2 Νοεμβρίου 2020

Πρόγραμμα θετικής συμπεριφοράς για πρώτη φορά σε ελληνικά σχολεία (η νεοταξική πλύση εγκεφάλου παίρνει επιστημονικό μανδύα)

Προλογικό σχόλιο 
 
Στην σύγχρονη εποχή που ζούμε δυστυχώς η παιδεία που είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό των πολιτισμένων ανθρώπων, μετατρέπεται μέρα με την μέρα σε εκπαίδευση...
Παιδεία όμως όπως είναι φυσικό επιδέχονται ΜΟΝΟ οι άνθρωποι που πλάστηκαν κατ΄ εικόνα του Θεού.
 
Η εκπαίδευση είναι κάτι κατώτερο και όπως όλοι γνωρίζουμε εκπαίδευση επιδέχονται και τα ζώα... για να υπακούν σε ανθρώπινες εντολές... 
 
Στα παιδιά μας όμως άραγε τι είδους εντολές οφείλουμε να τους μάθουμε να υπακούν; 
 
Εχουμε πολλές φορές μιλήσει για την νεοταξική πλύση εγκεφάλου που γίνεται στα σύγχρονα σχολεία της πατρίδας μας.... 
 
Στα κεφάλια των αγνών παιδιών μας φυτεύονται ιδέες και εντολές όπως, αντιφασισμός, αντιρατσισμός, (και οι δύο έννοιες με τον νεοταξικό υποκριτικό τρόπο), παγκοσμιοποίηση, πολυπολιτισμός, διαφορετικότητα (με τον απαράδεκτο σεξουαλικό προσανατολισμό), bulling, εκτρώσεις, φεμινισμός, νεοπαγανιστικές, βουδιστικές θεωρίες, γιόγκα και διαλογισμοί, ελεύθερες εκτρώσεις και ξενόφερτός δυτικός τρόπος ζωής, κλιματικές αλλαγές, παγκόσμια υπερθέρμανση, πράσινες ενέργειες και πράσινα άλογα.... 
 
Φυσικά απουσιάζουν ως απαράδεκτες η πατρίδα, η ορθοδοξία... και η ιστορία μας παρουσιάζεται αλλοιωμένη από νεοταξικές απόψεις... περί Μη ύπαρξης εχθρών και συνόρων καθώς και θεωρίες που έχουν ήδη αναθεωρηθεί όπως των Ινδοευρωπαίων, του φοινικικού αλφαβήτου, η θεωρία του Δαρβίνου και η κάθοδος των Ελλήνων από ...κάπου αλλού (που χρησιμοποιείται μάλιστα με απαράδεκτο τρόπο ώστε να ταυτιστεί με τους σύγχρονους λαθρομετανάστες που η Νέα Τάξη με πολέμους και πείνα προωθεί προς την Δύση)!!!!
 
Τώρα πλέον επιχειρείται όλο αυτό το αίσχος να πάρει επιστημονικό μανδύα και να ντυθεί με όμορφες φράσεις (που είναι μια συνήθης νεοταξική πρακτική) ώστε η πλύση εγκεφάλου να έχει και επιστημονικοφανή κατοχύρωση...
 
Και φυσικά σε όλο αυτό μπαίνει πλέον και η νεοταξική ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ που με αφορμή τον κορωνοϊό που οι ίδιοι δημιούργησαν στα εργαστήριά τους και εξάπλωσαν στην ανθρωπότητα (ο ίδιος ο Π.Ο.Υ. έκανε πλάτες όπως έχει πλέον αποδειχθεί, στην κομμουνιστική Κίνα και άφησε τον κορωνοϊό να εξαπλωθεί σε όλη την υφήλιο)....
 
Διαβάζοντας θα διαπιστώσετε πως συμπεριφέρονται στα παιδιά μας όπως στα άλογα ή στα δελφίνια, που όταν κάνουν κάποιο ωραίο ακροβατικό στην εκπαίδευση, τα περιμένει η ζαχαρίτσα ή το ψαράκι για επιβράβευση.... 
 
Μην ξεχάσουμε να τονίσουμε πως όπως σχεδόν σε κάθε νεοταξική αηδία είναι κι αυτή μια Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία..... από την ανθελληνική, άθεη και παρηκμασμένη πνευματικά Ευρωπ. Ενωση. Το κατοχικό και φασιστικό αυτό μόρφωμα της Νέας Τάξης, που όλοι οι Αγιοι Γέροντες της εποχής μας κατηγόρησαν ως καταστροφικό και ανήθικο....
 
