19 Δεκεμβρίου 2022

ΓΙΑΤΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Στη φυσική είναι σε χρήση ο όρος αδράνεια. Πρόκειται για την ιδιότητα των υλικών σωμάτων να αντιστέκονται στη μεταβολή της κινητικής τους κατάστασης. Αλλά τα υλικά σώματα υπακούουν στους φυσικούς νόμους. Οι ανθρώπινες όμως ενέργειες δεν υπαγορεύονται από ανάλογους νόμους, κοινωνικούς, όπως υποστηρίχθηκε στο παρελθόν από οραματιστές της μηχανοποίησης του ατόμου (Ο όρος πρόσωπο είναι άγνωστος στον εκτός Εκκλησίας χώρο και, δυστυχώς, τείνει να εισαχθεί και εντός αυτής η χρήση του όρου άτομο). Βέβαια η άρνηση αποδοχής της ελευθερίας του ανθρώπου υποβιβάζει δραματικά τον άνθρωπο και τον καθιστά ανεύθυνο για τις μικρότητές του και μη άξιο εγκωμίων για τις μεγαλοσύνη του!
 
Τί κρατά ακόμη τις δυτικές κοινωνίες δέσμιες, ώστε να επιμένουν να γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, αφού έχουν εισέλθει πλέον στη μεταχριστιανική εποχή; Ίσως το γραφόμενο θεωρηθεί υπερβολικό, όμως αν καλοεξετάσουμε τα συμβαίνοντα θα φανεί ότι δεν είναι. Χριστούγεννα σημαίνουν τη γέννηση του Χριστού, του αναμενόμενου από τους Εβραίους (μεσσία στη γλώσσα τους). Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος θεός κατά χάριν, διδάσκει η Εκκλησία μας. Ο Θεός; Ποιος Θεός; Αποκρίνεται πλήθος συνανθρώπων μας στις δυτικές και στις εκδυτικισμένες κοινωνίες. Η πίστη σε θεούς, υποστηρίζουν οι αρνητές του Θεού, ήταν απόρροια άγνοιας των φυσικών νόμων των ανθρώπων που συγκροτούσαν τις προεπιστημονικές κοινωνίες. Με την ανάπτυξη της επιστήμης οι πίστεις (δεισιδαιμονίες) των κοινωνιών εκείνων έχουν απωθηθεί στο μουσείο της ιστορίας, καθώς έχει πρυτανεύσει ο ορθός λόγος! Αυτά και πολλά άλλα υποστηρίζουν οι κατέχοντες θέσεις κλειδιά στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, πολιτικοί, φανερά, όσοι δεν ανησυχούν ότι θα έχουν πολιτικό κόστος, κρυφά, όσοι στηρίζονται από εκείνους, που εμμένουν να σκέπτονται «ανορθολογικά». Οι της δεύτερης κατηγορίας έχουν αναθέσει σε άλλους την αθεϊστική προπαγάνδα. Στην πρωτοπορεία αυτής βρίσκονται τα αστικά Πανεπιστήμια, με τα οποία συνοδοιπορούν πρόσωπα της διανόησης και της τέχνης με χορηγούς τους άπληστους πλουτοκράτες.  
 
Για τους σκεπτόμενους ακόμη «ανορθολογικά» παραμένει ο εορτασμός των Χριστουγέννων, αλλά πλήρως διαστρεβλωμένος κατά το νόημά του. Χριστούγεννα σημαίνουν φώτα, πολλά φώτα σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. Χριστούγεννα σημαίνει κέντρισμα του καταναλωτικού ενστίκτου ακόμη και πριν από την έναρξη της περιόδου, που η Εκκλησία έχει ορίσει ως περίοδο προετοιμασίας για τον εορτασμό. Βέβαια η νηστεία είναι υποχρέωση στερητική της απόλαυσης διαλαλούν οι έχοντες, αγνοούντες τους μη έχοντες, που βιώνουν με νηστεία εξ ανάγκης καθ’ όλο το έτος. Παράλληλα έχουν ανακαλύψει πληθώρα διαιτών, που προσπαθούν να ανακόψουν, μάλλον με μικρή επιτυχία, την παχυσαρκία, γνώρισμα των δυτικών κοινωνιών. 
 
Χριστούγεννα σημαίνει στολισμός δένδρων και άμιλλα των δημάρχων για το στήσιμο του υψηλότερου και πλέον φανταχτερού. Χριστούγεννα σημαίνει μουσική προς τέρψη των πολιτών, που αναζητούν διέξοδο από την ανία της καθημερινότητας. Κάποιοι θα προσέξουν και τη φάτνη, που είναι στημένη σε κάποια γωνιά, καθώς την ανασύρουν από αποθήκη, όπου έχουν φυλαγμένα και τα γιγαντιαία κατασκευάσματα της αποκριάς, οπότε και πάλι καλούνται προς ευωχία οι πολίτες δημοτική δαπάνη! Χριστούγεννα σημαίνει αγορές και ανταλλαγή δώρων, απόρροια αγάπης ή κοινωνικής ανάγκης. Χριστούγεννα σημαίνει πανηγυρικό τραπέζι, αν και δεν προηγήθηκε νηστεία. Τη δαπάνη αυτού οι έχοντες γνωστοποιούν, μέσω των ΜΜΕ, και στους μη έχοντες. Οι τελευταίοι θα φάνε με τα μάτια τα άφθονα εδέσματα, που προσφέρονται στο πλήθος των σχετικών τηλεοπτικών εκπομπών! Χριστούγεννα σημαίνει γιορτή χωρίς περιεχόμενο πλέον, αφού ούτε τα μικρά παιδιά, έχοντας εξασφαλίσει, ως επί το πλείστον, πέρα από τα δώρα και επαρκές φιλοδώρημα, δεν εξέρχονται στους δρόμους να αναγγείλουν τη γέννηση του Χριστού. Μόνα κάποια τσιγγανάκια εξακολουθούν να ενοχλούν τους αστούς υποχρεώνοντάς τους ν’ ανοίξουν τη θύρα, αν διατηρούν στοιχειώδη ευαισθησία.
 
Χριστούγεννα: Ο Θεός έγινε άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος θεός κατά χάριν. Αλλά πριν επικρατήσει η υλιστική φιλοσοφία στο δυτικό στερέωμα, κάποιοι διανοούμενοι είχαν διακηρύξει ότι ναι μεν υπάρχει θεός, αλλά καλοπερνά στον ουρανό, όπως εκείνοι των προγόνων μας στον Όλυμπο, και δεν ενδιαφέρεται για τα πλάσματά του (δεϊσμός)! Είχαν ξεπέσει χαμηλότερα από τους προγόνους μας, που, αντιθέτως, πίστευαν ότι οι θεοί τους νοιάζονται για τους ανθρώπους, αν και δεν ήταν πλάσματά τους.  
 
Η γέννηση του Χριστού από παρθένο προ τόκου, εν τόκω και μετά τόκον αποτελεί αντικείμενο χλευασμού όχι μόνο των εμπαθών Εβραίων, που συνέγραψαν το Ταλμούδ, αλλά και πολλών συγχρόνων. Αλλά το ουσιώδες για την πίστη στον Χριστό ως Θεό δεν είναι η γέννησή Του, αλλά η ανάστασή Του, την οποία πανηγυρίζει κυρίως η Εκκλησία μας, σε αντίθεση με τη δυτική χριστιανοσύνη, που πρωτίστως γιορτάζει τα Χριστούγεννα, όπως τα γιορτάζει. 
 
Η γέννηση σε στάβλο προκαλεί αποστροφή. Ο Χριστός προκαλεί διαχρονικά τους προσβεβλημένους από απύθμενο εγωισμό και αλαζονεία. Όχι μόνο οι ασκούντες την εξουσία, αλλά και οι υποτακτικοί σ’ αυτήν έχουν αποδεχθεί ότι ο ηγεμόνας πρέπει να είναι εγωπαθής, άπληστος, σκληρός ! Θεός να γεννάται σε στάβλο! Τί πιο γελοίο και εξωπραγματικό. Και οι πολλοί πειθόμενοι στον δημαγωγικό λόγο των κρατούντων σέρνονται πίσω από εκείνους που είναι πρόθυμοι να τους θυσιάσουν για το συμφέρον τους και αγνοούν Εκείνον, που σταυρώθηκε, 33 έτη μετά τη γέννησή Του, και αναστήθηκε, για να δείξει τον δρόμο και προς τη δική μας ανάσταση. Όλοι ποθούμε την αιωνιότητα, αλλά μόνο ελάχιστοι υπερφίαλοι ή αφελέστατοι πίστεψαν ότι μπορεί να μας τη χαρίσει η Επιστήμη. Η αναπόδραστη υποταγή μας στον βιολογικό θάνατο, οδηγεί σε οδυνηρές σκέψεις, καθώς όλοι μας ποθούμε τη ζωή. Και τη ζωή ήλθε να μας χαρίσει ο Χριστός, ο Θεός που έγινε άνθρωπος. Αλλά η ζωή δεν χαρίζεται, κατακτάται. Τον τρόπο μας τον δίδαξε ο Χριστός, αλλά εμείς αρνούμαστε να διδαχθούμε, μάλιστα τον επικρίνουμε, επειδή κραδαίνει την απειλή της αιώνιας τιμωρίας. Διάθεση να μελετήσουμε τις προϋποθέσεις της αιώνιας ζωής ή του αιωνίου θανάτου δεν έχουμε βυθισμένοι στις αντιφάσεις μας. 
 
Τελικά, αν ο βίος μας κυριαρχούμενος από φιλοδοξία, φιλαργυρία και φιληδονία είναι απολαυστικός, δεν χρειαζόμαστε τον Χριστό. Είναι όμως; Πρέπει να οπλιστούμε με άμετρη υποκρισία, για να απαντήσουμε καταφατικά. Ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος είναι τραγικός στην αλαζονεία του. Ίσως, με τα αδιέξοδα που ορθώνονται εμπρός του, θα αναζητήσει κάποτε την οδό επανόδου προς τον Πλάστη του. Τα πνευματικά ξυλοκέρατα δεν είναι δυνατόν να τον τρέφουν εσαεί. Και εκεί στο τέρμα του δρόμου καρτερά την επιστροφή του ο σπλαχνικός Πατέρας έτοιμος να σπεύσει σε βοήθεια μόλις ιδεί το πρώτο βήμα μετανοίας.
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.