18 Δεκεμβρίου 2016
O ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΠΕΜΕΙΝΕ ΟΡΘΙΟ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. (ΜΕΡΟΣ Β)
συνέχεια από το 1ο μέρος
Γράφει ο Μανουήλ Αγγελος Γιαννόπουλος
ΟΙ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΩΣΤΕ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΝΑ ΕΥΗΜΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ.
Τις τελευταιες δεκαετιες λογω της ανοδου του οικονομικου βιοτικου επιπεδου, υπαρχει το φαινομενο, σε συνδυασμο με την πτωση των βασεων σε καποιες πανεπιστημιακες σχολες, να εχουμε την αύξηση της συμμετοχής στην ανώτατη εκπαίδευση ειδικα από τις μεσαιες ταξεις και όχι μονον. Αυτό σε συναρτηση με άλλες παραμέτρους έχει το αποτέλεσμα αρκετοι πτυχιούχοι να παραμενουν ανεργοι.
Όμως τα δεδομενα λογω της οικονομικης εξαθλιώσεως αρχισαν να αλλαζουν παρα πολυ δραματικα στην δευτερομαθμια και την τριτοβαθμια εκπαιδευση. Αυτό διοτι το δικαιωμα στην ανωτατη εκπαιδευση εξαρτάται κατά κυριο λογο από την οικονομικη δυνατοτητα των οικογενειων. Τις επομενες δεκαετιες είναι δεδομενο ότι η πλειοψηφια των Ελλήνων θα στερηθεί το δικαιωμα στην ανωτατη εκπαιδευση και σταδιακα στην δευτεροβαθμια. Παγια τακτικη των νεοταξιτων είναι να εξαθλιωνουν πνευματικα τους λαους ώστε να είναι σε θεση να τους εξουσιαζουν.
ΕΛΛΑΣ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΔΙΚΙΩΝ.
Τα μουσικά σχολεία δεν συμβαλουν μονον στην επαγγελματική μουσική κατάρτιση και στην προαγωγή των μουσικών σπουδών ολων των μαθητών, ταυτόχρονα προσφερουν την διαμόρφωση μιας διαφορετικής παιδειας και ηθους. Για αυτους τους λογους μεσω αυστηρών και λεπτομερών διαδικασιών γινεται η επιλογή του μαθητικού δυναμικού και του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, με κριτήριο την αποδεδειγμένη σχέση με τη μουσική τέχνη, και κυριο στοχο την δημιουργία ενός επιλεγμένου δημόσιου σχολείου με αναβαθμισμένο επίπεδο διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής-μουσικης παιδείας και στην ανάπτυξη ανθρωπων υψηλου επιπεδου.
Είναι γεγονος ότι στην επιλογή μαθητων ευνοούνται οι μαθητές με μουσική εκπαίδευση. Επίσης το ιδιο γινεται και με τους καθηγητές γενικης παιδειας, αυτό διοτι λαμβάνεται ειδική πρόνοια στελέχωσης από επιλεγμένο προσωπικό μόνιμων καθηγητών γενικής παιδείας, στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας ανωτερης παιδειας σε σχεση με τα σχολεια γενικης παιδειας. Επισης επιλέγονται καθηγητές γενικης παιδειας με γνωσεις και συμπαθεια προς την μουσικη.
Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην εργασία τους με τίτλο "Τα Μουσικά Σχολεία στην Ελλάδα και η Κοινωνική Δικαιοσύνη" οι κ.κ. Βησσαρία Ζορμπά και Αμαλία Υφαντή:
Ο ρόλος των μαθημάτων γενικής παιδείας στα μουσικά σχολεία ενισχύεται λοιπον από την νομοθετική μέριμνα που λαμβάνεται για τα αυξημένα προσόντα των καθηγητών γενικής παιδείας, όσον αφορά τις γνώσεις, την γενικότερη παιδεία τους, τη μονιμότητα και το χρόνο προυπηρεσίας τους.
Στα μουσικά σχολεία, ως καθηγητές μαθημάτων γενικής παιδείας, δεν τοποθετούνται νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί, αλλά οι μετατιθέμενοι σε αυτά και μάλιστα οι έχοντες πενταετή τουλάχιστον μόνιμη προυπηρεσία στην δημόσια εκπαίδευση. Αντιθέτως παρά τον εξειδικευμένο καλλιτεχνικό χαρακτήρα των μουσικών σχολείων, δεν επιδεικνύεται ανάλογη νομοθετική μέριμνα για τα προαπαιτούμενα προσόντα των διδασκόντων τα μαθήματα μουσικής παιδείας.