Ας δούμε πως παρουσιάζει το θέμα ένα νεοταξικό ΜΜΕ όπως είναι το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο. (τα έντονα κόκκινα γράμματα είναι δικά μας και οι μπλε παρενθέσεις είναι σκέψεις μας) 
 
Σημάδια βελτίωσης στη συμπεριφορά τους παρουσίασαν μέσα σε τρεις εβδομάδες παιδιά της Τετάρτης και της Πέμπτης Δημοτικού από σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας που συμμετείχαν στην πρώτη φάση ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος για την υποστήριξη της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο. 
 
Μέσω της παρέμβασης που έγινε λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία τον περασμένο Μάρτιο, λόγω της πανδημίας, παιδιά που εκδήλωναν επιθετικές συμπεριφορές, ασκούσαν σχολικό εκφοβισμό, αδιαφορούσαν για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και αντιμετώπιζαν δυσκολίες κοινωνικής προσαρμογής εμφάνισαν μια ορατή μεταστροφή. Το αποτέλεσμα ήταν ο αυξημένος βαθμός συμμετοχής τους στο μάθημα και η ενίσχυση της συνεργασίας με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους.  
 
«Για πρώτη φορά στην Ελλάδα γίνεται σε πολύ μεγάλη έκταση μια τέτοιου είδους παρέμβαση για την προώθηση της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο» εξηγεί ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, αν. καθηγητής του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Θανάσης Γρηγοριάδης. Όπως επισημαίνει, 30 σχολεία από την Κεντρική Μακεδονία με 2.000 μαθητές και 400 εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν ειδική επιμόρφωση, λαμβάνουν μέρος στο τριετές ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα Erasmus+ Στρατηγικές συμπράξεις ΚΑ3, με τίτλο «Οικοδομώντας Θετικά, Ενταξιακά και Ισότιμα Μαθησιακά Περιβάλλοντα μέσω της προσέγγισης Σχολικό Σύστημα ΠροΘεΣυ», που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (www.pbiseurope.org/en/).  
 
Η λέξη ΠροΘεΣυ είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Προώθηση Θετικής Συμπεριφοράς ενώ στο πρόγραμμα συμμετέχουν 11 εταίροι από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Ρουμανία και τη Φινλανδία. Από την ελληνική πλευρά συμμετέχουν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.  
 
Οι ποινές δεν έχουν αποτέλεσμα  
 
Η επιλογή, άλλωστε, της προώθησης θετικής συμπεριφοράς προέκυψε από τα ερευνητικά δεδομένα ως μονόδρομος καθώς η επιβολή ποινών στο σχολείο, όπως οι απομακρύνσεις και οι αποβολές από την τάξη, έχει αποδειχτεί ότι δεν συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος. (κοινώς τόσα χρόνια που οι μαθητές τιμωρούνταν - εμείς όλοι δηλαδή- βγαίναμε αποτυχημένοι και αλήτες...) Ο επιστημονικός συνεργάτης της ερευνητικής ομάδας του ΑΠΘ, εκπαιδευτικός πληροφορικής, Θεόδωρος Γούτας, επισημαίνει ότι «η τιμωρία μαθητών που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς, χωρίς την ταυτόχρονη ύπαρξη πλαισίου υποστήριξης της θετικής συμπεριφοράς τους στο σχολείο, συσχετίζεται με αυξημένη επιθετικότητα, απουσίες, καθυστερημένη προσέλευση των μαθητών και σχολική διαρροή».
 
Παράλληλα σύμφωνα με τον κ. Γρηγοριάδη, τα τελευταία 15 χρόνια διαπιστώνεται σταδιακή αύξηση των προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον, γεγονός που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, τις πολλές ώρες εργασίας των γονέων, τη μείωση του χρόνου ενασχόλησής τους με τα παιδιά και τον αυξημένο χρόνο έκθεσης των παιδιών στις οθόνες. (όλα τα παραπάνω - οικονομική κρίση, πολλές ώρες εργασίας των γονέων και οι οθόνες- συμβαίνουν ακριβώς λόγω της νεοταξικής επέλασης στην σύγχρονη οικογένεια, αλλά αντί να βρουν λύσεις που θα εξαφανίσουν τα αίτια αυτά προσπαθούν να κάνουν στα παιδιά μας πλύση εγκεφάλου). Απέναντι στην κατάσταση αυτή, το μοντέλο της θετικής συμπεριφοράς που εφαρμόστηκε στην Αμερική πριν από είκοσι χρόνια, φάνηκε να έχει θεαματικά αποτελέσματα, εκμηδενίζοντας σχεδόν τα προβλήματα επιθετικότητας και άσκησης φυσικής βίας και βελτιώνοντας τη μαθησιακή διαδικασία, οικοδομώντας μακροπρόθεσμα έτσι ένα θετικό οικοσύστημα στη σχολική μονάδα. (εδώ γελάμε διότι τα χειρότερα αποβράσματα βρίσκονται στα αμερικανικά σχολεία, η εγκληματικότητα στις ΗΠΑ είναι σε μέγιστο βαθμό και κάθε τόσο μαθητές εκτελούν με όπλα συμμαθητές και καθηγητές.... για να μην πούμε το πόσο ξύλο πέφτει και πόσος ρατσισμός υπάρχει στις ΗΠΑ...)
 
Αν αρπάξω ένα παιχνίδι…
 
«Αν, για παράδειγμα, αρπάξω ένα παιχνίδι από τον διπλανό μου, εκείνος στεναχωριέται. Ο δάσκαλος, από την πλευρά του, επισημαίνει ότι δεν είναι σωστό να παίρνει κανείς αντικείμενα που ανήκουν σε άλλους. Με την αντίδραση όμως αυτή, δεν αλλάζει κάτι. Αφενός έχει γίνει το δικό μου, έχω ήδη αρπάξει το παιχνίδι, αφετέρου ο δάσκαλος ασχολήθηκε μαζί μου. Το σκορ είναι ήδη δύο – μηδέν υπέρ μου» σχολιάζει ο κ. Γρηγοριάδης. Παρουσιάζοντας τις εναλλακτικές που προτείνονται από το πρόγραμμα, προβάλλοντας την αξία της θετικής συμπεριφοράς, αναφέρει ότι χρησιμοποιούνται οι δραματοποιήσεις, το θεατρικό παιχνίδι, η εναλλαγή των ρόλων του θύτη και του θύματος σε κάθε παιδί και η περιγραφή συναισθημάτων ώστε τα παιδιά να αποκτούν ενσυναίσθηση, να μπαίνουν στη θέση του άλλου, να αντιλαμβάνονται τη λογική συνέπεια μιας πράξης.  
 
Τι συμβαίνει στην τάξη
 
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων εκπαιδευτικοί και μαθητές δημιουργούν μηνύματα παρακίνησης για τις αξίες που επιθυμούν να κατακτήσουν. «Ο εκπαιδευτικός, όταν διαπιστώνει ότι ένας μαθητής ή η τάξη εφαρμόζουν τη συμπεριφορά που έχουν διδαχθεί, τους επιβραβεύει λεκτικά και προσφέρει ένα κουπόνι ή μαρκάρει το τετράδιο του παιδιού ή το φύλλο επιβραβεύσεων της τάξης με ένα σφραγιδάκι. Στο τέλος οι ανταμοιβές που έχουν δοθεί καταγράφονται και όταν φτάσουν σε ένα προσυμφωνημένο αριθμό, προσφέρεται ένας υλικός ενισχυτής, όπως ένα βιβλίο, μία ώρα παιχνιδιού στην αυλή, η συμμετοχή των παιδιών σε μία χαλαρή εκπαιδευτική δραστηριότητα» σημειώνει ο κ. Γούτας.  
 
Από τον σεβασμό στον διπλανό μέχρι και τη σωστή χρήση μάσκας  
 
Σε ό,τι αφορά, άλλωστε, τις θετικές συμπεριφορές που εξασκούνται, αυτές καλύπτουν ένα ευρύ πλαίσιο, από τον σεβασμό στον διπλανό μέχρι και τη σωστή χρήση μάσκας, λόγω της πανδημίας. Ο συντονιστής του εκπαιδευτικού έργου του 2ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννης Τρικκαλιώτης, σημειώνει: «για να ζητήσει κάποιος τον λόγο θα πρέπει να σηκώσει το χέρι. Ακόμη και αυτή η τόσο απλή συνθήκη δεν είναι αυτονόητη όμως η εξάσκησή της θεμελιώνει τη συνέχιση της διαδικασίας. Ακολουθούν η εκμάθηση της διαδικασίας εξόδου από την τάξη χωρίς συνωστισμό (στρατιωτάκια εν δυό εμπρός μάρς ένας ένας), η επιβράβευση της σωστής χρήσης της μάσκας, η παρουσίαση του σωστού τρόπου πλυσίματος των χεριών, η λειτουργία συστήματος ανακύκλωσης στην τάξη και πολλά άλλα». Το πρόγραμμα βρίσκεται σε εξέλιξη ενώ η τελική αξιολόγηση των παρεμβάσεων θα γίνει μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τον Ιούνιο του 2021.  
 
ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
το είδαμε ΕΔΩ



Share

1 σχόλιο:

ΔΑΝΑΟΣ είπε...

Ενας νεος κοσμος ....διαβολικα πλασμενος !
Σκυλί,
γατί
και
παιδί,
όπως το μάθεις, κάνουν....................λεει ο σοφος παλιος λαος μας .

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.