4 Ιουνίου 2024
Γεροντοκτονία: πρόοδος ή εκβαρβάρωση;
Σε λίγες ημέρες ψηφίζουμε για την Ευρωβουλή. Τις ίδιες αυτές ημέρες συζητείται στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση η πρόταση Νόμου της κυβέρνησης Μακρόν να επιτρέπεται η γεροντοκτονία καθώς και η ευθανασία σε κάθε ανήμπορο άνθρωπο, ανεξαρτήτως ηλικίας, που θεωρείται ότι πάσχει από ανίατη ασθένεια. Η εκτέλεση θα συμβαίνει είτε δια αναγραφής από τον ιατρό συνταγής θανατηφόρου φαρμάκου (τύπου σύγχρονου κωνείου), που ονομάζεται «υποβοηθούμενη αυτοκτονία» – εκτέλεση στην ουσία, είτε με ενεργητική εκτέλεση, δι’ έγχυσης από τον ιατρό ενέσεως με την θανατηφόρο ουσία, που κατ’ ευφημισμό αποκαλείται «ευθανασία». Για την πρωτοβουλία Μακρόν οι σύγχρονοι Γάλλοι φιλόσοφοι Pierre Manent και Frederic Worms ευλόγως διερωτώνται αν η ευθανασία σε αδύναμους συνανθρώπους μας αποτελεί «αναπόφευκτη πρόοδο, ή ανθρωπολογική οπισθοδρόμηση;» (Λε Φιγκαρό, 4/4/2024, σ. 18).
Σε επίρρωση της οπισθοδρόμησης και εκβαρβάρωσης της Γαλλίας και κατ’ επέκταση της Δύσης αναφέρεται ότι ο Ηρόδοτος στον 5ο π.Χ. αιώνα αναφέρεται στους Μασσαγέτες, νομαδικό λαό, που κατοικούσε βορείως της Κασπίας θαλάσσης και που, όπως γράφει, « η ανθρώπινη ζωή δεν καταλήγει από μόνη της στο φυσικό της τέλος, αλλά όταν ένας Μασσαγέτης φτάσει σε πολύ γεροντική ηλικία μαζεύονται όλοι οι συγγενείς του τον θυσιάζουν μαζί με πρόβατα και στη συνέχεια τα ψήνουν καταχαρούμενοι. Πρόκειται, όπως νομίζουν οι Μασσαγέτες, για την ευτυχέστερη κατάληξη της ζωής του ανθρώπου…» (Ηροδότου «Κλειώ», Εκδ. Ζήτρος, τ. Β΄ σελ. 676).
Αλλά και ο Προκόπιος ο Καισαρεύς, Βυζαντινός ιστορικός του 6ου αιώνα μ.Χ., ξεχωρίζοντας τον χριστιανικό πολιτισμό από εκείνο των βαρβάρων, αναφερόμενος στους Ερούλους, γερμανικά φύλα, αναφέρει πως «ούτε γερνάνε, ούτε ασθενούν, γιατί όταν καταληφθούν από το γήρας ή από κάποια νόσο οι συγγενείς ζητούν τάχιστα να τους αφανίσουν» (Προκόπιος Γοτθικός πόλεμος ΙΙ, 14,2). Η δικαιολογία ήταν συμφεροντολογική. Οι γέροντες και οι ασθενείς δεν μπορούσαν να βοηθήσουν στα κτήματα και στα κοπάδια και ήσαν πλέον βάρος για τους συγγενείς τους...
