18 Ιουνίου 2024

Η ΝΕΜΕΣΙΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 
 
Το θέμα της Δικαιοσύνης είναι επίκαιρο σε μια εποχή που συνέβησαν ειδεχθή εθνικά εγκλήματα και η Δικαιοσύνη τα προσπέρασε αβρόχοις ποσί. Η καταστροφή της Κύπρου η οποία δεν απασχόλησε τους δικαστές παρά μόνο η δίκη των χουντικών για το πραξικόπημα και όχι η προδοσία της μεγαλονήσου από τους χουντικούς και πολιτικούς, το θέμα των Μνημονίων που άρπαξαν τον 35% του πλούτου της Ελλάδας, το γκριζάρισμα του Ελληνικού εδάφους των Ιμίων, η παράδοση της Μακεδονίας στο σλαβικό κρατίδιο των Σκοπίων, τώρα η ακρίβεια που είναι υπερδιπλάσια εκείνη της Ευρώπης και ας αφήσουμε τα μεγάλα ατυχήματα (Μάτι-Τέμπη). Ήταν αόματη να βρει τους κύριους υπευθύνους και των δύο τραγωδιών. Η τυφλή όμως δικαιοσύνη βλέπει τα ακροδεξιά κόμματα και τα διαλύει στο άψε σβήσε και συνεργάζεται αρμονικότατα με την Εκτελεστική εξουσία συχνά και σε βάρος των πολιτών. Ακολούθως θα δούμε πως έβλεπαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι τη Νέμεσι;
 
Η Νέμεσις ήταν θυγατέρα του Ερέβους, ή της Νυκτός και του Ωκεανού, ή τέλος του Διός και της Ανάγκης. Ήταν τιμωρός των αδίκων, οργίλων και αλαζόνων. Παρατηρούσε όμως και τους πολέμους αν γίνονταν με τρόπο δίκαιον ή άδικον και παρεμπόδιζε τους παράνομους έρωτες. Σκεφθείτε τη Νέμεσι της εποχής εκείνης τι θα έλεγε για τους παρά φύσει γάμους των Λοατκι για τους οποίους ο Κυρ. Μητσοτάκης θυσίασε άνω των ενός εκατομμυρίου ψηφοφόρων; Ως και οι επίλεκτοι SEALS των ΗΠΑ δήλωσαν υποταγή και συμμετέχουν στην παρέλαση "gaypride" . Όποιος είναι αντίθετος προς τους Κίναιδους δεν έχει θέσει στο δυτικό στρατόπεδο, όπως συνέβαινε στην ΕΣΣΔ για όσους ήταν αντίθετοι προς τον κομμουνισμό. Τέτοια παράνοια έχει χτυπήσει τη Δύση γι’ αυτό πάει να δύσει. 
 
Η Νέμεσις θα είχε καταδικάσει το Ισραήλ για την γενοκτονία στη Γάζα διότι προξένησε δυσανάλογα θύματα σε βάρος των Παλαιστινίων. Στην πραγματικότητα εκτελεί εκ του εμφανούς την πλήρη γενοκτονία των Παλαιστινίων χωρίς να ευαισθητοποιείται η Δυτική κοινωνία.
 
Η Νέμεσις τιμωρούσε δε ακόμη και τους πεθαμένους , αυτούς που έζησαν αδίκως και υβριστικώς στην κοινωνία. Σήμερα η χριστιανική μας θρησκεία λέει ο «τεθνεώς δεδικαίωται» και γέμισαν δρόμους, πλατείες και προτομές των δύο «εθναρχών» Ελλάδος και Κύπρου, του «Μεγάλου Ανδρέα» που μας βύθισε στα χρέη, του αιωνόβιου "Κώστα" που χάρισε το όνομα ΠΓΔΜ στα Σκόπια κ.α 
 
Η Νέμεσις είχε διττή εξουσία: η πρώτη να εμποδίζει τους ανθρώπους να μη γίνονται κακοί και η άλλη να τιμωρεί τους κακούς. Επειδή εφθάρει η μεταξύ των ανθρώπων δικαιοσύνη και πλήθυναν οι κακούργοι, υβριστές και αλαζόνες και δεν επιδέχονταν πλέον διόρθωση ανέβηκε στον ουρανόν και η Νέμεσις έγινε Θέμις και Αδράστεια. Όμως αυτή δεν άφησε παντελή ελευθερία στους κακούργους και υβριστές και αλαζόνες. Τέτοιοι αλαζόνες εκείνο τον καιρό υπήρξαν οι Πέρσες οι οποίοι είχαν πάρει ένα κομμάτι μάρμαρου από την Πάρο για να στήσουν το τρόπαιο τους όταν θα καταλάμβαναν την Αθήνα. Αυτούς μίσησε η θεά Νέμεσις για την αλαζονεία τους και υπέστησαν ήττα δεινή όσοι απεβιβάστηκαν στο Μαραθώνα και στην ακτή της Ραμνούντας. Τούτο είχε σαν αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν τα πάντα και να φύγουν κακήν κακώς για να σώσουν τη ζωή του όσοι επέζησαν. Οι Αθηναίοι πήραν όλα όσα άφησαν στη φυγή τους οι Πέρσες και εκείνο το κομμάτι μαρμάρου εδόθη στο Φειδία, ο οποίος κατασκεύασε το άγαλμα της Νεμέσεως. Στην ίδια αλαζονεία είχε υποπέσει και ο Μουσολίνι ο οποίος με στόμφο δήλωνε ότι θα έφθανε στην Αθήνα εντός εβδομάδος και τιμωρήθηκε από τη Νέμεσι με εξευτελισμό. Κατά τον ίδιο αλαζονικό τρόπο φέρεται τώρα και ο Ερντογάν προς την Ελλάδα αλλά δυστυχώς εδώ πλέον η Νέμεση έγινε Κατευνασμός και παράδοση χωρίς αντίσταση από τους Κυρ. Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη. Τουρκοφοβία; Τουρκολαγνία; Συμφέροντα; Εκτέλεση εντολών; 
 
Η Νέμεσις είχε ιερόν στην Ραμνούντα της Αττικής 
 
Όταν διέβη ο Μέγας Αλέξανδρος στην Ασίαν πήγε για κυνήγι στην περιοχή της Σμύρνης, η οποία από παλαιοτάτων χρόνων ήταν Ελληνική. Έβγαλε πολλά θηράματα και στην επιστροφή καθώς ήταν κουρασμένος και διψασμένος βρήκε μια πηγή και δίπλα ένα πλάτανο και κάθισε στον ίσκιο του στο όρος Πάγον. Ήπιε κρύο νερό και αποκοιμήθηκε για λίγο. Στον ύπνο του παρουσιάστηκαν οι Νεμέσεις και του είπαν να μετοικήσει εκεί τους Σμυρναίους στην προτέρα τους πόλη. Επειδή την παλαιά Σμύρνη άρπαξαν προηγουμένως οι Ίωνες της Κολοφώνος και έδιωξαν τους Αιολείς από εκεί. 
 
Οι Σμυρναίοι στην Κλάρο 
 
Ακούσαντες το όραμα οι Σμυρναίοι έστειλαν εκπροσώπους στην Κλάρον και ζήτησαν χρησμό από το εκεί Μαντείον ο οποίος έλεγε τα εξής: 
«Τρισμάκαρες εκείνοι και τετράκις μάκαρες άνδρες έσονται» 
«Οι πάγον οικήσουσι πέρην ιερείο Μέλιτος» 
 
Τελικώς συνευρέθηκε ο Ζευς με την Νέμεσι και όπως λέγει το ποίημα του Στασίμου Κυπρίου «Επειδή επληθύνθησαν οι άνθρωποι πολύ και έγιναν ασεβείς, η Γη μη υποφέρουσα τούτο το ανωφελές βάρος παρακάλεσε το Δία να την αλαφρύνει από το ανωφελές βάρος. Τότε ξεκίνησε ο Ζευς τον Θηβαϊκό πόλεμο" Αλλά επειδή φονεύθηκαν λίγοι ο Ζευς ρώτησε τη Θέμιν και κατ’ άλλους τον Μώμον πως θα σώσει τον άνθρωπο [Μώμος είναι το όνομα αρχαίου, ίσως ασήμαντου, θεού της Ελληνικής μυθολογίας, που εκδιώχθηκε από τον Όλυμπο επειδή αμφισβήτησε τον θεό Δία. Είναι ο θεός της χλεύης και του σκώμματος, της ειρωνείας και του σαρκασμού, προσωποποίηση της κοροϊδίας και της αποδοκιμασίας. Από εκεί έλκουν και οι Μωμόγεροι της Αποκριάς]. Κατ’ άλλους ο Δίας αποφάσισε με κεραυνούς και κατακλυσμούς. Όμως ο Μώμος του έδωσε δύο γνώμες. Να δώσει τη Θέτιν σε θνητό άνδρα και εξ αυτού του γάμου θα γεννηθεί ένας άνδρας ανδρείος και πολεμικός (όπως ο Αχιλλέας ή ο Ηρακλής) και δεύτερον να γεννήσει και αυτός ωραίαν θυγατέρα και εκ τούτων θα υπάρξει μέγας πόλεμος μεταξύ των Ελλήνων και Βαρβάρων και θα μειωθεί το ανθρωπινό γένος. Έτσι και έγινε. Ο Ζευς εκ της Νεμέσεως γέννησε μέσω της Λήδας την Ωραία Ελένη η οποία έγινε η αφορμή τρωικού πολέμου μεταξύ Ελλήνων και Τρώων όπως γράφει ο Όμηρος. Με τη διαφορά ότι αυτός ο πόλεμος στην ουσία ήταν εμφύλιος πόλεμος μεταξύ ομοεθνών. 
 
Το άγαλμα της Νεμέσεως που κατασκεύασε ο Φειδίας στην Ραμνούντα ήταν δεκάπηχο στο μέγεθος σε μονοκόμματο λίθο μαρμάρου, έφερε στέφανο στην κεφαλήν και επί του στεφάνου μικρά αγαλματίδια της Νίκης, με μερικά ελάφια, στο ένα της χέρι κρατούσε φιάλη, στο άλλο κλάδο μηλιάς, στη φιάλη ήταν Αιθίοπες ζωγραφισμένοι, στο βάθρο δε κατασκεύασε την Λήδα φέρουσα την κόρη της Ελένη προς την Νέμεσι. Οι Σμυρναίοι ζωγράφιζαν αυτήν φτερωτή όπως ο Έρωτας, βρέθηκε δε και πήχης στο ένα της χέρι και χαλινός στο άλλο. 
 
Όλα έχουν το δικό τους συμβολισμό. Η Νίκη το άκρατο της δυνάμεως, τα ελάφια τη δειλία των τιμωρηθέντων από αυτήν, η μηλιά την σκληρότητα διότι εκ του δένδρου αυτού έφτιαχναν τα βέλη τους, η φιάλη με τους Αιθίοπες ήταν ένα αίνιγμα. Ο Παυσανίας ρώτησε τους ιερείς να δώσουν κάποια εξήγηση και του είπαν ότι η φιάλη σημαίνει τον ωκεανό, επειδή αυτόν νόμιζαν πατέρα της Νεμέσεως και οι Αιθίοπες κατοικούν πλησίον σε κάποια νήσο. 
 
Ο πήχης και ο χαλινός σημαίνουν: 
« Η Νέμεσις προλέγει τω πήχεί , τω τε χαλινώ» 
«Μη άμετρον τι ποιείν , μηδ’ αχάλινα λέγειν» 
«Υπό πήχυν αεί βιοτάν κρατείς» 
 
Ο Ορφεύς αφιερώνει τον Ξ’ Ύμνο στη Νέμεσι 
 
Από αρχαιότατων χρόνων είχε τεθεί στον Ελληνικό κόσμο το πρόβλημα της αυξήσεως του πληθυσμού της Γης. Γι’ αυτό είχαν θέσει μέτρο σε όλα ακόμη και στη Νέμεσι. Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς είχε στα χέρια του πολλές έτοιμες θεωρίες μηχανών και τις λειτούργησε πειραματικώς με επιτυχία, όμως ποτέ δεν τα έκαναν πράξη. Η ατμομηχανή ετέθη σε λειτουργία μόλις το 1776. Ο Αρχύτας είχε πετάξει αεριωθούμενο αντικείμενο (το περιστέρι του Αρχύτα) και πολλές άλλες εφευρέσεις που δεν είναι της παρούσης στιγμής να τις εμφανίσουμε. Το γεγονός ότι δεν τις έβαλαν σε πρακτική εφαρμογή ήταν γιατί σέβονταν τον συμπαντικό νόμο και κάθε διαταραχή που θα επέφερε στο περιβάλλον τη θεωρούσαν σαν ύβρη και βλαπτική για τη Γη και τον άνθρωπο. Αντίθετα, χρησιμοποίησαν εφαρμογές και μηχανές που ήταν φιλικές προς το περιβάλλον και μάλιστα χιλιάδες χρόνια πριν (τον αέρα, το νερό και πιθανόν άλλες που δε γνωρίζουμε). Όποιος επισκεφθεί την Αρχαία Μεσσήνη θα θαυμάσει κολοσσιαίους λίθους τουλάχιστον 250 τόνων στη δυτική πύλη της τοποθεσίας για να εμποδίζει την εισβολή των Αρκάδων στην προϊστορική Μεσσηνία, από την εποχή του Νέστωρος και πιο πριν. Πως μετέφεραν τόσο ογκώδη και τόσο βαριά αγκωνάρια επάνω στο βουνό από μακριά, διότι εκεί κοντά δεν υπήρχε λατομείο. Με τι μέσα το έκοψαν, πως το τετραγώνισαν πως το μετέφεραν από δρόμους ατραπούς επάνω στην πλαγιά του βουνού; Είναι πραγματικά να απορείς και ακόμη κανείς δεν έδωσε εξήγηση. Ήταν τόσο δυνατοί οι άνθρωποι εκείνοι; Έζησαν πράγματι οι γίγαντες οστά των οποίων βρέθηκαν στην Αρκαδία; Οι άνθρωποι εκείνης της εποχής είχαν εφεύρει τρόπους αφαιρέσεως της βαρύτητας; Ακόμη παραμένουν μυστήρια. 
 
Η κατεύθυνση του κόσμου άλλαξε μετά την βίαιη καταστροφή του Ελληνικού κόσμου και του πολιτισμού του με την εισβολή των γνωστών κοσμοπολιτικών θρησκειών(Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός Ισλαμισμός). Εκτοτε ο κόσμος τράβηξε προς τα πίσω προς τον Μεσαίωνα και συνεχίζει την καταστροφική του πορεία, διότι με την ανάπτυξη της τεχνολογίας τώρα η καταστροφή του πλανήτη μας είναι απείρως ευκολότερη, ακόμη και η πλήρης καταστροφή του. Πού θα φθάσει η καταστροφή; Πότε αυτή θα σταματήσει; Ίσως, η Ανάγκη να ενεργήσει κάποια εποχή, ή η Αδράστεια έχει άλλες βουλές για την ανθρωπότητα που εμείς τις αγνοούμε.
 
(17/6/24) 
Αμφικτύων 
 
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης 
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών 
amphiktyon@gmail.com 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.