26 Οκτωβρίου 2023

Ἀπάντησις εἰς κακόβουλον ἐγκύκλιον τοῦ Αἰτωλ/νίας

Τοῦ κ. Ἰωάννου Παλαμήδη, θεολόγου 
 
Ἕνα καλὸ στὴν ἐποχή μας εἶναι τὸ ὅτι μποροῦμε νὰ μαθαίνουμε ἀπὸ τὸ διαδίκτυο πολλὰ ἀπ’ αὐτὰ ποὺ γράφουν ἢ λέγουν πολιτικὰ ἢ θρησκευτικὰ πρόσωπα. Ἔτσι ἔπεσε στὰ χέρια μου ἕνα «μήνυμα» τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Δαμασκηνοῦ γιὰ τὴν Κυριακὴ 10 Σεπτεμβρίου 2023. Ἀφορᾶ τὸ τρίτο κεφάλαιο τοῦ κατὰ Ἰωάννη Εὐαγγελίου, δηλ. τὸν διάλογον τοῦ Κυρίου μας μὲ τὸν φαρισαῖο Νικόδημο. Γράφει λοιπὸν ὁ Σεβασμιώτατος μεταξὺ ἄλλων:
«Ποιὸς εἶναι ἀληθινὰ ὁ Χριστὸς καὶ ποιὸς εἶναι ὁ πραγματικὸς σκοπὸς τοῦ ἐρχομοῦ Του στὴ γῆ;… Ἡ σημερινὴ περικοπὴ τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου… περιέχει θεμελιώδεις θεολογικές ἀπαντήσεις… οἱ ὁποῖες διαφοροποιοῦν ἐντελῶς τὸ πρόσωπο καὶ τὴν ἀποστολὴ τοῦ Χριστοῦ μας ἀπὸ τὸ πνεῦμα καὶ τὴν νοοτροπία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀλλὰ καὶ πολλῶν σημερινῶν συνανθρώπων μας, οἱ ὁποῖοι ρυθμίζουν τὴ ζωή τους μὲ βάση μία διαστρεβλωμένη εἰκόνα τοῦ Θεοῦ». 
 
Παρατηρήσεις: Μένω ἐνεός, ἄφωνος, ἀπὸ τὸ μέγεθος τοῦ «μαργαριταριοῦ» ξέφυγε ἀπὸ τὰ χείλη Ὀρθοδόξου Ἐπισκόπου καὶ ποὺ ἀγγίζει τὰ ὅρια τῆς αἱρέσεως. 
 
Ὥστε, Σεβασμιώτατε, τὸ πρόσωπο καὶ ἡ ἀποστολὴ τοῦ Χριστοῦ διαφοροποιοῦνται ἐντελῶς ἀπὸ τὸ πνεῦμα καὶ τὴ νοοτροπία τῆς Π.Δ.; Ἀφοῦ ἡ Π.Δ. εἶναι ὄχι μόνον ἄχρηστος, ἀλλὰ καὶ ἐπικίνδυνος σὲ ὅσους ρυθμίζουν τὴ ζωή τους μὲ τὴν «διαστρεβλωμένη» εἰκόνα περὶ Θεοῦ, ποὺ μᾶς παρέχει ἡ Παλαιὰ Διαθήκη! 
 
Γιὰ νὰ δοῦμε τί μᾶς λέει γιὰ τὸν Χριστὸ καὶ ἡ Π.Δ. καὶ τί ἡ Κ.Δ «Ὅτι παιδίον ἐγεννήθη ἡμῖν… καὶ καλεῖται τὸ ὄνομα αὐτοῦ μεγάλης βουλῆς ἄγγελος… Θεὸς ἰσχυρός, πατὴρ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος»,γράφει ὁ Ἡσαΐας στὴν Παλαιὰ (Ἡσ. Θ΄ 6). Καὶ στὴν Κ.Δ., ὁ Ἰωάννης: 
«Λέγει αὐτῷ ἡ γυνὴ (ἡ Σαμαρεῖτις) ὅτι Μεσσίας ἔρχεται ὁ λεγόμενος Χριστός… λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· ἐγὼ εἰμι, ὁ λαλῶν σοι» (Ἰωάν. δ΄ 25, 26). 
 
Ὡς πρὸς τὴν ἀποστολὴ τοῦ Κυρίου ἡ Π.Δ. ἀναφέρει: «Οὗτος τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν φέρει καὶ περὶ ἡμῶν ὀδυνᾶται» (Ἡσαΐας, 53,4). Καὶ ἡ Καινὴ Διαθήκη ὡσαύτως ἐπισημαίνει: «Δικαιωθέντες νῦν ἐν τῷ αἵματι αὐτοῦ, σωθησόμεθα ἀπὸ τῆς ὀργῆς (Ρωμ. ε΄ 9). 
 
Ἂς δοῦμε τώρα τί διδάσκει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος γιὰ τὴν Π.Δ. καὶ ποία ἡ σχέση Του μὲ αὐτήν: «Καὶ εἶπε πρὸς αὐτοὺς. Ὤ ἀνόητοι καὶ βραδεῖς τῇ καρδίᾳ τοῦ πιστεύειν ἐπὶ πᾶσιν οἷς ἐλάλησαν οἱ Προφῆται!… καὶ ἀρξάμενος ἀπὸ Μωϋσέως καὶ ἀπὸ πάντων τῶν Προφητῶν διηρμήνευεν αὐτοῖς ἐν πάσαις ταῖς γραφαῖς τὰ περὶ ἑαυτοῦ» (Λουκ. ΚΔ΄ 27). 
 
«Συνηγμένων δὲ τῶν Φαρισαίων ἐπηρώτησεν αὐτοὺς ὁ Ἰησοῦς…Τί ὑμῖν δοκεῖ περὶ τοῦ Χριστοῦ; τίνος υἱός ἐστι; λέγουσιν αὐτῶ· τοῦ Δαυίδ. λέγει αὐτοῖς· πῶς οὖν Δαυὶδ ἐν Πνεύματι Κύριον αὐτὸν καλεῖ» (Ματθ. ΚΒ΄ 41-43). 
 
«Ὅτι δεῖ πληρωθῆναι πάντα τὰ γεγραμμένα ἐν τῷ νόμῳ Μωϋσέως καὶ προφήταις καὶ ψαλμοῖς περὶ ἐμοῦ» (Λουκ. ΚΔ΄ 44). 
 
Στὸ ἴδιο πνεῦμα κινοῦνται οἱ Ἀπόστολοι: 
 
Γράφει ὁ Παῦλος: «Πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως πάλαι ὁ Θεὸς λαλήσας τοῖς Πατράσιν ἐν τοῖς Προφήταις, ἐπ’ ἐσχάτων τῶν ἡμερῶν τούτων ἐλάλησεν ἡμῖν ἐν υἱῷ» (Ἑβρ. Α΄ 1). 
 
«Ἄρα οὖν οὐκέτι ἐστὲ ξένοι καὶ πάροικοι ἐποικοδομηθέντες ἐπὶ τῷ θεμελίῳ τῶν ἀποστόλων καὶ προφητῶν, ὄντος ἀκρογωνιαίου αὐτοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Ἐφεσ. Β΄ 19,20). 
 
«Ἐπιλήψει γὰρ με διηγούμενον ὁ χρόνος… Δαυὶδ τε καὶ Σαμουὴλ καὶ τῶν Προφητῶν οἵ διὰ πίστεως… ἔφραξαν στόματα λεόντων, ἔσβεσαν δύναμιν πυρός…» (Ἑβρ. ΙΑ΄ 32, 33, 34). 
 
«Καὶ ἐν αὐτῇ (τῇ Βαβυλῶνι) αἵματα προφητῶν καὶ ἁγίων εὑρέθη καὶ πάντων τῶν ἐσφαγμένων ἐπὶ τῆς γῆς (Ἀποκ. Ἰωάν. ΙΗ΄ 24). 
 