Η εκβαρβάρωση προβάλλεται με τους λόγους του Βέλγου προέδρου της «Χριστιανικής Αλληλοβοηθείας» Luc Van Gorp (Υπάρχουν και σήμερα ψευδοδιδάσκαλοι), που εκθειάζει την ευθανασία συμφεροντολογικά, με τον ίδιο δηλαδή τρόπο των Μασσαγετών και των Ερούλων: «Η ευθανασία είναι μία λύση στο πρόβλημα της γήρανσης του πληθυσμού της χώρας. Ο αριθμός των άνω των 80 ετών στο Βέλγιο θα φτάσει τα 1,2 εκατομμύρια, κάτι που θα ασκήσει τεράστια οικονομική πίεση στα συστήματα υγείας και ασφάλισης…» (Internet site Medias – Presse- Info, 12 Απριλίου 2024). Από τη δήλωση αυτή μας επιτρέπεται να συμπεράνουμε ότι μετά τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης έρχεται ο καιρός που οι άνω των 80 ετών απόμαχοι της ζωής, για λόγους οικονομίας, θα οδηγούνται στα κρεματόρια, εκτός αν ακόμη εργάζονται…
Η ενέργεια του Προέδρου Μακρόν για την ευθανασία γερόντων και ασθενών προκαλεί την αντίδραση των Συνδέσμων των ιατρών και των νοσηλευτών και πολλών αξιόλογων Γάλλων διανοουμένων. Οι θεράποντες των ασθενών εκτιμούν ότι η «βοήθεια στον θάνατο», ενώ παρουσιάζεται ως «νόμος αδελφωσύνης» από τον κ. Μακρόν, στην ουσία είναι άρνηση του λειτουργήματός τους προς τους ασθενείς, ήτοι να αγωνίζονται να τους διατηρούν στη ζωή και να τους ανακουφίζουν από τους πόνους. Σε έκκλησή τους, στις 27 Μαΐου 2024, οι Οργανώσεις των Θεραπευτών απευθύνονται στους βουλευτές και τους καλούν «να προστατεύσουν τη ζωή των αδύναμων συνανθρώπων μας. Από τον παρελθόντα Απρίλιο είχαν ζητήσει να γίνουν δεκτοί στην Εθνοσυνέλευση και να εξηγήσουν τις απόψεις τους, ως οι επιστήμονες που θα δεχθούν το βάρος της εκτέλεσης του Νόμου, αλλά το αίτημα δεν έγινε δεκτό από τον κ. Μακρόν.
Η Σαντάλ Ντελσόλ, φιλόσοφος, πολιτικός και ιστορικός τονίζει πως με τον μαξιμαλιστικό νόμο για την ευθανασία επιζητείται να εξέλθουν οι Γάλλοι το συντομότερο δυνατόν από την χριστιανική ηθική και προσθέτει πως η Γαλλία εφαρμόζει την πρακτική των βρεφοκτονιών και των γεροντοκτονιών που εφάρμοσαν όλοι οι λαοί της Γης, πλην εκείνων που βίωσαν την χριστιανική ηθική. Η δημοσιογράφος Λοράνς ντε Σαρέτ διερωτάται που πηγαίνει η Γαλλία όταν καταργεί την αλληλεγγύη και την αδελφοσύνη. Η επίσης δημοσιογράφος Ανιές Λεκλέρ δηλώνει πως από την εμπειρία της θεωρεί πολύ δύσκολο τον ρόλο των ανθρώπων που υπογράφουν την ευθανασία των συγγενών τους, πλην φυσικά εκείνων που το κάνουν δια λόγους ιδεολογικούς ή συμφέροντος. Ο Πρόεδρος του Γαλλικού Ινστιτούτου Διοικητικών Επιστημών Ζαν-Μαρκ Σοβέ σε συνέντευξή του τόνισε ότι «η υποβοηθούμενη αυτοκτονία και η ευθανασία αποτελούν την έσχατη πανουργία του φιλελευθερισμού για να κάνει οικονομία στο Κράτος – πρόνοια».
Ο καθηγητής της σύγχρονης ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης Γκιγιόμ Κουσέ σε άρθρο του υπογραμμίζει πως «η ευθανασία είναι η έσχατη παράβαση του ηθικού νόμου από την απερχόμενη γενιά». Ο καθηγητής εξηγεί ιστορικά το πώς ωρίμασε ο νόμος για την ευθανασία. Τα σπέρματα της σημερινής εξέλιξης ξεκίνησαν από το 1974, με τη δημοσίευση του μανιφέστου κατόχων βραβείου Νόμπελ υπέρ της ευθανασίας. Παράλληλα εκινείτο και η διαδικασία για τη νομιμοποίηση των εκτρώσεων.
Ευθανασία και εκτρώσεις αποτελούν την κύρια δράση των αθέων, αφού αφορούν την αρχή και το τέλος της επίγειας ζωής του ανθρώπου. Με τον εκ μέρους τους διεξαγόμενο ολοκληρωτικό πόλεμο επιδιώκουν την περιθωριοποίηση του Χριστιανισμού και της Ηθικής του και οδηγούν την Δύση στην αυτονόμηση της από τον Θεό. Στην αποχριστιανοποίηση συμβάλλει η προωθούμενη απενοχοποίηση οποιασδήποτε παραβίασης του ηθικού νόμου. Η παραίσθηση από τον αντιχριστιανικό φανατισμό φτάνει στο έσχατο σημείο, που ο φόνος και η αυτοκτονία θεωρούνται πράξεις αυτονομίας και ελευθερίας….
