4 Μαΐου 2021

Ο ΠΛΑΝΟΣ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Η τελευταία πράξη του δράματος του Ιησού Χριστού εκτυλίχθηκε ενώπιον του αβούλου δικαστού, που τον καταδίκασε σε θάνατο κατ’ απαίτηση των κατηγόρων του. Εμφανίστηκαν και πάλι αυτοί και του ζήτησαν να ασφαλίσει το μνήμα επί τριήμερο, επειδή ο πλάνος, όπως τον χαρακτήρισαν, είχε διακηρύξει ότι μετά τριήμερο θα ανασταινόταν. Τους συνείχε η αγωνία, μήπως οι μαθητές του έλθουν τη νύκτα και κλέψουν το σώμα του και διακηρύξουν στη συνέχεια ότι αναστήθηκε. Θεωρούσαν την πλάνη εκείνη χειρότερη από την πρώτη. Ο Πιλάτος με έκδηλη την αποστροφή του προς τους φθονερούς εκείνους, που τον είχαν απειλήσει να τον καταγγείλουν στον καίσαρα, έθεσε στη διάθεσή τους στρατιώτες για τη φύλαξη του τάφου.
 
Ποια ήταν όμως η πρώτη πλάνη; Ήταν η «εξαπάτηση» του «όχλου» με τη διδασκαλία του, ώστε να συρρέουν στους τόπους, όπου εκήρυττε τον λόγο του. Το δήλωσαν οι Φαρισαίοι στους υπηρέτες τους, που γύρισαν άπραγοι, παρά τη διαταγή τους να τον συλλάβουν. Είχαν δικαιολογηθεί εκείνοι εκφράζοντας τον εντυπωσιασμό τους από τη διδασκαλία του, καθώς δεν είχαν ακούσει παρόμοια από άλλον άνθρωπο. Τους επιτίμησαν τα αφεντικά τους λέγοντας: Μήπως και σεις έχετε πλανηθεί; Μήπως πίστεψε σ’ αυτόν κάποιος από τους άρχοντες; Μόνο ο όχλος που αγνοεί τον νόμο, οι καταραμένοι. Χρησιμοποιούσαν τον νόμο του Θεού ως άλλοθι, αν και τον είχαν υποκαταστήσει με τον δικό τους. Με βάση αυτόν δεν αποδέχονταν τον Χριστό και τη διδασκαλία του, αφού δεν πληρούσε τις δικές τους προϋποθέσεις, για την αναγνώρισή του ως μεσσία. Η στηλίτευση της υποκρισίας τους από τον Χριστό και η έλλειψη ακροατών της δικής τους διδασκαλίας ήταν δύο πολύ ισχυροί λόγοι, ώστε να αποζητήσουν την εξόντωση του μισητού τους προσώπου.  
 
Εντυπωσιάζει το μέγεθος της ανθρώπινης απιστίας. Τόσο οι πανικόβλητοι από την αποκύλιση του λίθου φρουροί, όσο και οι Φαρισαίοι παρέμειναν παγεροί στις θέσεις τους. Οι πρώτοι αρκούμενοι στον χρηματισμό τους, για να φράξουν το στόμα τους, οι άλλοι με μόνη έγνοια τους να μη διαδοθεί το συμβάν! Οι Φαρισαίοι επινόησαν ως εξήγηση την κλοπή του σώματος! Το μέγεθος της απιστίας πρόβαλε ο ίδιος ο Χριστός στην παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου. Ο υποφέρων από δίψα πλούσιος ζήτησε τη βοήθεια του Λαζάρου και στην άρνηση του Αβραάμ να ικανοποιήσει το αίτημά του, υπέβαλε εκείνος την παράκληση να αποσταλεί ο Λάζαρος στους αδελφούς του, προκειμένου να μετανοήσουν τουλάχιστον εκείνοι και να αποφύγουν τον βασανισμό του. 
 
