21 Δεκεμβρίου 2025

ΚΕΚΡΩΨ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ;

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 
 
Ο Κέκροψ ήταν αυτόχθων όπως έλεγαν οι κάτοικοι των Αθηνών. Όμως όπως πάντα μπροστά βγαίνουν οι φοινικιστές και λένε τη γνωστή εκδοχή τους, ότι δηλαδή ήρθε από την Αίγυπτο αφού πέρασε από την Κύπρο και έκτισε την Σαλαμίνα. Στην Αθήνα νυμφεύθηκε την Αγραυλον του Ακταίου και έμεινε διάδοχος του βασιλείου. Έκανε απογραφή για να πληροφορηθεί τον αριθμό των κατοίκων. Προς τούτο όρισε έκαστος να ρίξει μια πέτρα και καταμετρήθηκαν 2.000 κάτοικοι. Από τότε ονομάστηκε «λαός» εκ του «λάας=λίθος».
 
Επειδή ήταν διεσπαρμένοι και οι Αονες της Βοιωτίας και οι ληστές της Καρίας λήστευαν τη χώρα τους συνάθροισε σε δώδεκα πόλεις: Κεκροπία, Τετράπολιν, Επακοίαν, Δεκέλειαν, Ελευσίνα, Αφίδνας, Θορικόν, Βραυρώνα, Κυθερώ, Σφητώ, Κηφισίαν και Φαληρόν. Κάθε πόλη ήταν και ένας Δήμος, διαίρεσε δε την Αττική σε τέσσερις φυλές ήτοι: Ακταίαν, Παραλίαν, Κεκροπίδα και Αυτόχθονα. Μετά πολλαπλασιάστηκαν οι φυλές και τα ονόματα. Ο Κέκρωψ έκτισε ναό της Αθηνάς στην Ακρόπολη καθώς και ναόν του Διός και έκανε θυσία αψύχων. Αυτός ημέρεψε το βίον και άλλαξε την αγρία και θηριώδη δίαιτα των ανθρώπων, όρισε τον γάμο. Έτσι τα παιδιά θα γνώριζαν τον πατέρα τους και τη μητέρα τους. Είχε φρόνηση ανθρώπου και δύναμη δράκοντος. Λένε ότι έλαβε την βασιλεία το 1570 π. Χ. και βασίλευσε 50 χρόνια, φέρεται δε σύγχρονος του βασιλιά Λυκάονος που νομίζεται ο πρώτος βασιλιάς των Αθηνών. Όμως τους βασιλείς μεταξύ αυτού και του Ωγύγου τους αγνοούν. Κατά τον ιστορικό Στράβωνα εξουσίαζε και την Βοιωτίαν. Ο Παυσανίας είδε και τον τάφο του. Αυτόν διεδέχθη ο Κραναός. Εκ της Αγραύλης γέννησε ο Άρης την Αλκίππην την οποίαν βίασε ο Αλιρρόθιος του Ποσειδώνος και τον οποίον σκότωσε ο Αρης. Η Αγραύλη έδωσε το όνομα της στην ‘Αγραύλη φυλή’ των Αθηνών. Εκ της Ερσης γέννησε ο Ερμής τον Κέφαλο τον οποίον άρπαξε η Ηώ και τον πήγε στη Συρία. (Υπάρχει και άλλος Κέφαλος και δεν πρέπει να τους συγχέουμε).
 
Εκεί δε γέννησε τον Τιθωνόν αυτός δε γέννησε τον Φαέθωνα, τον οποίον έλαβε η Αφροδίτη ιερέα στο ναό της. Τελικά, ένας απόγονος του Φαέθωνα ονόματι Σάνδακος με γυναίκα την Φαρμάκη γέννησε τον Κινύρα ο οποίος έγινε βασιλιάς της Ασσυρίας. (Και η περίφημη αυτοκράτειρα της Ασσυρίας η Σεμίραμις ήταν Ελληνίδα από τον Πόντο.) 
 
Έπειτα ο Κινύρας έφτιαξε αποικία στην Κύπρο και έχτισε την Πάφο. Γυναίκα πήρε την Μεθάρμην κόρη του Πυγμαλίωνος βασιλέως των Κυπρίων και γέννησε δύο γιους τον Οξύπορον και τον Αδωνι. 
 
Σχολιασμός: 
 
1/ Από τα προϊστορικά χρόνια οι Έλληνες θεωρούσαν χώρο δικό τους την Εγγύς Ανατολή και πηγαινοερχόντουσαν με μεγάλη ευκολία. Αυτό ίσχυε μέχρι πρότινος διότι λησμονήσαμε τους ομοεθνείς μας στην περιοχή αυτή. Η Μικρασιατική καταστροφή απέκοψε συναισθηματικά τις ρίζες μας στην Ανατολή και έκτοτε δεν μπορούμε να συνέλθουμε και να δούμε αυτό τον χώρο που κάποτε ήταν φιλικός και εθεωρείτο Ελλάδα ότι ακόμη μας θυμάται. 
 
2/ Ο Κέκρωψ έδωσε στα παιδιά της Αττικής το προνόμιο να γνωρίζουν τον πατέρα τους και τη μητέρα τους. Σήμερα οι «πολιτισμένοι» της Δύσης με την ομοφυλοφιλία και την τεχνητή γονιμοποίηση έφεραν και πάλι σε ισχύ την ίδια πρωτόγονη κατάσταση, όπου τα παιδιά δεν γνωρίζουν τους γονείς τους. Ο χαρακτηρισμός του Κέκρωπος σαν «δράκων» μαρτυρεί την εντόπια καταγωγή του. 
 
3/ Η Συρία σε προϊστορικούς χρόνους εκυβερνάτο από Έλληνες βασιλείς και ο Ελληνισμός ήταν ο φορέας του Πολιτισμού στην Ανατολή, συμπεριλαμβανομένης της Μικράς Ασίας, Αιγύπτου, πέριξ της Μεσογείου κ.α 
 
4/ Πριν από τον Λυκάονα και τον Κέκροπα υπήρξαν πολλοί βασιλείς με απώτατο τον Ωγύγο που αναφέρεται στον πρώτο κατακλυσμό (περί το 20.000-23.000 χρόνια π.Χ.). Επομένως, η Αθήνα είναι η αρχαιότερη πόλη στον κόσμο. Αλλά και ο Ελληνισμός δίνει το παρών από το 45-50.000 χρόνων π.Χ.   Αυτός που κρατάει στη μνήμη του τρεις Κατακλυσμούς (Δαρδάνου, Δευκαλίωνος και Ωγύγου). Είχε λοιπόν ανάγκη να λάβει πολιτισμό από τους Φοίνικες που ήκμασαν γύρω στο 800-1000 π.Χ; Αυτά είναι φοινίκια ψεύδη. Και θα έπρεπε να αισχύνονται όσοι τα διακινούν. 
 
5/ Από 2.000 κατοίκους τότε σήμερα έχει η μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας έχει 3,7–4,6 εκ. κατοίκους. Αλλά οι Έλληνες το γένος λιγοστεύουν.
(18/12/25) 
 
*Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών 
 
http://www.amphiktyon.blogspot.com (Το κύριο ιστολόγιο μου) 
AMPHIKTYON.BLOGSPOT.COM (Στην Αγγλική γλώσσα) 
ANCIENT OLYMPICS-ATHLETICS (Οι Ολυμπιακοί Αγώνες) 
amphiktyon-poetry.blogspot.com (Η ποιητική συλλογή μου) 
AMPHIKTYONBOOKS (Βιβλία, Μελέτες και διαχρονικά κείμενα) 
https://amphiktyon.org (Η ατομική μου ιστοσελίδα)



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.