχολειων, των πολιτιστικων σωματειων και των ωδειων. Τα μουσικα σχολεια βοηθουν οσους θελουν πραγματικα να ασχοληθουν με τη μουσικη ενώ ταυτόχρονα παρεχουν μια ολοκληρωμενη εκπαιδευση συνδυαζοντας την γενικη με την μουσικη παιδεια. Στους αποφοιτους των μουσικων λυκειων, δινεται η ευκαιρια μεσω εξετασεων, να κατοχυρωσουν τους διαφορους τιτλους μουσικων σπουδων, οι οποιοι ειναι ισοτιμοι με αυτους που δινονται απο την πολιτεια σε όλα τα μουσικα εκπαιδευτικα ιδρυματα.

Επισης ολοι οι ασθενείς οικονομικα ανθρωποι, τους δινεται η ευκαιρια να σπουδασουν τα παιδια τους στον κλαδο της μουσικης, χωρις να χρειαζεται να πληρωσουν, για να πηγαινουν σε ωδεια.

Τα παιδια που πηγαινουν στο μουσικο σχολειο ειναι γεγονος ότι ωριμάζουν πιο γρηγορα και ειναι ανωτέρου πνευματικου επιπεδου. Στα μουσικα σχολεια, κινουνται όλα πιο ελευθερα, δημοκρατικα, και πολύ ευχαριστα, σε σχεση με τα σχολεια γενικης παιδειας. Οι μαθητες πραγματικα ξεχωριζουν απο τους υπολοιπους, που δεν πηγαινουν στα σχολεια αυτά. Για αυτο τα παιδια αποκτουν ηθος, παιδεια, αρμονια, ψυχικη ισσοροπια, ενώ οι ψυχες τους είναι γεματες αγαπη για τα παντα.  

Ενα ακομη πολύ σημαντικο είναι ότι στα μουσικα σχολεια, οι καθηγητές είναι συμμαχοι των παιδιων, σε αντιθεση με αρκετα άλλα σχολεια τα οποια δεν είναι μουσικα, και οι καθηγητές είναι παγερα αδιαφοροι, ειτε εχθρικοι με αποτέλεσμα να στέκονται εμποδιο στην εξελιξη και τις σπουδες των παιδιων. 

Είναι αποδεδειγμενο ότι τα σωστα ειδη μουσικής οδηγουν σε υψηλές ακαδημαικές επιτυχιες. Τα μουσικα σχολεία αναπτύσουν το ηθος, την διανοητικη ικανοτητα, την δημιουργικότητα και το ταλέντο. Δικαιωματικα μπορούμε να αναφερουμε οτι τα σχολεια αυτά δημιουργουν ανθρωπους ανωτατης ποιοτητας μεσα από την μουσικη τους παιδεια.

Παρα πολλα είναι τα προβληματα που αντιμετωπιζουν τα σχολεια αυτα. Καποια από τα προβληματα είναι ελλειψεις καθηγητων, οργανων, κτιριακων εγκαταστασεων κλπ. Εντουtοις γινεται παρα πολυ καλη δουλεια, από μουσικους οι οποιοι αγαπανε πολύ το αντικειμενο τους. Ατελειωτες ειναι  οι ωρες σε προβες και μαθηματα εκτος σχολικου ωραριου, ώστε να παρουσιασουν το καλυτερο δυνατο αποτέλεσμα στις συναυλιες.

Κυριολεκτικα κανουν καταθεση ψυχης οι εμπλεκόμενοι, σε καποια από αυτά τα σχολεια, όχι μονον στις συναυλιες, αλλα και να για δημιουργησουν ολοκληρωμένους ανθρώπους με παιδεια, οι οποιοι θα εχουν ταυτόχρονα υψηλη μουσικη καταρτιση. 

Μην ξεχνατε ότι οι αρχαιοι Ελληνες φιλοσοφοι ειχαν το μαθημα της μουσικης, ως ισαξιο, ειτε ως σχεδόν ισαξιο με αυτό της γεωμετριας. Μετα από αυτά τα δυο μαθηματα, ακολουθουσαν τα μαθηματα της αστρονομιας, της φιλοσοφιας κλπ. Μεσα από τα ειδικα ειδη μουσικης και χορου, οι αρχαιοι Ελληνες φιλοσοφοι, ηταν σε θεση να δημιουργουν ενδιαμεσους χαρακτήρες με βαση το "παν μετρον αριστον", οι οποιοι δεν ηταν ουτε πολύ μαλθακοι, ουτε παρα πολύ σκληροι. Μεσα από αυτά τα ειδη σωστης μουσικης, δημιουργηθηκαν τα εκατομμύρια των Ελλήνων ηρωων της αρχαιότητος και του μεσαιωνα. 

Τα χρηστα ηθη είναι το διαχρονικο "μυστικο " επιβιώσεως του εθνους μας από τα παναρχαια χρονια. Ενας από τους βασικους τροπους δημιουργιας χρηστων ηθων, είναι τα καταλληλα ειδη μουσικης. 

Μεσα στα παλατια της Ελληνικης (ρωμαικης) αυτοκρατοριας, στην Κωνσταντινουπολη, είχαμε σε καθημερινη βαση, σε καθορισμένες ωρες, εκκλησιαστικη μουσικη ("βυζαντινη"). Εξαιτιας των χρηστων ηθων, της σωστης γενικης και μουσικης παιδειας, οι προγονοι μας οι Ελληνες του μεσαιωνα, από σκλαβοι του Ρωμαικου κρατους, εγιναν διοικητες του, χωρις να χρειαστεί να πολεμησουν ουτε ένα δευτερολεπτο. 