Από τον 19ο αιώνα ο Ντοστογιέφσκι στους «Δαιμονισμένους» περιγράφει με σαφήνεια τα όσα συμβαίνουν σήμερα στη Γαλλία και σε άλλες χώρες της Δύσης (Βέλγιο, Σουηδία, Καναδά κ.α.). Ο Κυρίλοφ για να αποδείξει την αθεΐα του και την ανυποταγή του στον Θεό ομολογεί ψευδώς ότι σκότωσε και αυτοκτονεί. Ο Καμύ στη θεατρική μεταφορά των «Δαιμονισμένων» βάζει τον Κυρίλοφ πριν αυτοκτονήσει να φωνάζει: «Θέλω να συμπληρώσω Liberte, egalite, fraternite ή θάνατος. Ορίστε. Α! Και μετά στα γαλλικά gentilhomme, πολίτης του πολιτισμένου κόσμου. Τέλεια…».
Τη διαφορά μεταξύ Χριστού και αθεΐας την περιγράφει αριστουργηματικά ο Ντοστογιέφσκι στους «Αδελφούς Καραμάζοφ» με τις διδαχές του Στάρετς Ζωσιμά. Εκεί αφού σημειώνει ότι ο Θεάνθρωπος Χριστός είναι και διδάσκει την αγάπη, τη ζωή, την ειρήνη, την ταπείνωση, την πνευματική χαρά, την αιωνιότητα προσθέτει: «Οι άθεοι μορφωμένοι έχοντας για βάση την επιστήμη θέλουν να επιτύχουν την κοινωνική δικαιοσύνη μοναχά με το λογικό τους, αγνοώντας τον Χριστό και έχουν διακηρύξει ότι δεν υπάρχει πια ούτε έγκλημα ούτε αμάρτημα. Με τον τρόπο που σκέφτονται έχουν δίκιο: γιατί μια και δεν έχεις Θεό, τότε τί νόημα μπορεί να έχει το έγκλημα; Τότε όλα επιτρέπονται…».
Και πάρα κάτω ο Ντοστογιέφσκι, δια του Στάρετς Ζωσιμά, σημειώνει: «Σκέφτονται ( οι άθεοι) να τα κανονίσουν όλα δίκαια μα απορρίπτοντας τον Χριστό στο τέλος θα πλημμυρίσουν τον κόσμο με αίμα. Γιατί το αίμα ζητάει αίμα…». Περαιτέρω διερωτάται «τί είναι κόλαση;» και απαντά: «Είναι το μαρτύριο του να μην αγαπάει κανείς… Υπάρχουν άνθρωποι που φτάσανε στην Κόλαση αλαζόνες και θηριώδεις, παρ’ όλη την αδιαφιλονίκητη γνώση και την ενατένιση της αναντίρρητης αλήθειας… Καταράστηκαν μονάχοι τον εαυτό τους, γιατί καταράστηκαν τον Θεό και τη ζωή. Τρέφονται με την άγρια αλαζονεία τους, όπως ένας πεινασμένος που βρέθηκε στην έρημο και άρχισε να βυζαίνει το ίδιο του το αίμα. Μα δε θα χορτάσουν εις τους αιώνας των αιώνων γιατί δεν δέχονται να τους συγχωρέσουν και καταριούνται τον Θεό που τους καλεί κοντά Του. Δεν μπορούν να κοιτάζουν χωρίς μίσος τον Θεό και απαιτούν να μην υπάρχει Θεός της ζωής, απαιτούν να αυτοεκμηδενιστεί ο Θεός και να καταστρέψει τη δημιουργία του. Και θα καίγονται εις τον αιώνα τον άπαντα στις φλόγες της οργής τους, διψώντας τον θάνατο και την ανυπαρξία». (Από το βιβλίο των Εκδόσεων Γκοβόστη, σε μετάφραση Άρη Αλεξάνδρου, σελ. 361-375).
Η Ελλάδα, με μία υστέρηση κάποιων ετών, ακολουθεί την αντιχριστιανική και απάνθρωπη στην ουσία πορεία της Γαλλίας και γενικότερα της Δύσης, για να μη θεωρηθεί οπισθοδρομική... Σα να μην υπάρχει ντόπια Παράδοση αιώνων ακολουθούμε την ιδεολογική μόδα και καταντώντας απάνθρωποι γινόμαστε «προοδευτικοί» και «πολιτισμένοι», όπως οι Ερούλοι και οι Μασσαγέτες… Και ας προσεγγίζουν προεκλογικά τους κληρικούς της Εκκλησίας και τον πιστό λαό στελέχη των συστημικών Κομμάτων, που μαζί ψήφισαν τον Νόμο για τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων. ….-
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα κ. Γ. Παπαθανασόπουλου,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου