3 Μαΐου 2023

Πῶς νά ξεχάσουμε ἄραγε τέτοιες βλασφημίες;

Τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας
 
Ταξιδάκι πρό ὀλίγων ἡμερῶν στήν Ἑλλάδα γιά τόν ὑπερατλαντικό... κουταλοφόρο νούμερο 2 (μετά τόν περιβόητο πού παριστάνει τόν ἀρχιεπίσκοπο Ἀμερικῆς) καί ἐπίσκεψη βεβαίως καί στήν ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν. Ὁ λόγος γιά τόν ἀρχιεπίσκοπο Καναδᾶ Σωτήριο, πού βλέποντάς τον παρέα μέ τόν Ἱερώνυμο, ἦταν ἀσφαλῶς ἀδύνατο νά μή θυμηθοῦμε τά ἀδιανόητα «κατορθώματά» του ἐν μέσῳ τῆς ψευτοπανδημίας, εἴτε μιλᾶμε για τίς δημόσιες ἐπικρίσεις του πρός τήν εὐχή «Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ, ἐλέησόν με τὸν ἁμαρτωλό» ὡς μή σωστῆς προσευχῆς (24 Ἰανουαρίου 2021) (μαζί μέ τήν πρόταση γιά ἀντικατάστασή της ἀπό ἄλλη δικῆς του ἐπινόησης!), εἴτε γιά τό τρομερό περιστατικό τῆς 24ης Αὐγούστου 2021, τότε πού ἀπαγόρευσε τήν προσέλευση στή Θεία Μετάληψη ὅλων τῶν πιστῶν, πλήν τῶν μοναζουσῶν, στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ ἔξω ἀπό τό Τορόντο, εἴτε τέλος γιά τήν εὐρύτερη ἀπόφασή του νά ἐπιβάλει κουταλάκια μιᾶς χρήσεως στή μετάδοση τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, ἐπεμβαίνοντας σέ ἕνα ζήτημα στό ὁποῖο ἀκόμη καί ὁ ἴδιος ὁ Βαρθολομαῖος ἀπέφυγε (ἐπίσημα τοὐλάχιστον) νά προτείνει μεταβολές.
 
Γιά τή δικαιολόγηση τῆς βλάσφημης ἐκείνης ἀπόφασης εἶχε κατ' ἀρχάς ἐπιστρατευθεῖ τότε τό ἐπιχείρημα ὅτι δῆθεν αὐτό ἐπέβαλε ἡ κοσμική ἐξουσία τοῦ Καναδᾶ, μέσα στό εὑρύτερο πλαίσιο τῶν ὑγειονομικῶν μέτρων καί πρωτοκόλλων. Ἐπιχείρημα ὡστόσο πού σύντομα ἀποδείχθηκε ψευδές, γιατί στήν πραγματικότητα τέτοιο μέτρο δέν ὑπῆρξε καί ὁ κ. Σωτήριος ἀπλῶς χρησιμοποίησε ὡς ἄλλοθι τήν πολιτική ἐξουσία, γιά νά ἐπιβάλει πράγματα γιά τά ὁποῖα τό κράτος δέν εἶχε ἰδέα (δέν εἶναι τυχαῖο ἄλλωστε ὅτι οἱ ἄλλες τοπικές Ἐκκλησίες - τῶν Ρώσων, τῶν Σέρβων κλπ. - δέν ἄλλαξαν τόν τρόπο μετάδοσης, παρότι καί αὐτές στό ἴδιο κράτος βεβαίως ὑπάγονται). «Βασιλικότερος» λοιπόν τελικά ὁ κ. Σωτήριος σέ σχέση ὄχι μόνο μέ τόν πατριάρχη του, ἀλλά ἀκόμη καί μέ τό κοσμικό (καί γνωστό γιά τή νεοεποχίτικη τοξικότητά του) καναδικό κράτος τοῦ διαβόητου Τρουντώ. 
 
Ἀκολούθως μάλιστα, προφανέστατα ὄχι μετανιωμένος (ἀφοῦ συνέχισε νά δικαιολογεῖ τή βλάσφημη πρακτική τῶν κουταλιῶν μιᾶς χρήσης, ὅπως π.χ. τόν ἀκούσαμε νά λέει καί σέ κήρυγμά του κατά τήν περσινή Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας), ἀλλά πολύ ἁπλά θορυβημένος ἀπό τήν ἀπόφαση μεγάλου μέρους τοῦ ποιμνίου του νά ἐγκαταλείψει τούς ναούς τῆς ἐκκλησιαστικῆς του δικαιοδοσίας καί νά προσφύγει στίς ἐκκλησίες τῶν Ρώσων ἤ τῶν Σέρβων, ἐπανέφερε τή μία λαβίδα. Χωρίς καί πάλι ὡστόσο νά ἔχει ἀποσύρει τή βέβηλη πρακτική μέ τίς πολλές, πού ἐξακολούθησε καί αὐτή νά ἰσχύει, κατά τό δοκοῦν τῶν ἐκκλησιαζομένων (λές καί ἐπρόκειτο γιά ταβέρνα πού διαλέγεις καί παίρνεις ἀπό τόν τιμοκατάλογο)! Πολύ ἐνδεικτικά ὅλα αὐτά γιά τό πῶς βλέπουν ὅλοι αὐτοί οἱ «ποιμένες» τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ!
 
