14 Ιουλίου 2015
Το ελληνικό κείμενο της συμφωνίας με τους θεσμούς (όλο το προδοτικό έγγραφο).
Στη δημοσιότητα δόθηκε το σκληρό κείμενο της συμφωνίας που προβλέπει
τριετές δάνειο από 82 έως 86 δισ. ευρώ, αλλά και τη μεταφορά κρατικής
περιουσίας σε ειδικό ταμείο στην Ελλάδα ύψους 50 δισ. ευρώ που
επικυρώθηκε μετά από 17 ώρες διαβουλεύσεων στις Βρυξέλλες.
Διαβάστε όλο το κείμενο ΕΔΩ.
Από την αρχή του κειμένου ξεκαθαρίζεται ότι ο ρόλος ΔΝΤ παραμένει ενεργός αλλά και πως δίνεται έμφαση στην ανάγκη να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη προς τις ελληνικές αρχές ως προϋπόθεση για μελλοντική συμφωνία πάνω σε ένα πρόγραμμα με τον ESM.
Σχετικά με τα μέτρα, σημειώνεται πως μέχρι την Τετάρτη θα πρέπει να νομοθετηθούν οι αλλαγές στον ΦΠΑ με αυξήσεις συντελεστών ενώ μένει να φανεί το τι θα γίνει με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών στα νησιά.
Ζητείται επίσης να ψηφιστούν εμπροσθοβαρή μέτρα για βελτίωση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, κάτι που “δείχνει” παρεμβάσεις στις πρόωρες συντάξεις.
Επιπρόσθετα, απαιτείται να νομοθετηθεί η πλήρης ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ αλλά και η λειτουργία συστήματος αυτόματων περικοπών όταν παρατηρούνται δημοσιονομικές αποκλίσεις.
Μέχρι τις 22/7 θα πρέπει να υιοθετηθούν αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας για την επίσπευση της απονομής δικαιοσύνης και την μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της κοινοτικής οδηγίας για την αναδιάρθρωση των τραπεζών.
Προϋπόθεση για να ξεκινήσει η διαδικασία των διαπραγματεύσεων είναι να θεσμοθετηθούν από το ελληνικό κοινοβουλίου τα μέτρα που απαιτούνται μέχρι τις 15 Ιουλίου αλλά και να εγκριθούν όλες οι δεσμεύσεις που περιλαμβάνονται στο κοινό ανακοινωθέν.
Μετά θα πρέπει να αναμένεται το δεύτερο “κύμα” μεταρρυθμίσεων που θα περιλαμβάνει φιλόδοξη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού με υϊοθέτηση μέτρων για την απορρόφηση των αποφάσεων του ΣτΕ που χαρακτήρισε αντισυνταγματικές τις μειώσεις συντάξεων του 2012.
Ζητείται από εκεί και πέρα η υιοθέτηση φιλόδοξων μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων τόσο για τα λειτουργία τις Κυριακές όσο και για τις περιόδους των εκπτώσεων και για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων.
Επιπλέον, θα πρέπει να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ αλλά και μεταρρυθμίσεις για τις εργασιακές σχέσεις με αλλαγές στο πεδίο των συλλογικών διαπραγματεύσεων με βάση τις ευρωπαϊκές πρακτικές με σαφή αναφορά στις ομαδικές απολύσεις.
Αναφορικά με το Ταμείο που θα δημιουργηθεί τονίζεται ότι σε αυτό θα περάσουν περιουσιακά στοιχεία αξίας που στόχος είναι να φθάσουν στα 50 δισ. ευρώ. Τα 25 δισ. ευρώ ορίζεται ότι θα διοχετευθούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τα 12,5 για την επαναγορά χρέους και τα 12,5 δισ. για επενδύσεις.
Η έδρα του Ταμείου ορίζεται ότι θα είναι στην Ελλάδα, θα διοικείται απο ελληνικές αρχές, υπό την επίβλεψη ευρωπαϊκών όμως αρχών.
Ορίζεται επίσης ότι μέχρι τις 20 Ιουλίου θα πρέπει να δοθούν προτάσεις από την Αθήνα για αλλαγή της δημόσιας διοίκησης με σαφή αναφορά στην ανάγκη αποπολιτικοποίησής της.
Σχετικά με το θέμα του χρέους, στο τέλος του κειμένου γίνεται αναφορά ότι με βάση τις δεσμεύσεις του Νοεμβρίου του 2012 το Εurogroup είναι έτοιμο να εξετάσει εάν χρειάζεται πρόσθετα μέτρα για την ανακούφιση χρέους. Γίνεται ωστόσο αναφορά ξεκάθαρη σε επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής και μείωση επιτοκίων.