Κατα γενικη ομολογια βρισκόμαστε στην πιο κρισιμη ιστορικη στιγμη, από καταβολης του Ελληνικου εθνους. Είναι απολυτη αναγκη να δημιουργήσουμε τους σωστους Ελληνες του αυριο. Ένα πυλώνας δημιουργιας των μελλοντικών ηθικων και δικαιων Ελλήνων, είναι τα καταλληλα ειδη μουσικης.

Μεσα σε αυτην την παρακμη, και την  πολύ μεγαλη οικονομικη κριση, το ιδρυμα Σταυρος Νιαρχος εκτιμωντας την προσφορα των μουσικων σχολειων, ανακοίνωσε μια νεα πρωτοβουλια, με σκοπο την αμεση ενίσχυση ολων των μουσικων σχολείων της επικρατειας. 

Το ιδρυμα ενεκρινε δωρεα υψους 940.000 ευρω για την στήριξη των 43 Μουσικών Σχολείων, με την οποία επιδιωκει να καλυψει τις αυξημενες αναγκες των σχολειων σε μουσικά οργανα. Μέσω της πρωτοβουλίας, το Ίδρυμα θα δωρίσει στα Μουσικά Σχολεία 1.201 υψηλής ποιότητας μουσικά όργανα. Σε αυτα περιλαμβάνονται 54 διαφορετικοί τυποι μουσικων οργανων από ολες τις κατηγοριες, όπως κλασική κιθαρα, βιολι, σαξοφωνο, ταμπουράς, μπουζουκι, μαντολινο κλπ. Πολλά από τα οποία θα ειναι χειροποιητα και θα κατασκευαστουν από έμπειρους Έλληνες οργανοποιούς. 

Η δωρεά αναμενεται να ενισχύσει σημαντικα τόσο το έργο των καθηγητών των μουσικων σχολειων, όσο και των μαθητων που φοιτουν σημερα σε αυτα. Το ιδρυμα Σταυρος Νιαρχος, την πρωτοβουλια να βοηθησει τα μουσικα σχολεια, την πηρε το ετος 2015. Αυτή είναι σιγουρα μια αξιεπαινη πραξη, ενω ταυτόχρονα ειναι πολύ σημαντικη. 

Αγαπητα στελεχοι του ιδρυματος Σταυρος Νιαρχος μεσα από αυτην εδώ την ανοιχτη επιστολή, επιθυμω, να σας ενημερωσω ότι το μουσικο σχολειο Βαρθολομιου στον νομο Ηλειας, στις αρχες της επομενης δεκαετιας, θα είναι κλειστο. Η αιτια είναι η ελλειψη κτιριου με αποτέλεσμα τα παδια να κανουν μαθημα κατω από πολύ αθλιες συνθηκες. 

Από το ετος 2008 βρισκόνται οι μαθητες του μουσικου σχολειου σε επικινδυνα κουτιά (κοντεινερ). Δυστυχως το νέο σχολικο έτος, τους βρηκε να συνεχιζουν σε αυτές της αθλιες συνθηκες. Οι αίθουσες (κοντέινερ) συμφωνα με τον κατασκευαστη, είναι για λειτουργική χρήση πέντε ετών, δηλαδή υπήρχε εγγυηση μέχρι το 2013. Από τότε μεχρι σήμερα μπορει να συμβεί οτιδηποτε σε βάρος της ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικων, ενώ τιθεται σοβαρο θεμα υγειας, για ολους. 

Oι φθορες που εχουν υποστει οι αίθουσες του μουσικου σχολειου είναι εμφανέστατες. Επι παραδειγματι υπαρχει διάβρωση και υποχωρηση πατωματων, εισροή όμβριων υδάτων από τις στέγες κλπ). Ενδεικτικο είναι ότι για την σχολικη χρονια 2016-2017
φοιτουν μονον δεκα παιδια στην α γυμνασιου. Όλα αυτά εξαιτιας των απαράδεκτων συνθηκων.

Γνωριζοντας το ενδιαφερον σας για τα μουσικα σχολεια, επειτα από όλα τα προαναφερομενα, κανω εκκληση προς το ιδρυμα σας να συμβαλλει στο μετρο του δυνατου, ώστε να μην κλεισει ένα σημαντικο κυτταρο πολιτισμου. Αυτό θα είναι ένα τεραστο πληγμα, ενώ ταυτόχρονα θα είναι μια πολύ μεγαλη αδικια. 

Κλεινοντας σας υπενθυμιζω ένα από τα αξιωματα τα οποια μας διδαξε ο υπατος των
φιλοσοφων ο Πλατων. Αξιος τιμης σε μια πολη, είναι οποιος δεν αδικει. Όμως ολα τα αξιωματα και τις τιμες μια πολεως, τις αξιζουν αυτοι που σταματουν της αδικιες που προκειται να γινουν (Πλατων,Νομοι).

Δείτε επίσης: 

Αρχαία ελληνικά για την επιβίωση του έθνους μας.

Η ΣΩΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗ, ΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ (ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ) ΚΑΛΗΜΕΡΑ. (Σ' ευλογημένη μέρα)



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.