14 Δεκεμβρίου 2022

ΚΥΠΡΟΣ: ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΠΟΠΝΙΚΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΚΟΤΑΔΙ…

Γράφει ὁ Νεκτάριος Δαπέργολας,
Διδάκτωρ Ἱστορίας
 
Καθώς πλησιάζουμε πρός τήν ἡμέρα τῶν ἀρχιεπισκοπικῶν - ψήφῳ κλήρου καί λαοῦ - ἐκλογῶν στήν Κύπρο (ἀπό τίς ὁποῖες διευκρινίζουμε ὅτι θά προκύψει τό Τριπρόσωπο, δηλαδή οἱ 3 πρῶτοι, ἕναν ἐκ τῶν ὁποίων θά ἐκλέξει τελικά ἡ Σύνοδος σέ ἑπόμενη ἡμερομηνία ὡς Ἀρχιεπίσκοπο), πολλά πράγματα ἔχουν ξεκαθαρίσει.
 
Καί δέν ἐννοῶ φυσικά δημοσκοπήσεις καί ἀναφορές σέ ἐπικρατέστερους ἤ λιγότερο πιθανούς (ὑπάρχουν καί αὐτά, ὅμως δέν θά μπῶ σέ τέτοια συζήτηση), ἀλλά τήν οὐσία. Καί οὐσία θεωρῶ τά ὅσα ἀκούσαμε καί διαβάσαμε ἀπό τά χείλη τῶν ἴδιων τῶν ὑποψηφίων στή διάρκεια αὐτῆς τῆς «προεκλογικῆς περιόδου» καί τά ὁποῖα ἀποτέλεσαν μία ἀκόμη ἐπώδυνη (ἀλλά καί ἄκρως χρήσιμη) φάση ἀποκαλυπτηρίων, ἀπολύτως συμπληρωματικῶν πρός τά ἀποκαλυπτήρια πού εἶχαν ἤδη προηγηθεῖ σέ ἄλλα θέματα, ὅπως ὁ Οἰκουμενισμός, τό Οὐκρανικό, ἡ εὐρύτερη προώθηση τῆς νεοεποχίτικης ἀτζέντας καί φυσικά ἡ λεγόμενη πανδημία. 
 
Ἄκρως χρήσιμη δηλαδή ἡ τραγική αἴσθηση πού συνεχίζει νά προκαλεῖ ὁ μητροπολίτης Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος, πού μετά τή στάση του ἀπέναντι στό πανδημικό ψευδαφήγημα, τήν πλήρη δικαιολόγηση τῆς βέβηλης μασκοφορίας μέσα στούς ναούς, τήν οὐσιαστική ἀποδοχή τῶν ἐμβολιασμῶν, ἀλλά καί τή διατύπωση ἄλλων πλανεμένων διδασκαλιῶν, ὅπως ἡ περιβόητη φράση ὅτι «καλύτερα νά πλανᾶσαι μαζί μέ τήν Ἐκκλησία, παρά νά ἔχεις δίκιο ἔξω ἀπό αὐτήν», τίς τελευταῖες ἡμέρες προέβη καί σέ νέα ἀτοπήματα: τόσο μέ ὅσα εἶπε - καί συνάμα ὅσα δέν εἶπε - γιά τό θέμα τῶν προγαμιαίων σχέσεων (το ὅτι «δέν εἶναι οὔτε ὑπέρ, οὔτε καί κατά» θά προκαλοῦσε θυμηδία, ἄν πρῶτα δέν εἶχε προλάβει νά γεννήσει θλίψη), ἀλλά καί μέ τήν ἀνακυβίστηση στό Οὐκρανικό.  
 
Θέμα ἐπί τοῦ ὁποίου οὔτε λίγο οὔτε πολύ μᾶς εἶπε ὅτι μιά ποῦ ἀναγνώρισε ἡ Σύνοδος τήν πραξικοπηματική οὐσιαστικά ἐπιλογή τοῦ ἐκλιπόντος ἀρχιεπισκόπου νά ἀναγνωρίσει αὐθαίρετα τόν Ἐπιφάνιο, τί νά κάνουμε τώρα, δέν μποροῦμε παρά νά τή συνεχίσουμε κι ἐμεῖς.  
Σάν νά ἀκοῦμε δηλαδή τόν Μητσοτάκη νά ὁμιλεῖ γιά τό κουρελόχαρτο τῶν Πρεσπῶν, ξεχνώντας ὅμως (ἤ μᾶλλον παραβλέποντας σκοπίμως) ὅτι τόσο σέ θέματα ἐθνικά, πόσο δέ μᾶλλον σέ θέματα πίστεως, καμία αὐθαιρεσία καί καμία προδοσία δέν μποροῦν νά δημιουργοῦν τετελεσμένα καί νά γεννοῦν βολικές δικαιολογίες γιά ὅσους ἀρνοῦνται νά ἀρθοῦν στό ὕψος τῶν περιστάσεων. 
 
Ἀκόμη πιό ἀκραίας μορφῆς πάντως ἦταν ἡ ἀνακυβίστηση ἑνός ἄλλου ὑποψηφίου, τοῦ μητροπολίτη Ταμασοῦ Ἠσαΐα. Ὁ ὁποῖος ἕως πρότινος κρατοῦσε ἐπίσης ὀρθή στάση ἀπέναντι στούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας καί δήλωνε μέ κάθε τρόπο ὅτι «ἡ ἀρχιερατική του συνείδηση δέν τοῦ ἐπιτρέπει νά τούς ἀναγνωρίσει». Ὥσπου τό ἔργο γύρισε (ἐν ὄψει ἐκλογῆς προφανῶς), ἐσχάτως μάλιστα ἔδωσε καί ἠχηρό «παρών» στό Φανάρι, στίς ἀνοσιουργίες πού ἐκτυλίχθηκαν ἐκεῖ ἀνήμερα τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα, μέ τή συμμετοχή Παπικῶν, ἀλλά καί σχισματικῶν του Ἐπιφανίου (προφανῶς ἡ ἀρχιερατική του συνείδηση εἶχε...ἡμερομηνία λήξης). Δέν ἔλειψαν ὅμως καί ἐδῶ ἐπίσης οἱ συνεντεύξεις, στίς ὁποῖες ἀκούσαμε καί τά ἐξωφρενικά λεχθέντα σε σχέση μέ τό θέμα τῶν ἐκτρώσεων, καθώς ἀποκάλεσε «debatable» (συζητήσιμο) τό ἀκριβές χρονικό σημεῖο τῆς κύησης στό ὁποῖο τό ἔμβρυο θά πρέπει πλέον νά θεωρεῖται ὁλοκληρωμένος ἄνθρωπος, καί ὅτι εἶναι θέμα τῆς ἐπιστήμης νά ἀποφανθεῖ σχετικά! 
 
Καί ἔτσι ἦρθαν καί οἱ δύο προαναφερθέντες ἀκόμη πιό κοντά στόν κύκλο ὅπου ἀνήκουν παλαιόθεν καί... ex officio κάποιοι σκληροπυρηνικοί βαρθολομικοί καί ἀκραῖοι οἰκουμενιστές, ὅπως ὁ Κυρηνείας Χρυσόστομος (γνωστός καί γιά τό ἄκομψο δημόσιο ἄδειασμα πρό ὀλίγων ἐτῶν στόν μητροπολίτη Μόρφου, ὅταν ὁ τελευταῖος εἶχε μιλήσει γιά τά σαρκικά ἁμαρτήματα καί τήν ὁμοφυλοφιλία) καί φυσικά ὁ Ἀμμοχώστου Βασίλειος, κατέχων μεταξύ ἄλλων καί ὑψηλότατη θέση στό δαιμονικό πανηγύρι τοῦ λεγομένου Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν (ΠΣΕ). Ἀμφότεροι ἔχουν, ἐννοεῖται, συλλειτουργήσει στό Φανάρι καί μέ σχισματικούς Οὐκρανούς ἐδῶ καί χρόνια. Στόν ἴδιο δέ κύκλο θά κατατάξουμε καί τόν φιλοβαρθολομικό ἐμβολιοποιμένα μητροπολίτη Πάφου Γεώργιο, πού προκάλεσε οὐκ ὀλίγες φορές τά δύστυχα αὐτιά μας τήν τελευταία τριετία μέ τίς θέσεις του περί τοῦ κορωναϊκοῦ ψευδαφηγήματος, τῶν ἐμβολίων ὡς δώρου τοῦ Θεοῦ κλπ. 
 
Ὅπως εὔκολα ἀντιλαμβάνεται κάποιος, ὅλα τά παραπάνω συνθέτουν ἕνα βαθύ καί ἀποπνικτικό σκοτάδι, μέσα στό ὁποῖο τή μόνη φωτεινή ἀχτίδα ἀποτελεῖ φυσικά ὁ μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος. Ὡς ἐκ τούτου, προφανῶς οἱ εὐχές μας εἶναι μαζί του. Καί θά διατηρήσουμε τίς ἐλπίδες μας, ἐπειδή ἀκριβῶς γίνονται καί θαύματα, ὅσο καί ἄν - ἀνθρωπίνως πάντα - οἱ πιθανότητές του εἶναι ἀπειροελάχιστες (ἀκόμη καί γιά τήν ἐκλογή του στό Τριπρόσωπο, πολύ δέ περισσότερο κατά τή δεύτερη φάση, ὅπου οἱ διαμορφωμένες ἰσορροπίες μέσα στήν Κυπριακή Σύνοδο ξεκάθαρα δέν τόν εὐνοοῦν). Ἀνεξαρτήτως ὅμως τοῦ τί θέλουμε καί εὐχόμαστε ἐμεῖς, ἐκεῖνο πού θά γίνει εἶναι τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Καί Ἐκεῖνος εἶναι πού θά κρίνει «τό συμφέρον τῆς αἰτήσεως».  
 
Γιατί πολύ ἁπλά ἴσως νά μή «συμφέρει» (γιά λόγους δοκιμασίας καί παιδαγωγίας) νά ἔχουμε ἐκεῖνον πού ἐμεῖς θεωροῦμε ἤ καί πού ὄντως εἶναι καλύτερος. Ὁπότε μπορεῖ πράγματι νά ἐπιτρέψει τήν ἐκλογή τοῦ χειρότερου. Ἴσως ἐπειδή Ἐκεῖνος γνωρίζει πῶς θά βγάλει τελικά καλό καί ἀπό τό μεγαλύτερο κακό. Ἤ ἴσως πάλι ἐπειδή, ὅπως εἶχε ἀποκαλύψει καί σέ ἐκεῖνον τόν ἅγιο ἀσκητή στίς ἀρχές τοῦ 7ου αἰῶνα, εἶναι τέτοια τά πνευματικά χάλια μας, πού δέν βρῆκε καί ἀκόμη χειρότερο γιά νά μᾶς στείλει...



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.