Όλα τα μέτρα για την απομείωση του χρέους ωστόσο θα είναι υπο την αίρεση της πλήρους εφαρμογής των μέτρων που θα συμφωνηθούν με το νέο πρόγραμμα και μετά απο την πρώτη θετική αξιολόγηση των θεσμών.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει την επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς τις ελληνικές αρχές ως προϋπόθεση για μια πιθανή μελλοντική συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Στο πλαίσιο αυτό, η κυριότητα από τις ελληνικές αρχές είναι το κλειδί, και την επιτυχή εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσουν πολιτικές δεσμεύσεις.
Ένα κράτος μέλος της ευρωζώνης ζητεί χρηματοδοτική συνδρομή από τον ΕΜΣ αναμένεται να απευθύνει, εφόσον είναι δυνατόν, ανάλογο αίτημα προς τον IMF1. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για το Eurogroup να συμφωνήσει για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της στήριξης του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από τον Μάρτιο το 2016.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης χαιρετίζει τις δεσμεύσεις των ελληνικών αρχών να νομοθετούν χωρίς καθυστέρηση μια πρώτη δέσμη μέτρων.
Αυτά τα μέτρα, που λαμβάνονται σε πλήρη εκ των προτέρων συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, είναι:
έως τις 15 Ιουλίου
• Ο εξορθολογισμός του συστήματος ΦΠΑ και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης με την αύξηση των εσόδων
• άμεσα μέτρα για τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, ως μέρος ενός συνολικού προγράμματος μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος
• η διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ
• την πλήρη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, τον Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, ιδίως μέσω του Δημοσιονομικού Συμβουλίου επιχειρησιακή πριν από την οριστικοποίηση του μνημονίου συμφωνίας και την εισαγωγή οιονεί αυτόματες περικοπές δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους φιλόδοξους πρωτογενές πλεόνασμα στόχων μετά το ζητήσετε τη συμβουλή του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και υπόκεινται σε προηγούμενη έγκριση των κοινοτικών οργάνων
μέχρι τις 22 Ιουλίου
• η υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η οποία είναι μια πολύ σημαντική αναθεώρηση των διαδικασιών και των κανόνων για το σύστημα αστικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και να μειωθεί το κόστος
• η μεταφορά της BRRD με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αμέσως, και στη συνέχεια μόνο σε νομικά υλοποίηση των πρώτων τεσσάρων προαναφερθέντων μέτρων καθώς και την έγκριση όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται σε αυτό το έγγραφο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, επαληθεύεται από τα θεσμικά όργανα και το Eurogroup, μπορεί μια απόφαση να δώσει εντολή στα αρμόδια όργανα να διαπραγματευτεί ένα μνημόνιο συμφωνίας (ΜΣ) πρέπει να ληφθούν. Αυτή η απόφαση θα ληφθεί σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης ΕΜΣ οι προϋποθέσεις, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.
Προκειμένου να αποτελέσουν τη βάση για την επιτυχή ολοκλήρωση του Μνημονίου, στα μέτρα της μεταρρύθμισης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι επιδεινώθηκε σημαντικά η οικονομική και δημοσιονομική κατάσταση της χώρας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευτεί επισήμως για την ενίσχυση των προτάσεών της σε μια σειρά από τομείς που προσδιορίζονται από τα θεσμικά όργανα, με ικανοποιητικό σαφές χρονοδιάγραμμα για τη νομοθεσία και την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων των διαρθρωτικών σημείων αναφοράς, τα ορόσημα και τα ποσοτικά κριτήρια, να έχουν σαφήνεια σχετικά με την κατεύθυνση των πολιτικών κατά την Μεσοπρόθεσμα. Κυρίως χρειάζεται, σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, για:
• να εφαρμόσουν φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος και να καθορίσουν τις πολιτικές για να αντισταθμίσουν πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση από την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος το 2012 και να εφαρμόσουν τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή αμοιβαία αποδεκτής εναλλακτικά μέτρα από Οκτώβριο του 2015.
• να υιοθετηθούν πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή όλων των μέτρων της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένου του εμπορίου την Κυριακή, τις περιόδους των πωλήσεων, την ιδιοκτησία φαρμακείου, το γάλα και τα αρτοποιεία, εκτός από over-the-counter φαρμακευτικών προϊόντων, η οποία θα υλοποιηθεί σε ένα επόμενο βήμα, καθώς και για το άνοιγμα των κρίσιμων κλειστών επαγγελμάτων (π.χ. μεταφορά πλοίο).
• στις ενεργειακές αγορές, να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση του φορέα εκμετάλλευσης του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), εκτός αν μπορούν να βρεθούν μέτρα αντικατάστασης που έχουν ισοδύναμο αποτέλεσμα επί του ανταγωνισμού, όπως συμφωνήθηκε από τα θεσμικά όργανα.