Συγκεκριμένα, δεν ορίζονται ούτε από τον ιδρυτικό Νόμο 1824/1988 ούτε από τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις τα ελάχιστα όρια όσον αφορά στην εκπαίδευση, την κατάρτιση, την προυπηρεσία ή στην μονιμότητα των καθηγητών της Μουσικής. Σε περίπτωση έλλειψης διορισμένων εκπαιδευτικών μουσικής, η διδασκαλία και η άσκηση στα συναφή μαθήματα μπορεί να ανατίθεται σε ιδιώτες, που έχουν εξειδίκευση στους οικείους τομείς, χωρίς ωστόσο θεσμικά να καθορίζονται επακριβώς τα κριτήρια πιστοποίησης της εξειδίκευσης αυτής, ή ενδέχεται να προσλαμβάνονται έκτακτοι συνεργάτες, χωρίς και πάλι να ορίζονται κριτήρια αξιολόγησης ή πιστοποίησης της επαγγελματικής, καλλιτεχνικής και κυρίως παιδαγωγικής τους κατάρτισης.
Παρα τον εξειδικευμένο χαρακτήρα των μουσικών σχολείων, και τις δικαιες προσδοκίες των πτυχιούχων των τμημάτων μουσικολογίας των Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. της χώρας, παρά τις διαμαρτυρίες των συλλόγων πτυχιούχων των παραπάνω τμημάτων, των συλλόγων γονέων των μουσικών σχολείων και παρά τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών στη Βουλή για το μόνιμο διορισμό ή την προσωρινή τοποθέτηση καθηγητών μουσικής στα μουσικά σχολεία, οι πτυχιούχοι των ανωτέρων και ανωτάτων σχολών μουσικολογίας δε διαθέτουν κανένα επαγγελματικό πλεονέκτημα έναντι των αποφοίτων ωδείων και μουσικών σχολών, διοτι η επιλογή τους γίνεται ύστερα από διεξαγωγή σχετικών διαγωνισμών.
Χωρις να εχω προθεση να προσβαλω τους μη πανεπιστημιακούς μουσικους και την αγαπη-ικανοτητα που επιδεικνυουν, εντούτοις αυτό είναι αδικο για τους πτυχιούχους των πανεπιστημιακών σχολων, χωρις αυτό να σημαινει απαραιτητως ότι καποιος που δεν εχει πτυχιο μουσικης από το πανεπιστημιο υστερει σε γνωσεις και σε δημιουργικοτητα.
Είναι βέβαιο πως το μεγαλυτερο μερος της επιτυχίας των μουσικων σχολειων καθως και η δημοφιλία τους ανάμεσα στους μαθητές τους, οφειλεται σε ικανους, δημιουργικους δασκαλους μουσικης που περασαν απο τις ταξεις των σχολειων αυτών, ειτε παραμενουν μεχρι σημερα.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ, ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ (ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΑΣ).
Παρα πολλα είναι τα προβληματα που αντιμετωπιζουν τα σχολεια αυτα. Καποια από τα προβληματα είναι ελλειψεις καθηγητων, οργανων, κτιριακων εγκαταστασεων κλπ. Εντουτοις γινεται παρα πολυ καλη δουλεια, από μουσικους οι οποιοι αγαπανε πολύ το αντικειμενο τους. Ατελειωτες ειναι οι ωρες σε προβες και μαθηματα εκτος σχολικου ωραριου, ώστε να παρουσιασουν το καλυτερο δυνατο αποτέλεσμα στις συναυλιες. Κυριολεκτικα κανουν καταθεση ψυχης οι εμπλεκόμενοι, σε καποια από αυτά τα σχολεια, όχι μονον στις συναυλιες, αλλα και να για δημιουργησουν ολοκληρωμένους ανθρώπους με παιδεια, οι οποιοι θα εχουν ταυτόχρονα υψηλη μουσικη καταρτιση.