Καὶ ἐρχόμαστε τώρα στοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας. Θὰ ἀναφέρω σχετικὲς ἀποσπασματικὲς φράσεις ἐκ δύο μόνον Πατέρων, τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου καὶ τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων. Γράφει ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος γιὰ τὴν Παλαιὰ καὶ τὴν Καινὴ Διαθήκη: «ἐν ἀμφοτέραις τὸ Πνεῦμα. Κύριος παρὰ Προφήταις καταγγέλλεται• Χριστὸς ἐν Καινῇ κηρύσσεται» (PG50, 796). 
 
Καὶ ὁ Ἅγ. Κύριλλος γράφει στὶς «Κατηχήσεις» του: «Ἕνα εἶναι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα… Κανένας νὰ μὴ λέει ὅτι ἄλλο ἦταν τὸ Πνεῦμα στὸ Νόμο καὶ τοὺς Προφῆτες καὶ ἄλλο στὰ Εὐαγγέλια καὶ στοὺς Ἀποστόλους· ἀλλὰ εἶναι ἕνα καὶ τὸ αὐτὸ Πνεῦμα ποὺ μίλησε στὴν Παλαιὰ καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη» (PG33, 920Al). 
 
Ἡ γνώμη τοῦ Σεβασμιωτάτου, ὅτι ἡ Παλαιὰ Διαθήκη «προσφέρει διαστρεβλωμένη εἰκόνα περὶ Θεοῦ φανερώνει ὄχι μόνον περιφρόνηση καὶ ἄγνοια τῆς Π.Δ. ἀλλὰ πρὸ παντὸς ἀποτελεῖ δεινὴ ὕβρι κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὸ ὁποῖο διέπει ὅλες τὶς σελίδες τῆς Π.Δ. Εἶναι φοβερὸς ὁ λόγος τῆς Ἁγ. Γραφῆς, ὅτι «Πᾶσα ἁμαρτία καὶ βλασφημία ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις, ἡ δὲ τοῦ Πνεύματος βλασφημία οὐκ ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις· καὶ ὃς ἐὰν εἴπῃ λόγον κατὰ τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ἀφεθήσεται αὐτῷ· ὃς σ’ ἂν εἴπῃ κατὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου, οὐκ ἀφεθήσεται αὐτῷ· οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι» (Ματθ. ΙΒ΄ 31, 32).
 
Στὸν «Ὀρθόδοξο Τύπο» (ἀριθμ. φύλλου 2464) διάβασα ἄρθρο τοῦ Ἱερέως π. Ἠλία Ὑφαντῆ ποὺ καταγγέλλει τὸν Σεβασμιώτατον γιὰ κάτι τὸ ἀδιανόητο. Ὅτι δηλ. μὲ ἐγκύκλιό του ἀπαγόρευσε τὸ Κυριακάτικο κήρυγμα σὲ ὅλους τούς κληρικοὺς τῆς ἐπαρχίας του παρὰ μόνον νὰ διαβάζουν ἄνευ σχολίων τὸ κήρυγμα τῶν ἐγκυκλίων του! Διαταγὴ αὐθαίρετος μὴ στηριζομένη σὲ κανένα κανόνα τῆς Ἐκκλησίας μας ποὺ μαρτυρεῖ ἐγωϊσμὸν καὶ πνεῦμα Δεσποτοκρατίας. Ξεπέρασε καὶ αὐτὸν τὸν Πάπα Ρώμης καὶ δυσ­τυχῶς δὲν ἀντιλαμβάνεται ὅτι ἀπαξιώνοντας ὅλους ἀνεξαιρέτως τοὺς κληρικοὺς του φανερώνει τὴν δική του ἀνεπάρκεια. 
 
Ἀπὸ τὴν ἐγκύκλιο τοῦ Σεβασμιωτάτου ποὺ ἔχω στὰ χέρια μου, προκύπτει ὅτι ἀπεχθάνεται τὸν ἔλεγχον προπαντὸς τὸ ἐλεγκτικὸ κήρυγμα. Ἄς μοῦ ἐπιτρέψει νὰ τοῦ ὑπενθυμίσω τί λέει ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ: «Ὁ μισῶν ἐλέγχους, ἄφρων» (Παρ. Σολ. ΙΒ΄,12) «Οἱ δὲ μισοῦντες ἐλέγχους, τελευτῶσιν αἰσχρῶς» (Παρ. Σολ. 16,10).  
 
Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.