• στην αγορά εργασίας, αναλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων, τη συλλογική δράση και, σύμφωνα με τη σχετική οδηγία της ΕΕ και τις βέλτιστες πρακτικές, τις ομαδικές απολύσεις, μαζί με το χρονοδιάγραμμα και η προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τα όργανα. Με βάση αυτά τα σχόλια, πολιτικές για την αγορά εργασίας θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές, και δεν θα πρέπει να συνεπάγεται την επιστροφή στις ρυθμίσεις του παρελθόντος. Πολιτικές που δεν είναι συμβατές με τους στόχους της προώθησης της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης
• να θεσπίσει τα αναγκαία μέτρα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρα για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, ιδίως με την εξάλειψη κάθε δυνατότητας για πολιτική παρέμβαση, ιδίως σε διαδικασίες διορισμού.
Οι ελληνικές αρχές πρέπει επίσης να αναλάβουν τις ακόλουθες δράσεις:
• να αναπτύξουν να αναβαθμίσουν σημαντικά το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με τη βελτίωση της διακυβέρνησης.
Πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταβιβαστούν σε ένα ανεξάρτητο ταμείο που θα έχει κέρδος τα περιουσιακά στοιχεία μέσω των ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η οικονομική αποτίμηση του ενεργητικού θα είναι μια πηγή για να κάνουν την προγραμματισμένη αποπληρωμή του νέου δανείου του ΕΜΣ και να δημιουργήσουν κατά τη διάρκεια ζωής του νέου δανείου μια στοχευμένη συνολικού ύψους 50 δισ εκ των οποίων 25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% για κάθε εναπομείναντα ευρώ (δηλαδή το 50% των 25 δις ευρώ) θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.
Το ταμείο αυτό θα πρέπει να είναι εγκατεστημένο στην Ελλάδα και να το διαχειρίζονται οι ελληνικές αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων ευρωπαϊκών οργάνων. Σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα και με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, θα πρέπει να θεσπίσει ένα νομοθετικό πλαίσιο για τη διασφάλιση διαφανών διαδικασιών και την κατάλληλη τιμολόγηση πώληση περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ σχετικά με τη διαχείριση των κρατικών επιχειρήσεων (ΚΕ).
• να εκσυγχρονίσει και να ενισχύσει σημαντικά την ελληνική διοίκηση, και να θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για τη δημιουργία ικανοτήτων και de-πολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης. Μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να παρέχεται από τις 20 Ιουλίου μετά από συζητήσεις με τα θεσμικά όργανα. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος της ελληνικής διοίκησης, σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε με τα όργανα.
• να εξομαλύνει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τα θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων εργασιών, με την αιτιολογία στην Αθήνα, για να βελτιωθεί η εφαρμογή και παρακολούθηση του προγράμματος. Η κυβέρνηση πρέπει να συμβουλεύονται και να συμφωνήσει με τα θεσμικά όργανα σε όλα τα νομοσχέδια σε σχετικούς τομείς με επαρκή χρόνο πριν από την υποβολή σε δημόσια διαβούλευση ή στο Κοινοβούλιο. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει και πάλι ότι η εφαρμογή είναι το κλειδί, και στο πλαίσιο αυτό χαιρετίζει την πρόθεση των ελληνικών αρχών να ζητήσουν από 20 Ιουλίου στήριξη από τα θεσμικά όργανα και τα κράτη μέλη για την παροχή τεχνικής βοήθειας, και ζητεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντονίσει αυτήν τη στήριξη από την Ευρώπη.
• με την εξαίρεση του νομοσχεδίου ανθρωπιστικής κρίσης, η ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει με σκοπό την τροποποίηση νομοθεσιών που εισήχθησαν σε αντίθεση με τη συμφωνία 20 Φλεβάρη από υπαναχωρήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες δεσμεύσεις του προγράμματος ή να προσδιορίζουν σαφώς αντισταθμιστικά ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα τα οποία στη συνέχεια δημιούργησε.
Τα παραπάνω αναφέρονται οι υποχρεώσεις είναι ελάχιστες απαιτήσεις για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις ελληνικές αρχές. Ωστόσο, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης κατέστησε σαφές ότι η έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν αποκλείει οποιαδήποτε τελική πιθανή συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM, το οποίο θα πρέπει να βασίζονται σε μια απόφαση για το συνολικό πακέτο (συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης των αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και την πιθανή χρηματοδότηση της γέφυρας).
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης σημειώνει τις πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος μεταξύ 82-86 δισ. ευρώ, όπως εκτιμάται από τα θεσμικά όργανα. Καλεί τα θεσμικά όργανα να διερευνήσουν τις δυνατότητες για τη μείωση του κονδυλίου χρηματοδότησης, μέσω μιας εναλλακτικής πορείας δημοσιονομικής ή υψηλότερες προσόδους από τις ιδιωτικοποιήσεις. Αποκατάσταση της πρόσβασης στην αγορά, η οποία αποτελεί στόχο κάθε προγράμματος χρηματοδοτικής βοήθειας, μειώνει την ανάγκη να αντλήσει από το συνολικό κονδύλιο χρηματοδότησης. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης σημειώνει τις άμεσες ανάγκες χρηματοδότησης της Ελλάδα, που υπογραμμίζουν την ανάγκη για την πολύ ταχεία πρόοδο κατά την λήψη απόφασης για ένα νέο Μνημόνιο Συνεργασίας: αυτές εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των 7 δισ έως τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δισ ευρώ από τα μέσα Αυγούστου.
