10 Απριλίου 2023

Ο ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Ο Χριστός εισήλθε στα Ιεροσόλυμα, λίγες ημέρες πριν από το πάθος του, επάνω σε γαϊδουράκι. Ο βασιλεύς των ουρανών και ποιητής των όλων με τον τρόπο αυτό προκαλούσε ανυπόφορα όχι μόνο τους εξουσιαστές του καιρού του αλλά προκαλεί όλους, διαχρονικά. Ο κυρίαρχος, ορθότερα, καθώς η ελληνική λέξη βασιλεύς σημαίνει ότι αυτός έχει ως βάση (=στήριγμα) τον λαό, έδειξε πρόσωπο αλαζονικό, υπερφίαλο, άπληστο, κατακτητικό και διεφθαρμένο. Το θλιβερό είναι ότι τα γνωρίσματα αυτά του ηγεμόνα έγιναν αποδεκτά από τη μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων, οι οποίοι θεωρούν φυσικά τα γνωρίσματά του αυτά ακόμη και κατά τη μετά Χριστόν εποχή, μάλιστα και στις χώρες, που οι λαοί τους ασπάστηκαν τη νέα πίστη. Σ΄ αυτές ο σταυρός από σύμβολο θυσίας έγινε έμβλημα στεμμάτων, που αιματοκύλισαν λαούς και στραγγάλισαν το πολυτιμότερο δώρο του Θεού στον άνθρωπο, την ελευθερία.
 
Ο Χριστός, μετά από επί τριετία δημόσια διδασκαλία, είχε γίνει ευρέως γνωστός στην Παλαιστίνη. Η προκλητική Του στάση έναντι των αρχόντων του εβραϊκού λαού εξόργιζε αυτούς, διατηρούσαν όμως ελπίδες ότι θα άλλαζε κάποτε συμπεριφορά και τότε θα ικανοποιούσε τις προσδοκίες τους. Θα ηγείτο ενός αγώνα για την αποτίναξη του ζυγού δουλείας, που είχαν επιβάλει οι Ρωμαίοι, και θα οδηγούσε τον λαό Του όχι μόνο στην ελευθερία, αλλά στην καθηγεμόνευση επί των λοιπών λαών, τιμώντας αυτούς και μοιράζοντας, ως εκλεκτούς Του, αξιώματα! Η φιλοδοξία είναι ένα από τα τρία φοβερά πάθη του ανθρώπου με συνοδά τα άλλα της φιλαργυρίας και της φιληδονίας. 
 
Ο Χριστός μεταξύ των πειρασμών, που δέχθηκε από τον διάβολο, ήταν και εκείνος, να τον προσκυνήσει ως θεό, για να του χαρίσει τα βασίλεια του κόσμου. Ο Χριστός αρνήθηκε να υποκύψει αποδίδοντας την οφειλόμενη λατρεία όχι στον Θεό αλλά σε πλάσμα Του, που ξέπεσε λόγω της υπερηφάνειας. Έκτοτε και ως τις ημέρες μας πολλοί, λόγω της υπερηφάνειας, που τους ωθεί στη φιλοδοξία, πουλούν την ψυχή τους στον διάβολο για πρόσκαιρη δόξα των ανθρώπων. Την πουλούν φθηνότερα απ’ ότι ο Φάουστ του Γκαίτε, που ζητούσε να ξαναβρεί τη νιότη του! 
 
Είναι γνωστή, διαχρονικά, η μέθοδος που εφαρμόζουν οι εξουσιαστές, για να γίνουν αρεστοί στους λαούς, τους οποίους καταδυναστεύουν: Προσφορά άρτων και θεάματος από τα σωρευμένα, λόγω απληστίας, και υπερπλεονάζοντα πλούτη τους με συνοδεία λόγο δημαγωγικό! Μία φορά και ο Χριστός, από ευσπλαχνία βέβαια, έθρεψε πλήθη ανθρώπων. Τότε εκείνοι θέλησαν να τον αναγορεύσουν βασιλιά τους με τη σκέψη ότι θα μπορούσε να επιλύσει το επισιτιστικό τους πρόβλημα. Εκείνος το αρνήθηκε, καθώς ήθελε να τον ακολουθήσουν (είτινες ήθελον) εν ελευθερία και όχι με την προσδοκία του υλικού οφέλους. Την ελευθερία σέβονται σήμερα οι ορθόδοξοι ιεραπόστολοι, προσφέροντας τη μικρή υλική βοήθεια, που δύνανται, στους προσερχόμενους ανεξάρτητα από τη θρησκευτική τους πίστη. 
 
Ο Ντοστογιέφσκι, στο έργο του «Αδελφοί Καραμαζώφ», παρουσιάζει κατά θαυμάσιο τρόπο τη σκηνή του «μεγάλου ιεροεξεταστή», του διαδόχου των Φαρισαίων της υποκρισίας και φιλαρχίας. Ενάγει ο ιεροεξεταστής τον εμφανιζόμενο εκ νέου στη γη Ιησού Χριστό με την κατηγορία ότι απέτυχε παταγωδώς, επειδή σεβάστηκε την ελευθερία του προσώπου και αρνήθηκε να αποδεχθεί την επιθυμία του λαού, να τον στέψει βασιλιά του. Εμφανίζεται ο ιεροεξεταστής να θεωρεί την ελευθερία ανυπόφορο βάρος για τον άνθρωπο, το οποίο σπεύδει αυτός να εναποθέσει στα πόδια ενός σωτήρα, ο οποίος θα τον απαλλάξει από το άγχος λήψης αποφάσεων! Αυτός ο σωτήρας είναι αρκετό να του εγγυηθεί την προσφορά άρτου και θεάματος στερώντας του βέβαια την ελευθερία! Είναι χαρακτηριστικές οι ομοιότητες του παπικού ολοκληρωτισμού και του κομμουνισμού, που εξήλθε από τη μήτρα του πρώτου. Αποδέχθηκε πάντως ο ιεροεξεταστής του Ντοστογιέφσκι ότι ο άνθρωπος είναι σε θέση να πετάξει στο πρόσωπο του ηγεμόνα τα ψωμιά, όταν ανακαλύψει το νόημα της ύπαρξής του και πλουτίσει μ’ αυτό τον βίο του.
 
Βέβαια ο παπικός ολοκληρωτισμός συμπλέοντας με τη φεουδαρχία, στραγγάλισε την ελευθερία του προσώπου χωρίς να εξασφαλίσει υλικά αγαθά στους πονεμένους υπηκόους. Γι’ αυτό και, όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, κατέρρευσε το φραγκοπαπικό σύστημα της ανελευθερίας με πάταγο, συμπαρασύροντας σε ανυποληψία την κακέκτυπη χριστιανική πίστη στις χώρες της Δύσης. 
 
Το νέο σύστημα εξουσίας αυτοπροβλήθηκε ως εγγυώμενο την ελευθερία του ατόμου (όρος πρόσωπο φαντάζει απεχθής σ’ αυτό). Βέβαια οι λαοί, που πανηγύρισαν την απελευθέρωσή τους, καμώθηκαν πως δεν γνώριζαν ότι οι «υπέρμαχοι» της ελευθερίας καθυπέταξαν πλήθος λαών, τους οποίους εξανδραπόδισαν, εξόντωσαν, υποβάλλοντας σ’ αυτούς φρικτή δουλεία, εκμεταλλεύονται, ακόμη και σήμερα, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές τους και κηρύσσουν διαρκώς πολέμους για τα άθλια οικονομικά τους συμφέροντα! Με την μεταβολή του κοινωνικοπολιτικού συστήματος, ο ρόλος του ηγεμόνα έχει ασφαλώς μεταβληθεί. Δεν είναι ισόβιος, εκλέγεται από τον λαό και, κατά κανόνα, δεν προκαλεί, όπως ο «ελέω Θεού» ηγεμών της φεουδαρχικής εποχής. Έχει απεκδυθεί τον χρυσοποίκιλτο μανδύα και, αργότερα, το φράκο. Κυκλοφορεί ως «κοινός θνητός». Στη λαμπρότητα της αμφίεσης εμμένουν οι θρησκευτικοί άρχοντες, κάποιος από τους οποίους κυκλοφορεί σε αλεξίσφαιρο όχημα πολυτελείας, όπως και οι κοσμικοί άρχοντες. 
 
Εκείνο που διαφεύγει από τους λαούς είναι ότι οι σύγχρονοι κυρίαρχοι παραμένουν στην αφάνεια έχοντας ως εντελοδόχους για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους τους «εκλεγμένους» από τους λαούς ηγεμόνες! Οι πανίσχυροι της οικονομίας ολιγάρχες αρέσκονται να διευθύνουν εκ του παρασκηνίου τα οικονομικά σ’ αυτούς παίγνια, στα οποία έχουν προσδώσει επιστημονική χροιά! Δίνουν εντολές αρκούμενοι στην άμετρη απληστία τους και την ικανοποίηση ότι είναι οι πραγματικοί κυρίαρχοι, άσχετα αν δεν απολαμβάνουν την ψευδαίσθηση δόξας των εφημέρων επί σκηνής «κυριάρχων»! Και οι εκλεκτοί των οικονομικά ισχυρών εξουθενώνουν τους λαούς με τα αντιλαϊκά νομοθετήματα, που στοχεύουν στη συσσώρευση του πλούτου στους ολιγάρχες και τον ευτελισμό των αξιών, που διέπουν υγιή κοινωνία. Πάντως οι λαοί διαθέτουν ακόμη την ελευθερία να εκτονώνονται υβρίζοντας τους σταυρωτές τους, που βέβαια ψηφίζουν! 
 
Οι εξουσίες ανήκουν ακόμη σ’ εκείνον, που θα τις προσέφερε στον Χριστό, αρκεί να τον προσκυνούσε. Και πολλοί είναι πρόθυμοι να αποδεχθούν τη σύμπραξη με το διάβολο! Βέβαια πάντοτε για το καλό του λαού! Και πολλοί από τους χριστιανούς θρησκευτικούς ηγέτες σπεύδουν πίσω από κοσμικούς άρχοντες, προκειμένου αυτοί να τους αποδώσουν τιμές και να τους αναγνωρίσουν ως σημαντικούς. Οι αστοί πολιτικοί ηγέτες, με υλιστική την κοσμοθεωρία τους, άσχετα αν η πολιτική ανάγκη τους υποχρεώνει να προσέρχονται εθιμοτυπικά στους ναούς, νομοθετούν ασεβούντες κατά του Ευαγγελίου του Χριστού έχοντας εξασφαλίσει τη σιωπή των θρησκευτικών ηγητόρων! Για όλους αυτούς ένας βασιλιάς που εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα επάνω σε γαϊδουράκι είναι ανυπόφορος. Καθίσταται ακόμη πιο ανυπόφορος, όταν μας καλεί να σηκώσουμε τον σταυρό μας και να τον ακολουθήσουμε. Πού; Στον «γολγοθά»! Αλλά εμείς, έξυπνοι, αναζητούμε τρόπους παράκαμψης του «γολγοθά», χαράσοντας δρόμους προς ανάσταση ενδοκοσμική. Σπεύδουμε να εναποθέσουμε την ελευθερία μας στα πόδια ενδοκοσμικών σωτήρων, οι οποίοι μας εγγυώνται ότι αγρυπνούν για το συμφέρον μας!
 
Ο Χριστός έχει καταστεί ανυπόφορος. 
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.