3 Ιουνίου 2022

Αγοράζουμε Ελληνικά! Μια επιτακτική ανάγκη!!!

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα
 
Χρόνους μας ταξιδεύει δε βουλιάξαμε
χίλιους καπεταναίους τους αλλάξαμε
Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε
μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε
Κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα1
παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα!2
(Οδυσσέας Ελύτης, από το «Τρελοβάπορο» της ποιητικής συλλογής «Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας») 
 
Του Λεωνίδα Κουμάκη, μέλος του ΙΗΑ 
 
Πέρασαν κιόλας δώδεκα χρόνια από το πρώτο άρθρο της σειράς «Αγοράζουμε Ελληνικά!» που αναρτήθηκε στις 8 Μαρτίου 2010 με μια ρομαντική αίσθηση «ακτιβισμού» και τίτλο «Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα: Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!». 
 
Η ίδια ακριβώς απλή και πρακτική λύση για τα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας παραμένει και σήμερα. Μια απλή ματιά στο ετήσιο έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές:
 
Έτος Εισαγωγές* Εξαγωγές* Έλλειμμα* 
 
2019 55.521,0 33.800,7 – 21.720,3
2020 48.953,8 30.800,2 -18.153,6
2021 64.190,2 38.894,6 -24.295,6 
 
*Αξίες σε δισεκατομμύρια Ευρώ – Προσωρινά Στοιχεία : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ – Πίνακας: Λ. Κουμάκης 
 
Το ετήσιο έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου (διαφορά εισαγωγών και εξαγωγών της χώρας μας) το έτος 2008 που μαύρισαν τα σύννεφα της οικονομικής καταιγίδας πάνω από την Ελλάδα, ήταν 43,56 δις Ευρώ(εισαγωγές 64,88 δις Ευρώ μείον εξαγωγές 21,32 δις Ευρώ).  
Μπορεί η οικονομική κρίση και στην συνέχεια ο κορονοϊός να περιόρισαν αναγκαστικά το ετήσιο έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου τα τελευταία χρόνια, αλλά τα 18 έως 24 δις Ευρώ τον χρόνο έλλειμμα της τελευταίας τριετίας υπονομεύει αργά αλλά σταθερά τα θεμέλια της Ελληνικής οικονομίας.
 
Η διέξοδος υπάρχει και είναι γνωστή: Καθημερινή προσπάθεια αλλαγής των καταναλωτικών μας συνηθειών με την επιμονή στην αγορά προϊόντων που έχουν μια από τις παρακάτω ενδείξεις: «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ», «ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ στην ΕΛΛΑΔΑ», «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ». 
 
Η Ελλάδα βέβαια δεν παράγει ακόμα αυτοκίνητα ή πολλές πρώτες ύλες της ελληνικής βιομηχανίας και συνεπώς έχει την απόλυτη ανάγκη μεγάλων εισαγωγών. Διαθέτει όμως τρόφιμα, ποτά και πληθώρα καταναλωτικών προϊόντων καθημερινής χρήσης που μπορούν όχι μόνο να ικανοποιήσουν πλήρως τις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς, αλλά και να πετύχουν αξιοσημείωτες εξαγωγικές επιδόσεις. 
 
Η άγνοια, η ξενομανία και η αδιαφορία ενός σημαντικού τμήματος του καταναλωτικού κοινού, οδηγεί πανάκριβα, εισαγόμενα προϊόντα σε προνομιακή θέση με την καθημερινή διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» και την «ενοικίαση» προνομιακών ραφιών σε όλες τις αλυσίδες λιανικής της χώρας μας. 
 
Πάρτε παράδειγμα την γιγαντιαία πολυεθνική Procter & Gamble. Εμφανίστηκε στην Ελλάδα το έτος 1960 σε ένα μικρό γραφείο στο κέντρο της Αθήνας με 3 εμπορικά σήματα και σήμερα κάνει καθημερινή, διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» για δύο περίπου δεκάδες εισαγόμενα εμπορικά σήματα που διαθέτει στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο έτος 2021, μόνο σε τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης (σε ΣΚΑΙ και ΣΤΑΡ) διέθεσε από τις τσέπες των πελατών της, την αξία χιλίων εκατόν εβδομήντα έξη (1.176) διαφημιστικών μηνυμάτων για τα διάφορα προϊόντα της (ο ΑΝΤ1 το έτος 2021 δεν μετέδωσε τουρκοσειρά, το επιχείρησε το 2022 και έπαθε πανωλεθρία). 
 
Γιατί λοιπόν να χρυσοπληρώνουμε τα διάφορα εισαγόμενα, καταναλωτικά προϊόντα γιγαντιαίων πολυεθνικών που κατακλύζουν την ελληνική αγορά όταν υπάρχουν αντίστοιχα, ελληνικής παραγωγής, εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα που είναι και φθηνότερα; Μήπως επειδή βαριόμαστε να τα ψάξουμε κάπου στα κάτω ράφια των αλυσίδων λιανικής μια και τα πάνω είναι συνήθως νοικιασμένα από τις μεγάλες πολυεθνικές για τα πανάκριβα, εισαγόμενα προϊόντα τους; Ή μήπως επειδή τα ελληνικά προϊόντα δεν μας κάνουν την ίδια ή και καθόλου «πλύση εγκεφάλου» από την τηλεόραση; 
 
Γιατί σαν καταναλωτές δεν διαθέτουμε καταναλωτική συνείδηση και κάνουμε ουρές για να αγοράσουμε τα πολυδιαφημισμένα προϊόντα δέκα μεγάλων πολυεθνικών που ξεπερνούν κάθε χρόνο σε τζίρο τα πολλές εκατοντάδες δις δολάρια σε ολόκληρο τον κόσμο; 
 
Αφού διαθέτουμε Ελληνική παραγωγή σε χιλιάδες προϊόντα (μοναδικά διαμάντια τροφίμων, φρούτων, ξηρών καρπών, πληθώρα ποτών, γούνες, ενδύματα, παπούτσια, απορρυπαντικά ρούχων, καθαριστικά, σαπούνια, βότανα, φάρμακα και χιλιάδες άλλα), γιατί πληρώνουμε αντίστοιχα, εισαγόμενα και πανάκριβα προϊόντα; 
 
Γιατί να χρυσοπληρωνουμε δεκάδες εισαγόμενες σοκολάτες μεγάλων πολυεθνικών και δεν επιλέγουμε μια σοκολάτα ΙΟΝ ή μια ΟΣΚΑΡ που φέρουν στην συσκευασία τους την μαγική ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ»; 
 
Γιατί δείχνουμε ξενομανία αγοράζοντας για επίδειξη δεκάδες μάρκες εισαγόμενων τσιγάρων λες και δεν έχουμε στην Καλαμάτα μια 100% Ελληνική καπνοβιομηχανία που απασχολεί και πολλές εκατοντάδες εξαιρετικά αμειβόμενους εργαζόμενους; 
 
Γιατί αγοράζουμε πανάκριβα «Perrier» και «San Pelegrino» προσπερνώντας τα δεκάδεφθηνότερα, πολυβραβευμενα και πολύτιμα φυσικά μεταλλικά νεράτης ανόθευτης Ελληνικής φύσης; 
 
Γιατί αγοράζουμε από τα περίπτερα τις εισαγόμενες, πανάκριβες τσίχλεςγιγαντιαίων πολυεθνικών και δεν επιλέγουμε με επιμονή την αυθεντική, υπέρ-τροφή της Μαστίχας Χίου που κυνηγάει ολόκληρος ο πλανήτης; 
 
Μήπως δεν είναι η παραγωγή ελληνικών προϊόντων το θεμέλιο της ελληνικής οικονομίας προσφέροντας απλόχερα ανάπτυξη, φόρους, απασχόληση, ασφαλιστικές εισφορές, επενδύσεις, εξαγωγές και τόσα άλλα; 
 
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Το αυξημένο τουριστικό ρεύμα που δέχεται η Ελλάδα από ολόκληρο τον κόσμο, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία γνωριμίας και προβολής των πολύτιμων, ποιοτικών προϊόντων της ελληνικής παραγωγής. 
 
Αρκεί και όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου να επιδεικνύουν τον απαραίτητο επαγγελματισμό αποφεύγοντας συστηματικά την παραπλάνηση των ξένων επισκεπτών. Το να επιχειρείται η προσφορά «Κρητικού πρωινού» με Lipton, Lurpak και βαζάκια μελιού ή μαρμελάδας από Γερμανία και Κίνα, αποτελεί προσβολή όχι μόνο των ξένων επισκεπτών αλλά και δραματική υποβάθμισητης τεράστιας διατροφικής αξίας που έχει ένα αυθεντικό Κρητικό πρωινό. 
 
Μπορούν όλα τα παραπάνω να προσφέρονται σαν «Διεθνές πρωϊνό» σε ανταγωνιστική τιμή και να υπάρχει ξεχωριστά ένα πολύ ακριβότερο αλλά αυθεντικό Κρητικό πρωινό. Φυσικά, τα ίδια ισχύουν για κάθε ηπειρωτική ή νησιωτικη γωνιά της Ελλάδος που σίγουρα διαθέτει ανεκτίμητα, σπάνια και πολύτιμα «διαμάντια» τροφίμων, ποτών, χειροποίητων αριστουργημάτων κάθε κατηγορίας και πολλών άλλων γεωργικών και βιομηχανικών προϊόντων. 
 
Η Ελλάδα έχει την δυνατότητα να απογειώσει την εθνική της οικονομία εάν: 
 
(1) οι μισοί μόνο Έλληνες αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδησηεπιλέγοντας για τις καθημερινές, καταναλωτικές μας ανάγκες αποκλειστικά και μόνο προϊόντα που έχουν στην συσκευασία τους μια από τις ενδείξεις «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ», «ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ στην ΕΛΛΑΔΑ» ή «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ». 
 
(2) οι επαγγελματίες του τουρισμού αποφασίσουν να προσφέρουν ξεχωριστάκαι πιο ακριβά τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, διαχωρίζοντας εμφατικά τα μαζικά εισαγόμενα προϊόντα για τις ανάγκες της μεγάλης τουριστικής αγοράς, από τα αυθεντικά και ποιοτικά ελληνικά προϊόντα! 
 
Η λύση είναι τόσο απλή – αρκεί να έχουμε την θέληση να την εφαρμόσουμε!
______________________________________ 
 
Σημειώσεις 
 
[1]Βιγλάτορας: Παρακολουθούσε συνεχώς τα πειρατικά καράβια
[2]Ηλιάτορας: Σύμβολο ζωής, πηγή ενέργειας και δημιουργίας
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.