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης αναγνωρίζει τη σημασία της διασφάλισης ότι η ελληνική κυβέρνηση ανέλαβε την υποχρέωση να εξοφλήσει τις καθυστερούμενες οφειλές της προς το ΔΝΤ και την Τράπεζα της Ελλάδας και να τιμήσει τις υποχρεώσεις του χρέους της κατά τις προσεχείς εβδομάδες για να δημιουργηθούν οι συνθήκες που επιτρέπουν την ομαλή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων. Οι κίνδυνοι της μη σύναψης γρήγορα οι διαπραγματεύσεις παραμένουν πλήρως με την Ελλάδα. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης καλεί την Ευρωομάδα να συζητήσει τα θέματα αυτά ως επείγον θέμα.
Λαμβάνοντας υπόψη τις έντονες προκλήσεις του ελληνικού χρηματοπιστωτικού τομέα, το συνολικό κονδύλιο ενός πιθανού νέου προγράμματος ΕΜΣ θα πρέπει να περιλαμβάνουν την καθιέρωση ενός ρυθμιστικού 10 ευρώ 25 δισ για τον τραπεζικό τομέα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και το κόστος ανάλυσης, της η οποία EUR 10 δις θα διατεθούν άμεσα σε χωριστό λογαριασμό στο ESM.
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης έχει επίγνωση ότι μια γρήγορη απόφαση για ένα νέο πρόγραμμα αποτελεί προϋπόθεση για να επιτρέψει στις τράπεζες να ξανανοίξουν, αποφεύγοντας έτσι την αύξηση του συνολικού κονδυλίου χρηματοδότησης. Η ΕΚΤ / SSM θα προβούν σε λεπτομερή αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. Το συνολικό ρυθμιστικό θα καλύψει πιθανές ελλείψεις κεφαλαίων μετά την ολοκληρωμένη αξιολόγηση μετά την εφαρμογή του νομικού πλαισίου.
Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη χαλάρωση των πολιτικών κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πρόσφατη επιδείνωση του εγχώριου μακροοικονομικού και χρηματοπιστωτικού περιβάλλοντος. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης υπενθυμίζει ότι τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ έχουν, καθ ‘όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών, εξέδωσε μια αξιόλογη σειρά μέτρων για τη βιωσιμότητα του χρέους στην Ελλάδα, οι οποίες έχουν εξομαλύνει την πορεία εξυπηρέτησης του χρέους στην Ελλάδα και με σημαντικά μειωμένο κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό, και στο πλαίσιο ενός ενδεχόμενου μελλοντικού προγράμματος ΕΜΣ, και σύμφωνα με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, η Ευρωομάδα είναι έτοιμη να εξετάσει το ενδεχόμενο, εάν είναι απαραίτητο, τα πιθανά πρόσθετα μέτρα με στόχο στη διασφάλιση ότι οι ακαθάριστες δανειακές ανάγκες είναι ακόμα σε βιώσιμο επίπεδο. Αυτά τα μέτρα θα εξαρτηθούν από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που θα συμφωνηθούν σε ένα πιθανό νέο πρόγραμμα και θα πρέπει να εξεταστεί μετά την πρώτη θετική ολοκλήρωση της επανεξέτασης. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει ότι δεν μπορεί να γίνει ονομαστικό κούρεμα για το χρέος. Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τιμήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους πλήρως και εγκαίρως.
Υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις που περιέχονται στο παρόν έγγραφο πληρούνται, η Ευρωομάδα και ΕΜΣ Συμβούλιο των Διοικητών δύναται, σύμφωνα με το άρθρο 13.2 της Συνθήκης ΕΜΣ, να δώσει εντολή στα αρμόδια όργανα να διαπραγματευτεί ένα νέο πρόγραμμα ΕΜΣ, αν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης ΕΜΣ και οι προϋποθέσεις, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.
Για να βοηθήσει τη στήριξη της ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα (μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια), η Επιτροπή θα συνεργαστεί στενά με τις ελληνικές αρχές προκειμένου να διατεθούν έως και 35 δισ ευρώ (στο πλαίσιο των διαφόρων προγραμμάτων της ΕΕ) για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και της οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΕ. Ως εξαιρετικό μέτρο και δεδομένης της μοναδικής κατάστασης στην Ελλάδα, η Επιτροπή θα προτείνει να αυξηθεί το επίπεδο της προ-χρηματοδότησης από 1 δισ ευρώ για να δοθεί άμεση ώθηση στις επενδύσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν από τους συν-νομοθέτες της ΕΕ. Το Επενδυτικό Πρόγραμμα για την Ευρώπη θα παράσχει επίσης ευκαιρίες χρηματοδότησης για την Ελλάδα.
πηγή
ΣΧΟΛΙΟ
Κρατείστε το μαζί με το διάγγελμα του ΓΑΠ από το Καστελλόριζο....
Διαβάστε όλο το κείμενο ΕΔΩ.
Από την αρχή του κειμένου ξεκαθαρίζεται ότι ο ρόλος ΔΝΤ παραμένει ενεργός αλλά και πως δίνεται έμφαση στην ανάγκη να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη προς τις ελληνικές αρχές ως προϋπόθεση για μελλοντική συμφωνία πάνω σε ένα πρόγραμμα με τον ESM.
Σχετικά με τα μέτρα, σημειώνεται πως μέχρι την Τετάρτη θα πρέπει να νομοθετηθούν οι αλλαγές στον ΦΠΑ με αυξήσεις συντελεστών ενώ μένει να φανεί το τι θα γίνει με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών στα νησιά.
Ζητείται επίσης να ψηφιστούν εμπροσθοβαρή μέτρα για βελτίωση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, κάτι που “δείχνει” παρεμβάσεις στις πρόωρες συντάξεις.
Επιπρόσθετα, απαιτείται να νομοθετηθεί η πλήρης ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ αλλά και η λειτουργία συστήματος αυτόματων περικοπών όταν παρατηρούνται δημοσιονομικές αποκλίσεις.
Μέχρι τις 22/7 θα πρέπει να υιοθετηθούν αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας για την επίσπευση της απονομής δικαιοσύνης και την μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της κοινοτικής οδηγίας για την αναδιάρθρωση των τραπεζών.
Προϋπόθεση για να ξεκινήσει η διαδικασία των διαπραγματεύσεων είναι να θεσμοθετηθούν από το ελληνικό κοινοβουλίου τα μέτρα που απαιτούνται μέχρι τις 15 Ιουλίου αλλά και να εγκριθούν όλες οι δεσμεύσεις που περιλαμβάνονται στο κοινό ανακοινωθέν.
Μετά θα πρέπει να αναμένεται το δεύτερο “κύμα” μεταρρυθμίσεων που θα περιλαμβάνει φιλόδοξη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού με υϊοθέτηση μέτρων για την απορρόφηση των αποφάσεων του ΣτΕ που χαρακτήρισε αντισυνταγματικές τις μειώσεις συντάξεων του 2012.
Ζητείται από εκεί και πέρα η υιοθέτηση φιλόδοξων μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων τόσο για τα λειτουργία τις Κυριακές όσο και για τις περιόδους των εκπτώσεων και για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων.
Επιπλέον, θα πρέπει να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ αλλά και μεταρρυθμίσεις για τις εργασιακές σχέσεις με αλλαγές στο πεδίο των συλλογικών διαπραγματεύσεων με βάση τις ευρωπαϊκές πρακτικές με σαφή αναφορά στις ομαδικές απολύσεις.
Αναφορικά με το Ταμείο που θα δημιουργηθεί τονίζεται ότι σε αυτό θα περάσουν περιουσιακά στοιχεία αξίας που στόχος είναι να φθάσουν στα 50 δισ. ευρώ. Τα 25 δισ. ευρώ ορίζεται ότι θα διοχετευθούν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τα 12,5 για την επαναγορά χρέους και τα 12,5 δισ. για επενδύσεις.
Η έδρα του Ταμείου ορίζεται ότι θα είναι στην Ελλάδα, θα διοικείται απο ελληνικές αρχές, υπό την επίβλεψη ευρωπαϊκών όμως αρχών.
Ορίζεται επίσης ότι μέχρι τις 20 Ιουλίου θα πρέπει να δοθούν προτάσεις από την Αθήνα για αλλαγή της δημόσιας διοίκησης με σαφή αναφορά στην ανάγκη αποπολιτικοποίησής της.
Σχετικά με το θέμα του χρέους, στο τέλος του κειμένου γίνεται αναφορά ότι με βάση τις δεσμεύσεις του Νοεμβρίου του 2012 το Εurogroup είναι έτοιμο να εξετάσει εάν χρειάζεται πρόσθετα μέτρα για την ανακούφιση χρέους. Γίνεται ωστόσο αναφορά ξεκάθαρη σε επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής και μείωση επιτοκίων.
Όλα τα μέτρα για την απομείωση του χρέους ωστόσο θα είναι υπο την αίρεση της πλήρους εφαρμογής των μέτρων που θα συμφωνηθούν με το νέο πρόγραμμα και μετά απο την πρώτη θετική αξιολόγηση των θεσμών.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει την επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς τις ελληνικές αρχές ως προϋπόθεση για μια πιθανή μελλοντική συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Στο πλαίσιο αυτό, η κυριότητα από τις ελληνικές αρχές είναι το κλειδί, και την επιτυχή εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσουν πολιτικές δεσμεύσεις.