Το αρχαιοτερο μουσικο σχολειο της χωρας, το μουσικο σχολειο Παλληνης, πριν απο εικοσι χρονια αρχικα έκανε τα μάθηματα κάτω από σκάλες, αργότερα σε σπιτάκια κατασκήνωσεως στον Διόνυσο χωρίς θέρμανση, ενώ εν συνεχεια στεγαστηκαν σε προκατ. Όλα αυτά μεχρι να ερθει μια κυρια ευεργέτης ώστε να παραχωρησει δωρεαν το οικοπεδο της, ώστε να χτισει το κρατος ένα κανονικο κτιριο. Εντούτοις όλα αυτά τα πολύ δυσκολα χρονια, το παθος η αγαπη και η δημιουργικοτητα των εμπλεκομενων κρατησαν ανοιχτο το σχολειο, μεχρι να αποκτησει κανονικο σχολικο κτιριο. Επισης γνωστη και συγκινητικη είναι η περιπτωση της γυναικας η οποια εχει την καντινα στο μουσικο σχολειο Παλληνης. Όταν ειδε μερικα παιδια του σχολειου, τα οποια επεφταν κατω λιποθυμα από την πεινα, άρχσε να τους δίνει καθημερινα δωρεαν σάντουιτς. Τα παιδια αυτά μαλιστα, ηταν ενας σημαντικος αριθμος. Όμως αμεση ηταν και η αντιδραση των καθηγητών του σχολειου, οι οποιοι αποφασισαν να καλυψουν εν μερει τα εξοδα, για τα σάντουιτς των παιδιων, μειωνοντας την οικονομικη ζημια της υπευθυνου της σχολικης καντινας.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΗΜΙΤΕΛΗ.
Στην Ελλαδα όλα γινονται ημιτελή. Πολλα χρονια πριν ξεκινησει η οικονομικη κριση, δημιουργηθηκαν τα μουσικα γυμνασια, και τα μουσικα λυκεια. Η προσωπικη μου απορια, ηταν παντοτε γιατι να μην υπαρχουν και μουσικα δημοτικα σχολεια, γιατι να χανονται εξι πολύτιμα χρονια; Σκεφτείτε ποσο πιο δημιουργικα θα ηταν τα μουσικα σχολεια, σε ποσο υψηλοτερο μουσικο επιπεδο θα εφτανε η μουσικη παιδεια και ο Ελληνικος μουσικος πολιτισμος, εάν υπηρχαν μουσικα δημοτικα σχολεια. Μετα την κατ ουσιαν καταργηση, παραποιηση-εξευτελισμο των τριων πιο σημαντικών μαθηματων στην παιδεια (Αρχαια Ελληνικα, Ιστορια, Θρησκευτικα είναι απαραιτητη η ίδρυση και η λειτουργία εξειδικευμένων δημοσίων μουσικων σχολείων αλλα και δημοτικων μουσικων σχολειων. Η δημιουργια των δημοτικων σχολιων συνεπάγεται ευεργετήματα και παροχές εκ μέρους τους κράτους τόσο προς τα σχολεία τα ίδια όσο και προς τον καθένα από τους μαθητές ατομικά. H ίδρυση των μουσικών σχολείων αποτελεί επίσημη προσπάθεια εξειδίκευσης των δημόσιων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο τη διάκριση τόσο των σχολείων αυτών όσο και των μαθητών τους.
Η μουσικη επικοινωνια ειναι ανεκτιμητο πολιτιστικο αγαθο. Κρίνεται αναγκαία η ίδρυση και λειτουργία μουσικων δημοτικων σχολειων για την αναδειξη και βελτιωση της μουσικης παιδείας στην Ελλαδα, την κοιτιδα του παγκοσμιου πολιτισμού-μουσικου πολιτισμου.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΛΥΘΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
Πριν την ολικη καταλυση του συνταγματος, ο στοχος του υπουργείου παιδειας και των εκαστοτε υπουργων ηταν η ανάπτυξη εκπαιδευτικης πολιτικης που υποδηλώνει σεβασμό στις διαφορετικες μορφές σχολικων επιλογων, οι οποίες προσφέρουν ειδικα στα άτομα της μεσαίας τάξης ποικίλα μέσα, προκειμένου να αποφύγουν τα υποβαθμισμένα σχολεια γενικης παιδειας τα οποια παραγουν αποκλειστικα υποτελεις πολιτες γνωστότερους ττα τελευταια χρονια ως νεοραγιαδες.
συνεχίζεται στο 3ο μέρος
Δείτε επίσης σχετικά βίντεο
Δάκρυ στο γυαλί (Μουσικό Σχολείο Βόλου) - YouTube
Μ.Σ.Θεσσαλονίκης-Χορωδία Μ.Σ.Θ. 2012
Γράφει ο Μανουήλ Αγγελος Γιαννόπουλος
ΟΙ ΝΕΟΤΑΞΙΤΕΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΩΣΤΕ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΝΑ ΕΥΗΜΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ.