Καί νά μήν ξεχάσουμε φυσικά καί τά ἄλλα «ἐπιχειρήματα» πού συνεπικουρικά ἐπικαλέστηκε τότε ὁ ἀρχιεπίσκοπος Καναδᾶ, πλήν τοῦ ψεύδους γιά τό καναδικό κράτος: ὅτι ἀφ’ ἑνός ὑπάρχουν ἀσθενεῖς στήν πίστη ἀδελφοί μας πού «σιχαίνονται» ἤ φοβοῦνται μήπως κολλήσουν κάποιο μικρόβιο (ἄρα πρέπει νά προνοήσουμε καί γι’ αὐτούς, ἐφαρμόζοντας μία πρακτική πού τούς «οἰκονομεῖ» ὅλους) καί ὅτι ἀφ' ἑτέρου δέν εἶναι μεῖζον τό ζήτημα τῆς μιᾶς λαβίδος, ἀφοῦ στούς πρώτους χριστιανικούς αἰῶνες ὁ τρόπος μετάδοσης ἦταν διαφορετικός. Ἀμφότερα αἴολα βεβαίως. Γιατί ὡς πρός τούς μέν «ἀσθενεῖς ἀδελφούς», τό ζητούμενο εἶναι νά τούς ἐξηγήσεις τό λάθος τους, νά τούς ἐπανακατηχήσεις καί νά ἐνισχύσεις τήν πίστη τούς: αὐτό εἶναι τό χρέος σου ὡς ποιμένας καί ὄχι τό νά πέσεις καί ἐσύ, ἀποδεχόμενος τήν «ἀσθένεια» καί δικαιώνοντας τήν ὁλιγοπιστία. 
 
Ὅσον ἀφορᾶ δέ τούς πρώτους αἰῶνες, ἄς θυμίσουμε στόν κάθε λυκοποιμένα καί στούς ὁμόφρονές του ὅτι αὐτό πού συνέβαινε ἦταν μετάδοση τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων ἀπευθείας ἀπό τό Ἅγιο Ποτήριο (τρόπος δηλαδή ἐπίσης μικροβιακά «ἐπιλήψιμος» κατά τή βέβηλη «λογική» τους) καί ὄχι μέ κουταλάκια μιᾶς χρήσεως (οὔτε καί ἡ «ἀρχαία τάξη» συνεπῶς δικαιώνει τά θλιβερά σοφίσματά τους). Πέραν δέ αὐτοῦ, ὅπως ἔχω καί ἄλλοτε γράψει, δέν ἔχει κανένα νόημα ἡ ἐπιστροφή στήν ὅποια «ἀρχαία τάξη», ἀπό τή στιγμή πού «οἱ τά πάντα καλῶς διαταξάμενοι Ἅγιοι Πατέρες» τῆς Ἐκκλησίας μας σταδιακά τελειοποίησαν - ἀπό τόν 4ο αἰώνα καί ἐξῆς - καί ὁλοκλήρωσαν αὐτή τήν τάξη, παραδίδοντάς μας ἕνα πλῆρες καί θεολογικά κατοχυρωμένο λειτουργικό τυπικό, πού ἰσχύει ἐδῶ καί πολλούς ἔκτοτε αἰῶνες. 
 
Ὅλα τά ὑπόλοιπα εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ καί χρησιμοποιοῦνται ἐντελῶς προσχηματικά ἀπό τά ὄργανα τοῦ Οίκουμενισμοῦ, πού προσπαθοῦν μέσα στήν μεταπατερική τούς πλάνη νά ἐξαρθρώσουν ὅλη τήν Ἱερά Παράδοση καί νά ἐπιφέρουν νεωτερισμούς πού θά μᾶς φέρουν ὅλο καί πιό κοντά στούς Λατίνους. Τό ἀνίερο αὐτό ἔργο τό ζοῦμε ἐδῶ καί πολλά χρόνια καί τό πρόσφατο πανδημικό ἀφήγημα χρησιμοποιήθηκε καί αὐτό πρός αὐτή τήν κατεύθυνση. Ὡς ἀφορμή, ἐννοεῖται, καί ὄχι ὡς αἰτία. Οἰ αἰτίες ἦταν καί παραμένουν πολύ βαθύτερες...



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.