Ένα κράτος μέλος της ευρωζώνης ζητεί χρηματοδοτική συνδρομή από τον ΕΜΣ αναμένεται να απευθύνει, εφόσον είναι δυνατόν, ανάλογο αίτημα προς τον IMF1. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για το Eurogroup να συμφωνήσει για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της στήριξης του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από τον Μάρτιο το 2016.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης χαιρετίζει τις δεσμεύσεις των ελληνικών αρχών να νομοθετούν χωρίς καθυστέρηση μια πρώτη δέσμη μέτρων.
Αυτά τα μέτρα, που λαμβάνονται σε πλήρη εκ των προτέρων συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, είναι:
έως τις 15 Ιουλίου
• Ο εξορθολογισμός του συστήματος ΦΠΑ και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης με την αύξηση των εσόδων
• άμεσα μέτρα για τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, ως μέρος ενός συνολικού προγράμματος μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος
• η διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ
• την πλήρη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, τον Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, ιδίως μέσω του Δημοσιονομικού Συμβουλίου επιχειρησιακή πριν από την οριστικοποίηση του μνημονίου συμφωνίας και την εισαγωγή οιονεί αυτόματες περικοπές δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους φιλόδοξους πρωτογενές πλεόνασμα στόχων μετά το ζητήσετε τη συμβουλή του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και υπόκεινται σε προηγούμενη έγκριση των κοινοτικών οργάνων
μέχρι τις 22 Ιουλίου
• η υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η οποία είναι μια πολύ σημαντική αναθεώρηση των διαδικασιών και των κανόνων για το σύστημα αστικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και να μειωθεί το κόστος
• η μεταφορά της BRRD με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αμέσως, και στη συνέχεια μόνο σε νομικά υλοποίηση των πρώτων τεσσάρων προαναφερθέντων μέτρων καθώς και την έγκριση όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται σε αυτό το έγγραφο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, επαληθεύεται από τα θεσμικά όργανα και το Eurogroup, μπορεί μια απόφαση να δώσει εντολή στα αρμόδια όργανα να διαπραγματευτεί ένα μνημόνιο συμφωνίας (ΜΣ) πρέπει να ληφθούν. Αυτή η απόφαση θα ληφθεί σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης ΕΜΣ οι προϋποθέσεις, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.
Προκειμένου να αποτελέσουν τη βάση για την επιτυχή ολοκλήρωση του Μνημονίου, στα μέτρα της μεταρρύθμισης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι επιδεινώθηκε σημαντικά η οικονομική και δημοσιονομική κατάσταση της χώρας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευτεί επισήμως για την ενίσχυση των προτάσεών της σε μια σειρά από τομείς που προσδιορίζονται από τα θεσμικά όργανα, με ικανοποιητικό σαφές χρονοδιάγραμμα για τη νομοθεσία και την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων των διαρθρωτικών σημείων αναφοράς, τα ορόσημα και τα ποσοτικά κριτήρια, να έχουν σαφήνεια σχετικά με την κατεύθυνση των πολιτικών κατά την Μεσοπρόθεσμα. Κυρίως χρειάζεται, σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, για:
• να εφαρμόσουν φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος και να καθορίσουν τις πολιτικές για να αντισταθμίσουν πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση από την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος το 2012 και να εφαρμόσουν τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή αμοιβαία αποδεκτής εναλλακτικά μέτρα από Οκτώβριο του 2015.
• να υιοθετηθούν πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή όλων των μέτρων της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένου του εμπορίου την Κυριακή, τις περιόδους των πωλήσεων, την ιδιοκτησία φαρμακείου, το γάλα και τα αρτοποιεία, εκτός από over-the-counter φαρμακευτικών προϊόντων, η οποία θα υλοποιηθεί σε ένα επόμενο βήμα, καθώς και για το άνοιγμα των κρίσιμων κλειστών επαγγελμάτων (π.χ. μεταφορά πλοίο).
• στις ενεργειακές αγορές, να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση του φορέα εκμετάλλευσης του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), εκτός αν μπορούν να βρεθούν μέτρα αντικατάστασης που έχουν ισοδύναμο αποτέλεσμα επί του ανταγωνισμού, όπως συμφωνήθηκε από τα θεσμικά όργανα.
• στην αγορά εργασίας, αναλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων, τη συλλογική δράση και, σύμφωνα με τη σχετική οδηγία της ΕΕ και τις βέλτιστες πρακτικές, τις ομαδικές απολύσεις, μαζί με το χρονοδιάγραμμα και η προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τα όργανα. Με βάση αυτά τα σχόλια, πολιτικές για την αγορά εργασίας θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές, και δεν θα πρέπει να συνεπάγεται την επιστροφή στις ρυθμίσεις του παρελθόντος. Πολιτικές που δεν είναι συμβατές με τους στόχους της προώθησης της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης
• να θεσπίσει τα αναγκαία μέτρα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρα για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, ιδίως με την εξάλειψη κάθε δυνατότητας για πολιτική παρέμβαση, ιδίως σε διαδικασίες διορισμού.
