23 Ιουλίου 2015

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ

Γράφει ο Χρίστος Γούδης 

Είναι αυτό που λένε διάσπαρτα μικρά πικρόχολα σχόλια, κάτι σαν τα διασπειρόμενα μικρού διαμετρήματος σκάγια των κυνηγών καθώς βαράνε τις μπεκάτσες, τους τσαλαπετεινούς, τα ορτύκια και τις τσίχλες, αφήνοντας ομολογουμένως να τους ξεφεύγουν τα αγριο-γούρουνα, για τα οποία το βόλι θα έλθει κάποτε από αλλού. Κι όλα αυτά με αφορμή όσα περίεργα και παράδοξα συμβαίνουν στην ελληνική επικράτεια της ακράτειας, που σε κάνουν να μην μπορείς να συγκρατήσεις την εκρηκτική ροπή σου να τα εκφράσεις διαθλαστικά, διανθίζοντάς τα με μία δόση χιούμορ για να μην υπερβείς τα πλαίσια της αστικής ευγένειας και αρχίσεις να χρησιμοποιείς το αγοραίο λεξιλόγιο των λεμβούχων, των κουτσαβάκηδων και των αγροτοποιμένων, το οποίο πάντως θα απέδιδε αυθεντικότερα τα συναισθήματα που αναβλύζουν από τα πολιτικά μας δρώμενα. 

Έχουμε και λέμε λοιπόν: 

Σχόλιο 1. Ένα γλωσσικό λάθος (lapsus linguae) του υπουργού παιδείας και παλιμπαιδισμού αριστείδη (εκ του αριστεύω και αριστήνδην) μπαλτά (του αρχαιοελληνικού πέλεκυ), το οποίο αναδύθηκε ως συριζαίϊκο τσιτάτο με το «η αριστεία είναι ρετσινιά», διαστρέβλωσε την αλήθεια που (ξανα)βιώνουμε σήμερα, μετά από τα χρόνια του Μεταξά με τους δηλωσίες κομμουνιστές, ότι δηλαδή «η αριστερά είναι ρετσινιά». Από μία άποψη, η ρήση του εν λόγω υπουργού έδρασε ως μπαλτάς διπλής όψεως, τουτέστιν ως ο διπλούς πέλεκυς του αριστερού φασισμού. Καμία έκπληξη, και ο Μουσολίνι ως σοσιαλιστής ξεκίνησε την πολιτική του αναρρίχηση, διευθύνοντας την αριστερή εφημερίδα Avanti («Εμπρός») μέχρι να ηγηθεί της πορείας στη Ρώμη, κατά το: «όλοι οι δρόμοι – αριστεροί και δεξιοί – οδηγούν – τελικά –  στη ρώμη» της εξουσίας! 

Σχόλιο 2. Ο γιάνης βαρουφάκης, βαθύς γνώστης του παγκόσμιου οικονομικού γίγνεσθαι, όπως συνάγεται και από τα βιβλία του (από τα οποία όποιος τα διαβάσει κατανοεί ότι ο άνθρωπος κατανοεί το αντικείμενό του, πράγμα σπάνιο για πολλούς συγγραφείς που γράφουν νομίζοντας ότι ξέρουν τι γράφουν), μπορεί σύμφωνα με τη δήλωση του πρωθυπουργεύοντος τσίπρα να μην είναι καλός πολιτικός, αλλά ισχύει και το αντίστροφο: ένας «καλός πολιτικός», με βάση τα τριτοκοσμικά πρότυπα του καθ’ ημάς αεριτζίδικου δημοκοπικού συστήματος, δεν είναι απαραίτητα και καλός οικονομολόγος, και μάλλον είναι εξ ορισμού «ανοικονόμητος» σε λόγια και έργα. Ατυχώς όμως τα σημερινά προβλήματα της συριζαίϊκης ανελοαφροασιανής Ελλάδας συμβαίνει να είναι και οικονομικά! Όσο για τον γιάνη βαρουφάκη που ποντάρει μια στο ΟΧΙ και μια στο ΝΑΙ, μια στο κόκκινο και μια στο μαύρο, μια στο καρφί και μια στο πέταλο, αυτά έχει η θεωρία των παιγνίων στην οποία εξειδικεύεται. Το πρόβλημα με τις συνεχείς ταλαντώσεις – αρμονικές, φθίνουσες ή εξαναγκασμένες, όπως λέμε στη φυσική – δεν είναι με τι θεωρία αλλά με την πράξη. Το πώς και πόσες φορές το παίζεις το ρημάδι (το παιχνίδι) είναι εκείνο που σε καθιστά μικρό ή μεγάλο «παίκτη», παρέχοντάς σου ταυτόχρονα την σχετική μικρή ή μεγάλη αυτοϊκανοποίηση… 

Σχόλιο 3.  Το ΟΧΙ του δημοψηφίσματος, που υποτίθεται ότι προσδίδει την δημοφιλία του λαϊκού 61% στον «χαρισματικό» τσίπρα (μεγάλη η χάρη της Μεγαλόχαρης, τί χαρίζει, και σε ποιους και γιατί χαρίζεται άραγε;), δεν είναι παρά ένα αμάλγαμα αντιφατικών και πολιτικά αντίρροπων προοπτικών, ως προς το τι θα επακολουθούσε αμέσως μετά, αν όντως επικρατούσε, καθότι συνίσταται από πολλά κόκκινα, ροζ, γαλάζια και μαύρα ΟΧΙ. Κοινώς μαύρο φίδι που θα μας έτρωγε, αν επικρατούσε. Κάτι κατάλαβε ο μικρός αλέξης και το μετέτρεψε σε «ΝΑΙ σε όλα». Νους υγιής εν σώματι υγιεί, το είχε πει και ο Ιουβενάλης άλλωστε (mens sana in corpore sano), ο προπάτορας του φίλου μας Ρέντσι, ντε, αυτού που δώρισε στον τσίπρα τη γραβάτα-θηλιά, που ορθώς δεν μάσησε και δεν τη φόρεσε, γιατί αν σε κρεμάσουνε τι να το κάνεις το μυαλό. 

Σχόλιο  4. Η Ζωή του παιδιού (ευλαβικό υποκατάστατο της χρηστομάθειας που παρείχε παλαιότερα η Διάπλασις των παίδων), με τον αυθορμητισμό της ζωϊκής της δύναμης και τον φανατισμό που διακρίνει την πάσης φύσεως θρησκοληψία, φωνασκεί καρφώνοντας στους πάντες ότι ο (κοινοβουλευτικός) βασιλιάς μας, που συσκέπτεται με τον εαυτό του στα Παλαιά Ανάκτορα (νυν Βουλή των Ελλήνων), είναι γυμνός. Το πρόβλημα δεν είναι ότι είναι γυμνός, πάντα έτσι ήταν από τη φύση του ο γυμνοσάλιαγκας, αλλά το ότι οι φωνές της κάνουν ορατή τη γύμνια του και στους υπηκόους του, που επέλεγαν να μην το βλέπουν με αντιπαροχή την συμμετοχή τους στην «αυλή των θαυμάτων» και των προνομίων του πελατειακού κράτους. 

Σχόλιο 5. Πολλοί πιστεύουν ότι το αποτέλεσμα των όσων σχιζοφρενικών συμβαίνουν στο συριζαίϊκο μαγαζί, με τα αλλήθωρα κομμουνίζοντα παραμάγαζα, τις αριστερές καρότσες «που τρέχουν στον κατήφορο και κάνουν ντούνκου-ντούνκου» και την «κοινωνική πα(τ)σοκαρία» που τα επικαλύπτει μαζικά και ασφυκτικά, θα είναι τελικά η άνοδος της «Χρυσής Αυγής». Πιθανώς, με την προϋπόθεση ότι θα αλλάξει το αδιόρθωτα και βαρύτατα φθαρμένο όνομά της. Για το «Χρυσή» ουδέν πρόβλημα, θυμίζει άλλωστε και τις χρυσές λίρες. Έτσι κι αλλιώς «ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται» και ορθώς ελπίζει στο θεόσταλτο της πραγμάτωσης των αναγκών του, καθότι, σύμφωνα με τον Όμηρο (τον κατά Δίωνα Χρυσόστομο, «πρώτο και μέσο και ύστατο» των επί γης ποιητών), «και γαρ τ’ όναρ εκ Διός εστίν» (Ιλιάς, Α63). Αλλά έτσι και κρατήσουν το «Αυγή», ο κόσμος θα θυμάται συνειρμικά την συνονόματη αριστερόφρονα από τα γεννοφάσκια της εφημερίδα, με τα όσα έγραφε προεκλογικά ως «τσιπράτα» (συριζαίϊκα τσιτάτα) για τους ζουρνάδες, τα νταούλια, τον πεντοζάλη, το σκίσιμο του καλσόν – συγγνώμη του μνημονίου ήθελα να πω – και την «Θεσσαλονίκη μου, μεγάλη φτωχομάνα», και όπου φύγει-φύγει. 

Η «Αυγή» ως λέξη και ως έννοια, ως σημαίνον και σημαινόμενο, θα προκαλεί από τούδε και στο εξής, εκούσια ή ακούσια, την επαναφορά στη μνήμη μας εικόνες αγοραίας καλπουζανιάς γαβριάδων, πιτσιρικάδων και παπατζήδων του δρόμου, μαζικής πολιτικής εξαπάτησης, αφρώδους και ανερμάτιστου βερμπαλιστικού κομπογιαννιτισμού, και τελικά, ζόφου, σκότους, και ερέβους, ταυτιζόμενη ανακλαστικά με την λαϊκή «κατακρΑυγή». 

Υ.Γ. Όσο για τα απανταχού αγριο-γούρουνα της πολιτικής μας ζούγκλας, μην ανησυχείτε «δεν ξεχνώ», έσσεται ήμαρ. Κάθε πράγμα στον καιρό του, κι ο κολιός τον Αύγουστο… 

Χρίστος Γούδης
Δημοτικός Σύμβουλος
με την «Ελληνική Αυγή»
στο Δήμο Αθηναίων



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.