Τις τελευταιες δεκαετιες λογω της ανοδου του οικονομικου βιοτικου επιπεδου, υπαρχει το φαινομενο, σε συνδυασμο με την πτωση των βασεων σε καποιες πανεπιστημιακες σχολες, να εχουμε την αύξηση της συμμετοχής στην ανώτατη εκπαίδευση ειδικα από τις μεσαιες ταξεις και όχι μονον. Αυτό σε συναρτηση με άλλες παραμέτρους έχει το αποτέλεσμα αρκετοι πτυχιούχοι να παραμενουν ανεργοι.
Όμως τα δεδομενα λογω της οικονομικης εξαθλιώσεως αρχισαν να αλλαζουν παρα πολυ δραματικα στην δευτερομαθμια και την τριτοβαθμια εκπαιδευση. Αυτό διοτι το δικαιωμα στην ανωτατη εκπαιδευση εξαρτάται κατά κυριο λογο από την οικονομικη δυνατοτητα των οικογενειων. Τις επομενες δεκαετιες είναι δεδομενο ότι η πλειοψηφια των Ελλήνων θα στερηθεί το δικαιωμα στην ανωτατη εκπαιδευση και σταδιακα στην δευτεροβαθμια. Παγια τακτικη των νεοταξιτων είναι να εξαθλιωνουν πνευματικα τους λαους ώστε να είναι σε θεση να τους εξουσιαζουν.
ΕΛΛΑΣ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΔΙΚΙΩΝ.
Τα μουσικά σχολεία δεν συμβαλουν μονον στην επαγγελματική μουσική κατάρτιση και στην προαγωγή των μουσικών σπουδών ολων των μαθητών, ταυτόχρονα προσφερουν την διαμόρφωση μιας διαφορετικής παιδειας και ηθους. Για αυτους τους λογους μεσω αυστηρών και λεπτομερών διαδικασιών γινεται η επιλογή του μαθητικού δυναμικού και του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, με κριτήριο την αποδεδειγμένη σχέση με τη μουσική τέχνη, και κυριο στοχο την δημιουργία ενός επιλεγμένου δημόσιου σχολείου με αναβαθμισμένο επίπεδο διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής-μουσικης παιδείας και στην ανάπτυξη ανθρωπων υψηλου επιπεδου.
Είναι γεγονος ότι στην επιλογή μαθητων ευνοούνται οι μαθητές με μουσική εκπαίδευση. Επίσης το ιδιο γινεται και με τους καθηγητές γενικης παιδειας, αυτό διοτι λαμβάνεται ειδική πρόνοια στελέχωσης από επιλεγμένο προσωπικό μόνιμων καθηγητών γενικής παιδείας, στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας ανωτερης παιδειας σε σχεση με τα σχολεια γενικης παιδειας. Επισης επιλέγονται καθηγητές γενικης παιδειας με γνωσεις και συμπαθεια προς την μουσικη.
Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην εργασία τους με τίτλο "Τα Μουσικά Σχολεία στην Ελλάδα και η Κοινωνική Δικαιοσύνη" οι κ.κ. Βησσαρία Ζορμπά και Αμαλία Υφαντή:
Ο ρόλος των μαθημάτων γενικής παιδείας στα μουσικά σχολεία ενισχύεται λοιπον από την νομοθετική μέριμνα που λαμβάνεται για τα αυξημένα προσόντα των καθηγητών γενικής παιδείας, όσον αφορά τις γνώσεις, την γενικότερη παιδεία τους, τη μονιμότητα και το χρόνο προυπηρεσίας τους.
Στα μουσικά σχολεία, ως καθηγητές μαθημάτων γενικής παιδείας, δεν τοποθετούνται νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί, αλλά οι μετατιθέμενοι σε αυτά και μάλιστα οι έχοντες πενταετή τουλάχιστον μόνιμη προυπηρεσία στην δημόσια εκπαίδευση. Αντιθέτως παρά τον εξειδικευμένο καλλιτεχνικό χαρακτήρα των μουσικών σχολείων, δεν επιδεικνύεται ανάλογη νομοθετική μέριμνα για τα προαπαιτούμενα προσόντα των διδασκόντων τα μαθήματα μουσικής παιδείας.