Οι ελληνικές αρχές πρέπει επίσης να αναλάβουν τις ακόλουθες δράσεις:
• να αναπτύξουν να αναβαθμίσουν σημαντικά το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με τη βελτίωση της διακυβέρνησης.
Πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταβιβαστούν σε ένα ανεξάρτητο ταμείο που θα έχει κέρδος τα περιουσιακά στοιχεία μέσω των ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η οικονομική αποτίμηση του ενεργητικού θα είναι μια πηγή για να κάνουν την προγραμματισμένη αποπληρωμή του νέου δανείου του ΕΜΣ και να δημιουργήσουν κατά τη διάρκεια ζωής του νέου δανείου μια στοχευμένη συνολικού ύψους 50 δισ εκ των οποίων 25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% για κάθε εναπομείναντα ευρώ (δηλαδή το 50% των 25 δις ευρώ) θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.
Το ταμείο αυτό θα πρέπει να είναι εγκατεστημένο στην Ελλάδα και να το διαχειρίζονται οι ελληνικές αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων ευρωπαϊκών οργάνων. Σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα και με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, θα πρέπει να θεσπίσει ένα νομοθετικό πλαίσιο για τη διασφάλιση διαφανών διαδικασιών και την κατάλληλη τιμολόγηση πώληση περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ σχετικά με τη διαχείριση των κρατικών επιχειρήσεων (ΚΕ).
• να εκσυγχρονίσει και να ενισχύσει σημαντικά την ελληνική διοίκηση, και να θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για τη δημιουργία ικανοτήτων και de-πολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης. Μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να παρέχεται από τις 20 Ιουλίου μετά από συζητήσεις με τα θεσμικά όργανα. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος της ελληνικής διοίκησης, σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε με τα όργανα.
• να εξομαλύνει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τα θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων εργασιών, με την αιτιολογία στην Αθήνα, για να βελτιωθεί η εφαρμογή και παρακολούθηση του προγράμματος. Η κυβέρνηση πρέπει να συμβουλεύονται και να συμφωνήσει με τα θεσμικά όργανα σε όλα τα νομοσχέδια σε σχετικούς τομείς με επαρκή χρόνο πριν από την υποβολή σε δημόσια διαβούλευση ή στο Κοινοβούλιο. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει και πάλι ότι η εφαρμογή είναι το κλειδί, και στο πλαίσιο αυτό χαιρετίζει την πρόθεση των ελληνικών αρχών να ζητήσουν από 20 Ιουλίου στήριξη από τα θεσμικά όργανα και τα κράτη μέλη για την παροχή τεχνικής βοήθειας, και ζητεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντονίσει αυτήν τη στήριξη από την Ευρώπη.
• με την εξαίρεση του νομοσχεδίου ανθρωπιστικής κρίσης, η ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει με σκοπό την τροποποίηση νομοθεσιών που εισήχθησαν σε αντίθεση με τη συμφωνία 20 Φλεβάρη από υπαναχωρήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες δεσμεύσεις του προγράμματος ή να προσδιορίζουν σαφώς αντισταθμιστικά ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα τα οποία στη συνέχεια δημιούργησε.
Τα παραπάνω αναφέρονται οι υποχρεώσεις είναι ελάχιστες απαιτήσεις για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις ελληνικές αρχές. Ωστόσο, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης κατέστησε σαφές ότι η έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν αποκλείει οποιαδήποτε τελική πιθανή συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM, το οποίο θα πρέπει να βασίζονται σε μια απόφαση για το συνολικό πακέτο (συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης των αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και την πιθανή χρηματοδότηση της γέφυρας).
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης σημειώνει τις πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος μεταξύ 82-86 δισ. ευρώ, όπως εκτιμάται από τα θεσμικά όργανα. Καλεί τα θεσμικά όργανα να διερευνήσουν τις δυνατότητες για τη μείωση του κονδυλίου χρηματοδότησης, μέσω μιας εναλλακτικής πορείας δημοσιονομικής ή υψηλότερες προσόδους από τις ιδιωτικοποιήσεις. Αποκατάσταση της πρόσβασης στην αγορά, η οποία αποτελεί στόχο κάθε προγράμματος χρηματοδοτικής βοήθειας, μειώνει την ανάγκη να αντλήσει από το συνολικό κονδύλιο χρηματοδότησης. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης σημειώνει τις άμεσες ανάγκες χρηματοδότησης της Ελλάδα, που υπογραμμίζουν την ανάγκη για την πολύ ταχεία πρόοδο κατά την λήψη απόφασης για ένα νέο Μνημόνιο Συνεργασίας: αυτές εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των 7 δισ έως τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δισ ευρώ από τα μέσα Αυγούστου.
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης αναγνωρίζει τη σημασία της διασφάλισης ότι η ελληνική κυβέρνηση ανέλαβε την υποχρέωση να εξοφλήσει τις καθυστερούμενες οφειλές της προς το ΔΝΤ και την Τράπεζα της Ελλάδας και να τιμήσει τις υποχρεώσεις του χρέους της κατά τις προσεχείς εβδομάδες για να δημιουργηθούν οι συνθήκες που επιτρέπουν την ομαλή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων. Οι κίνδυνοι της μη σύναψης γρήγορα οι διαπραγματεύσεις παραμένουν πλήρως με την Ελλάδα. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης καλεί την Ευρωομάδα να συζητήσει τα θέματα αυτά ως επείγον θέμα.
Λαμβάνοντας υπόψη τις έντονες προκλήσεις του ελληνικού χρηματοπιστωτικού τομέα, το συνολικό κονδύλιο ενός πιθανού νέου προγράμματος ΕΜΣ θα πρέπει να περιλαμβάνουν την καθιέρωση ενός ρυθμιστικού 10 ευρώ 25 δισ για τον τραπεζικό τομέα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και το κόστος ανάλυσης, της η οποία EUR 10 δις θα διατεθούν άμεσα σε χωριστό λογαριασμό στο ESM.
Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης έχει επίγνωση ότι μια γρήγορη απόφαση για ένα νέο πρόγραμμα αποτελεί προϋπόθεση για να επιτρέψει στις τράπεζες να ξανανοίξουν, αποφεύγοντας έτσι την αύξηση του συνολικού κονδυλίου χρηματοδότησης. Η ΕΚΤ / SSM θα προβούν σε λεπτομερή αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. Το συνολικό ρυθμιστικό θα καλύψει πιθανές ελλείψεις κεφαλαίων μετά την ολοκληρωμένη αξιολόγηση μετά την εφαρμογή του νομικού πλαισίου.
Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη χαλάρωση των πολιτικών κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πρόσφατη επιδείνωση του εγχώριου μακροοικονομικού και χρηματοπιστωτικού περιβάλλοντος. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης υπενθυμίζει ότι τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ έχουν, καθ ‘όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών, εξέδωσε μια αξιόλογη σειρά μέτρων για τη βιωσιμότητα του χρέους στην Ελλάδα, οι οποίες έχουν εξομαλύνει την πορεία εξυπηρέτησης του χρέους στην Ελλάδα και με σημαντικά μειωμένο κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό, και στο πλαίσιο ενός ενδεχόμενου μελλοντικού προγράμματος ΕΜΣ, και σύμφωνα με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, η Ευρωομάδα είναι έτοιμη να εξετάσει το ενδεχόμενο, εάν είναι απαραίτητο, τα πιθανά πρόσθετα μέτρα με στόχο στη διασφάλιση ότι οι ακαθάριστες δανειακές ανάγκες είναι ακόμα σε βιώσιμο επίπεδο. Αυτά τα μέτρα θα εξαρτηθούν από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που θα συμφωνηθούν σε ένα πιθανό νέο πρόγραμμα και θα πρέπει να εξεταστεί μετά την πρώτη θετική ολοκλήρωση της επανεξέτασης. Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει ότι δεν μπορεί να γίνει ονομαστικό κούρεμα για το χρέος. Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τιμήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους πλήρως και εγκαίρως.
Υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις που περιέχονται στο παρόν έγγραφο πληρούνται, η Ευρωομάδα και ΕΜΣ Συμβούλιο των Διοικητών δύναται, σύμφωνα με το άρθρο 13.2 της Συνθήκης ΕΜΣ, να δώσει εντολή στα αρμόδια όργανα να διαπραγματευτεί ένα νέο πρόγραμμα ΕΜΣ, αν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης ΕΜΣ και οι προϋποθέσεις, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.
Για να βοηθήσει τη στήριξη της ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα (μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια), η Επιτροπή θα συνεργαστεί στενά με τις ελληνικές αρχές προκειμένου να διατεθούν έως και 35 δισ ευρώ (στο πλαίσιο των διαφόρων προγραμμάτων της ΕΕ) για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και της οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΕ. Ως εξαιρετικό μέτρο και δεδομένης της μοναδικής κατάστασης στην Ελλάδα, η Επιτροπή θα προτείνει να αυξηθεί το επίπεδο της προ-χρηματοδότησης από 1 δισ ευρώ για να δοθεί άμεση ώθηση στις επενδύσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν από τους συν-νομοθέτες της ΕΕ. Το Επενδυτικό Πρόγραμμα για την Ευρώπη θα παράσχει επίσης ευκαιρίες χρηματοδότησης για την Ελλάδα.
πηγή
ΣΧΟΛΙΟ
Κρατείστε το μαζί με το διάγγελμα του ΓΑΠ από το Καστελλόριζο....
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Κρίσεις και απόψεις,
Οικονομικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου