7 Δεκεμβρίου 2025

Ο ΕΡΓΑΤΗΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ

Του 
π. Δημητρίου Μπόκου 
 
Ο Χριστός ένα Σάββατο μπήκε σε μια εβραϊκή συναγωγή και δίδασκε. Μεταξύ των ακροατών του ήταν και μια άρρωστη γυναίκα. Επί δέκα οκτώ χρόνια ήταν «συγκύπτουσα». Διπλωμένη στη μέση, χωρίς να μπορεί να σηκώσει εντελώς το κεφάλι της. Χωρίς καν να το ζητήσει η ίδια, ο Χριστός τη θεράπευσε. Η γυναίκα αυτή δεν ήταν απλώς ασθενής. Είχε «πνεύμα ασθενείας». Ήταν άρρωστη από επήρεια δαιμονικού πνεύματος. Τη γυναίκα αυτή «έδησεν ο σατανάς δέκα και οκτώ έτη». Όμως ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για ένα συγκεκριμένο λόγο. «Εις τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, ίνα λύση τα έργα του διαβόλου» (Α΄ Ιω. 3, 8). Γι’ αυτό και λύνει την θυγατέρα του Αβραάμ από τα δεσμά του σατανά θεραπεύοντάς την (Κυριακή Ι΄ Λουκά).
 
Ώστε έχουμε και αρρώστιες που προκαλούνται από τον διάβολο; Καθόλου παράξενο. Εξ αρχής ο διάβολος στοχεύει αταλάντευτα στην καταστροφή του ανθρώπου. Δεν αντέχει να βλέπει δημιούργημα από ύλη, με σάρκα και οστά, να ζει στον Παράδεισο, από όπου αυτός, πνεύμα με πολύ ανώτερες προοπτικές, εξέπεσε. Με τη σατανική του μαεστρία λοιπόν σχεδιάζει την πτώση του ανθρώπου, την έξωσή του από τον Παράδεισο, για να οδηγήσει στη φθορά, την αρρώστια και τον θάνατο το θεόπλαστο και θεόμορφο σώμα του. Αίτιος λοιπόν για να αρρωσταίνουν τα ανθρώπινα σώματα «ο αλιτήριος γέγονε σατανάς» (αγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας, Εξήγησις υπομνηματική εις το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον, εν ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ, Θεσ/νίκη 2005, τ. 26, σ. 26). 
 
Ως όπλο του για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί την αμαρτία, στην οποία και είναι άριστα εκπαιδευμένος, αφού με πείσμονα τρόπο «απ’ αρχής ο διάβολος αμαρτάνει» (Α΄ Ιω. 3, 8), όντας ο κατ’ εξοχήν εργάτης της αμαρτίας. Χωρίς αυτήν δεν θα γινόταν ποτέ φθαρτός και θνητός ο άνθρωπος. Η αμαρτία είναι η μοναδική αιτία και πηγή του θανάτου, γι’ αυτό και όλη η δύναμή του βρίσκεται σ’ αυτήν. Είναι το φαρμακερό του κεντρί. «Το δε κέντρον (κεντρί) του θανάτου η αμαρτία» (Α΄ Κορ. 15, 56). Ο θάνατος είναι η αμοιβή, ο μισθός, «τα οψώνια» που χαρίζει η αμαρτία. 
 
Γενικά λοιπόν, σε όλους μας ανεξαιρέτως αιτία της φθοράς, της αρρώστιας, του θανάτου, είναι η αμαρτία που εισήλθε με την πτώση των πρωτοπλάστων στον κόσμο. Ειδικά όμως για τον καθένα μας, είναι χίλιες-δυο οι επί μέρους αιτίες των ασθενειών μας. Και φυσικά, η έμμεση ή και άμεση επήρεια του διαβόλου. Και η μεν έμμεση διενεργείται ακαταπαύστως σε όλους μας. Η άμεση όμως, μεμονωμένα και ενίοτε. Όταν υπάρχει δαιμονική κατοχή πάνω στον άνθρωπο. 
 
Στο μέτρο που επιτρέπει ο Θεός, ο διάβολος επιφέρει ασθένεια και ταλαιπωρία στον άνθρωπο. Άμεσο παράδειγμα οι δαιμονισμένοι, που υποφέρουν σε υπέρτατο βαθμό, με πάμπολλα αλγεινά συμπτώματα, ψυχικά και σωματικά. Αλλά και κάθε Χριστιανός και ιδιαίτερα οι άγιοι. Θέλεις να πάρεις τον Θεό στα σοβαρά; Περίμενε άγριες δαιμονικές επιθέσεις. «Ετοιμάζου προς επαγωγάς δαιμόνων και καρτερώς τας μάστιγας υπόμενε. Ως γαρ θήρες άγριοι επελεύσονταί σοι και παν σου κακώσουσι το σώμα» (αγ. Νείλος ο ασκητής, Περί προσευχῆς, 91, Φιλοκαλία, ἐκδ. ΑΣΤΗΡ, Αθήναι 1974, τ. Α΄, σ. 184). 
 
Οι κακώσεις αυτές είναι αρρώστιες, αλλά και άμεσες πληγές. Ο άγιος Ιάκωβος (Τσαλίκης) δέχτηκε και τα δυο. Αρρώστιες και δαιμονικά χτυπήματα στο σώμα του. Στα χέρια, για να μη μπορεί να κάνει τον σταυρό του, στο στόμα, στο σαγόνι, στο στήθος. Περνούσαν μήνες για να γίνει καλά, να φύγουν τα σημάδια. Μια δαιμονισμένη τού είπε: «Έχεις ταπείνωση και έχεις μέσα σου τον Χριστό. Αλλιώς θα σε είχα διαλύσει. Τόσες αρρώστιες (σου έβαλα) κι εσύ επιμένεις… Δες τα πόδια σου. Σαπίσανε…» (είχε μεγάλο πρόβλημα κυκλοφοριακό). (Στυλ. Παπαδόπουλος, Ο μακαριστός Ιάκωβος Τσαλίκης, εκδ. ΑΚΡΙΤΑΣ, Αθήνα 2003, σ. 86-87, 149). 
 
Ο Χριστός νικά τον πρωτεργάτη της αμαρτίας. Και θα αποκαταστήσει οριστικά τον άνθρωπο στην τέλεια μορφή ζωής για την οποία πλάστηκε. 
Καλή, εὐλογημένη ἑβδομάδα! Καλό Σαρανταήμερο! 
 
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (7-13 ΔΕΚ. 2025) (γιὰ τοὺς ἐντοπίους) 
 
Καθημερινά, 15 Νοε.-24 Δεκ., Ιερὸ Σαρανταλείτουργο, ώρα 6.30-9.00 π. μ. Κατά τις μεγάλες εορτές, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
Την Κυριακή Ι΄ Λουκά, 7-12-2025, του αγίου Αμβροσίου, επισκόπου Μεδιολάνων, ώρα 7.00-10.00 π. μ. 
Την Τρίτη, 9-12-2025, η Σύλληψη της αγίας Άννης, ώρα 7.00-9.30 π. μ. 
Την Παρασκευή, 12-12-2025, του αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος, ώρα 7.00-9.30 π. μ. 
Καθημερινά, ώρα 5.15-6.30 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί. 
Καθημερινά, ώρα 5.30 μ. μ. και εξής, Ιερά Εξομολόγηση, πλην Σαββάτου και Κυριακής. Άλλες ώρες με ραντεβού (τηλ. 6980 898 504). 
 
«Αντιύλη». 
Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα. 
Τηλ. 6980 898 504 
Το νέο e-mail μας: neo.antiyli@gmail.com



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.