Συγκεκριμένα, δεν ορίζονται ούτε από τον ιδρυτικό Νόμο 1824/1988 ούτε από τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις τα ελάχιστα όρια όσον αφορά στην εκπαίδευση, την κατάρτιση, την προυπηρεσία ή στην μονιμότητα των καθηγητών της Μουσικής. Σε περίπτωση έλλειψης διορισμένων εκπαιδευτικών μουσικής, η διδασκαλία και η άσκηση στα συναφή μαθήματα μπορεί να ανατίθεται σε ιδιώτες, που έχουν εξειδίκευση στους οικείους τομείς, χωρίς ωστόσο θεσμικά να καθορίζονται επακριβώς τα κριτήρια πιστοποίησης της εξειδίκευσης αυτής, ή ενδέχεται να προσλαμβάνονται έκτακτοι συνεργάτες, χωρίς και πάλι να ορίζονται κριτήρια αξιολόγησης ή πιστοποίησης της επαγγελματικής, καλλιτεχνικής και κυρίως παιδαγωγικής τους κατάρτισης.
Παρα τον εξειδικευμένο χαρακτήρα των μουσικών σχολείων, και τις δικαιες προσδοκίες των πτυχιούχων των τμημάτων μουσικολογίας των Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. της χώρας, παρά τις διαμαρτυρίες των συλλόγων πτυχιούχων των παραπάνω τμημάτων, των συλλόγων γονέων των μουσικών σχολείων και παρά τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών στη Βουλή για το μόνιμο διορισμό ή την προσωρινή τοποθέτηση καθηγητών μουσικής στα μουσικά σχολεία, οι πτυχιούχοι των ανωτέρων και ανωτάτων σχολών μουσικολογίας δε διαθέτουν κανένα επαγγελματικό πλεονέκτημα έναντι των αποφοίτων ωδείων και μουσικών σχολών, διοτι η επιλογή τους γίνεται ύστερα από διεξαγωγή σχετικών διαγωνισμών.
Χωρις να εχω προθεση να προσβαλω τους μη πανεπιστημιακούς μουσικους και την αγαπη-ικανοτητα που επιδεικνυουν, εντούτοις αυτό είναι αδικο για τους πτυχιούχους των πανεπιστημιακών σχολων, χωρις αυτό να σημαινει απαραιτητως ότι καποιος που δεν εχει πτυχιο μουσικης από το πανεπιστημιο υστερει σε γνωσεις και σε δημιουργικοτητα.
Είναι βέβαιο πως το μεγαλυτερο μερος της επιτυχίας των μουσικων σχολειων καθως και η δημοφιλία τους ανάμεσα στους μαθητές τους, οφειλεται σε ικανους, δημιουργικους δασκαλους μουσικης που περασαν απο τις ταξεις των σχολειων αυτών, ειτε παραμενουν μεχρι σημερα.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ, ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ (ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΑΣ).
Παρα πολλα είναι τα προβληματα που αντιμετωπιζουν τα σχολεια αυτα. Καποια από τα προβληματα είναι ελλειψεις καθηγητων, οργανων, κτιριακων εγκαταστασεων κλπ. Εντουτοις γινεται παρα πολυ καλη δουλεια, από μουσικους οι οποιοι αγαπανε πολύ το αντικειμενο τους. Ατελειωτες ειναι οι ωρες σε προβες και μαθηματα εκτος σχολικου ωραριου, ώστε να παρουσιασουν το καλυτερο δυνατο αποτέλεσμα στις συναυλιες. Κυριολεκτικα κανουν καταθεση ψυχης οι εμπλεκόμενοι, σε καποια από αυτά τα σχολεια, όχι μονον στις συναυλιες, αλλα και να για δημιουργησουν ολοκληρωμένους ανθρώπους με παιδεια, οι οποιοι θα εχουν ταυτόχρονα υψηλη μουσικη καταρτιση.
