20 Δεκεμβρίου 2025

Γιατί ο οίκτος θεωρείται αδυναμία στη νεανική βία. (και λίγες σκέψεις)

 
Με τα τελευταία γεγονότα σκληρής βίας στα σχολεία από ανήλικους και ανήλικες επιβεβαιώνονται οι φόβοι, που από χρόνια κάποιοι από μας έχουν εκφράσει, για την αναβάθμιση της νεανικής παραβατικότητας, που μετατρέπεται πια σε σκληρή εγκληματικότητα. Το φαινόμενο αυτό, τα τελευταία χρόνια, λαμβάνει ολοένα και πιο ανησυχητικές διαστάσεις. 
 
Συγκρούσεις μεταξύ μαθητών, περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, βιντεοσκοπημένες επιθέσεις, που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κι όλα αυτά δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά, αλλά σημάδια μιας κοινωνίας που αλλάζει, δυστυχώς, όχι προς το καλύτερο. Η βία αναβαθμίστηκε και σε αυτή την αναβάθμιση σημαντικό μερίδιο πλέον λαμβάνουν και τα ανήλικα κορίτσια, τα οποία γίνονται πρωταγωνίστριες ωμής επιθετικότητας και, όπως πρόσφατα σκληρών, εγκληματικών ενεργειών.
 
Η ελληνική κοινωνία, όπως δυστυχώς και η Πολιτεία, παρακολουθούν σοκαρισμένες τη ραγδαία αύξηση περιστατικών βίας μεταξύ ανηλίκων, χωρίς να φαίνεται να λαμβάνονται έστω κάποια αρχικά μέτρα, με σκοπό τον περιορισμό μακροπρόθεσμα αυτών των περιστατικών. Συμπλοκές έξω από σχολεία, βιντεοσκοπημένοι ξυλοδαρμοί, ακόμα και μαχαιρώματα για ασήμαντες αφορμές, δείχνουν πως η βία δεν έχει πλέον φύλο, ούτε όρια. 
 
Η εικόνα των νεαρών κοριτσιών, 14 και 15 ετών, που άλλοτε συνδέονταν με ευαισθησία και συναισθηματική ωριμότητα, έχει αντικατασταθεί από σκηνές ωμής επιθετικότητας: Αφού ξυλοκοπούν συνομήλικές τους, καταγράφουν το περιστατικό με το κινητό και το ανεβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σαν “τρόπαιο”. Η πράξη της βίας έχει πάψει πλέον να είναι ντροπή, αλλά γίνεται μέσο εντυπωσιασμού.
 
Κάποτε μιλούσαμε για αυθόρμητους καβγάδες ή λεκτικές αντιπαραθέσεις, σήμερα βλέπουμε σχεδιασμένες επιθέσεις, οργανωμένες ομάδες αγοριών και κοριτσιών, που λειτουργούν με λογική “παρέας” ή “συμμορίας”. Φυσικά υπάρχουν και τα ατομικά περιστατικά, όπως το πρόσφατο στην Κυψέλη, όπου μιλάμε πια όχι για εκφοβισμό ή απειλή, αλλά εγκληματική απόπειρα. Η πιο τρομακτική όμως διαπίστωση δεν είναι η ίδια η βία, αλλά η έλλειψη οίκτου που τη συνοδεύει. Αυτά τα παιδιά φαίνεται να έχουν αποξενωθεί από το συναίσθημα, καθότι δεν υπάρχει δισταγμός, ούτε ενοχή. Το θύμα δεν αντιμετωπίζεται ως άνθρωπος, αλλά ως “εχθρός”. 
 
Οι αιτίες της βίας και η αντιμέτωπιση 
 
Η απουσία ενσυναίσθησης και συμπόνιας, καθιστά τη βία πιο εύκολη, πιο ψυχρή, πιο απάνθρωπη. Όταν ο νέος δεν μπορεί να μπει στη θέση του άλλου, όταν δεν νιώθει τύψεις ή λύπη για τον πόνο που προκαλεί, τότε η κοινωνία έχει αποτύχει να του διδάξει τον σεβασμό και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο. Η κοινωνία, βυθισμένη σε ένα κλίμα επιφανειακής προβολής και απανθρωπιάς, έχει μεταδώσει στα παιδιά της το μήνυμα, ότι “αν δεν δείξεις δύναμη, θα σε πατήσουν”. Έτσι, ο οίκτος εκλαμβάνεται ως αδυναμία.
 
Η οικογένεια, συχνά απούσα, δυσκολεύεται να βάλει όρια. Το σχολείο επικεντρώνεται στη γνώση, παραμελώντας την ηθική και συναισθηματική αγωγή. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν ως θερμοκήπιο βίας, όπου οι νέοι μαθαίνουν ότι “όποιος φαίνεται σκληρός, επιβάλλεται”. Πίσω από κάθε βίαιο ανήλικο, κρύβεται συνήθως ένα παιδί φοβισμένο, ανασφαλές, παραμελημένο, που έχει μάθει πως η επιθετικότητα είναι η μόνη γλώσσα για να ακουστεί. 
 
Φυσικά η αντιμετώπιση δεν βρίσκεται μόνο στην αυστηροποίηση των ποινών. Βρίσκεται στην ανασυγκρότηση της παιδείας, μέσα και έξω από το σχολείο. Χρειαζόμαστε προγράμματα συναισθηματικής αγωγής, ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της διαχείρισης θυμού και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.
 
Η κοινωνία πρέπει να ξαναδιδάξει στα παιδιά – αγόρια και κορίτσια – τι σημαίνει οίκτος, ευαισθησία και ευθύνη. Μόνο έτσι η βία θα πάψει να είναι αποδεκτή, επίκαιρη ή μέσο επίλυσης διαφορών και θα γίνει απορριπτέα και καταδικαστέα. Χρειαζόμαστε παιδιά που να νιώθουν, όχι μόνο να γνωρίζουν. Νέους που να μπορούν να αναγνωρίσουν το λάθος, να ζητήσουν συγγνώμη, να υπερασπιστούν τον αδύναμο αντί να τον εξευτελίσουν. Αν θέλουμε να μιλάμε για πρόοδο, δεν αρκεί να αναβαθμίζουμε την τεχνολογία, αλλά πρέπει να αναβαθμίσουμε την ανθρωπιά μας, γιατί μια κοινωνία χωρίς οίκτο, όσο σύγχρονη κι αν είναι, παραμένει βάρβαρη.
 
 
ΣΧΟΛΙΟ
 
Οταν σταματήσεις να διδάσκεις τα παιδιά για Χριστό και Ελλάδα. Οταν υποβαθμίσεις μαθήματα όπως η ιστορία και τα θρησκευτικά, τότε τα αποτελέσματα δεν αργούν να φανούν και είναι καταστροφικά...
 
Τα παιδιά μας αντί για τις αρχές του ανθρωπισμού, της αγάπης στον συνάνθρωπο  και του πατριωτισμού έχουν μέσα τους την βία. Δεν έχουν ιδανικά, Δεν γνωρίζουν τι είναι η ευλογημένη οικογένεια. Δεν γνωρίζουν τα νάματα της Ορθοδοξίας μας...
Δυστυχώς παρά το ότι ο αρθρογράφος προσπαθεί να εντοπίσει το πρόβλημα και πολύ σωστά λέει ότι τα παιδιά "δεν μπορούν να μπουν στην θέση του άλλου" και δεν έχουν λύπη, τύψεις ή συναισθήματα, όμως πέφτει κι αυτός στο νεοταξικό χάος χρησιμοποιώντας τους όρους που κατέστρεψαν τα παιδιά μας....
 
Μιλάει για "ενσυναίσθηση" έναν όρο πολύ αγαπητό στο νεοταξικό λεξιλόγιο που όμως χρησιμοποιείται υποκριτικά και ανούσια από ολόκληρη την κοινωνία μας.... 
Και αυτό αποδεικνύεται διότι οι νεοταξίτες από την μια κόπτονται για ενσυναίσθηση, αλλά είναι υπέρ των εκτρώσεων (δεν μπαίνουν στην θέση του εμβρύου, αλλά στην θέση της φόνισσας μάνας), οι νεοταξίτες φιλόζωοι είναι υπέρ των αντίχριστων στειρώσεων και του τσιπαρίσματος των ζώων συντροφιάς και της εξαφάνισης των αδέσποτων σκύλων και γατιών, αλλά όλες οι φιλοζωικές οργανώσεις έβγαλαν τον σκασμό όταν χιλιάδες πρόβατα σφάζονται στην πατρίδα μας....
Είναι ανθρωπιστές αλλά θέλουν να οδηγήσουν τους ηλικιωμένους και τους αρρώστους στην ευθανασία....
Υποκριτικά μιλούν για ελευθερία του ατόμου και ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά βγάζουν τον σκασμό για το τεράστιο ηλεκτρονικό φακέλωμα με ψηφιακές ταυτότητες και προσωπικούς αριθμούς... 
 
Ο αρθρογράφος μιλάει για διαφορετικότητα (άλλος αγαπημένος όρος της νέας τάξης) αλλά δυστυχώς στα παιδιά μας προωθείται η διεστραμμένη διαφορετικότητα, η οποία πλασάρεται ταυτόχρονα με την πολυπολιτισμικότητα και την απαξίωση της ελληνικότητας....
 
Γενικά η υποκρισία αυτή δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορα τα παιδιά μας....
Αυτή λοιπόν η νεοταξική υποκρισία και απάνθρωπη παράνοια που και καλά είναι "στολισμένη" με ενσυναισθήσεις και διαφορετικότητες, αλλά και η καταστροφική νεοταξική επίσης επέλαση των κοινωνικών διαδικτυακών μέσων, όπως και οι προωθήσεις νεοταξικών κυρίως WOKE ιδεών του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, που βρίθουν από υλισμό και ματαιοδοξία, φεμινισμό κ.α., έχουν τρελάνει τα παιδιά μας....
 
Συνεπώς η βία ανηλίκων όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά θα ενταθεί τα προσεχή χρόνια.... 
 
Αν δεν αλλάξει ριζικά όλο το στήσιμο της εκπαίδευσης και αν δεν ξαναγίνει όπως παλιότερα "παιδεία" αληθινή, χριστιανική, πατριωτική και αληθινά ανθρωπιστική δεν πρόκειται να δούμε καλύτερα αποτελέσματα....
 
Πολύ σωστά ο εξαιρετικός και πατριώτης φιλόλογος κ. Αντώνης Αντωνάκος είχε πει σε μια ομιλία του για την ελληνική μας γλώσσα ότι τα παιδιά σήμερα δεν έχουν παιδεία αλλά εκπαίδευση... Εκπαίδευση όμως έχουν και τα ζώα.... κι αυτά εκπαιδεύονται....
Ενώ παιδεία μπορεί να έχει ΜΟΝΟ ο άνθρωπος...
 
Η παιδεία λοιπόν τον παιδιών μας έχει υποβιβαστεί σε εκπαίδευση, αλλά ακόμα και αυτή έχει λάθος περιεχόμενο....
Τα παιδιά τελειώνουν το Λύκειο χωρίς γνώσεις, χωρίς ιδέες, χωρίς αρχές και χωρίς πιστεύω....
Τα μόνα τους "θέλω" είναι να τα κονομήσουν, να γίνουν γνωστοί και να έχουν πολλά likes και πολλούς "φίλους" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα τους θαυμάζουν..... Εστω κι αν για να γίνει αυτό πρέπει να πλακώσουν στο ξύλο μερικούς συμμαθητές τους....
 
Μιας και για να αλλάξει η κοινωνία μας είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο, ας ξεκινήσουμε από τις οικογένειές μας, από τα σπίτια μας, από τα δικά μας παιδιά, να τα ξαναμαθαίνουμε για Χριστό και Ελλάδα...
 
Οσο ακόμα μπορούμε, διότι ήδη η νεοταξική κοινωνία οργανώνεται με τέτοιο τρόπο εναντίον μας, που οι γονείς που αποφασίζουν να δώσουν τέτοια χριστιανικά και ελληνικά εφόδια στα παιδιά τους, ονομάζονται (ακόμα και από καθηγητές) ακροδεξιοί, φανατικοί, σκοταδιστές, φασίστες κλπ....
 
Και το τίμημα ακόμα και για τα ίδια μας τα παιδιά θα είναι δύσκολο και σκληρό...
Κινδυνεύουν να περιθωριοποιηθούν και να απομονωθούν από συμμαθητές και δασκάλους, αλλά αν είναι αυτός ο λόγος, αξίζει τον κόπο....
Είναι προτιμότερο να περιθωριοποιηθεί το παιδί μας, παρά να χάσει την ψυχή του...
 
Ισως όσο είναι δυνατόν, να πρέπει να ψάξουμε να βρούμε οικογένειες με παιδιά με τις ίδιες αρχές ώστε να αναπτύξουν κι αυτά φιλία με ομοϊδεάτες τους...
 
Εύχομαι και ελπίζω ο Θεός να μας βοηθήσει με τρόπο που εκείνος ξέρει, να σώσουμε τους εαυτούς μας, τα παιδιά μας και την πατρίδα μας.... 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.