3 Απριλίου 2022

Οι Έλληνες στοκάρουν τρόφιμα, αντί να γεμίζουν τις πνευματικές «αποθήκες» τους με μετάνοια και θεϊκή ελπίδα

 
Πλήθος Ελλήνων έπεσαν με τα μούτρα στα σούπερ μάρκετ να στοκάρουν τρόφιμα, άλλα αδιαφορούν να εφοδιάσουν τις ψυχές τους...
 
Μόλις η βαριά σκιά του πολέμου απλώθηκε στην Ευρώπη, και η κόντρα Δύσης – Ρωσίας οδήγησε σε ένα ανεξέλεγκτο ντόμινο ανατιμήσεων, πολλοί Έλληνες σπεύδουν με συγκεκαλυμμένο πανικό να αγοράσουν τρόφιμα και να φτιάξουν στοκ προμηθειών.  
 
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η εταιρεία NielsenΙQ, παρουσιάζεται μια τεράστια αύξηση στην αγορά τροφίμων «ανάγκης» όπως τα ζυμαρικά (+43,6% την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), τα όσπρια, τα άλευρα (+20,6%) και το κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%).  
 
Ήδη, πηγαίνοντας μια βόλτα σε ένα οποιοδήποτε σούπερ μάρκετ, βλέπει κανείς σε περίοπτες θέσεις του καταστήματος στοιβαγμένες συσκευασίες σπορέλαιων και ελαιόλαδων, πακέτα αλευριού, ζυμαρικά κ.λπ.  
 
Ανάλογη φρενίτιδα είχε παρουσιαστεί και στον καιρό που πρωτοέφτασε η πανδημία στην Ευρώπη, τότε που βλέπαμε τραγελαφικές εικόνες με ανθρώπους που αγόραζαν ολόκληρα… φορτία από χαρτιά υγείας και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.  
 
Ασφαλώς δεν είναι παράλογο να συγκεντρώνεις λίγα τρόφιμα για ώρα ανάγκης. Άλλα το να σε τρώει το άγχος σαν σαράκι, να περνάς σε ακρότητες και να σπαταλάς υπέρογκα ποσά για να φτιάξεις ολόκληρο… καταφύγιο επισιτιστικής κρίσης για να σώσεις τον ΕΑΥΤΟΥΛΗ σου ή τους ΔΙΚΟΥΣ ΣΟΥ, δεν βαδίζει ούτε στο χριστιανικό πνεύμα, άλλα ούτε και στο ανθρώπινο. 
 
Ο πανικός για τις ελλείψεις τροφίμων είναι προϊόν απιστίας  
 
Όλη αυτή η καταστροφολογία, η τρομοκρατία, ο πανικός που σπέρνεται στα μέσα δικτύωσης (δυστυχώς ακόμα και από μερικούς χριστιανούς) δεν έχει καμία σχέση με το Ορθόδοξο φρόνημα. Η χριστιανική διδασκαλία ξεκαθαρίζει πως όπου υπάρχει φόβος εκεί φωλιάζει η ολιγοπιστία, ή ακόμα χειρότερα η απιστία.  
 
«Μη συσσωρεύετε δια τον εαυτόν σας θησαυρούς εδώ εις την γην, όπου ο σκόρος και η αποσύνθεση καταστρέφουν και αφανίζουν, και όπου οι κλέπται διατρυπούν τοίχους και χρηματοκιβώτια και κλέπτουν» είπε ο Χριστός, που δίδαξε την ανθρωπότητα να ζητά από τον Θεό «τον άρτον τον επιούσιον», τον άρτο τον ΣΗΜΕΡΙΝΟ και όχι τον αυριανό. Όχι δηλαδή να αποθηκεύει ο δειλός άνθρωπος βουνά από τρόφιμα, για να κοιμίσει λίγο το φυλλοκάρδι του που τρέμει. 
 
Περνούν οι μέρες με έναν καταιγισμό τρομοκρατίας και οι άνθρωποι μέσα στην αγωνία τους για το αύριο, παύουν να χαίρονται τα δώρα του Θεού, την ζωή, την ειρήνη, την αγάπη, την κατάνυξη που προσφέρει η πνευματική περίοδος της Σαρακοστής.  
 
Ο Θεός είναι αυτός που θα μεριμνήσει για κάθε επιούσιο άρτο, και άλλωστε κάθε αγαθό που απολαμβάνει ο άνθρωπος σε αυτή τη ζωή, δεν φυτρώνει στα σούπερ μάρκετ, άλλα είναι ευλογίες του Θεού που ανέχεται την αθλιότητα μας και συνεχίζει να τις παρέχει.  
 
Δυστυχή άνθρωπε, καμία οργάνωση, καμία μέριμνα, κανένας προγραμματισμός δεν πρόκειται να σε σώσει αν δεν έχεις πίστη στον Θεό και πνεύμα αλληλεγγύης με τον συνάνθρωπο. Δεν πα να αγοράσεις ένα ολόκληρο φορτηγό με όλων των λογιών τα αγαθά! Αν δεν έχεις ελπίδα θεϊκή και αγάπη αδελφική μέσα σου, στη δύσκολη ώρα θα σου φάει τα σωθικά ο φόβος και η αγωνία για να σώσεις το ΤΟΜΑΡΙ σου.  
 
Σε όλες τις εθνικές φουρτούνες, ποτέ δεν σώθηκε ο λαός μας από γεμάτες αποθήκες , άλλα μόνο από την αλληλοβοήθεια, την θυσία για τον πλησίον, τον αλτρουισμό.  
 
Σκέψου πως όλα τα περίσσια που ψωνίζεις εσύ, τα στερείς από κάποιους άλλους που δεν έχουν τρόφιμα να περάσουν ούτε τη μέρα τους. Το παραπάνω ποσό που καθ’ υπερβολήν δίνεις για να «διακοσμήσεις» τα ράφια της αποθήκης σου, θα μπορούσες να το δώσεις για ελεημοσύνη σε φτωχούς. Σε ανθρώπους που δεν έχουν την πολυτέλεια να κρατούν τρόφιμα εκατοντάδων ευρώ να σαπίζουν στα ντουλάπια τους.  
 
Αν είναι «επένδυση» η αποθήκευση τροφής, απείρως μεγαλύτερη επένδυση είναι το να ελεείς φτωχούς, και ο Θεός δεν πρόκειται να σε αφήσει στην δύσκολη στιγμή. Το αύριο δεν είναι στο χέρι μας, ούτε μπορούμε να το ελέγξουμε όσο σκληρά και αν προσπαθούμε. Το σήμερα όμως, μας δίνει χρόνο για να απεκδυθούμε τον φιλοτομαρισμό, να οδηγηθούμε στη μετάνοια, να «στοκάρουμε» τις πνευματικές αποθήκες μας με προσευχή, νηστεία, αγαθοεργίες.  
 
Με την συμμετοχή μας στα Μυστήρια της Εκκλησίας, να φτιάξουμε το δικό μας εσωτερικό καταφύγιο εντός της ψυχής, όπου δεν θα μπορεί να εισχωρήσει κανένας φόβος και κανένας εχθρός. 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.