Ο Αβραάμ τόνισε ότι ούτε και η ανάσταση νεκρού είναι ισχυρή, ώστε να κάμψει την πρακτική απιστία του ασώτου. Τότε ο άνθρωπος δεν είχε ανακαλύψει ακόμη την ιδεολογική απιστία. Αυτή είναι εφεύρεση στοχαστών που εγκαταβίωσαν σε «χριστιανικές» κοινωνίες την εποχή του λεγόμενου διαφωτισμού. Είχαν λάβει ως αφορμή τη στρέβλωση του ευαγγελικού λόγου και τις καταχρήσεις των επί γης αυθεντιών, κοσμικής και θρησκευτικής. Οι εξουσιαστές στη φραγκογερμανική Δύση είχαν διαστρέψει πλήρως τον ευαγγελικό λόγο. Το πνεύμα ελευθερίας του λόγου του Χριστού είχε υποκατασταθεί από φρικτό ολοκληρωτισμό. Η καταδίκη του πλούτου και των πλουσίων από μέρους του Χριστού και των κοινωνικών πατέρων της Εκκλησίας, προκαλούσε την αποστροφή σ’ εκείνους που ομιλούσαν ως εκπρόσωποι του Χριστού, αλλά είχαν υιοθετήσει το «πνεύμα» των Φαρισαίων και στήριζαν τις ελπίδες τους στην κοσμική εξουσία για την πάταξη των αντιφρονούντων. Δεν περίμεναν τη μέλλουσα κρίση του δικαιοκρίτη Θεού. Είχαν στήσει την «ιερή εξέταση»! Ο Ντοστογιέφσκι καυτηρίασε κατά τρόπο άκρως εντυπωσιακό τη στρέβλωση του ευαγγελικού λόγου από τον παπισμό. 
 
Από την αμφισβήτηση της επί γης αυθεντίας, κοσμικής και θρησκευτικής, οι στοχαστές κατά τη νεωτερικότητα πέρασαν στην αμφισβήτηση της θείας αυθεντίας. Ένας Θεός που γίνεται άνθρωπος, παρεμβαίνει στην ανθρώπινη ιστορία, αποκαλύπτει κατά τρόπο σαφή το θέλημά του και ορίζει κρίση των ανθρώπων με βάση τις πράξεις και παραλείψεις τους είναι επιεικώς κρινόμενος ενοχλητικός. Η απώθησή του από την ιστορία είναι ενέργεια «απελευθερωτική». «Ανακουφίζει» τον άνθρωπο απαλλάσσοντάς τον από τη δέσμευση της θείας αποκάλυψης. Η «κήδευσή» του, που ακολούθησε, τον «λυτρώνει» καθιστώντας τον απολύτως «ελεύθερο». Χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται έγραψε πάλι ο Ντοστογιέφσκι.  
 
Αισθάνονταν την ανάγκη να δώσουν οι αρνητές του Θεανθρώπου ερμηνεία για την επιβίωση του «μύθου» του «πλάνου» επί δύο σχεδόν τότε χιλιετίες, που έχουν ήδη συμπληρωθεί. Άλλοι υιοθέτησαν εκείνη των Φαρισαίων εμπλέκοντας στη «σκευωρία» και τους εκπροσώπους της ρωμαϊκής εξουσίας. Αλλιώς πώς θα ήταν δυνατή η «εξαπάτηση»; Αποκαθήλωσαν τον εσταυρωμένο ζώντα, τον φυγάδευσαν και στη συνέχεια τον εμφάνισαν ως αναστημένο! Βέβαια «ο εωρακώς μεμαρτύρηκεν» ότι άκουσε από τον Χριστό το «τετέλεσται» και ακόμη ότι μετά τη λόγχευση «εχύθη αίμα και ύδωρ». Και η λόγχη δεν προκάλεσε επιπόλαια αμυχή, αλλά διαπέρασε τα σπλάχνα. Αλλά πόσο αξιόπιστη είναι η μαρτυρία αυτόπτου μεν, αλλά σχεδόν αγράμματου ψαρά σε αντίθεση με τις «μαρτυρίες» εκείνων που έκαναν κτήμα τους τη γνώση και μάλιστα την επιστημονική; Αυτοί δεν είναι αφελείς, ώστε να εξαπατηθούν όπως ο όχλος! Άλλοι «γνώστες» έδωσαν άλλη εξήγηση. Έγραψαν ότι ο νεκρός δεν ετάφη, αλλά φυγαδεύτηκε προς άγνωστη κατεύθυνση και διαδόθηκε ο μύθος της ανάστασης! Έτσι ή αλλιώς, οι δειλοί μαθητές, που, πλην του Ιωάννου, εγκατέλειψαν τον δάσκαλό τους, έγιναν οι μεγαλύτεροι σκευωροί στην παγκόσμια ιστορία! Η σύγκρουση πάντως των σχολών «ορθολογισμού» αφήνει αδιάφορους τους θεοποιούντες τη λογική! 
 
Εμπαθείς όντες οι πολέμιοι της ανάστασης, δεν αντιλαμβάνονται ότι δυσχεραίνουν κατά πολύ την εξήγηση της εξάπλωσης της νέας πίστης, δεχόμενοι ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη απάτη ιστορίας. Λείπει το κίνητρο, το οποίο αναζητείται σε κάθε έρευνα εγκλήματος. Η διάδοση του «μύθου» (προπαγάνδα την αποκαλούν κάποιοι) είχε ως συνέπεια οι πλάσαντες αυτόν να τερματίσουν τον βίο τους μαρτυρικά! Ακολούθησε το μαρτύριο εκατομμυρίων «αφελών» μαρτύρων των τριών πρώτων μετά Χριστόν αιώνων, του «καταραμένου» αντιεπιστημονικού και δεισιδαίμονος όχλου! Δεν αντιλαμβάνονται εμπαθείς όντες οι πολέμιοι του «μύθου» ότι εκμηδενίζουν με τον συλλογισμό τους το ισχυρότερο ένστικτο του ανθρώπου, αυτό της αυτοσυντήρησης. 
 
Οι ιστορικοί μικρόψυχοι διαχρονικά αποφεύγουν την αναφορά στη μαρτυρία και το μαρτύριο και εισέρχονται απ’ ευθείας στην ιστόρηση των συμβάντων από τον τέταρτο μετά Χριστόν αιώνα και μετά. Δίνουν έμφαση στον Μεσαίωνα με τους αρκούντως σκοτεινούς πρωταγωνιστές στους οποίους ήδη αναφερθήκαμε. Και βέβαια φαρισαϊκού πνεύματος οι πολέμιοι του «μύθου» απαξιώνουν τον λόγο του Χριστού μη αποδεχόμενοι Αυτόν ούτε ως άνθρωπο. Απαξιώνουν και τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας με τη θαυμαστή συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων. Απαξιώνουν τους νεότερους μάρτυρες στην κατακτημένη από τους Οθωμανούς χώρας μας και στη Σοβιετική Ένωση κατά τον 20ο αιώνα. Οι «απελευθερωμένοι» από τη δέσμευση της θείας Αποκάλυψης με την απληστία τους υπέταξαν τον πλανήτη οδηγώντας δισεκατομμύρια στην εξαθλίωση. Ο πλούσιος, με τις «ευλογίες» όχι μόνο των «νεκροθαφτών» του Θεού αλλά και της προτεσταντικής «θεολογίας» καταδυναστεύει τον φτωχό Λάζαρο. Κάποιοι επιχείρησαν τη βελτίωση της ανθρώπινης κοινωνίας με εφαρμογή μεθόδων του παπικού ολοκληρωτισμού. Ο πλανήτης γεύθηκε τις συνέπειες κατά τρόπο τραγικό. Χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται!  
 
Είναι καιρός να παραιτηθούμε από τις βεβαιότητες της δήθεν λογικής μας. Είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε την εκπλήρωση της προφητείας του αποστόλου Παύλου: «Γόητες προκόψουσι επί τα χείρω πλανώντες και πλανώμενοι».
 
«Μακρυγιάννης»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.