Το αρχαιοτερο μουσικο σχολειο της χωρας, το μουσικο σχολειο Παλληνης, πριν απο εικοσι χρονια αρχικα έκανε τα μάθηματα κάτω από σκάλες, αργότερα σε σπιτάκια κατασκήνωσεως στον Διόνυσο χωρίς θέρμανση, ενώ εν συνεχεια στεγαστηκαν σε προκατ. Όλα αυτά μεχρι να ερθει μια κυρια ευεργέτης ώστε να παραχωρησει δωρεαν το οικοπεδο της, ώστε να χτισει το κρατος ένα κανονικο κτιριο. Εντούτοις όλα αυτά τα πολύ δυσκολα χρονια, το παθος η αγαπη και η δημιουργικοτητα των εμπλεκομενων κρατησαν ανοιχτο το σχολειο, μεχρι να αποκτησει κανονικο σχολικο κτιριο. Επισης γνωστη και συγκινητικη είναι η περιπτωση της γυναικας η οποια εχει την καντινα στο μουσικο σχολειο Παλληνης. Όταν ειδε μερικα παιδια του σχολειου, τα οποια επεφταν κατω λιποθυμα από την πεινα, άρχσε να τους δίνει καθημερινα δωρεαν σάντουιτς. Τα παιδια αυτά μαλιστα, ηταν ενας σημαντικος αριθμος. Όμως αμεση ηταν και η αντιδραση των καθηγητών του σχολειου, οι οποιοι αποφασισαν να καλυψουν εν μερει τα εξοδα, για τα σάντουιτς των παιδιων, μειωνοντας την οικονομικη ζημια της υπευθυνου της σχολικης καντινας.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΗΜΙΤΕΛΗ.
Στην Ελλαδα όλα γινονται ημιτελή. Πολλα χρονια πριν ξεκινησει η οικονομικη κριση, δημιουργηθηκαν τα μουσικα γυμνασια, και τα μουσικα λυκεια. Η προσωπικη μου απορια, ηταν παντοτε γιατι να μην υπαρχουν και μουσικα δημοτικα σχολεια, γιατι να χανονται εξι πολύτιμα χρονια; Σκεφτείτε ποσο πιο δημιουργικα θα ηταν τα μουσικα σχολεια, σε ποσο υψηλοτερο μουσικο επιπεδο θα εφτανε η μουσικη παιδεια και ο Ελληνικος μουσικος πολιτισμος, εάν υπηρχαν μουσικα δημοτικα σχολεια. Μετα την κατ ουσιαν καταργηση, παραποιηση-εξευτελισμο των τριων πιο σημαντικών μαθηματων στην παιδεια (Αρχαια Ελληνικα, Ιστορια, Θρησκευτικα είναι απαραιτητη η ίδρυση και η λειτουργία εξειδικευμένων δημοσίων μουσικων σχολείων αλλα και δημοτικων μουσικων σχολειων. Η δημιουργια των δημοτικων σχολιων συνεπάγεται ευεργετήματα και παροχές εκ μέρους τους κράτους τόσο προς τα σχολεία τα ίδια όσο και προς τον καθένα από τους μαθητές ατομικά. H ίδρυση των μουσικών σχολείων αποτελεί επίσημη προσπάθεια εξειδίκευσης των δημόσιων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο τη διάκριση τόσο των σχολείων αυτών όσο και των μαθητών τους.
Η μουσικη επικοινωνια ειναι ανεκτιμητο πολιτιστικο αγαθο. Κρίνεται αναγκαία η ίδρυση και λειτουργία μουσικων δημοτικων σχολειων για την αναδειξη και βελτιωση της μουσικης παιδείας στην Ελλαδα, την κοιτιδα του παγκοσμιου πολιτισμού-μουσικου πολιτισμου.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΛΥΘΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
Πριν την ολικη καταλυση του συνταγματος, ο στοχος του υπουργείου παιδειας και των εκαστοτε υπουργων ηταν η ανάπτυξη εκπαιδευτικης πολιτικης που υποδηλώνει σεβασμό στις διαφορετικες μορφές σχολικων επιλογων, οι οποίες προσφέρουν ειδικα στα άτομα της μεσαίας τάξης ποικίλα μέσα, προκειμένου να αποφύγουν τα υποβαθμισμένα σχολεια γενικης παιδειας τα οποια παραγουν αποκλειστικα υποτελεις πολιτες γνωστότερους ττα τελευταια χρονια ως νεοραγιαδες.
συνεχίζεται στο 3ο μέρος
Δείτε επίσης σχετικά βίντεο
Δάκρυ στο γυαλί (Μουσικό Σχολείο Βόλου) - YouTube
Μ.Σ.Θεσσαλονίκης-Χορωδία Μ.Σ.Θ. 2012
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Μανουήλ Αγγελου,
Θέματα Παιδείας,
Μουσικά Σχολεία,
Μουσικά Videos,
Παγκοσμιοποίηση,
Τέχνη και Πολιτισμός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου