26 Μαΐου 2021

Όταν γιορτάζει η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ της Μεσοπεντηκοστής, δεν αντέχουν τα φαντάσματα και βγαίνουν στο ΑΙΓΑΙΟ.

Έτσι έγινε και πέρσι τέτοιες μέρες που η τουρκία ανακοίνωσε την de facto μετατροπή της σε τζαμί και πραγματοποίησε τα πανηγύρια για την άλωση της Πόλης με ηχο - φωτο-ρυθμιστικά και σε λίγο έβγαλε τον στόλο της να συνοδεύσει τα γεωτρύπανα και τα σεισμογραφικά. 
Και φέτος τα ίδια ακριβώς τέτοιες μέρες πρόκειται να συμβούν δίχως να γνωρίζουμε την κατάληξη.
 
 
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας  
 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ  
 
Η Γεωπολιτική πλάστιγγα (δηλ. ο ζυγός της δικαιοσύνης) ζυγιάστηκε στον Ουρανό και δίνει για τις μέρες μας Ελληνική την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ  
 
Πάμε στο θέμα και όποιος αντέχει γιατί οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Όμως υπάρχουν και άλλες παράλληλες εξελίξεις που δεν αρέσουν σε κάποιους.  
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ πήρε το ΟΚ να ανοίξει από το «υπουργείο της Ρωμιοσύνης του ΟΥΡΑΝΟΥ».
 
Υπάρχει και σχετική πνευματική άνωθεν εγκύκλιος ΑΓΙΩΝ που έλαβαν το μήνυμα του ανοίγματος της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ως Ορθόδοξου Ιερού Ναού από τους Ρώσους πρώτα και μετά από τους φυσικούς κτήτορες της Έλληνες (προς το παρόν αυτά τα πράγματα δεν είναι για εφημερίδες και τηλεπροβολές , αλλά για προσευχές καθότι έχουν πνευματική χροιά και βαρύτητα που μας δοκιμάζουν όλους)  
 
Ο πονηρός έκανε ταυτόχρονα τις προηγούμενες μέρες παγκοινιά στην Ορθόδοξη Ελλάδα και μέσα στην τουρκία.  
Παντού έχει τα όργανα του που ταλαιπωρούν το πλάσμα του ΘΕΟΥ  
Λυσσάει και ρίχνει τα τελευταία πυρομαχικά του ο αντίδικος.  
 
Σήμερα πάλι ημέρες εορτής της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ (της Μεσοπεντηκοστής) ο αντίδικος βρήκε την ευκαιρία να μας φοβερίσει ο αθεόφοβος με γιγαντιαίες ασκήσεις και έναρξη ερευνητικών γεωτρήσεων στα Νότια της Κρήτης και στο Καστελόριζο (μια από τα ίδια)  
 
Που να γνωρίζουν οι γείτονες ότι αυτό που έκαναν δηλ να βεβηλώσουν το παγκόσμιο αυτό τέμενος της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ έχει ως αποτέλεσμα να ανοίξει το καπάκι των γεωπολιτικών ανατροπών και να τους βάλει στο χρονοντούλαπο όχι της ιστορίας, αλλά της μόνιμης λήθης;  
 
Μπορεί να είναι στα χέρια των αγαρηνών ακόμα λίγο, αλλά η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ κάθε χρόνο εορτάζει γιατί έχει δική της ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΟΡΤΗ.  
 
Την Τετάρτη μετά την Κυριακή του Παραλύτου πανηγυρίζει η Εκκλησία μας μία μεγάλη δεσποτική εορτή, την εορτή της Μεσοπεντηκοστής.  
 
Τα βυζαντινά χρόνια, η εορτή της Μεσοπεντηκοστής ήταν η μεγάλη εορτή της Μεγάλης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως και συνέτρεχαν κατ’ αυτή στον μεγάλο ναό πλήθη λαού, "δηλ στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ".  
 
Δεν έχει κανείς παρά να ανοίξει την Έκθεση της Βασιλείου Τάξεως (Κεφ. 26) του Κωνσταντίνου Πορφυρογεννήτου για να δει το επίσημο τυπικό του εορτασμού, όπως ετελείτο μέχρι την Μεσοπεντηκοστή του έτους 903 μ.Χ. στον ναό του Αγίου Μωκίου στην Κωνσταντινούπολη, μέχρι δηλαδή την ημέρα που έγινε η απόπειρα κατά της ζωής του αυτοκράτορα Λέοντα ΣΤ’ του Σοφού (11 Μαΐου 903 μ.Χ.).  
 
Εκεί υπάρχει μία λεπτομερής περιγραφή του λαμπρού πανηγυρισμού, που καταλαμβάνει ολόκληρες σελίδες και καθορίζει με την γνωστή παράξενη βυζαντινή ορολογία, πως ο αυτοκράτωρ το πρωί της εορτής με τα επίσημα βασιλικά του ενδύματα και την συνοδεία του ξεκινούσε από το ιερό παλάτι για να μεταβεί στον ναό του αγίου Μωκίου, όπου θα ετελείτο η θεία λειτουργία.  
 
Σε λίγο έφθανε η λιτανεία με επί κεφαλής τον πατριάρχη, και βασιλεύς και πατριάρχης εισήρχοντο επισήμως στον ναό.  
 
Η θεία λειτουργία ετελείτο με την συνήθη στις μεγάλες εορτές βυζαντινή μεγαλοπρέπεια. Μετά από αυτήν ο αυτοκράτωρ παρέθετε πρόγευμα, στο οποίο έπαιρνε μέρος και ο πατριάρχης. Και πάλι ο βασιλεύς υπό τις επευφημίες του πλήθους «Εἰς πολλούς καί ἀγαθούς χρόνους ὁ Θεός ἀγάγει τήν βασιλείαν ὑμῶν» και με πολλούς ενδιαμέσους σταθμούς επέστρεφε στο ιερό παλάτι.  
 
Χωρίς δηλαδή να έχη δικό της θέμα η ημέρα (εορτή) αυτή, συνδυάζει τα θέματα, του Πάσχα αφ' ενός και της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος αφ ετέρου, και «προφαίνει» την δόξαν της αναλήψεως του Κυρίου, που θα εορτασθή μετά από 15 ημέρες.  
 
Ακριβώς δε αυτό το ΜΕΣΟΝ των δύο μεγάλων εορτών έφερνε στο νου και ένα επίθετο του Κυρίου, το «Μεσσίας». Μεσσίας στα ελληνικά μεταφράζεται Χριστός. Αλλά ηχητικά θυμίζει το ΜΕΣΟΝ.  
 
Έτσι και στα τροπάρια και στο συναξάριο της ημέρας, η παρετυμολογία αυτή γίνεται αφορμή να παρουσιασθή ο Χριστός σαν Μεσσίας – μεσίτης Θεού και ανθρώπων, «μεσίτης και διαλλάκτης ημών και του αιωνίου αυτού Πατρός». «Δια ταύτην την αιτίαν την παρούσαν εορτήν εορτάζοντες και Μεσοπεντηκοστήν ονομάζοντες, τον Μεσσίαν τε ανυμνούμεν Χριστόν», σημειώνει ο Νικηφόρος Ξανθόπουλος στο συναξάριο. Σ αυτό βοήθησε και η ευαγγελική περικοπή, που εξελέγη για την ημέρα αυτή (Ιω. 7, 14-30). Μεσούσης της εορτής του Ιουδαϊκού Πάσχα, ο Χριστός ανεβαίνει στο ιερό και διδάσκει. Η διδασκαλία Του προκαλεί τον θαυμασμό, αλλά και ζωηρά αντιδικία μεταξύ αυτού και του λαού και των διδασκάλων.  
 
Εκείνος που διδάσκει στον ναό, στο μέσον των διδασκάλων του Ιουδαϊκού λαού, στο μέσον της εορτής, είναι ο Μεσσίας, ο Χριστός, ο Λόγος του Θεού.  
 
Αυτός που αποδοκιμάζεται από τους δήθεν σοφούς του λαού Του, είναι Η ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ. ορθόδοξος συναξαριστής  
 
Να γιατί γιορτάζει η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, γιατί ανοικοδομήθηκε για να τιμήσει ΤΗΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ, δηλ. τον Χριστό, τον Λόγο του Θεού στους αιώνες των αιώνων.  
Όπως λέει το ευαγγελικό "Ιησούς Χριστός εχθές και σήμερον, Αυτός και εις τους αιώνες".  
 
Ας ανοίξουμε τα μάτια της ψυχής.  
 
Εορτάζομε Μεσο-Πεντηκοστή και ο ΧΡΙΣΤΟΣ βρίσκεται σήμερα εν τω ΜΕΣΩ των "διδασκάλων της Παγκοσμιοποίησης".  
 
Επικαλούμαστε τον ίδιο τον ΚΥΡΙΟ εν τω ΜΕΣΩ συνταρακτικών αποκαλύψεων και γεγονότων, που συμβαίνουν στις μέρες μας και στον πλανήτη.  
 
Και Η ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑ, δηλ. ο Εορτάζων Ιερός Ναός της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, βρίσκεται σήμερα στο ΜΕΣΟ του παγκόσμιου ενδιαφέροντος εν τω ΜΕΣΩ γεωπολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιοχή ΤΗΣ (ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΘΡΑΚΗ – ΔΑΡΔΑΝΕΛΙΑ- ΒΟΣΠΟΡΟΣ) και αυτής της Μαύρης Θάλασσας και του ΑΙΓΑΙΟΥ.  
 
Όλα τρέχουν και δεν περιμένουν, γιατί υπογράφτηκαν όχι ψηφιακά, αλλά πνευματικά από ΑΓΙΟΥΣ.  
«οι άνθρωποι και αυτά που ετοιμάζουν να κάνουν δεν μπορούν να προλάβουν το ΘΕΛΗΜΑ του ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ που το τρέχουν σήμερα ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ – από αγιορείτη ασκητή»  
 
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ 
 
 
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
 
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.