28 Απριλίου 2022

Η Ψήφος είναι μια πράξη βίας


Του Hans Sherrer (1999), Διαβάστε το εδώ 
 
Μετάφραση: Απολλόδωρος
 
Η ψήφος είναι η πιο βίαιη πράξη που μπορεί να διαπράξει κάποιος κατά τη διάρκεια της ζωής του. 
 
Αυτή η ελάχιστα παρατηρούμενη ανωμαλία σχετικά με την ψηφοφορία σχετίζεται άμεσα με τη σύγχρονη αντίληψη του κράτους ως οντότητας που αντλεί την εξουσιοδότησή της να ενεργεί από τη συναίνεση των κυβερνώντων. Η αύρα νομιμότητας που περιβάλλει τις ενέργειες της κυβέρνησης ενισχύεται από τον αντιληπτό ρόλο της ψηφοφορίας ως έκφραση της "λαϊκής βούλησης". Είτε μη απειλητική είτε βίαιη, η εξουσία για κάθε μία από τις ενέργειες της κυβέρνησης θεωρείται ότι απορρέει από τη συναίνεση του λαού μέσω της εκλογικής διαδικασίας. Αυτό λέγεται στα παιδιά του σχολείου από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. 
 
Η ιδέα ότι το κράτος αντλεί την εξουσία του να ενεργεί από τη συναίνεση του λαού ακούγεται ρομαντική. Λίγοι άνθρωποι, ωστόσο, γνωρίζουν ότι εξ ορισμού η εξουσία του Κράτους έχει ως συγκεκριμένο σκοπό την άσκηση πράξεων βίας. Καμία παραχώρηση εξουσίας δεν είναι απαραίτητη για κανέναν, ή για οποιαδήποτε οργάνωση, ώστε να ενεργεί ειρηνικά. Αυτό δεν είναι μυστικό μεταξύ των μελετητών και ο ορισμός του κοινωνιολόγου Max Weber για το κράτος θεωρείται ένας από τους πιο έγκυρους: 
 
"Το κράτος είναι ένας ανθρώπινος θεσμός που διεκδικεί το μονοπώλιο της νόμιμης χρήσης φυσικής βίας εντός μιας συγκεκριμένης επικράτειας. ... Το κράτος θεωρείται η μοναδική πηγή του `δικαιώματος` να χρησιμοποιεί κανείς βία". [1] 
 
Ο νομιμοποιητικός αντίκτυπος της ψήφου στην άσκηση εξουσίας από την κυβέρνηση εμπλέκει στενά τους ψηφοφόρους στη χρήση αυτής της εξουσίας. Πράγμα που σημαίνει ότι οι μη ψηφοφόροι τείνουν να απονομιμοποιούν την άσκηση της κυβερνητικής εξουσίας ως έκφραση της "βούλησης του λαού". Έτσι, αν κανείς δεν ψήφιζε σε μια εκλογική διαδικασία ή το έκανε μόνο ένα μικρό ποσοστό των ανθρώπων, η κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να δηλώνει ότι είναι εξουσιοδοτημένη να ενεργεί ως φορέας της "βούλησης του λαού". Χωρίς την προστατευτική κάλυψη που παρέχουν οι ψηφοφόροι, η κυβέρνηση δεν θα είχε κανένα πρόσχημα να ενεργεί παρά μόνο ως νόμος για τον εαυτό της. 
 
Κατά συνέπεια, οι ενέργειες της κυβέρνησης και οι ψηφοφόροι που τις νομιμοποιούν συνδέονται μεταξύ τους. Έτσι, κατ' ελάχιστον, οι ψηφοφόροι εμπλέκονται πνευματικά σε κάθε πράξη στην οποία προβαίνει η κυβέρνηση. Συμπεριλαμβανομένων όλων των βίαιων πράξεων. Αυτή η εμπλοκή στη βία της κυβέρνησης δεν είναι, μετριάζεται από την ονομαστική ειρηνικότητα της ζωής ενός ατόμου εκτός από την ψήφο. Επιλέγοντας να ψηφίσει ένα άτομο ενσωματώνει τη βία στην οποία επιδίδεται η κυβέρνηση ως μέρος της ζωής του. Αυτό ισχύει εξίσου για τους ανθρώπους που δεν ψήφισαν έναν υποψήφιο που υποστηρίζει συγκεκριμένες πολιτικές με τις οποίες μπορεί να διαφωνούν, όσο και για εκείνους που ψήφισαν. Το να περάσουν από την κίνηση της ψήφου είναι αυτό που νομιμοποιεί την κυβέρνηση να ενεργεί στο όνομά τους, όχι το ποιον ή τι ψηφίζουν. 
 
Αυτό σημαίνει ότι η βία που διαπράττεται από οποιοδήποτε άτομο ωχριά σε έκταση ή σημασία σε σύγκριση με αυτή που εξουσιοδοτείται να λάβει η κυβέρνηση στο όνομα εκείνων που ψηφίζουν. Η συνδυασμένη μακάβρια βία κάθε αναγνωρίσιμου κατά συρροήν δολοφόνου στην αμερικανική ιστορία δεν μπορεί να συγκριθεί με τη βία ούτε μιας από τις οποιεσδήποτε βίαιες ενέργειες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση ως εκπρόσωπος του λαού. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι οικονομικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στο Ιράκ μετά τον πόλεμο του Κόλπου το 1991. Οι κυρώσεις αυτές εμπόδισαν το Ιράκ να ανοικοδομήσει τις κατεστραμμένες υποδομές του σε θέματα υγιεινής, ύδρευσης και ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες είχαν στοχευθεί ειδικά από τον αμερικανικό στρατό προς καταστροφή. 
 
Οι κυρώσεις αυτές, που υποστηρίχθηκαν και επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ, πιστώνονται από τη UNICEF και άλλες οργανώσεις ότι συνέβαλαν στον φρικτό θάνατο περίπου 3.000 έως 5.000 παιδιών το μήνα για πάνω από 8-1/2 χρόνια. [2] Όλοι οι ψηφοφόροι συμμετέχουν στη συμβολή της κυβέρνησης στους άσκοπους θανάτους αυτών των παιδιών που προκαλούνται από ασθένειες και μειωμένο βιοτικό επίπεδο. Έτσι, οι πάνω από μισό εκατομμύριο θάνατοι αθώων παιδιών στο Ιράκ στα χρόνια μετά τον πόλεμο του Κόλπου του 1991 είναι στα αιματοβαμμένα χέρια κάθε ψηφοφόρου στις ΗΠΑ.
 
Η ίδια δυναμική εμπλοκής των ψηφοφόρων στις κυβερνητικές θηριωδίες ισχύει και για τους πολλές εκατοντάδες θανάτους αμάχων που προκάλεσαν οι βομβαρδισμοί των γιουγκοσλαβικών πόλεων την άνοιξη και το καλοκαίρι του 1999, στους οποίους συμμετείχαν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτή ήταν μια μικρής κλίμακας αναπαράσταση του ατομικού βομβαρδισμού των μη στρατιωτικών πόλεων της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι τον Αύγουστο του 1945. Εκατοντάδες χιλιάδες αθώες γυναίκες, παιδιά και ηλικιωμένοι σκοτώθηκαν από τις αρχικές εκρήξεις της βόμβας και τις μακροχρόνιες επιπτώσεις της έκθεσης σε ακτινοβολία. [3]
 
Των βομβαρδισμών αυτών είχαν προηγηθεί οι δολοφονίες πολλών εκατοντάδων χιλιάδων μη μαχητών από τον αμερικανικό στρατό κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών με φωτιά στο Τόκιο, το Αμβούργο, τη Δρέσδη και το Βερολίνο. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι σκοτώθηκαν στο όνομα των ψηφοφόρων που είχαν εκλέξει την κυβέρνηση Roosevelt το 1944 με συντριπτική πλειοψηφία. Η ψήφος, όπως ένας πύραυλος που εκτοξεύεται σε έναν αόρατο στόχο πολλά μίλια μακριά, είναι μια μέθοδος μακρινής απόστασης για την καθαρή συμμετοχή στην πιο φρικτή βία που μπορεί να φανταστεί κανείς. 
 
Έτσι, η άρνηση ψήφου δεν προκαλεί μόνο μια στατιστική εγγραφή στην πλευρά των μη ψηφισάντων σε ένα λογιστικό φύλλο. Είναι ένας θετικός τρόπος για ένα άτομο να μειώσει το επίπεδο της ηθικής του ευθύνης για πράξεις βίας που διαπράττει η κυβέρνηση, στις οποίες δεν θα συμμετείχε ποτέ προσωπικά και στις οποίες δεν θέλει να διαπράττονται στο όνομά του ως ψηφοφόρου. Η Μη ψήφος είναι ένας θετικός τρόπος για ένα άτομο να εκφράσει δημοσίως το βάθος της ιδιωτικής του πεποίθησης ότι σέβεται την ιερότητα της ζωής και ότι η βία δικαιολογείται μόνο σε περίπτωση αυτοάμυνας. 
 
Η κοινωνική σφαίρα στην οποία ζουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι αξιοσημείωτη για το επίπεδο ειρηνικής συνεργασίας που συνήθως επικρατεί σε αυτήν. Η πλειονότητα των ανθρώπων προσπαθεί να βελτιώσει τη ζωή της συνεργαζόμενη με άλλους ανθρώπους για την επιδίωξη του αμοιβαίου συμφέροντος. [4] Αυτό το κοινοτικό πνεύμα μη βίαιης συνεργασίας που υποστηρίζεται από τη Μη ψήφο, έρχεται σε έντονη αντίθεση με την κοινωνική βία που επικυρώνεται από την πράξη της ψήφου. 
 
Τελικές σημειώσεις  
 
[1] "Η πολιτική ως επάγγελμα", Μαξ Βέμπερ, στο "Από τον Μαξ Βέμπερ: Essays in Sociology", επιμέλεια C. Wright Mills, Oxford University Press, NY, 1946, σ. 78.
[2] Βλέπε π.χ., "Sanctions of Mass Destruction", John Mueller and Karl Mueller, Foreign Affairs, Μάιος/Ιούνιος 1999. τόμος 78. αρ. 3, σελ. 43-53- και, "U, S. Weapons of Mass Destruction Linked to Deaths of a Half-Million Children," στο "Censored 1999: The News That Didn't Make the News - The Year's Top 25 Censored Stories," Peter Phillips and Project Censored, Seven Stories Press, NY, 1999, σελ. 43-46.
[3] Βλέπε π.χ: Why America Dropped the Atomic Bomb", Ronald Takaki, Little Brown & Company. Boston, 1995- και, "Hiroshima in. America: A Half Century of Denial," Robert Jay Lifton and Greg Mitchell, Avon, NY, 1996.
[4] Βλέπε π.χ., "The Evolution of Cooperation", Robert Axelrod, Basic Books, New York, 1984- "Hidden Order: Holland, Perseus Press, 1996- και, "Reputation: Klein, University of Michigan Press, 1997.

------------------
 
Δικτυογραφία:
Voting Is An Act of Violence 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.